MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Unió trenat amb fluorocarboni o nylon

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Unió trenat amb fluorocarboni o nylon

Missatge  Laureà el Dg 26 Jul 2009, 22:09

Una consulta per als qui porteu temps utilitzant trenat: m'he estat mirant els vídeos del Shout! Bobbin knoter i del mateix nus fet amb l'aparell de muntar mosques. Si no vaig errat sembla una variant del Bimini. Però provablement és més adequat per línies força potens. Jo practico spining des de terra amb rodets Shimano 2500, 3000 (i rarament 4000), els carrego amb Power Pro de 20 lb, i el terminal nylon de 0,30 (penso que el nylon mou millor els stickbaits i rapales que el fluorocarboni), però vull provar amb jigs, i muntaré fluorocarboni de 0,43 (també de 20 lb). Actualment, faig un nus tipus Albrigth, però -com és d'esperar- m'acaba petant pel nylon... i la pregunta: amb les línies que us he comentat ¿ en tindria prou amb el nus que tenim a la secció "Nusos de pesca" amb el nom "Unió dyneema amb nylon" ? ...
Esperant les vostres opinions, us saludo cordialment,
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Unió trenat amb fluorocarboni o nylon

Missatge  Raül el Dl 27 Jul 2009, 15:57

hola Laureà, pensa que tots tenim problemes per trobar el nus ideal. Depèn molt del tipus de preses que busquem, del propi diàmetre dels fils,...
Jo utilitzo en tots els carrets fi trenat, des del 0,10 al 0,45! (em van enganyar..), i flurocarboni del 0.23 al 0.70. El faig servir per tot: spinning, jigging, pesca de fons,... i quan t'hi hagis acostumat no pescaràs mai més amb fil normal. M'ha costat molt de trobar el meu nus ideal; actualment en faig servir dos, un de senzill per peixos de fins a 5kg, i un que "t'hi cagues" per temtar les tonyines... els dos els he après de videos que donen a les revistes i van la mar de bé!

Si pesques des de roca, pensa que el fil trenat, quan està tensat i fa força, és molt fàcil de trencar-lo amb el roçament de les pedres. Igual et pot passar amb el baix si no el canvies cada dia: si t'hi fixes, després de pescar et queda la línia tocada o rascada per les pedres i, tard o d'hora, acaba cedint i pots perdre e llobarro del dia...
et recomano que si pesques des de costa, cada dia canviïs el baix i tallis, almenys, un parell de metres de trenat (ja sé que val calès, però millor prevenir).
que tinguis sort!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  arb58 el Dl 27 Jul 2009, 19:40

Hola company, jo faig servir sempre trenat Power Pro del 0,19 y baix del 0.33 al 0,40 de fluoruc.....

Els nosos son per unir el trenat am el fluor, nudo doble uni. i pel jigs o señuelo el Palomar.

No se si estan a la secció de nusos, pero al Geogle o trobaras segur.

Amb aquets dos ho faig tot.

Salut.

Aquets nusos els pots fer a cualsevol lloc, son facils i efectius.

El company Raul te molta raó, si pescas desde roques, ull amb el trenat que es trenca y cambia cada sortida el baix. Smile
arb58
www.forumdepesca.com

Edat : 59
Localització : Llinars del Valles, Barcelona
Data de registre : 13/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dt 28 Jul 2009, 00:14

Boones.. Raul encantat de trobar-te un altre cop, i millor l´´ultim que encara durava la ressaca Razz Razz .
Envia, si us plau, com puc lligar fil trenat amb fluoro. no tinc ni ideia com collons fer-ho i necessiiiiito ajuda.

Gràcies company i salut.
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 28 Jul 2009, 00:34

hola DAvid! Un dels videos el donaven amb la revista TROFEO PESCA: pescando a jigging. Aquí ensenyen el nus fàcil. El nus difícil l'ensenyen a fer en un video de la casa COLMIC (shout!) i el trobaràs fàcilment a qualsevol botiga de pesca (el donen de propaganda). ës el mateix nus que es fa amb aquella màquina que val un collò, però a mà! ës fàcil de fer, però necessites paciència i una mica de pràctica!
El primer te'l puc ensenyar a alta mar, però si fem el complicat, acabarem brumejant les tonyines!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dt 28 Jul 2009, 02:32

Raül escrigué:hola Laureà, pensa que tots tenim problemes per trobar el nus ideal. Depèn molt del tipus de preses que busquem, del propi diàmetre dels fils,...
Jo utilitzo en tots els carrets fi trenat, des del 0,10 al 0,45! (em van enganyar..), i flurocarboni del 0.23 al 0.70. El faig servir per tot: spinning, jigging, pesca de fons,... i quan t'hi hagis acostumat no pescaràs mai més amb fil normal. M'ha costat molt de trobar el meu nus ideal; actualment en faig servir dos, un de senzill per peixos de fins a 5kg, i un que "t'hi cagues" per temtar les tonyines... els dos els he après de videos que donen a les revistes i van la mar de bé!

Si pesques des de roca, pensa que el fil trenat, quan està tensat i fa força, és molt fàcil de trencar-lo amb el roçament de les pedres. Igual et pot passar amb el baix si no el canvies cada dia: si t'hi fixes, després de pescar et queda la línia tocada o rascada per les pedres i, tard o d'hora, acaba cedint i pots perdre e llobarro del dia...
et recomano que si pesques des de costa, cada dia canviïs el baix i tallis, almenys, un parell de metres de trenat (ja sé que val calès, però millor prevenir).
que tinguis sort!

Raül, moltes gràcies pels teus consells.
Cites el preu del trenat: Per si us és d'utilitat, acabo de rebre una bobina de 1500 yardes (1370 metres) de Power Pro de 20 lb. Me l'han enviat des d'Estats Unitats, per uns 90 € , per ebay.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dt 28 Jul 2009, 02:34

arb58 escrigué:Hola company, jo faig servir sempre trenat Power Pro del 0,19 y baix del 0.33 al 0,40 de fluoruc.....

Els nosos son per unir el trenat am el fluor, nudo doble uni. i pel jigs o señuelo el Palomar.

No se si estan a la secció de nusos, pero al Geogle o trobaras segur.

Amb aquets dos ho faig tot.

Salut.

Aquets nusos els pots fer a cualsevol lloc, son facils i efectius.

El company Raul te molta raó, si pescas desde roques, ull amb el trenat que es trenca y cambia cada sortida el baix. Smile

Moltes gràcies !
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 28 Jul 2009, 08:19

collons,... sí que tha sortit bé la jugada! Aquí d'una bobina d'uns 300m ens en claven entre 50 i 70 e depèn del la botiga!! Bona compra!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Sabeu algun video o dibuix que expliqui com fer aquests nusos?

Missatge  jaccod el Dl 20 Set 2010, 17:33

Jo per la tonyina ja tinc un nus que hem va de collons, però per diàmetres tant petits no sé quin nus utilitzar per unir el trenat amb el fluororcarboni que sigui fiable. Algú sap algun nus que volti amb algun dibuix o video que expliqui a fer-lo?
Gracies
jaccod
www.forumdepesca.com

Localització : Palamós
Data de registre : 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dl 20 Set 2010, 18:49

Aquest es el que faig jo, tant per gruixut com per prim. Es un nus que surt be per les anelles i es molt fort, però jo no el deixo entrar al rodet.

En quan al gruix del baix jo hi poso 0,40 amb una ressistencia de 17 quilos. Si no el mossegan pocs peixos el trencan, i si es trenca normalment es pel nus del mosquetó o del peixet, i per peix blau o de banc no hi veig el problema, una altra cosa potser anar pescar llobarros però els altres s'ho foten tot; per dir-te que per la tonyina a espinning hi poso 0,100. (En un altre apartat i tinc una foto on es pot deduir que es un gruix de "cuidado").

http://www.google.es/url?sa=t&source=video&cd=5&ved=0CEcQtwIwBA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DmesvmB2mbnU&ei=xn2XTKyKL4XLswbe7rxb&usg=AFQjCNGrDj692VzE7ydJEvzCbEM0qO-HQg/quote]
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dl 20 Set 2010, 20:09

Esta molt guapo aquest nus!!!
juby
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dl 20 Set 2010, 20:51

es el que faig sevir.... el pases per les anelles? sera fent jigging, no? yo a spinning no el deixo pasar, per aixo nomes en posaria 40-50 cm. aixo si... es indestructible.
molt bó i una vegada el tens, molt facil de fer.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ago791 el Ds 13 Oct 2012, 13:57

Bones!! ahir em vaig decidir a comprar una bobina de trenat... algu pesca amb trenat directe?? o sempre hi poseu un baix de nylon o fluo.

ago791
www.forumdepesca.com

Edat : 38
Localització : Roques i platges de la Costa Brava
Data de registre : 27/09/2011

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Joan_del_Pop el Ds 13 Oct 2012, 14:11

Es pot pescar amb el trenat directe però si pesques en zones de roca el millor es un baix de nylon o de fluocarbono. Jo faig servir un nylon fluorat que va de collons, és de la casa awashima i es diu fluor x. El nus d'unió a mi em va millor si el tens fora de les anelles per llençar. Però aquí cadascú s'hu munta a la seva manera. Salut!
Joan_del_Pop
www.forumdepesca.com

Localització : GIRONA
Data de registre : 10/06/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dg 14 Oct 2012, 13:46

ago791 escrigué:Bones!! ahir em vaig decidir a comprar una bobina de trenat... algu pesca amb trenat directe?? o sempre hi poseu un baix de nylon o fluo.

En baix de fluor es millor:
Et dona una mica d'eslasticitat final
No es tan visible com el trenat

En contra:
Tens més nusos (punt de ruptura)

Es a dir, hi ha gent que pesca directe, i gent que pesca amb baix de fluor, jo tu recomano, però para atenció al nus que es un punt delicat, i sobre la llarga, jo acostumo a posar un parell de metres, si el nus està ben fet no passa res si entra per les anelles.
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 26 Oct 2012, 22:44

Ja que algú pregunta com unir el trenat amb el niló, us explico com ho faig jo. El resultat és molt satisfactori. Aquesta seqüència de nusos és l'evolució de les unions que inicialment feia. Rarament se'm trenca pel nus. Quan peto, és o bé perquè he enrocat i estiro o bé perquè apuro un esquer massa pesat amb un fil massa fi que porto aquell dia, però rarament peta pel nus. Habitualment pel mig del niló o més habitualment, pel nus del mosquetó si n'hi porto en aquell moment.

Per tal que es veiés bé, ho he fet amb cordons, que no hi ha qui els lligui com cal. Però amb trenat i niló us asseguro que queda com cal. La suma dels 3 nusos queda com un lligat llarg que fa molt poca resistència al sortir el fil.

0. Posem el cas que el cordill prim de l'esquerra sigui el trenat i el gruixut de la dreta, el baix de niló.

1. Ho entortolliguem així.

2. I des de darrere, retornem cap endavant fent voltes entorn als tres fils (dos nilons i 1 trenat). Fem-hi una bona pila de voltes, que ens donarà longitud al lligat i evitarà que el nus quedi com una boleta que s'encalli al sortir per les anelles. Un nus llarg, passa per les anelles amb menor resistència. Comprovat.

Fixeu-vos que al retornar, la cua del trenat torna a passar en el mateix sentit que ha entrat, no al revés. Ai mare, no sé si s'entén.

3. Estireu una mica la cua del trenat per estrènyer les voltes i amb els dits aneu tirant les voltes del trenat cap avall, de manera que us quedi la baga de niló escanyada. Amb els cordills es veu molt cutre, però amb el trenat i niló queda com cal. Al final us poso una foto d'un nus com toca.

4. Ja tenim fet el nus principal. Ara lligarem les dues cues. Primer, anem a lligar la cua del trenat. Ens n'anem lluny del nus i retornem fent voltes com a la següent foto.

5. Estrenyem. Fixeu-vos que el trenat queda a "contrapèl" quan surt per les anelles, però no té importància. El trenat és molt flexible i no s'encalla quan surt. Jo estiro la cua del trenat amb unes alicates i així queda el nus ben apretat i no es desfà amb els llençaments.

6. Ara anem a lligar la cua del niló, que aquesta sí que és més rígida i encara que ens sembli que l'apretem, al cap de molts lençaments acaba desfent-se el nus i és emprenyador perquè com que sí que és rígid, si ens queda la cua de niló lliure, sí que s'encalla al passar per les anelles.

Fem el mateix: anem lluny, passem per darrere i retornem fent voltes per dins la baga. Fixeu-vos que el niló no ens queda a contrapèl, sinó que quan surt per les anelles, aquestes el pentinen i no fa gairebé resistència.

7. I ja ho tenim. Apretem i millor si ho apretem estirant una mica amb les alicates. El niló té memòria i és fàcil que al cap d'uns quants tirs el nus acabi desfent-se encara que ens sembli que l'hem apretat fort amb els dits. Tampoc no us passeu estirant amb les alicates, ves no us quedi el niló excessivament debilitat. Ja li trobareu el punt. I encara és més: quan ja ho hagueu apretat, per evitar que tot i així es desfaci, encara hi faig un últim nus normal, el de tota la vida a la cua restant, per tal que ara sí, no es desfaci mai dels mais el nus del niló. Aquest últim nus simple, mireu de filar prim i deixar-lo ben i ben arranat al nus principal, que el fil mai pugui afluixar-se. Apreteu-lo també ajudant-vos d'unes alicates.

8. Ara ja ho tenim. A les fotos d'aquests cordons sembla un mamotreto de nus, però aixó fet amb trenat i niló, queda ben i ben apretat i resisteix que et cagues i no es desfan les cues si està ben fet. Encara que no tinc gaire zoom a la càmera, us poso una foto d'un nus acabat.

Hi ha qui no es complica la vida i agafa els dos fils, els posa en paral·lel i fa un nus simple pur i dur de tota la vida, però passant 3 vegades enlloc d'una. Ben simple i ben fort també. Aquest a mi m'agrada més pels jigs, no tant pels artificials i menys pels de poc pes. Queda un nus massa rodonet i es nota quan llences poc pes.
Au, bones pesqueres.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Ds 27 Oct 2012, 01:49

És molt semblant al que jo faig servir, la diferència és que jo dono voltes al trenat pujant i reculant, no només reculant, el look final només ho faig al trenat i en lloc del nus final del niló li cremo la punta perquè faci una bola que compleix la mateixa funció, mai he tingut problemes tampoc amb aquest nus
boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 27 Oct 2012, 23:11

Ok. Tens raó. El lligat de la cua de niló que et queda, no és imprescindible. De fet, no és per evitar que el niló s'escorri i tot es desfaci. El primer lligat ja és prou fort i ho evita. Jo ho lligo amb la intenció de girar el sentit de la cua de niló. Si no li faig res, quan llenço, surt a contrapèl i frena molt el tir al passar per les anelles. Amb el lligat del niló, ho evito i guanyo molt, sobretot quan es llencen artificials de baix gramatge.

No obstant, si dius que cremes la cua suposo que vas amb fluorocarbó i per tant, ja fas desaparèixer la cua i ja no tens el problema que et surti a contrapèl.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 28 Oct 2012, 21:54

Feia dies que no entrava, tampoc tinc gaire res per explicar encara que les últimes sortides he clavat alguna servia petita, per allò de que tot siguin sorells per que de bonítols amb jigs ni veure’ls, però m’ha cridat l’atenció el tema dels nusos.

M’he fet un fart de trencar empats i perdre jigs fins que he trobat el nus que em va millor fins a trencar abans el nus del jig que el nus de la linia. El nus que mostres crec que en diuen en anglès Allbright, es molt fort però jo li trobo el problema que es excessivament voluminós si el baix es una mica gruixut. Jo faig servir un que en diuen Slim beauty, massa complicat per mi dibuixar-lo. Es molt fort, fàcil de fer i surt molt be per les anelles...
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: