MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juliol 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

presentació i disculpes

Pàgina 4 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: presentació i disculpes

Missatge  xènia el Dt 28 Jul 2009, 11:54

Hola guapos!

un cop més, moltes gràcies per les respostes!

Això de la sonda no ho sabia! De fet, té sentit, sinó suposo que et pots passar hores llançant la canya on no hi ha res que pugui picar i pescaries un peix cada tres caps de setmana, sobretot al mar... Ui, encara n'he d'aprendre moltes, de coses!

Jo també hi he pensat, en quan acabi els docus (que serà aquesta setmana, de fet!), però no hem d'oblidar que encara ens queda conèixe'ns, i potser quan em porteu a pescar m'agrada tant que m'hi aficiono! I si m'hi aficiono, tremoleu, perquè penso pescar bèsties pardes més grosses qeu vosaltres! Que jo, quan m'hi poso... Razz

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dc 05 Ago 2009, 02:02

..................... i va callar i no va dir res....................
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dj 06 Ago 2009, 19:10

Ui, que gran, això ho diu sempre el meu avi quan mengem bacallà! "Bacallà" i no va dir res. També explica aquell acudit tan elaborat d'"un home entra en un cafè i xof!", però això ja és una altra història.

Nois, tinc un altre dubte, però aquest no és pels docus, és més per curiositat personal: hi ha realment molta diferència entre l'esquer viu i l'esquer mort? O senzillament se'n fa servir un o altre depenent del tipus de peix que vols pescar? M'intriga...

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 07 Ago 2009, 00:25

aquesta´intriga és també la que fa dèvils als peixos, és a dir, com un esquer natural i viu no hi ha res, però un artificial ben treballat en el moment oportú tampoc té rival... Quan hi ha una bola de sardina, per ex., s'hi llencen a menjar peixos de totes mides. Dins una massa de cents o mils de sardinetes, una cullereta que es mogui i brilli una miqueta et pot deparar, contínuament, els millors peixos que et pot donar el mar.
L'altre dia, dins una bola d'aquestes, vaig poder treure, amb el mateix esquer artificial, 15 peixos d'una mateixa espècie, i tres més d'una altra que se'm van escapar però que feien goig de veure... Si hagués pescat amb esquer natural també n'hauria tret, però cada vegada hauria de canviar l'equer pequè el peix l'hauria fet malbé. Pescant amb una imitació de ferro pots pescar contínuament sense perdre temps, a més , al ser pesant, el pots llençar a una distància considerable i així, no espantar els peixos que estan menjant.
no sé si m'explico; el millor, ja saps, és que vinguis al mar a comprovar-ho!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 07 Ago 2009, 00:50

per mi es molt mes maco pescar amb artificial! ja que ets tu el que mou l'esquer i "por consiguiente" tu el que enganya el peix i no un altre peix mig moribund! tambe es una pesca molt mes activa que nopas pescant amb esquer viu.

Lo dels rapales es per pescadors sense paciencia pero tosuts i amb perceberancia!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 07 Ago 2009, 01:18

per cert Xènia, et trobava a faltar.
El peix de la foto el vaig pescar amb artificial, és un peix que es mostra actiu quan l'aigua és calenta i quan hi ha sardineta a la costa. Hi ha dues maneres de fer-ho: llençar quilos de trossos de sardina fins que els depredadors s'acosten a la barca, o buscar els llocs on mengen i llençar-los imitacions de peixos. Si tens sort, pot ser que amb el mateix esquer artificial pesquis tot el dia, amb la tècnica d'spinning, encara que no pesquis res.
A l'hivern, per ex. busco els peixells a 50m de fons i ho faig amb cucs vius, També es poden pescar amb artificials,però la proporció és de 1/10.
Cada època i cada espècie té les seves preferències,... però t'asseguro que la pesca amb artificial ´és molt més agraïda, doncs omple molt més enganyar a un peix en el seu hàbitat natural amb un esquer artificial. A més, la pesca amb artificial és molt més agraïda per la teva nena quan li esta`s donant el bibi, o quan li fas carentonyes a la dona i no t'envia a pendre pel cul perquè fas pudor de sardina...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 07 Ago 2009, 10:50

Bon dia!
Mm, és molt interessant, tot això! La veritat és que no se m'havia acudit que fos tant més satisfactori pescar amb artificial, el que fa la ignorància! De tota manera, pel que he vist als docus hi ha desenes d'esquers artificials de diferents mides, formes, colors i materials que suposo que s'han de conèixer bé per utilitzar-los en el moment just però, jo em pregunto, calen realment? És a dir, n'hi hauria prou amb una coseta llampant i bellugadissa perquè els peixos s'hi fixessin, o realment cada tipus de peix respon a un estímul concret? Perdoneu, sóc molt curiosa i preguntona, ja ho sé... Embarassed

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 09 Ago 2009, 20:55

Comparteixo plenament els punts de vista del Raül i l'Albert. M'agradaria afegir-hi alguna més:

Cert que hi ha qui pesca amb esquers vius (peixos, cucs...), amb peix mort (un tros de sardina, de calamaç...) o imprimint moviment a un peix mort, que es sol llastrar amb una mica de plom, és la pesca que a França en solen dir a la "dandine" i el fet que hi intervingui l'habilitat del pescador per "donar vida a l'esquer" fa que es pugui considerar un entremig entre la pesca al viu i la pesca amb artificial. Però a mi també em sedueix més la pesca amb artificials.
Per anar-te documentant: a Catalunya, com a d'altres llocs, les aigües continentals on hi viu la truita solen estar acotades des de l'1 de setembre fins al primer dissabte de març, quan es torna a obrir la veda. En aquestes aigües, es delimiten zones de pesca sense mort, a les quals només es permet la pesca a la mosca, i és aquí on s'obre un camp molt bonic per als qui tenen temps i els agrada: durant el periode hàbil de pesca, de març a final d'agost, les truites mengen els insectes que cauen a l'aigua, i els qui "viuen" a fons aquest estil de pesca, coneixen totes les fases d'evolució dels insectes, des de la seva eclosió fins a la maduresa, estudien les coloracions, les formes... i molts es fabriquen les seves imitacions (o d'altres, menys traçuts, o sense temps, simplement les compren). Per acabar, cal que presentin l'engany de la forma adient, tal i com una mosca, efèmera, mosquit... es dipositaria a l'aigua per enganyar la truita. És una pesca que aporta un acostament al món natural i de respecte (si una truita ha estat pescada nou vegades, és perque abans l'han tornada a l'aigua vuit vegades).
La pesca a la mosca, amb equips més potens i esquers adequats, també s'utilitza per a d'altre espècies de riu (salmó, lluci, barb...) i al mar hi ha qui la practica fins i tot des de barca i amb espècies de mida considerable.
Ves per on, és un tipus de pesca fascinant, però que a mi no em sedueix: pesco a spinning amb artificials rígids (minnows, stickbaits, jerkbaits..) i vinils, però segueixo una mica la filosofia del paràgraf anterior: en aigües clares, amb visibilitat utilitzo esquers amb colors naturals ( que imiten truites o carpes petites, sardinetes, etc) en funció de si estic al riu o al mar, però amb aigües tèrboles, calen colors visibles i llampants, però intentant imprimir un moviment creïble a ulls del depredador.
Capítol a part, els peixos agressius (black bass, lluci...) ataquen esquers que de vegades no imiten res del que habita aquelles aigües, però que els irrita pel moviment o pel soroll. Per posar un exemple: jo he pescat tant el bass com el lluci amb un artificial blau i blanc, amb una hèlix (Luhr Jensen) , que quan el mous correctament, trenca la superfície de l'aigua provocant les ires dels depredadors.
La pesca amb artificial és un món apassionant i ampli, que obre la imaginació a investigar, a modificar... i que la majoria de vegades "pesca" al pescador.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dl 10 Ago 2009, 02:21, editat 1 cop en total
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 10 Ago 2009, 00:36

Laureà, ets "LO PUTO CRACK!!!!!"

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dt 11 Ago 2009, 10:56

Ostres, gràcies, Laureà, m'has donat una prespectiva molt completa! Ja vaig veient per on van els tiros...

Tot i que, com diu el Raül, suposo que fins que no anem a pescar no veuré les coses com són realment.

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 12 Ago 2009, 01:31

Hola Xènia!
Com et trobes? Quan estiguis ben recuperada avisa'ns, que sortirem a passejar amb barca ( i si pesquem serà la òstia!).
Si necessites alguna cosa, o tens algun dubte,... la meva dona és metgessa.
Espero veure't ben aviat!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 12 Ago 2009, 13:27

Hola, hola!

De moment, la recuperació va fent. Acabo el període de repòs a finals d'agost i tinc visita perquè em donguin l'alta definitiva a principis de setembre, i tant bon punt la tingui us aviso per poder planificar la sortida! I sí, si pesquem serà l'hòstia! Very Happy

De moment, només pesco uns quilets de més, perquè tant de repòs m'està matant!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 12 Ago 2009, 16:19

hola xenia, m'alegro mol de que estiguis millor,de totes maneres cuant et donin l'alta es cuant comença la millor temporade de pesca, i auran els bonitols, llampugues, bisos, etc ideal per al curri, i per disfrutar de la pesca.
laurea, una explicacio magnifica, de veritable mestre, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 12 Ago 2009, 17:21

Moltes gràcies Josep!

I quin encert, doncs, si comença la bona temporada quan ja pugui pescar! Ni fet expressament...

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Ostres, la Xènia!

Missatge  Tola el Dc 12 Ago 2009, 21:16

He, he. Que bé que m'ho passo. Quines coses més originals que es troben en un fòrum.

Xènia, ja veuràs que de paraules rares, n'hi ha un munt. `Llàstima que la majoria ja ni tant sols es tradueixen de l'anglès. S'utilitza el mot anglosaxó directament. Spinning (crec que inapropiadament, haig de reivindicar), jigging, lliures, el popper pel qual preguntaves al principi... em pregunto com pescaven els nostres avis. Dedueixo que hi deu haver un fotimer de paraules que deuen haver quedat fagocitades per l'anglès. Per si fos poc, la majoria de fòrums són en castellà, o sigui que els mots catalans ho tenen malament, si més no a la xarxa.

Crec que per ser bon pescador, has de ser molt primirat i una mica perepunyetes. Que si el fil així, que si d'aquest color, que si ho moc això, que si la lluna, que si naps, que si cols... el perepunyetisme fa el bon pescador, o un es lliura en cos i ànima al perepunyetisme obligat per la necessitat de pescar millor? en tot cas, el perepunyetisme es fa extensiu en tots els àmbits i crec que un té una certa tendència també a ser una mica llepafilòleg (llepafils+filologia). Que si els accents, que si les vocals neutres... espero que entre tots puguem ajudar-te en el que faci falta. Endavant les atxes!!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Spinning no es spinning

Missatge  Tola el Dc 12 Ago 2009, 21:29

Vull reivindicar que l'spinning no és spinning. Spin en anglès és pivotar, giravoltar. Ve originalment de la pesca de truita i salmó. De les culleretes (aquella cosa metàl·lica que giravolta entorn d'un eix i va fent reflexos i els peixos ho ataquen ves a saber per què). Doncs total, que per pescar amb culleretes (que pesen poc) va millor un tipus de canya apropiada, que és més tova i longitud variable (al riu et co´nvé més curta per esquivar la fullaraca i a mar, millor més llarga, per llançar més lluny). Doncs total, que algun dia van aparèixer els vinils (els soft lures dels que parleu uns correus anteriors) però malgrat que aquests esquers ja no giravolten, continuem dient que fem spinning. No, no i no. Això és pesca al llançat amb esquers artificials. Tot i que si parlem de pesca al llençat (pesca a la llençada?) tothom entendrà que estem parlant de pesca des de la costa amb un plom i esquer natural a fondal. Quin merder! necessitem un diccionari de la pesca moderna, cagun la pell de satanàs!
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Neologismes, préstecs d'altres llengües !

Missatge  Laureà el Dc 12 Ago 2009, 23:10

Tennis, Futbol, Golf.... n'hi ha un munt, oi, Tola ? Tens rao (disculpes per no posar tots els accents, pero avui soc a França i estic emprant un ordinador amb teclat diferent), tota la rao. Estem adquirint i incorporant moltes paraules procedents d'altres llengües, bàsicament de l'anglès. Els nostres avis a la seva joventud, provablement no coneixien l'invent d'en Dupont que va anomenar nylon, i que va permetre una revolucio en el mon de la pesca i en altres molts camps. Una "canya" veritable, un bambu, suros i ploms, és el que devien d'emprar. La tecnologia ha avançat molt ràpid i en la pesca hi ha moltes modalitats, i en van apareixent de noves, bé pels equips (canya, rodet...) bé pels esquers i per les tècniques per emprar-los de la forma més correcta: Casting, surfcasting, spinning, minnows, jerk, stickbait... I també és cert que els mateixos anglofons no es posen d'acord.
Bé, si es tracta d'aclarir conceptes a la Xènia, i no d'afegir confusio, veurem que dificil que resulta concretar:
"Spin" és un gir (ho vaig escoltar per primera vegada quan estudiava el moviment dels electrons, fa un munt d'anys) entenc que spinning pot referir-se al gir pedalejant amb bici, i en pesca al gir de les culleretes, pero tambe al gir de la maneta del rodet, per aixo de la pesca al llançat (o al llancer) quan es tracta d'anar llançant i recollint continuament se'n sol dir spinning (bàsicament quan animem esquers artificials); pero els qui ho fan amb rodet de bobina giratoria (molts pescadors americans de black bass, per exemple) solen anomenar-lo "casting", que de fet vol dir llançament. En canvi, surfcasting és com anomenen la tècnica dels qui pesquen llançant a fons, més enllà d'on trenquen les ones. Ara, de la pesca vertical en diuen jigging, quan es tracta de moure un "jig", un esquer plomat amb un ham, i... ves per on, jo fa anys que pesco amb peixos de vinil units a un jig, que s'anomenen pikies ( "pike" = lluci), amb sistemes no sempre verticals .
Minnows = peixets (i per abus de llenguatge, esquers que els imiten la forma), i els que es mouen a cops intermitents jerkbaits ( jerk + bait = impuls + esquer )...
L'etcetera llarguissim i feixuc té la seva culminacio amb el "walking the dog" que no vol dir que passeges un gos quan pesques, sino que mous l'esquer, tibant de la canya com qui passeja un gos.... Tornant al principi : Tola, tens rao; de tot plegat se'n resent la nostra llengua. Els anglofons no miren prim en fer abusos de llenguatge, i nosaltres no busquem prou alternatives adequades; Xènia ja veus quina olla de grills t'acabo d'exposar; Sort que ets traductora !!!
Entenc, pero, que els forums son per aixo: per contrastar punts de vista, fer aportacions, aprende'n una mica més cada dia.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dj 13 Ago 2009, 01:10, editat 1 cop en total
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 13 Ago 2009, 00:35

ei,... està pujant el nivell per moments, en aquest forum! Això es comença a posar interessant... estic impressionat de l'ús que teniu de la llengua, de la cultura i del bon fer en l'art de la pesca. Enhorabona a tots i bentrobats!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

De tirar la canya, a la llengua.

Missatge  Tola el Dj 13 Ago 2009, 10:41

He, he. Hem passat directes de tirar la canya, a la llengua. He, he. És l'ordre habitual. Ai, disculpeu, disculpeu. És una grolleria, ja ho sé, però és que m'estava fent l'acudit al damunt i tenia la imperiosa necessitat de dir-ho. he, he. No ho faré més, no ho faré més. Ja resaré unes quantes prerogatives i ave maries a Sant Pere Zeus Faber.

Escolteu, trobo una mica ignominiosa aquesta categoria de Juliola que se m'ha donat. Juliola??!!! redéu! i els Ave-maries que em deuen quedar per ser ascendit a maleït Serrà! cagun dena!

Au, 'dios.

Martí... Tola.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 14 Ago 2009, 00:07

Tola escrigué:He, he. Hem passat directes de tirar la canya, a la llengua. He, he. És l'ordre habitual. Ai, disculpeu, disculpeu. És una grolleria, ja ho sé, però és que m'estava fent l'acudit al damunt i tenia la imperiosa necessitat de dir-ho. he, he. No ho faré més, no ho faré més. Ja resaré unes quantes prerogatives i ave maries a Sant Pere Zeus Faber.

Escolteu, trobo una mica ignominiosa aquesta categoria de Juliola que se m'ha donat. Juliola??!!! redéu! i els Ave-maries que em deuen quedar per ser ascendit a maleït Serrà! cagun dena!

Au, 'dios.

Martí... Tola.

De vegades, l'ordre pot ser un altre: primer empres la llengua... correctament, sense barbarismes, i la canya, no s'ha d'utilitzar directament: primer has de recrear-te amb l'entorn humit... de la mar, del riu, esclar; després, prepara bé l'equip i quan llencis, procura no trencar el fil... Aleshores la pesca esdevé màgica i sensual... fins que pescador i presa arriben al climax de l'acte de pescar. Es tant bonic pescar de matinada, veient, de reüll sortir el Sol i sentint l'escalfor... del ratjos del Sol, esclar, que li donen sentit a viure... Tornant a la llengua, a la darrera resposta, per no extendre'm gaire, no vaig comentar "crankbait" : crank = maneta del rodet, bait = esquer, per tant als "rapales" també se'ls sol denominar crankbaits = esquers moguts amb la maneta... Hi ha qui prefereix moure la maneta... del rodet, pero jo en trec força més profit emprant la canya, imprimint una bona accio de punta... aixo fa embogir moltes espècies depredadores, que no dubten en atacar... les clavades poden ser antologiques... tot un orgasme... de pesca, vaja. Hi ha un plaer més ben lograt que, després d'haver pescat, retratar la presa, i deixar-la que recobri la llibertat ??? Com he mencionat altres vegades, practico la captura, foto i solta... i tinc una bona col.leccio de fotos...

Editat per darrera vegada per Laureà el Dl 12 Abr 2010, 00:21, editat 1 cop en total
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 14 Ago 2009, 04:25

ara si que si que si que veig que això es un forum de Craks i cata-craks pluridisciplinars que salten de la pesca a la filologia amb un acobatic gir cap a la poesia erotica......... així, pim pam, com aquell que no vol la cosa.....

IM PRESIONANT!!!!

Pel que fa als noms que provenen de l'angles, a mi el que hem manca més és el de el que en diem "peixet".......... segur que hi ha d'aver un nom més adient en català!! perquè si els anglesos en diuen lure, els castellanoparlants en diuen señuelo i els portuguesos en diuen ishca.............. com s'enten que naltrus en diguem els peixet?
Alsepo
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 14 Ago 2009, 09:10

Bon dia, Albert,

Pel que fa a l'english, potser la Xènia és qui ens pot donar un cop de mà; pero si no vaig errat "lure" vol dir genèricament "esquer artificial" i en pesca tant pot ser una cullereta, com un jig, com un peix artificial, etc . A les curses de llebrers, per exemple, "lure" seria la llebre mecànica. "Minnow" és com solen anomenar els anglofons els peixos vius petits, i per extensio (o potser abus) anomenen aixi tant als "rapales" , com als peixets que fan servir per esquer quan es pesca al viu; aixi doncs, per a ells "minnow" també és un "fishing bait" artificial o viu.
Pel que fa a l'altra vessant a que et refereixes... només cal una mica d'imaginacio, perque en cap moment hem deixat de parlar de pesca, i cadascu pot interpretar el que desitgi: per a mi la pesca és un apropament a l'aigua, un ritual ple de delicadesa i passio a la vegada... la caiguda d'una mosca al mirall d'un riu esta plena de delicadesa, clavar la truita just pel llavi, apassionant, com mullar-te la mà a les aigües fredes per agafar-la sense danyar-li la capa de proteccio i sentir-la agitant-se com si et digues "torna'm a l'aigua d'una vegada, pesat ! " ... pot ser poesia... com moure amb gràcia un vinil sense plomar en superficie i veure a través de les polaritzdes com un black bass s'acosta encuriosit o enrabiat... o sentir-te els teus propis batecs quan un enorme peix blau s'enduu el popper sense contemplacions: l'inici d'un poema èpic. La pesca és un art arran o dins de l'aigua,
Que pesqueu força.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 14 Ago 2009, 10:56

Se m'oblidava ! Aquestes linies encara les escric des de França, just abans de tornar cap a casa: Aqui dels artificials en diuen "leurre" , semblant doncs al "lure" anglès, i amb el mateix significat, esquer artificial (també ho fan servir a la cetreria per anomenar els draps per enganyar els falcons). La traduccio literal al Català seria ENGANY. Per dir-ho en una sola paraula: ENGANY = l'esquer artificial que enganya el peix.
Fins aviat !
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 14 Ago 2009, 11:53

Ji, ji!

És curiós perquè això del perepunyetisme i la llepafilologia dels pescadors és perfectament extensible al traductors! Pots tirar milles i anar fent traduccions ràpides i mediocres o pots caure en el perepunyetes i quan t'arriben uns documentals de pesca no conformar-te amb traduir grosso modo el que trobes a Google en castellà i decidir buscar a veure si hi ha algun fòrum de pesca en català. És complicar-te més la vida, però molt més satisfactori i, a més, té recompensa: vosaltres! Very Happy

Això dels anglicismes, sembla mentida, però és com un virus que no té aturador, i és aplicable a gairebé otts els camps. Conec un paio que està escribint la tesi doctoral sobre els anglicismes en el llenguatge dels toros en espanyol, i n'hi ha un fotimer! Seria com si estigués ple d'anglicismes l'argot sardanístic...

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 14 Ago 2009, 12:06

Nois,

he estat investigant això del minnow que dèieu perquè és una pregunta que també em faig jo; per què no hi ha un equivalent en català? Vaja, o al menys jo no el conec. En castellà he trobat un parell de noms que em semblen prou encertats, "morralla" o "pez forrajero." En català podria ser morralla? El DIEC ho descriu com "Diversitat de peix menut que treu l'artet." Què us sembla? Ho heu fet servir mai?

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 4 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: