SHARE
Últimos temas
» Algú sortirà a pescar....por bernau Ayer a las 22:47
» FELICITEU-LO!!!
por Anna-74 Dv 10 Feb 2012, 21:35
» BOBINA STRADIC 6000
por LLOBARRO45 Dv 10 Feb 2012, 19:16
» Estic pescant!
por Dani Dv 10 Feb 2012, 14:54
» Manipulació de peixos en la captura i solta, primera part
por Admin Dj 09 Feb 2012, 21:12
» Avui al matí he sortit
por kruskis Dj 09 Feb 2012, 19:05
» "WWF 8-2-12"
por Admin Dj 09 Feb 2012, 18:43
» Dedicat al meu Amic Tola !!!
por Dani Dt 07 Feb 2012, 14:58
» Daiwa saltiga blast 4500
por ruscles Dg 05 Feb 2012, 21:03
» Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.
por Dani Ds 04 Feb 2012, 20:14
» Sortida per Barna
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:18
» Un mar sense peixos
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:11
» Programes pesca TV
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:04
» La Pesca Esportiva o Recreativa amb informació bàsica sobre els esquers i equips de pesca
por Admin Dv 03 Feb 2012, 20:21
» Tunejar artificial
por joemosqueroles Dc 01 Feb 2012, 12:05
» Com ha anat el finde? (Girona)
por Dani Dc 01 Feb 2012, 09:14
» "El País" 30-1-12
por calador Dt 31 Gen 2012, 20:46
» Amb o sense grapes ??
por mehdi Dc 25 Gen 2012, 11:37
» Buscu algun comany/s per anar a pescar amb kayak
por Ekaitz Ds 21 Gen 2012, 20:03
» Maxsea problemes amb la batimetria
por Calet Ds 21 Gen 2012, 18:38
YOUTUBE
Unió trenat amb fluorocarboni o nylon
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
Unió trenat amb fluorocarboni o nylon
Una consulta per als qui porteu temps utilitzant trenat: m'he estat mirant els vídeos del Shout! Bobbin knoter i del mateix nus fet amb l'aparell de muntar mosques. Si no vaig errat sembla una variant del Bimini. Però provablement és més adequat per línies força potens. Jo practico spining des de terra amb rodets Shimano 2500, 3000 (i rarament 4000), els carrego amb Power Pro de 20 lb, i el terminal nylon de 0,30 (penso que el nylon mou millor els stickbaits i rapales que el fluorocarboni), però vull provar amb jigs, i muntaré fluorocarboni de 0,43 (també de 20 lb). Actualment, faig un nus tipus Albrigth, però -com és d'esperar- m'acaba petant pel nylon... i la pregunta: amb les línies que us he comentat ¿ en tindria prou amb el nus que tenim a la secció "Nusos de pesca" amb el nom "Unió dyneema amb nylon" ? ...
Esperant les vostres opinions, us saludo cordialment,
Esperant les vostres opinions, us saludo cordialment,

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
Re: Unió trenat amb fluorocarboni o nylon
hola Laureà, pensa que tots tenim problemes per trobar el nus ideal. Depèn molt del tipus de preses que busquem, del propi diàmetre dels fils,...
Jo utilitzo en tots els carrets fi trenat, des del 0,10 al 0,45! (em van enganyar..), i flurocarboni del 0.23 al 0.70. El faig servir per tot: spinning, jigging, pesca de fons,... i quan t'hi hagis acostumat no pescaràs mai més amb fil normal. M'ha costat molt de trobar el meu nus ideal; actualment en faig servir dos, un de senzill per peixos de fins a 5kg, i un que "t'hi cagues" per temtar les tonyines... els dos els he après de videos que donen a les revistes i van la mar de bé!
Si pesques des de roca, pensa que el fil trenat, quan està tensat i fa força, és molt fàcil de trencar-lo amb el roçament de les pedres. Igual et pot passar amb el baix si no el canvies cada dia: si t'hi fixes, després de pescar et queda la línia tocada o rascada per les pedres i, tard o d'hora, acaba cedint i pots perdre e llobarro del dia...
et recomano que si pesques des de costa, cada dia canviïs el baix i tallis, almenys, un parell de metres de trenat (ja sé que val calès, però millor prevenir).
que tinguis sort!
Jo utilitzo en tots els carrets fi trenat, des del 0,10 al 0,45! (em van enganyar..), i flurocarboni del 0.23 al 0.70. El faig servir per tot: spinning, jigging, pesca de fons,... i quan t'hi hagis acostumat no pescaràs mai més amb fil normal. M'ha costat molt de trobar el meu nus ideal; actualment en faig servir dos, un de senzill per peixos de fins a 5kg, i un que "t'hi cagues" per temtar les tonyines... els dos els he après de videos que donen a les revistes i van la mar de bé!
Si pesques des de roca, pensa que el fil trenat, quan està tensat i fa força, és molt fàcil de trencar-lo amb el roçament de les pedres. Igual et pot passar amb el baix si no el canvies cada dia: si t'hi fixes, després de pescar et queda la línia tocada o rascada per les pedres i, tard o d'hora, acaba cedint i pots perdre e llobarro del dia...
et recomano que si pesques des de costa, cada dia canviïs el baix i tallis, almenys, un parell de metres de trenat (ja sé que val calès, però millor prevenir).
que tinguis sort!
Raül- www.forumdepesca.com
- Edat: 35
Data de registre: 27/05/2009
Hola company, jo faig servir sempre trenat Power Pro del 0,19 y baix del 0.33 al 0,40 de fluoruc.....
Els nosos son per unir el trenat am el fluor, nudo doble uni. i pel jigs o señuelo el Palomar.
No se si estan a la secció de nusos, pero al Geogle o trobaras segur.
Amb aquets dos ho faig tot.
Salut.
Aquets nusos els pots fer a cualsevol lloc, son facils i efectius.
El company Raul te molta raó, si pescas desde roques, ull amb el trenat que es trenca y cambia cada sortida el baix.
Els nosos son per unir el trenat am el fluor, nudo doble uni. i pel jigs o señuelo el Palomar.
Salut.
El company Raul te molta raó, si pescas desde roques, ull amb el trenat que es trenca y cambia cada sortida el baix.

arb58- www.forumdepesca.com
- Edat: 53
Localització: Llinars del Valles, Barcelona
Data de registre: 13/03/2009
Boones.. Raul encantat de trobar-te un altre cop, i millor l´´ultim que encara durava la ressaca
.
Envia, si us plau, com puc lligar fil trenat amb fluoro. no tinc ni ideia com collons fer-ho i necessiiiiito ajuda.
Gràcies company i salut.
Envia, si us plau, com puc lligar fil trenat amb fluoro. no tinc ni ideia com collons fer-ho i necessiiiiito ajuda.
Gràcies company i salut.

szac- www.forumdepesca.com
- Edat: 41
Data de registre: 12/05/2009
hola DAvid! Un dels videos el donaven amb la revista TROFEO PESCA: pescando a jigging. Aquí ensenyen el nus fàcil. El nus difícil l'ensenyen a fer en un video de la casa COLMIC (shout!) i el trobaràs fàcilment a qualsevol botiga de pesca (el donen de propaganda). ës el mateix nus que es fa amb aquella màquina que val un collò, però a mà! ës fàcil de fer, però necessites paciència i una mica de pràctica!
El primer te'l puc ensenyar a alta mar, però si fem el complicat, acabarem brumejant les tonyines!!!
El primer te'l puc ensenyar a alta mar, però si fem el complicat, acabarem brumejant les tonyines!!!
Raül escrigué:hola Laureà, pensa que tots tenim problemes per trobar el nus ideal. Depèn molt del tipus de preses que busquem, del propi diàmetre dels fils,...
que tinguis sort!
Raül, moltes gràcies pels teus consells.
Cites el preu del trenat: Per si us és d'utilitat, acabo de rebre una bobina de 1500 yardes (1370 metres) de Power Pro de 20 lb. Me l'han enviat des d'Estats Unitats, per uns 90 € , per ebay.

arb58 escrigué:Hola company, jo faig servir sempre trenat Power Pro del 0,19 y baix del 0.33 al 0,40 de fluoruc.....
Salut.
Moltes gràcies !

collons,... sí que tha sortit bé la jugada! Aquí d'una bobina d'uns 300m ens en claven entre 50 i 70 e depèn del la botiga!! Bona compra!
Sabeu algun video o dibuix que expliqui com fer aquests nusos?
Jo per la tonyina ja tinc un nus que hem va de collons, però per diàmetres tant petits no sé quin nus utilitzar per unir el trenat amb el fluororcarboni que sigui fiable. Algú sap algun nus que volti amb algun dibuix o video que expliqui a fer-lo?
Gracies
Gracies

jaccod- www.forumdepesca.com
Localització: Palamós
Data de registre: 02/06/2009
Aquest es el que faig jo, tant per gruixut com per prim. Es un nus que surt be per les anelles i es molt fort, però jo no el deixo entrar al rodet.
En quan al gruix del baix jo hi poso 0,40 amb una ressistencia de 17 quilos. Si no el mossegan pocs peixos el trencan, i si es trenca normalment es pel nus del mosquetó o del peixet, i per peix blau o de banc no hi veig el problema, una altra cosa potser anar pescar llobarros però els altres s'ho foten tot; per dir-te que per la tonyina a espinning hi poso 0,100. (En un altre apartat i tinc una foto on es pot deduir que es un gruix de "cuidado").
http://www.google.es/url?sa=t&source=video&cd=5&ved=0CEcQtwIwBA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DmesvmB2mbnU&ei=xn2XTKyKL4XLswbe7rxb&usg=AFQjCNGrDj692VzE7ydJEvzCbEM0qO-HQg/quote]
En quan al gruix del baix jo hi poso 0,40 amb una ressistencia de 17 quilos. Si no el mossegan pocs peixos el trencan, i si es trenca normalment es pel nus del mosquetó o del peixet, i per peix blau o de banc no hi veig el problema, una altra cosa potser anar pescar llobarros però els altres s'ho foten tot; per dir-te que per la tonyina a espinning hi poso 0,100. (En un altre apartat i tinc una foto on es pot deduir que es un gruix de "cuidado").
http://www.google.es/url?sa=t&source=video&cd=5&ved=0CEcQtwIwBA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DmesvmB2mbnU&ei=xn2XTKyKL4XLswbe7rxb&usg=AFQjCNGrDj692VzE7ydJEvzCbEM0qO-HQg/quote]
Esta molt guapo aquest nus!!!

juby- www.forumdepesca.com
- Edat: 34
Localització: Manresa
Data de registre: 19/01/2010
es el que faig sevir.... el pases per les anelles? sera fent jigging, no? yo a spinning no el deixo pasar, per aixo nomes en posaria 40-50 cm. aixo si... es indestructible.
molt bó i una vegada el tens, molt facil de fer.
molt bó i una vegada el tens, molt facil de fer.

raul7- www.forumdepesca.com
- Localització: maresme
Reputació: 1
Data de registre: 02/05/2010
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum