MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Protecció per a artificials rígids

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Protecció per a artificials rígids

Missatge  Laureà el Dl 03 Ago 2009, 05:34

Si bé és cert que hi ha marques d'artificials que fabriquen models a prova de cops, pescant des de la costa és freqüent que, fins i tot els artificials de superfície (popers, rapales...) rebin copets amb pedres (o amb pedretes en algunes platges) i comencin a perdre la seva decoració. Dels esquers de profunditat, tipus "Mucho lucir", millor no parlar-ne... Però vaig comprar un parell de jigs que porten una capa protectora transparent i em van donar la idea: Vaig anar a una drogueria i vaig preguntar per vernissos que puguessin aguantar l'abrasió de l'aigua del mar. Efectivament (com ja deveu saber els qui teniu barca) hi ha alguns tipus de "barniz marino" que són força transparents. He anat provant, amb resultats satisfactoris per a mi: trec els hams, i lligo a l'anella que crec adient (segons el tipus d'articial) un tros de fil per penjar-los un cop vernissats, fins que s'assequen (els deixo 3 dies, per seguretat, amb el tipus de vernís que utilitzo). No remeno el pot de vernís per no provocar bombolles. Òbviament treballo amb guants (preferibles d'un sol ús, per es solen "pringar"). Els que no són massa grans, els suco directament, anant amb compte i esperant quan els trec del pot, perque regalimen una mica. Per tant, amb aquests no utilitzo pinzell. Per exemple: un rapala amb "babero" de fins a 14 cm, el suco verticalment des del "babero" (sense mullar-lo, per evitar gruixos que n'alterin la natació) fins a la cua, un stickbait el suco sencer, però un jig "Mucho lucir", que només porta un ham triple, no li trec l'ham: el subjecto per l'ham, el suco de l'anella cap abaix, i el penjo per l'ham. A més de protegir de les conseqüències dels copets, el vernís dóna una certa brillantor addicional (que em recorda a la d'un peix fora de l'aigua), i em permet utilitzar esquers d'aigua dolça amb la pintura sensible a l'aigua del mar (especialment "cromats").
A mi m'està funcionant prou bé. Qui vulgui, ho por provar amb artificials usats, per exemple.
Una salutació ben cordial per a tothom.
Laureà
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Protecció per a artificials rígids

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 02:00

gràcies Laureà.
Pots dir-nos quina marca de vernís utilitzes?
Has provat amb una imprimació transparent amb base d'epoxi?
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dc 02 Set 2009, 02:26

llampugaire escrigué:gràcies Laureà.
Pots dir-nos quina marca de vernís utilitzes?
Has provat amb una imprimació transparent amb base d'epoxi?

Hi tant ! El que he trobat tant a la drogueria del barri, com a Leroy Merlin, etc, és el "Barniz marino TITAN Yate" i hi consta "incoloro, con filtros de UV", en un sol pot. També tinc un en dos banys "TITAN Yate Poliuretano + Acrílico" però encara no l'he provat.
De fet són vernissos per a fusta, però jo l'aplico tant a "rapales", com a metàl·lics hologràfics, etc. Cal anar amb compte, perque regalima una mica. Cal posar paper de diari a terra, i millor fer-ho en un lloc "sense compromís". Quan està sec, s'ha de treure el tel o la goteta que queda en els suports per a les anelles dels triples. Si es fa amb pinzell, provablement quedi més polit, però jo solc "sucar-los" directament, amb compte de no mullar les pales ("baberos") perque em sembla que queda un bany més uniforme. Si convé, dono un segon bany a les 24 hores.
Si has provat amb la imprimació transparent amb base d'epoxi, t'agraïré que me'n donis més informació.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 02:58

Laureà escrigué:
Si has provat amb la imprimació transparent amb base d'epoxi, t'agraïré que me'n donis més informació.

tinc un pot d'epoxi de dos components que vaig comprar per a repassar la pala del timó. N'agafare una mica i ho provaré amb un rapala vell. L'epoxi és un del materials més durs que hi ha en els prestatges de pintures, però no sé què tal anirà amb la transparència. Ja t'explicaré.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 04 Oct 2010, 13:58

nova resposta al cap d'un any Embarassed

L'epoxi no era transparent. Però hi ha una altra cosa que pot funcionar: la resina de dos components que es posa quan vols fer quelcom amb fibra de vidre. O sigui: agafar només el líquid, sense posar-hi la "tela" de fibra. És completament transparent i molt dur. Ho trobaràs en una nàutica (problema: mínim 1 kg).
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt