SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por CAP-ROIG Hoy a las 07:15
» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41
» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37
» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29
» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
YOUTUBE
Protecció per a artificials rígids
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
Protecció per a artificials rígids
Si bé és cert que hi ha marques d'artificials que fabriquen models a prova de cops, pescant des de la costa és freqüent que, fins i tot els artificials de superfície (popers, rapales...) rebin copets amb pedres (o amb pedretes en algunes platges) i comencin a perdre la seva decoració. Dels esquers de profunditat, tipus "Mucho lucir", millor no parlar-ne... Però vaig comprar un parell de jigs que porten una capa protectora transparent i em van donar la idea: Vaig anar a una drogueria i vaig preguntar per vernissos que puguessin aguantar l'abrasió de l'aigua del mar. Efectivament (com ja deveu saber els qui teniu barca) hi ha alguns tipus de "barniz marino" que són força transparents. He anat provant, amb resultats satisfactoris per a mi: trec els hams, i lligo a l'anella que crec adient (segons el tipus d'articial) un tros de fil per penjar-los un cop vernissats, fins que s'assequen (els deixo 3 dies, per seguretat, amb el tipus de vernís que utilitzo). No remeno el pot de vernís per no provocar bombolles. Òbviament treballo amb guants (preferibles d'un sol ús, per es solen "pringar"). Els que no són massa grans, els suco directament, anant amb compte i esperant quan els trec del pot, perque regalimen una mica. Per tant, amb aquests no utilitzo pinzell. Per exemple: un rapala amb "babero" de fins a 14 cm, el suco verticalment des del "babero" (sense mullar-lo, per evitar gruixos que n'alterin la natació) fins a la cua, un stickbait el suco sencer, però un jig "Mucho lucir", que només porta un ham triple, no li trec l'ham: el subjecto per l'ham, el suco de l'anella cap abaix, i el penjo per l'ham. A més de protegir de les conseqüències dels copets, el vernís dóna una certa brillantor addicional (que em recorda a la d'un peix fora de l'aigua), i em permet utilitzar esquers d'aigua dolça amb la pintura sensible a l'aigua del mar (especialment "cromats").
A mi m'està funcionant prou bé. Qui vulgui, ho por provar amb artificials usats, per exemple.
Una salutació ben cordial per a tothom.
Laureà
A mi m'està funcionant prou bé. Qui vulgui, ho por provar amb artificials usats, per exemple.
Una salutació ben cordial per a tothom.
Laureà

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
Re: Protecció per a artificials rígids
gràcies Laureà.
Pots dir-nos quina marca de vernís utilitzes?
Has provat amb una imprimació transparent amb base d'epoxi?
llampugaire escrigué:gràcies Laureà.
Hi tant ! El que he trobat tant a la drogueria del barri, com a Leroy Merlin, etc, és el "Barniz marino TITAN Yate" i hi consta "incoloro, con filtros de UV", en un sol pot. També tinc un en dos banys "TITAN Yate Poliuretano + Acrílico" però encara no l'he provat.
De fet són vernissos per a fusta, però jo l'aplico tant a "rapales", com a metàl·lics hologràfics, etc. Cal anar amb compte, perque regalima una mica. Cal posar paper de diari a terra, i millor fer-ho en un lloc "sense compromís". Quan està sec, s'ha de treure el tel o la goteta que queda en els suports per a les anelles dels triples. Si es fa amb pinzell, provablement quedi més polit, però jo solc "sucar-los" directament, amb compte de no mullar les pales ("baberos") perque em sembla que queda un bany més uniforme. Si convé, dono un segon bany a les 24 hores.
Si has provat amb la imprimació transparent amb base d'epoxi, t'agraïré que me'n donis més informació.

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
Laureà escrigué:
Si has provat amb la imprimació transparent amb base d'epoxi, t'agraïré que me'n donis més informació.
tinc un pot d'epoxi de dos components que vaig comprar per a repassar la pala del timó. N'agafare una mica i ho provaré amb un rapala vell. L'epoxi és un del materials més durs que hi ha en els prestatges de pintures, però no sé què tal anirà amb la transparència. Ja t'explicaré.
nova resposta al cap d'un any
L'epoxi no era transparent. Però hi ha una altra cosa que pot funcionar: la resina de dos components que es posa quan vols fer quelcom amb fibra de vidre. O sigui: agafar només el líquid, sense posar-hi la "tela" de fibra. És completament transparent i molt dur. Ho trobaràs en una nàutica (problema: mínim 1 kg).
L'epoxi no era transparent. Però hi ha una altra cosa que pot funcionar: la resina de dos components que es posa quan vols fer quelcom amb fibra de vidre. O sigui: agafar només el líquid, sense posar-hi la "tela" de fibra. És completament transparent i molt dur. Ho trobaràs en una nàutica (problema: mínim 1 kg).
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum