MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

PESCA AL CAP DE CREUS

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

PESCA AL CAP DE CREUS

Missatge  LLOBARRO45 el Dl 28 Jun 2010, 13:39

El fide passat vaig tornar a veure persones pescant en zona protegida amb més de quatre canyes per persona, homes i dones d'una certa edat agafant musclos i tot el que era comestible de les roques del meravellós CAP DE CREUS, barques de lloguer, motos d'aigua i els barques que porten els "guiris" a tota llet passant a tocar les roques. Un grapat de coses que teòricament estant prohibides i que en EL PARC NATURAL DEL CAP DE CREUS SI HO FAS NINGÚ ET DIRÀ RES!! Tenim un parc que és un xollo!! Els de Port Ventes i de més lluny venen a pescar sense llicència i s'enduen el peix sense pagar i contaminant les nostres costes, les "golondrines" fent un munt de viatges al dia, (amb la seva contaminació i soroll corresponents que pateixen els pobres peixos del parc). També cal dir que avui en dia tothom té permís per agafar un fusell d'aigua i anar caçar peixos, un fusell que és una arma en potència i si és al CAP DE CREUS MILLOR QUE MILLOR QUE NO HI HA CAP TIPUS DE CONTROL NI SENYALITZACIONS!!
Suposo que haig de callar i fer veure que no passa res, que com que el benefici per als que el tenen, és molt bo hem de callar i fer la vista grossa, però la meva pregunta és...: Amb els milions que ens costa destrossar el club Med i netejar-l´ho (que només serveixen per a tenir una bona imatge i una estètica ben natural), no es pot destinar una partida de diners a senyalitzar les zones prohibides i controlar totes aquestes "cosetes"?
Per acabar i deixant el tema per un altre dia, la pesca professional AL PARC NATURAL DEL CAP DE CREUS QUI LA CONTROLA?
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Ara cap aquí, ara cap allà.
Data de registre : 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: PESCA AL CAP DE CREUS

Missatge  Raül el Dl 28 Jun 2010, 14:25

llobarro 45,

si ho prefereixes, no em contestis tampoc aquesta vegada, ja n'estic tip de felicitar-te en públic per les captures meravelloses que fas, i rebre només indifrència per la teva part. Et felicito, altra vegada de cor, malgrat ha quedat clar que no t'immuten els meus missatges de suport i de cordialitat.

Vaig decidir que seria la última vegada que et donaria el gust de felicitar-te llobarro45, però aquesta vegada ho has fet bé, bé de veritat. Per primera vegada en 300 i pico de missatges, dius alguna cosa interessant.

de vegades dic moltes tonteries al fòrum, però de tan en tan toca dir alguna veritat.

felicitats llobarro45.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin el Dt 29 Jun 2010, 01:00

Com que veig que esteu molt reivindicatius, he creat una secció expressa per a les queixes i denúncies.
Ja he mogut aquest tema i el de l'IFREMER al lloc corresponent.

Botiga online de pesca & nàutica
Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dt 29 Jun 2010, 11:41

Per primer cop estic d'acord en el que estàs d'acord i també penso el mateix de la teva persona que tu de la meva persona. He trobat interessant finalment que que estiguis d'acord en alguna cosa de les que he escrit. Però malauradament hi ha 141 membres en aquest fòrum i només has contestat tu i t'ho agraeixo, però alhora és molt trist ja que pensava que aquest tema interessaria/preocuparia als "foreros" com tu o com jo. Potser les meves coses "interesants" no interessen?
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 29 Jun 2010, 12:42

gràcies llobarro45 per contestar.

sincerament, crec que sí interessen moltes coses de les que aportes al fòrum. També crec que allà al mar ens podem saludar o girar-nos la cara, si ho prefereixes, però a dins el fòrum TOTS sóm companys. Tots necessitem expressar els nostres temors, les nostres alegries i, perquè no, fardar de les nostres captures.

No se'm cauen els anells per felicitar-te ni a tu ni a ningú del fòrum, perquè aquí tots som iguals. No importa si ets un mero i jo una tonyina, si pesques peixos grossos i jo em conformo anant a esmorzar i emborratxar-me com un desgraciat.

Sempre he dit que qui aporta coses interessants al fòrum és benvingut a la meva barca a pescar. Has escrit moltes coses interessants al fòrum, has penjat fotos espectaculars, i ja t'he dit en moltes ocasions que ets bo, bo de veritat.

que pensem de diferent manera no ha de perjudicar ni al fòrum, ni als nostres companys.

Necessitava una resposta teva llobarro45, i ja me l'has donat. Si anem tots junts, i no cal agafar-nos de la mà, farem el fòrum més gran de la història, i donarem un bon exemple a tota la quitxalla que està a punt d'entrar.

denunciant o expressant coses donant la cara és un primer pas, i molt important. S'ha de ser valent, i esperar bufetades , que ens cauran. No t'he volgut deixar sol amb la teva denúncia, perquè jo també sé què és que t'acusin en públic de coses que no fas... Però crec que el més important és donar exemple, i saber-nos comportar.

Passar dun company en públic fa lleig, i la gent es pot confondre i passar de contestar els teus posts, encara que siguin d'interès general.

m'has fet riure un munt de vegades!, tan en comentaris com amb vídeos que has penjat;

seguiré felicitant les teves captures i els posts interessants, com sempre he fet, perquè de vegades ens hem d'empassar l'orgull i pensar que estem donant temes de conversa a la feina, al port i als bars. I estar a l'ull de l'huracà no és fàcil, company.

no tinc res més a dir, espero que a partir d'ara ens comportem com a persones grans, que pensen amb el cap, i pesquen amb el cor. T'ho he dit en més d'una ocasió: farem el fòrum més gran que hi ha, si anem tots plegats.

en el fons, llobarro45, tu i jo sóm iguals. Només que ens coneixem de vista i del que diuen els altres, i ja saps que als altres sempre els agrada exagerar. El pròxim dia que et vegi no en dubtis, et vindré a buscar i et donaré la mà. Veuràs que no sóc tan dolent, ni tan mal pensat.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dt 29 Jun 2010, 14:37

Dolent??? et quedes curt, ets pitjor que el mateix satanas... jajaja, (És broma Raül)

Pel que fa a tu Llobarro45, crec que el que vas escriure estava tan bé i quedava tot tan clar que no hi havia res més a dir. Parlo per mi, però penso que aquesta va ser la tònica general. Tens raó que ja que no hi podem fer res, perque la paella pel mànec la tenen uns altres, almenys fer pinya i reivindicar plegats.

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 29 Jun 2010, 17:54

Anna-74 escrigué:Dolent??? et quedes curt, ets pitjor que el mateix satanas... jajaja,

tu Anna74 vés en compte... que demà veuràs a Satan de veritat! No tindré compassió! jaja!

i llobarro45, si et serveix d'alguna cosa, a mi e passa moltes vegades que ningú contesta el que dic i em penso que no interessa. La veritat és que el que reivindicaves està molt ben escrit i no cal afegir-hi més.

Però sí és important que els altres foreros hi donem suport, perquè si no, sembla que escribim per les parets!

moltes vegades us he dir tonteries, apretar-vos de valent, buscar-vos les pessigolles... ho faig, simplement, perquè és la única manera de fer-vos contestar. Aquesta tarda un company m'ha dit que vaig molt fort... que em buscaré enemics i tot la pesca.

jo no busco enemics, només respostes. Els qui tenim la sort de treure algun peix maco, ja ens venen soles les moques, no ens cal remenar la merda.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 29 Jun 2010, 19:24

tens tota la rao raul,company varcasia...jejejej...les apostes en internet van 10 a 1 a favor de la anna ..........sort per la gran batalla,companys peixos no se si sortiran... pero feu un gran report,sort. salut i força peixos
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dt 29 Jun 2010, 22:56

M´agradaria dir-hi la meva:
primer.
Com que estic totalment d´acord amb tu LLobarro45, no hi puc afegir res mes sobre aquesta reivindicacio, per tant en principi callo , pero , que collons !!!!!, tens rao, i per tant aqui em tens per si puc ajudar
segon
Heus aci la grandesa del forum, el nostre forum, DE TOTS I TOTES perque aqui hi ha molta mes gent que ens mirem les fotos i llegim embadalits les croniques dels altres, sense saber que dir, jo el primer..............
tercer
Si us soc sincer, jo aqui hi entro per divertir-me, i passar-m´ho be,coneixer com ho fan els altres, com es fa per pescar aixo , o allo, pero mai amb un esperit egoista i competitiu en el sentit mes extrem , i la veritat es que el que jo hi busco , suposo que es el que hi busquem tots NOOOOOOOO ???????????????
quart
Quan algu treu una peça, m´en alegro molt , i m´agrada llegir la historia que segur que hi ha darrera , perque aixi se n´apren , i perque mai ens hem de creure que som els millors , sino que tenim molta sort entre altres coses , de tenir un lloc on explicar-ho
Per ultim, crec que fer-nos les coses facils els uns als altres, esn fara mes grans i millors, i compartir ens enriqueix a TOTS

Aixo es el raco reivindicatiu no ??????
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 30 Jun 2010, 02:26

Crec que al mar tot el que hi ha és un problema d'educació en tots els àmbits.
Jo suposo que els domingueros s'han hagut de treure un carnet com tots nosaltres, però perquè ells passen entre la teva barca i les roques quan estàs fent spinning de mar cap a costa? A banda de que no sàpiguen que no es pot navegar tan aprop, no ho veuen que estàs pescant? O ningú els ha ensenyat que si hi ha una boia, a sota hi ha un pescasub? Per molt tontets que siguin, no han pensat que a la vora de boia pot sortir un cap que li poden escapçar amb la barca? A part d'educació em sembla que manca una mica de sentit comú...
És necessari sortir del port a 15 nusos amb la moto d'aigua? Quan es van treure el carnet no els hi van dir? I encara que no tinguéssin el carnet, ningú ha vist que a l'entrada de tots els ports posa VEL.MAX. 2 o 3 nusos? Són cecs tots aquests moteros? Tampoc veuen que a port hi ha moltes barques esperant per entrar i sortir i no es poden apalancar al mig de la rampa a vacil.lar les vailetes?
La gent no veu que al port de l'Escala hi ha un lletrero que posa MAX. 15min ZONA PER A LA NETEJA D'EMBARCACIONS Per què la gent s'hi aparca si hi ha llocs lliures que no putegen als que hem de dessalar els motors de les barques o motos?

Per altra banda, crec com tú, llobarro45, que les coses estan poc senyalitzades i poc vigilades. Les Medes estan hiper vigilades i sincerament crec que és perquè dónen pasta, doncs a Ses Negres o Cap de Creus com a molt m'he trobat un hippie amb una Zodiac, i això no és...

Quan et treus la llicència t'haurien de donar vàries coses:

-Un mapa de la costa amb les zones protegides, i què es pot fer i què no a cada zona
-Un llistat d'espècies comunes on t'adverteixin de les que poden ser verinoses/perilloses
-Un llistat de talles mínimes
-Un llistat d'espècies protegides
-Normativa per a la pesca (número de canyes, d'hams, quantitat de peix permès...)
-Unes pautes cíviques a complir (emportar-se escombraries, respecte al medi...)

No pot ser que et donguin la llicència així a la valenta, sense donar-te informació de res més... ho trobo molt heavy!

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dc 30 Jun 2010, 08:58

Caram Kruskis, quin escrit.
Estic d'acord amb tot el que has comentat!

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dc 30 Jun 2010, 10:50

Suposo que fa mandra escriure sobre aquests temes així i tot em sembla preocupant que el tema de segons quines "BESTIOLES" sigui tant interessant per alguns, en canvi aquestes minúcies no preocupi tant. Aquestes minúcies ens afecten molt més del que sembla, EL CAP DE CREUS és d'aquí i aquí, no es mou i tot el que s'hi fa és acumulatiu. Les "BESTIOLES", que són de pas, tothom en coneix el seu final i per molt que aquí les respectem el mar és molt gran i en moltes zones (sobretot a l'estret i altres països, no les respecten. La pesca responsable no només consisteix en respectar talles mínimes, zones, espècies...etc., també s'ha de avisar a les persones que no respecten res i denunciar si cal. No ens podem quedar de braços plegats. Ens queixem, ens queixem però no fem res i si ens foten una reserva després tothom protesta.
Bon Nadal a tothom!!
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ruscles el Dc 30 Jun 2010, 21:22

Hola!!

crec que aquest és un dels post's més etic-humà que s'ha tocat fins ara i m'ha agradat molt;crec que tant el que estigui d'acord com en contra del que s'ha dit ,ha de parar un moment,reflexionar i dedicar-hi un parell de minuts i escriure quatre linies perque tots ens sentim una mica millor i recolzats per els companys del forum.No cal afegir res més només donar señals de vida i parlo per mi que moltes vegades estic en standby .

la unió fa la força.

salut a tots/es

Viva España(tot i estar una mica fluixets)
ruscles
www.forumdepesca.com

Localització : cap aqui n'enllà
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dc 30 Jun 2010, 22:15

Algú ho havia de dir ….i ja esta dit , amb raó i sentiment , molt clar , i això tan sols te dues solucions , la intervenció directa informant al infractor, que pot actuar així per desconeixement o la denuncia a les autoritats , i denunciar-ho també al fòrum , que força gent encara que no s’apunti el llegeix , tots em vist salvatjades , jo he denunciat xarxes camuflades creuant rius , i he tingut bronques amb pares que carregaven el fusell del seu nen en mig de la platja i aquest se’n tornava al aigua a disparar-lo als peixets en mig dels banyistes , pescasubs que el carreguen apuntant-te quan fas espining a la roca o un francès que se’ns va llençar a sobre amb la barca a prop de la roca mentre fèiem pulmó lliure i al tornar a la superfície ens el trobem intentant amarrar la barca a la nostra boia-pepino amb banderes incloses , per no parlar dels arramba caiacs faltats d’espai al mar , que no semblen adonar-se que la seva onada seria el equivalent a una de quatre metres per la seva barca . I tingues clara una cosa si molts no varem contestar no va ser per manca d’interès , quan et trobes davant d’un bon cuadre el que menys penses es en afegir-hi pinzellades , el contemples i hi medites , i els sentiments que et genera van fen la seva feina , per tot això gracies Llobarro

Bona pesca i el mòbil carregat , que per denunciar es la millor arma .
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dv 02 Jul 2010, 13:18

Veig que no estic sol i això m'alegra, gràcies companys.
Proposo penjar fotos al fòrum de totes les bestieses que anem veient aquí mateix o en un tema nou, si cal.
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dv 02 Jul 2010, 20:50

Em sembla perfecte. Per mi endavant , que a lo millor amb un bon arxiu, ho podem fer servir per alguna bona causa
peixet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 02 Jul 2010, 22:07

molt bona idea,ja veureu les vestieses que fan per alla al delta,flipareu.salut i força peixos
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Ds 03 Jul 2010, 00:29

A mi també em sembla molt bona idea.
Però no cal que sigui només del Cap de Creus, oi? perquè jo no hi vaig gaire per allà dalt. Proposo crear un tema nou a l'apartat denuncies, i que es tituli SIN COMENTARIOS, i allà anem penjant les nostres fotos.

Mai has estat sol Llobarro a les bones causes. Lo que nosaltres hem estat comodons.
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 06 Jul 2010, 11:44

LLOBARRO45 escrigué:El fide passat vaig tornar a veure persones pescant en zona protegida amb més de quatre canyes per persona, homes i dones d'una certa edat agafant musclos i tot el que era comestible de les roques del meravellós CAP DE CREUS, barques de lloguer, motos d'aigua i els barques que porten els "guiris" a tota llet passant a tocar les roques. Un grapat de coses que teòricament estant prohibides i que en EL PARC NATURAL DEL CAP DE CREUS SI HO FAS NINGÚ ET DIRÀ RES!! Tenim un parc que és un xollo!! Els de Port Ventes i de més lluny venen a pescar sense llicència i s'enduen el peix sense pagar i contaminant les nostres costes, les "golondrines" fent un munt de viatges al dia, (amb la seva contaminació i soroll corresponents que pateixen els pobres peixos del parc). També cal dir que avui en dia tothom té permís per agafar un fusell d'aigua i anar caçar peixos, un fusell que és una arma en potència i si és al CAP DE CREUS MILLOR QUE MILLOR QUE NO HI HA CAP TIPUS DE CONTROL NI SENYALITZACIONS!!
Suposo que haig de callar i fer veure que no passa res, que com que el benefici per als que el tenen, és molt bo hem de callar i fer la vista grossa, però la meva pregunta és...: Amb els milions que ens costa destrossar el club Med i netejar-l´ho (que només serveixen per a tenir una bona imatge i una estètica ben natural), no es pot destinar una partida de diners a senyalitzar les zones prohibides i controlar totes aquestes "cosetes"?
Per acabar i deixant el tema per un altre dia, la pesca professional AL PARC NATURAL DEL CAP DE CREUS QUI LA CONTROLA?

BRAVO, BRAVO, BRAVO I BRAVO. Ja era hora que algú toqués un tema de veritat. Sí, està molt bé això que pengem les fotos dels peixos (jo ja fa temps que no en toco cap. Snif) i està molt rebé ajudar els qui busquen informació que nosaltres hem après a base d'invertir temps i sortides. Tot això està molt bé. Però el tema que treu el llobarro, és d'aquells temes que tothom coneix, però ningú diu, per no ferir aquell amic que sabem que ho fa sovint, o per no confessar aquella vegada que ens vam aventurar on no tocava o que vam endur-nos més peix del que la llicència ens permetia. Doncs no. Hem de ser legals, que estem jugant a explotar un mar molt explotat i no s'hi val a dir allò del "és que tothom ho fa" "és que si no ho faig jo, ho farà un altre" o "aquell ho fa pitjor" "els que fan mal de veritat són els professionals" "per una vegada no passa res". Doncs sí, sí que passa. I que cadascú actuï segons la pròpia consciència, que al capdevall, justificar els propis actes basant-se en el que fan els altres, no és altra cosa que irresponsabilitat i el·ludir les pròpies responsabilitats. O t'eximeix de la multa si al guàrdia que et pares li dius que el semàfor en vermell el passa tothom? no, oi? doncs amb els peixos passa el mateix.

I és que ja n'hi ha prou. Tenim uns Parc Naturals que són de fireta. No parlo del del Garraf, el qual té un abocador de Barcelona a dins, la C-32 i els túnels, les línies ferroviàries, el radar i etc... (vaya parc Natural, tios!) parlo de Ses Negres. Parlo de les Medes (aquestes sí que estan una mica vigilades), però parlo sobretot, del Cap de Creus, el territori que més coneixo.

Ja n'hi ha prou! fa anys i panys que camino (i ara remo) el Cap de Creus. Sempre he anat amb la llicència en regla i mai, però mai, mai, mai he vist ningú susceptible de demanar-me-la. Quina vergonya! M'estan instigant a pensar que la llicència només és un tema purament recaptatori, però que una vegada sobre el territori, puc no dur-la o fer el que em peti???

Per què veig pescasubs que es capbussen en zones que no els estan permeses?? i és que ningú els diu res. Senyal que de facto es pot fer. Una vegada, quan encara no tenia el meu caiac, vaig llogar-ne un. I vam anar fins a s'encalladora, fins llavors un territori inabastable, que com la lluna, només tenia una cara, la que podies veure des de la costa. S'encalladora, terra promesa. Un espai on tot està prohibit. En desconec el fons i m'imaginava que deuria ser un fons ric i poblat com els reportatges d'en Costeau, que de petit veia a la televisió. Jo tot il·lusionat, amb els amics remant i fent el ruc. Traiem el cap per darrere i veure si s'encalladora era només un decorat de teatre o efectivament tenia una cara oculta i va, i el primer que em trobo, una barca fondejada amb ancla, les canyes tirades, els nens desembarcats a s'encalladora i una dona pescant amb xurumbecu. Em va caure l'ànima als peus de cop. I em va fer força ràbia, certament. Els vaig avisar i em van dir que me n'anés a remar. I au. El millor de tot, és que no els va passar res. O sigui, que el qui feia el capullo, deuria ser jo.

Més coses, que al Cap de Creus es fan autèntiques trastades. Una vegada, pescant amb en Raül, ens vam fer farts de perdre jigs enganxats en una xarxa cega. No es veuen en superfície, perquè la pesca professional hi està prohibida. Però la xarxa hi era. O no era d'un professional? algun aficionat que pesca amb xarxa? algun professional retirat que cala la xarxa? ves a saber. Però la xarxa cega estava calada en un lloc on no podia ser-hi. I què? doncs que segurament tampoc va passar res. Deuria venir el propietari, va recollir-la i es deuria endrapar (o vendre) una quantitat ingent de peix. I encara deu córrer per allà calant la xarxa.

Per no parlar de la xarxa per a anguiles que he vist recollir alguna vegada a la desembocadura del Fluvià. Però no havíem quedat que estava prohibit???

I de vergonya, aquella vegada que al centre d'informació del Parc Natural, a Sant Pere de Rodes, vaig preguntar a la senyoreta que atenia als visitants, si es podia fer curri o no pel Cap de Creus i a quins llocs. I va, i la tia (del centre d'informació!!!) em respon que no ho sap, però que ella fa curri per tot arreu. Toma ya! i a mi què el que fa vostè?? li pregunto el que puc fer i el que no puc fer i per on. Doncs la tia no ho sabia. Toma ya. Doncs sí que anem bé.

I per què resulta que et trobes gent que tranquil·lament t'informa que als llocs prohibits hi pots pescar tranquil·lament, sempre i quan surtis abans de les 8 del matí, que és quan comencen a patrullar els que teòricament vigilen el Cap de Creus????

Per no parlar d'un paio que vaig trobar a Empúriabrava, el qual havia pescat un peix (molt gros, deia!) que no sabia què era. Foto el cap a la galleda per identificar-li i em trobo un grapat de mabretes de mig pam o menys, un sard també que no arribava al pam (supergros, deia!!) i un parell de llobarrets que no arrivaben ni a sardina. Li hagués fotut una patada al cul i les canyes a l'aigua amb unes ganes....

És que m'estic fotent de mala llet jo sol. Continuaria la llista llargament, amb els professionals que més d'un cop he vist pescar amb els bous dins del golfet entre setmana, pentinant al ròssec ben ran de costa, tant a la vora com les roques del fons els ho permetin. Quina vergonya!

Però resulta que tenim una Administració de fireta i de vergonya, que per sistema fa lleis a les que des del primer moment no dota de pressupost per a fer-les complir. I és clar, als professionals no els posarem una multa, "pobrets" que ja tenen prou feina a subsistir dels cada dia més delmats fons que tenim. Doncs no. Hi ha d'haver prioritats i per mi, els recursos esgotables d'un país estan molt per damunt de les pràctiques del furtivisme i el fer els ulls grossos.

La llista és molt llarga i vergonyosa i encara continuaria.

No senyors. No, no, no, no i no. No anem bé. No podem actuar fent la viu-viu, justificant-nos en el "no passa res" i en allò tant sentit i infantil de que "els altres també ho fan". Cadascú ha de carregar amb la pròpia consciència i ser coherent. No estem parlant d'energia solar que és inesgotable. Estem parlant dels recursos. Si algú ho fa malament, que sigui un de sol, però no pel fet que un ho faci malament, ja n'hi poden haver dos. O tres. O mil.

I no estic d'acord amb l'administrador, quan diu que falta informació. La llei ja existeix per a tothom i és la que és i ha de ser la mateixa per a tothom i si som conscients i coherents, cal complir-la per anar bé. Qui la desconegui, canya seca, perquè l'aprengui i la recordi. No estic d'acord en dir que la culpa és de l'Administració si la gent desconeix la llei. El desconeixement no eximeix la culpa. El que se la salti, barrada seca perquè la recordi i la prediqui entre les seves amistats.

Tenim un país amb una pressió marina molt bèstia. En un altre correu, potser parlaré del què he vist aquests dies per Grècia. Un país amb tanta costa com pràcticament tot el continent Africà (és que tenen unes 6000 illes, diuen). I sense cap mena de tradició de pesca amateur. I és per això que no els han arribat els jigs. Ni tant sols els artificials, més enllà d'alguna poquíssima cosa insignificant. Ni tenen saltigues, ni daiwes, ni tenyrus, ni òsties amb vinagre. Ni tenen el mar solcat de barques com si fos les rambles i per tant no hi ha fondeigs massius. Ni pressió a les costes, com tenim nosaltres. Etc... mentres nosaltres hem d'anar afinant més els estris i l'enginy perquè cada cop hi ha menys peix en una costa tant explotada, a Grècia continuen pescant com tota la vida, perquè amb poca cosa ja treuren el peix que necessiten. I el que els queda. Però no voldria perdre el fil...

Deia que tenim un país amb una pressió marina molt bèstia. I cada cop tenim millors equips i esquers de la Nasa per veure qui pesca l'últim peix. I quan no trobem els peixos que volem a la zona on hem anat sempre, ens aventurem a la zona prohibida, per ser els privilegiats i eixerits que pesquem en una reserva particular, on hi ha molta gent que no hi pesca perquè són tontos i es creuen la llei.

Doncs no. No anem bé si actuem així. I hem de denunciar, informar i sobretot, exigir a l'Administració que ja n'hi ha prou de fer lleis sense pressupost per fer-les complir. Jo no sé vosaltres, però jo vull tenir una Administració seriosa en un país seriós. On la gent sigui conscient dels propis actes i que actuï pensant en el bé comú. On no sigui més espavilat el qui més enganya als altres i més estafa al sistema, sinó qui millor visqui amb ell mateix i amb els seus conciutadants. Tots com a ciutadans tenim uns drets, però també uns deures que cal no oblidar o desdibuixar. No estic demanant tant, em sembla. Cadascú ha de disfrutar del mar. I els vostres fills. I els fills dels vostres fills.

Que cadascú es pregunti què ha fet malament i què pot fer per millorar-ho. El conformisme del "és el que hi ha" és el recurs dels pobres d'esperit i els mantes. I tu, quin país vols?

Martí.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 06 Jul 2010, 13:13

collons Tola, sort que arribes de vacances!!

la veritat, company, és que t'he trobat molt a faltar, i ara m'has demostrat pequè.

t'estimo, Tola. Quan vindràs amb la meva Duna? jo t'ensenyaré l'altre costat de la lluna.

felicitats.

Tola for president!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dt 06 Jul 2010, 13:37

Marti, Marti,........... despres de llegir el teu escrit, i
com que d´escriure jo no en se, deixa´m dir-te que encara estic embadalit, que es puguin dir les coses tant clares, que quan penso que aqui al forum, hi ha tants " observadors", i tants bons redactors , s´em fa dificil de pensar que aixo no es pugui fer servir per un fi de bé. Felicitats per saber-ho expresar tant clar i català.
Salut i bona pesca
peixet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dt 06 Jul 2010, 19:10

Tola escrigué:
LLOBARRO45 escrigué:El fide passat vaig tornar a veure persones pescant en zona protegida amb més de quatre canyes per persona, homes i dones d'una certa edat agafant musclos i tot el que era comestible de les roques del meravellós CAP DE CREUS, barques de lloguer, motos d'aigua i els barques que porten els "guiris" a tota llet passant a tocar les roques. Un grapat de coses que teòricament estant prohibides i que en EL PARC NATURAL DEL CAP DE CREUS SI HO FAS NINGÚ ET DIRÀ RES!! Tenim un parc que és un xollo!! Els de Port Ventes i de més lluny venen a pescar sense llicència i s'enduen el peix sense pagar i contaminant les nostres costes, les "golondrines" fent un munt de viatges al dia, (amb la seva contaminació i soroll corresponents que pateixen els pobres peixos del parc). També cal dir que avui en dia tothom té permís per agafar un fusell d'aigua i anar caçar peixos, un fusell que és una arma en potència i si és al CAP DE CREUS MILLOR QUE MILLOR QUE NO HI HA CAP TIPUS DE CONTROL NI SENYALITZACIONS!!

BRAVO, BRAVO, BRAVO I BRAVO. Ja era hora que algú toqués un tema de veritat. Sí, està molt bé això que pengem les fotos dels peixos (jo ja fa temps que no en toco cap. Snif) i està molt rebé ajudar els qui busquen informació que nosaltres hem après a base d'invertir temps i sortides. Tot això està molt bé. Però el tema que treu el llobarro, és d'aquells temes que tothom coneix, però ningú diu, per no ferir aquell amic que sabem que ho fa sovint, o per no confessar aquella vegada que ens vam aventurar on no tocava o que vam endur-nos més peix del que la llicència ens permetia. Doncs no. Hem de ser legals, que estem jugant a explotar un mar molt explotat i no s'hi val a dir allò del "és que tothom ho fa" "és que si no ho faig jo, ho farà un altre" o "aquell ho fa pitjor" "els que fan mal de veritat són els professionals" "per una vegada no passa res". Doncs sí, sí que passa. I que cadascú actuï segons la pròpia consciència, que al capdevall, justificar els propis actes basant-se en el que fan els altres, no és altra cosa que irresponsabilitat i el·ludir les pròpies responsabilitats. O t'eximeix de la multa si al guàrdia que et pares li dius que el semàfor en vermell el passa tothom? no, oi? doncs amb els peixos passa el mateix.

I és que ja n'hi ha prou. Tenim uns Parc Naturals que són de fireta. No parlo del del Garraf, el qual té un abocador de Barcelona a dins, la C-32 i els túnels, les línies ferroviàries, el radar i etc... (vaya parc Natural, tios!) parlo de Ses Negres. Parlo de les Medes (aquestes sí que estan una mica vigilades), però parlo sobretot, del Cap de Creus, el territori que més coneixo.

Ja n'hi ha prou! fa anys i panys que camino (i ara remo) el Cap de Creus. Sempre he anat amb la llicència en regla i mai, però mai, mai, mai he vist ningú susceptible de demanar-me-la. Quina vergonya! M'estan instigant a pensar que la llicència només és un tema purament recaptatori, però que una vegada sobre el territori, puc no dur-la o fer el que em peti???

Per què veig pescasubs que es capbussen en zones que no els estan permeses?? i és que ningú els diu res. Senyal que de facto es pot fer. Una vegada, quan encara no tenia el meu caiac, vaig llogar-ne un. I vam anar fins a s'encalladora, fins llavors un territori inabastable, que com la lluna, només tenia una cara, la que podies veure des de la costa. S'encalladora, terra promesa. Un espai on tot està prohibit. En desconec el fons i m'imaginava que deuria ser un fons ric i poblat com els reportatges d'en Costeau, que de petit veia a la televisió. Jo tot il·lusionat, amb els amics remant i fent el ruc. Traiem el cap per darrere i veure si s'encalladora era només un decorat de teatre o efectivament tenia una cara oculta i va, i el primer que em trobo, una barca fondejada amb ancla, les canyes tirades, els nens desembarcats a s'encalladora i una dona pescant amb xurumbecu. Em va caure l'ànima als peus de cop. I em va fer força ràbia, certament. Els vaig avisar i em van dir que me n'anés a remar. I au. El millor de tot, és que no els va passar res. O sigui, que el qui feia el capullo, deuria ser jo.

Més coses, que al Cap de Creus es fan autèntiques trastades. Una vegada, pescant amb en Raül, ens vam fer farts de perdre jigs enganxats en una xarxa cega. No es veuen en superfície, perquè la pesca professional hi està prohibida. Però la xarxa hi era. O no era d'un professional? algun aficionat que pesca amb xarxa? algun professional retirat que cala la xarxa? ves a saber. Però la xarxa cega estava calada en un lloc on no podia ser-hi. I què? doncs que segurament tampoc va passar res. Deuria venir el propietari, va recollir-la i es deuria endrapar (o vendre) una quantitat ingent de peix. I encara deu córrer per allà calant la xarxa.

Per no parlar de la xarxa per a anguiles que he vist recollir alguna vegada a la desembocadura del Fluvià. Però no havíem quedat que estava prohibit???

I de vergonya, aquella vegada que al centre d'informació del Parc Natural, a Sant Pere de Rodes, vaig preguntar a la senyoreta que atenia als visitants, si es podia fer curri o no pel Cap de Creus i a quins llocs. I va, i la tia (del centre d'informació!!!) em respon que no ho sap, però que ella fa curri per tot arreu. Toma ya! i a mi què el que fa vostè?? li pregunto el que puc fer i el que no puc fer i per on. Doncs la tia no ho sabia. Toma ya. Doncs sí que anem bé.

I per què resulta que et trobes gent que tranquil·lament t'informa que als llocs prohibits hi pots pescar tranquil·lament, sempre i quan surtis abans de les 8 del matí, que és quan comencen a patrullar els que teòricament vigilen el Cap de Creus????

Per no parlar d'un paio que vaig trobar a Empúriabrava, el qual havia pescat un peix (molt gros, deia!) que no sabia què era. Foto el cap a la galleda per identificar-li i em trobo un grapat de mabretes de mig pam o menys, un sard també que no arribava al pam (supergros, deia!!) i un parell de llobarrets que no arrivaben ni a sardina. Li hagués fotut una patada al cul i les canyes a l'aigua amb unes ganes....

És que m'estic fotent de mala llet jo sol. Continuaria la llista llargament, amb els professionals que més d'un cop he vist pescar amb els bous dins del golfet entre setmana, pentinant al ròssec ben ran de costa, tant a la vora com les roques del fons els ho permetin. Quina vergonya!

Però resulta que tenim una Administració de fireta i de vergonya, que per sistema fa lleis a les que des del primer moment no dota de pressupost per a fer-les complir. I és clar, als professionals no els posarem una multa, "pobrets" que ja tenen prou feina a subsistir dels cada dia més delmats fons que tenim. Doncs no. Hi ha d'haver prioritats i per mi, els recursos esgotables d'un país estan molt per damunt de les pràctiques del furtivisme i el fer els ulls grossos.

La llista és molt llarga i vergonyosa i encara continuaria.

No senyors. No, no, no, no i no. No anem bé. No podem actuar fent la viu-viu, justificant-nos en el "no passa res" i en allò tant sentit i infantil de que "els altres també ho fan". Cadascú ha de carregar amb la pròpia consciència i ser coherent. No estem parlant d'energia solar que és inesgotable. Estem parlant dels recursos. Si algú ho fa malament, que sigui un de sol, però no pel fet que un ho faci malament, ja n'hi poden haver dos. O tres. O mil.

I no estic d'acord amb l'administrador, quan diu que falta informació. La llei ja existeix per a tothom i és la que és i ha de ser la mateixa per a tothom i si som conscients i coherents, cal complir-la per anar bé. Qui la desconegui, canya seca, perquè l'aprengui i la recordi. No estic d'acord en dir que la culpa és de l'Administració si la gent desconeix la llei. El desconeixement no eximeix la culpa. El que se la salti, barrada seca perquè la recordi i la prediqui entre les seves amistats.

Tenim un país amb una pressió marina molt bèstia. En un altre correu, potser parlaré del què he vist aquests dies per Grècia. Un país amb tanta costa com pràcticament tot el continent Africà (és que tenen unes 6000 illes, diuen). I sense cap mena de tradició de pesca amateur. I és per això que no els han arribat els jigs. Ni tant sols els artificials, més enllà d'alguna poquíssima cosa insignificant. Ni tenen saltigues, ni daiwes, ni tenyrus, ni òsties amb vinagre. Ni tenen el mar solcat de barques com si fos les rambles i per tant no hi ha fondeigs massius. Ni pressió a les costes, com tenim nosaltres. Etc... mentres nosaltres hem d'anar afinant més els estris i l'enginy perquè cada cop hi ha menys peix en una costa tant explotada, a Grècia continuen pescant com tota la vida, perquè amb poca cosa ja treuren el peix que necessiten. I el que els queda. Però no voldria perdre el fil...

Deia que tenim un país amb una pressió marina molt bèstia. I cada cop tenim millors equips i esquers de la Nasa per veure qui pesca l'últim peix. I quan no trobem els peixos que volem a la zona on hem anat sempre, ens aventurem a la zona prohibida, per ser els privilegiats i eixerits que pesquem en una reserva particular, on hi ha molta gent que no hi pesca perquè són tontos i es creuen la llei.

Doncs no. No anem bé si actuem així. I hem de denunciar, informar i sobretot, exigir a l'Administració que ja n'hi ha prou de fer lleis sense pressupost per fer-les complir. Jo no sé vosaltres, però jo vull tenir una Administració seriosa en un país seriós. On la gent sigui conscient dels propis actes i que actuï pensant en el bé comú. On no sigui més espavilat el qui més enganya als altres i més estafa al sistema, sinó qui millor visqui amb ell mateix i amb els seus conciutadants. Tots com a ciutadans tenim uns drets, però també uns deures que cal no oblidar o desdibuixar. No estic demanant tant, em sembla. Cadascú ha de disfrutar del mar. I els vostres fills. I els fills dels vostres fills.

Que cadascú es pregunti què ha fet malament i què pot fer per millorar-ho. El conformisme del "és el que hi ha" és el recurs dels pobres d'esperit i els mantes. I tu, quin país vols?

Martí.

Molt bé Tola.
Jo també penso com tu que això de la llicència de pesca és només per a recollir més calerons. En 30 ANYS DE PESCA només un cop me l'han demanat ( a les medes). Per això els " gabatxos" estan tan tranquils al nostre paradís.

Primera denúncia:

Als canals de st. Margarita hi ha un munt de pescadors amb asticot que agafen llobarros i oradelles de pam i més petits. Primer que és prohibit pescar-hi i segon qui els demana llicència?
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dt 06 Jul 2010, 19:59

Si volem que els nostres fills puguin difrutar de tota la natura que ens envolta cal que la respectem, i respectar les normes, potser caldria obrir un post només dedicat a denuncies.

L'altre dia a la platja del Prat vaig veure dos que tornaven amb 1 i 2 caixes plenes de peix un en portave uns 50 i l'altre 70 o 80 i tot sorells i estornells (ja em diràs quin merit te això) a un li vaig dir que on anava amb tant peix i va dir parlant amb el seu company "mañana volveremos a por más verdad Juan". Això es passar-se molt, però tant els hi fot, que en deuen fer amb el peix? podeu pensar el pitjor, sino no m'ho explico.

girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin el Dc 07 Jul 2010, 00:42

Benvingut i retrobat o gran sensei Tola, jedai de les lletres!

Estic d'acord amb tot el que dius però continuo pensant que a banda també falta informació. Si fas una enquesta a tota la gent que som al fòrum o als pescadors que et trobis veuràs que molts de nosaltres (m'incloc) abans de ser-hi el fòrum o de ser d'un club de pesca o de fer amistat amb algun botiguer del sector, ni tan sols sabíem que no es poden pescar més de 10kg de peix, o que la tonyina té unes vedes, o que només es poden posar 6 hams.
No tothom té tanta moralitat com tu, pensa que hi ha gent que la llei només la compleix per por.
Molta gent no va per dintre el poble a 50km/h per si surt un nen amb una pilota, van a 50km/h perquè no els posin una multa, no tothom és de tan bona pasta com tu, amic Tola...
I fins i tot estant senyalitzat, posant multes, posant radars, treient-nos punts i fent-nos estudiar per treure'ns el carnet, hi ha molta gent que no va a 50km/h.... tú imagina't si no hi haguéssin ni els mossos, ni les senyals, ni el carnet, ni les multes.... tu creus que algú aniria a 50km/h??? A mi em sembla que molt poca gent!!!! I a mar crec que passa el mateix....

Si a terra ferma coneixem les lleis i no les complim... tu compta a mar que les desconeixem... si les coneixéssim tots, llavors ja només no les incomplirien els "immorals", ningú les incompliria per desconeixement, no proposo un examen, només proposo que et donin un tríptic amb les lleis.

No pot ser que hagi estat practicant la pesca submarina des que tinc ús de raó i fins fa 4 dies no tenia clar si es podien pescar pops o no, o garotes o llamàntols. A tu se t'ocorre pensar que no es pot pescar un llamàntol si els veus a diari a la peixateria? És més lògic pensar que el que no es pot pescar és el peix lluna que no l'has vist mai a la peixateria, en canvi sí que el podries pescar. La moralitat no et deixa pescar el peix lluna i no el pesques, però el llamàntol si no t'ho diu ningú, ni se't passa pel cap que no es pot pescar, no és una cosa de sentit comú com pot ser que un llobarro de pam s'ha de llençar a l'aigua, continuo pensant que cal més informació.

Un cop tothom informat, mà dura és el que cal si la gent no és capaç de respectar el medi i al cap i a la fi respectar-se a ells mateixos.

Editat per darrera vegada per Admin el Dj 08 Jul 2010, 00:00, editat 1 cop en total

Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 07 Jul 2010, 10:23

Estimat, admirat i venerat Supergran crusquis, homnipotent i totpoderós.

Tens raó. De fet, ho havia mig entès, però volia deixar-ho clar. La informació de les normatives han d'estar a l'abast i fàcils de trobar (que costa força esbrinar el què és correcte i el que no, fins i tot preguntant directament a l'Adminstració o utilitzant internet). Però una altra cosa, és dir que la gent fot el ruc per culpa de l'Administració. No és el que vas dir, però t'ho vaig atribuir perquè s'hi assemblava i volia deixar clar que en opinió meva, això no va així.

Repescant el fil de la dificultat de trobar la informació, voldria dir que tens raó que si un servidor va amunt i avall amb la llicència en regla, és per què un dia algú me'n va informar, quan jo no tenia ni carnet de conduir ni ús de raó (la meva dona sovint qüestiona que en tingui avui dia), un home gran se m'enduia a pescar al pantà de Sau i em va treure una llicència al meu nom que des de llavors vaig anar renovant. Si no, potser avui dia encara saltaria els rocs empaitant bèsties marines, amb els carnets del Caprabo i el de l'ABACUS.

Haig de dir que aquest fòrum ha tingut una bona feina divulgativa. Algú pregunta pels peixos lluna i patapam! apareix en supercrusquis amb la normativa pertinent. Algú pregunta pels quilos de peix per llicència i ala! l'Admin allà ho té, com si ho tingués dalt de tot de la pila de papers del despatx on treballa. Ja abans no comenci la temporada, per si de cas, el superadmin (llarga vida) ja prepara una arenga amb la normativa de tonyines, per si de cas...

Però si furgues per l'Administració, encara no sé si amb el caiac sóc una embarcació o un "artefacto flotante que debe abandonar el agua después del ocaso y antes del amanecer". I si això vol dir que si tinc la mateixa categoria que un matalàs inflable, haig d'entrar i sortir per les boies o puc entrar i sortir per on em peti a la platja. El paio de l'stand de la Generalitat al Saló nàutic fotia una cara de fora de combat, més perdut que un fill de puta el dia del pare. I el tio, em va donar un tríptic d'amarradors, que no venia a tomb, però era el que deuria tenir a mà. Per fondejar el caiac???? vaya punt d'informació, tios. En aquesta línia també anava el comentari del punt d'informació del mateix Parc Natural del Cap de Creus... si algú que hi pugui fer res llegeix aquestes línies, que siusplau en prengui nota.

Ja que hi som, en referència al nombre d'hams, crec que la normativa parla d'un màxim de dues canyes en acció de pesca, amb un màxim de tres hams per canya. És a dir, que podem dur la funda plena de canyes per si volem practicar diferents tipus de pesca, però només en podem tenir un màxim de 2 en acció de pesca. Si fem spinning, pleguem la segona canya de pesca a fondal. I el màxim de 3 (5?) hams val per una metralleta o és per limitar paternosters i que la gent faci palangres des d'una canya? Quan la trobes, la normativa es desdibuixa en certs llocs i queda a la lliure voluntat i interpretació del agente de la autoridad que en l'imaginari popular pugués aturar-te.

Ja crec que no hem d'esperar a que algú ens legisli el què hem de fer i el que no, com si fossim nens de P3 agafats per l'orella per la professora de la classe. Ni hem d'anar perduts si acostumats a que se'ns digui absolutament en tot el que es pot fer i el que no. Si la normativa no està a l'abast, si quan la trobem resulta que té llacunes, si qui ha de fer complir les lleis resulta que està mirant les xurris pel balcó de casa, doncs ha de ser la pròpia consciència i el sentit comú el que cal aplicar. I si algú ens indica que ho estem fent malament, doncs li ho agraïm, més que no pas engegar-lo a dida.

En fin, com anàvem dient, tot ens pot anar millor si cadascú fa el que toca per a poder dormir tranquil amb la pròpia consciència i el país que llega als qui li venen darrere.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum