MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

presentació i disculpes

Pàgina 3 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: presentació i disculpes

Missatge  Raül el Dt 14 Jul 2009, 16:28

hola Xènia,
per començar faré un resum del qüestionari:
-sí les canyes les mesurem en m.
-spinner bait és un esquer bastant específic pel black bass, al mar no s'usa (però s'hauria de provar)
-el baix de línia el diferenciem per pes en kg que suporta i pel diàmetre en mm. (un 0,52mm aguanta 20kg)
-el sight en podrìem dir "pesca a peix vist", aquest terme es fa servir, però al mar costa molt de veure els peixos, només els veiem quan mengen a superfície. S'usa per la pesca en llacs, rius (pesca a mosca)
-el trampolí aquest no es fa servir al mar (tret dels tunyinaires, però són barques grosses amb uns pisos sobreposats per poder veure millor els peixos).
- la umbrella en diem "arbre de nadal". ÉS un exitador que sutilitza per fer el curri de fons per atraure els dentos.
- el chum és un "cebador", no em surt el nom en català. Es pot fer de manera més cutre, amb una malla plena de restes,... que faci pudor i es deixa caure al fons amb un plom. Atrau els peixos.
- el tanc és un "viver". qui té calés ja el porta integrat a la barca; els desgraciats com jo, posem els peixos dins la galleda i canviem l'aigua de tant en tant...

Per altra banda, crec que dissabte farà tramuntana forta, i no ens convé per sortir a pescar.. Parlem-ne a veure què fem...
Abans d'acomiadar-me Xènia, m'agradaria dir-te que no ens facis patir tants dies..., pregunta'ns el que vulguis però més sobint, doncs estic segur que els meus companys, al igual que jo, t'hem trobat molt a faltar!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dt 14 Jul 2009, 18:15

Ostres, Raül, no m'ho diguis, això, que no us voldria fer patir per res del món! Embarassed
La veritat és que entre la peli del Seagal i una amiga de Madrid que ha vingut a passar el cap de setmana, no he tingut temps de tocar els docus, i ara ho pagaré perquè els he d'entregar dijous a primera hora igualment! De fet, ara em poso amb el de Costa Rica, així que segurament entre avui i demà us cauran més preguntes.

Per cert, gràcies per una resposta tan ràpida i completa! Només una curiositat: què són, els dentos? I no et sentis desgraciat per tenir una galleda en lloc d'un viver integrat, que aquestes coses casolanes tenen molt d'encant! Wink

Llàstima, això de la tramuntana. Ja em direu el què, doncs, quan us vagi bé i els vents ens siguin propicis!

Mentrestant, prometo que no hi haurà cap altre silenci tan llarg!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 15 Jul 2009, 11:57

hola xenia, jo com en raul, que ja pensabem que ens habies abandonat, jejejejeje, el dentol, es un peix de la familia dels esparits, com son el sard, el besug, el pagell, la dorada, etc, es caracteritza perque a la boca te uns ullals com si fos un vampir,es un peix del litoral que habita sobre fons de roca, o alguers,normalment entre 10 -- 50 metres de profunditad,es un peix que es mol agresiu, i dona mol combat, ja que pot fer mes d'un metre de llargarie i passar dels 12 kg, es mol apreciat gastronomicament,es d'un color rosat amb unes ratlles laterals,de totes maneres l'alex en te una foto a l'avatar, p'el dissabte et direm algo segons el temps, salut josep
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 15 Jul 2009, 15:42

Moltes gràcies, Josep!

Ostres, és que em perdo una mica, amb els tipus de peixos. Però cada cop en sé més, això sí!

I ja que hi sóc, us atabalo amb un parell de preguntetes més. Ara sóc al Quebec pescant en un llac, i m'apareix:

boat launch - és la rampeta que hi ha a la vora del llac per fer lliscar la barca fins a l'aigua. Com se'n diu, aquí?

bottom rig - diu que En Cyril ha fet un parell d’intents amb un spinner bait (es diu així?) i ara prova de pescar una perca més grossa a més profunditat, amb un bottom rig. Alguna idea?

Carolina rig - suposo que aquí se'n diu diferent, però descriu què és: "La tècnica que estic fent servir per pescar aquestes perques es diu Carolina rig. Consisteix a tenir un profunditzador al fil però que no està fixat, es mou. Aquest és el secret. Per aturar-lo hi tenim un mosquetó al mig, i a l’extrem hi tenim l’ham i un cuc, un cuc de plàstic. I com funciona? Doncs quan llances l’ham, el profunditzador baixa fins el fons i s’hi queda. La perca veu aquesta cosa movent-se al fons, i especialment el cuc de plàstic al darrere, s’hi acosta i l’agafa així. (GS) Llavors es posa en marxa, comença a allunyar-se i llavors és quan es fixa l’ham. El secret és deixar que l’esquer baixi fins al fons, i quan és al fons estires una mica."

float-tube - no sé si d'això en feu servir, per aquí. És això: http://images.google.es/images?hl=es&q=float+tube&btnG=Buscar+im%C3%A1genes&gbv=2&aq=f&oq=
una butaqueta flotant però com es diu? Suposo que es fa servir per llac, que al mar i als rius queda descartat. Very Happy

I de moment, això és tot! Això sí, si teniu ocasió d'anar a pescar al Canadà, que sigui a l'estiu, perquè al pobre li comença a nevar a mitja pesca i es glaça el cul!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 15 Jul 2009, 16:31

hola Xènia,
del flotador aquest em sembla que en diuen "pato", conec un tiu que pesca amb aquest artilugi a les desenvocadures de rius, als canals,.. llocs amb aigües tranquil.les. Aquí dels llocs on llencem les barques a mar en diem, siplement, rampes. N'hi ha a gairebé tots els ports (però solen fer pagar), a CAdaqués n'hi ha una d'accés lliure! (pots mirar el menú del forum:(rampes d'acés").

Un advertiment: no t'agafis les meves respostes al peu de la lletra... només sóc un aficionat!! No sigui que diguin tonteries per TV3... la intenció però, és ajudar-te amb el que es pugui.

Pel dissabte pinta tramuntana forta!, no és bona idea sortir a pescar... i més si és el primer dia! (no en tindries gaire bon record....). Jo ho posposaria, però tu mana, que nosaltres ens morim de ganes de conèixe't!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dj 16 Jul 2009, 14:16

Hola, hola,

Raül, no pateixis, ja sé que el que em doneu sovint són orientacions, no m'ho prenc al peu de la lletra, però moltes vegades són coses que no surten als llibres, i menys en català, i a mi el que m'interessa és que un català que pesqui vegi els documentals i li sonin les coses. I de tota manera, tranquil, no seria pas la primera vegada que es diuen tonteries per TV3! Laughing

Pel què fa a la sortida, em deixo orientar per vosaltres. Si aquest dissabte hi ha d'haver tramuntana, ho podem deixar per un altre, jo no crec que vagi gaire lluny fins al setembre, com a d'hora. Els dos caps de setmana vinents els tinc ocupats, però a partir del de l'1 d'agost, els tinc lliures. O us n'aneu de vacances? Ostres, jo també tinc ganes de conèixer els meus assessors oficials!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 16 Jul 2009, 15:58

hola,
jo farè vacances al setembre, uns dies a Cadaqués i uns altres a saber on... EL "problema" que tenim els pescadors a l'agost és que tot déu fa vacances i no es pot gaudir del mar, si no és a hores intempestives.... No tot es redueix a la pesca, dins una petita embarcació: si hom no s'hi troba a gust, si no sent aquella pau, si no es pot recòrrer a aquell raconet per descansar,... no val la pena d'endinsar-se al mar!
Per a la majoria, el més impotant és el fet de treure peix però, per sort, encara queda algun idiota que surt a pescar i es deixa les canyes a casa... i no li importa, perquè sap que el món que envolta la pesca no es limita, simplement, a portar un peix dins el sarrò. No sé si m'explico, o si em faig pesat... però les poques vegades que he sortit a l'alba, he tingut la necessitat d'aturar la barca i parar el motor per no sentir res més que la remor de les onades, el xiuxiueig del vent i contemplar, tranquil.lament, com el sol ens regala un nou dia. Per mi, aquesta és la millor de les captures.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 16 Jul 2009, 16:03

òstia, quina cursilada... PERDONEU!
És que el "predictor" de la meva dona té dubtes... i estic una mica sensible....
a reveure!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 17 Jul 2009, 11:54

Sí, nois, ja m'imagino que per vosaltres l'agost deu ser de mossegar-se el llavi per no engegar algú a prendre vent. Jo fins fa ben poc vivia al Poble Nou, a 5 minuts de la platja, i com que treballo a casa hi anava pràcticament cada dia a passejar la gossa. Fins que arriba l'estiu. Llavors la platja deixa de ser teva i un policia molt amable et diu que has de canviar d'hàbits fins el setembre, que ara la platja és dels altres. En fi.

Com que el tema es complica, proposo que quedem per fer un dinar, un vermut o el que sigui i així ens coneixem, que jo també en tinc moltes ganes! I més endavant ja farem la sortida al mar, que per fer coses xul·les sempre es troba temps, què us sembla? Ara, si l'1 d'agost ja sou tots mig de vacances, ho reformulem...

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 17 Jul 2009, 12:50

a mi amb ba perfecte xenia,1 d'agost, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 19 Jul 2009, 23:40

en principi, cap problema!
Si surto d'OLot, vindré acompanyat de dona i nena. Si estem a CAdaqués igual baixo amb barca! Teixi: hi ha algun lloc per atracar i anar a dinar a l'EScala?

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dl 20 Jul 2009, 12:00

lo del amarre o preguntare, per anar a dinar i a mols llocs, tot depen de la butxaca,pots fer un menu de 8,50 euros a una mariscada, jejejejeje
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 20 Jul 2009, 22:49

allà al port hi havia menjat molt bé i bé de preu... com està ara el tema? No sé com es diu, però era un restaurant cutre-normal que hi havia dins el port de l'Escala. Ho coneixeu?

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 20 Jul 2009, 23:02

Buf, jo ni idea, ho sento. L'últim cop que vaig ser a l'Escala va ser un dia fa 5 o 6 anys quan vaig fer un curs de submarinisme a l'Estartit. Ai, quins records!
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 20 Jul 2009, 23:10

hola Xènia,
si et sembla bé i fa bó, sortirem a pescar al matí i llavors que diguin ells on anem a dinar, que s'ho coneixen més bé. Jo proposo aquest lloc perquè és al port mateix, però tampoc conec res més...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 20 Jul 2009, 23:39

Hola Raül,

sí, sí, a mi em sembla la mar de bé, vosaltres maneu! Jo miraré com arribar a l'escala a l'hora que em digueu. Això sí, m'haureu de dir si he de portar res específic: banyador, paracaigudes, navalla suïssa...

X
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 21 Jul 2009, 14:07

amb el paracaigudes i la navalla suïssa n'hi ha prou,...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 24 Jul 2009, 08:07

ei ei ei I aquest paio dels reportatges no ha pas de venir per Papua Nova Guinea? que si ve ja li fare de guia!!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 24 Jul 2009, 09:29

hola, quants dies! Com estàs?
aquest paio no sé si vindrà, però si mai puc venir, estaria encantat que fossis el meu guia!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 24 Jul 2009, 12:16

Ostres, Papua!
No, el meu pescador no hi va, de moment, (ara el tinc a Irlanda) però jo ja m'hi apuntaria! Buf, tinc un mono de viatjar...!

Per cert, nois, tinc males notícies: la doctora m'ha dit que de pesca, nanai. Ahir em van fer l'operació que us vaig comentar i m'ha dit que 4 setmanes de repòs, sí o sí. I no fa ni 24 hores i ja m'enfilo per les parets! La sortida, doncs, em temo que l'haurem de deixar pel setembre. Em sap un greu, jo que ja la tenia coll avall! Sad

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 27 Jul 2009, 15:25

com estàs, Xènia? Ha anat tot bé?
Em sap greu que hagis de fer repòs però, per venir a pescar, t'ho passaràs molt millor al setembre: més tranquil, més peix i menys calor...
desitjo que et recuperis molt aviat i que, fins al setembre, estiguem en contacte!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 27 Jul 2009, 18:36

Hola, hola.

Sí, sí, ha anat tot bé, gràcies per preguntar, l'únic inconvenient és la recuperació, que em tindrà tot el mes d'agost sense poder-me moure gaire. Encara em queden tres documentals de pesca, i segurament us tocaré els nassos una mica més, encara! Però sí, pel què m'heu dit serà més xul·lo sortir a pescar al setembre, quan ja no hi hagi tanta gent a tot arreu. Wink

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 27 Jul 2009, 21:26

Hola a tots!

tinc dubtes nous, a veure si em podeu donar un cop de mà. Ara sóc a Ontario, Canadà, pescant truites com xurros, i em surt:

downrigger - És això: http://images.google.es/images?hl=es&q=downrigger&lr=lang_ca&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi en dieu igual? Pel què veig, és com un trastet que manté el fil en profunditat quan fas curricà.

attractor - És una peça que penges al fil per atraure els peixos, però em penso que no és l'esquer en sí. Potser en dieu attractor, també?

fishfinder - és una mena de radar de peixos. El tens a la barca i te'ls detecta. Detector? Fishfinder? Radar?

I jo pregunto, per curiositat: fer servir un fishfinder no és una mica de trampa?!? O és que si no no hi ha manera de trobar-los, els peixos? Perdoneu si la pregunta és una mica bàsica, ja sabeu que sóc mooolt nova, en aixó. Embarassed

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 27 Jul 2009, 23:28

hola, de nou.
el finder estic sense internet, i el dilluns em conecto a totes hores,... estic ben enganxat al forum (o a tu!). Bé, pel que fa als teus dubtes, t'en puc aclarir algun:

- el primer aparell es diu profunditzador. Efectivament, vA a part de la canya. Està unit al fil, que porta l' esquer, mitjançant una pinça especial que es deixa anar quan nota que alguna cosa (el peix) l'estira. És un aparell necessari per a fer baixar l'esquer a la profunditat que hom desitja i s'utilitza, bàsicament, per fer la tècnica del curricà de fons.

- l'atractor, no sé si en diem exitador ("arbre de nadal"). Va davant l'esquer i sol imitar un petit banc de peixos. Serveix per atreure i exitar les possibles preses.

- De fishfinder tots en tenim, perquè som una mica tramposos, els pescadors. S'en diu SONDA i serveix per veure què hi ha sota l'embarcació. Et diu temperatura de l'aigua, profunditat, pots veure quin tipus de terra hi ha a sota (sorrenc, rocós, amb algues,...) i, sobretot, et mostra els peixos! NO et garanteix la pesca, però t'asseguro que si la sonda no marca peix... no hi ha fres a fer! Els més tramposos de tots també fem servir GPS a les embarcacions, és molt pràctic per marcar punts de pesca interessants (vaixells enfonsats, ...).

Òstres, Xènia, em començo a preguntar què passarà quan acabis els documentals...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dl 27 Jul 2009, 23:52

hola xenia, m'alegro que tot hagi anat be,pense que es mol millor pescar al setembre que ara, en raul t'ho a explicat mol be, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 3 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent