MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

presentació i disculpes

Pàgina 7 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: presentació i disculpes

Missatge  Pichi el Dl 01 Mar 2010, 21:25

Mira c´arrives a ser pilota gey
Pichi
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : La Llagosta . L´Escala
Data de registre : 24/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dl 01 Mar 2010, 21:43

ostres xenia,bon raonament (totom ho pensavem pero no deiem res)jejejej...
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dl 01 Mar 2010, 21:55

Xenia aveure si penges las fotos de la averia i la pescata
Pichi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 01 Mar 2010, 22:05

Gràcies, David, igualment!

Pichi, de l'avaria no en vaig fer, em va semblar una crueltat innecessària, :-) però les del peix de 22 quilos les penjaré tan aviat com acabi el trunyo de pel·lícula italiana que estic traduïnt i que em fa desitjar que els germans Lumiere haguessin inventat la torradora i el cine encara no existís...

X
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dl 01 Mar 2010, 22:12

Ok cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Pichi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dt 02 Mar 2010, 01:17

hola xenia veig que t'ho vas pasar molt be amb aquesta colla de malalts, estan tant malals que hasta li van encomanar a la barca, jejejejejeje ara no esl i fassis masa cas que sino et faran parar mica ,jejejeje , aixo si, son tots collonuts i uns excelents companys, jo aquesta vegade no e pogut asistir per problemes extraesportius, pero la proxima espero estar al peu d'el cano, i que i tornis a venir, a veure si et puc conneixer,
salut companys
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 54
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dt 02 Mar 2010, 01:35

Una abraçada Teixi, i ens veiem aviat.

Salut
szac
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dt 02 Mar 2010, 01:37

Pichi escrigué:Mira c´arrives a ser pilota gey

Pichi, canvía d'avatar i deixa anar la tonyina que va pescar un altre per fer-te la foto, cap de sigró.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dt 02 Mar 2010, 01:39

Doncs sí, Teixi, espero poder-te conèixer a la propera!

Una abraçada,

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 02 Mar 2010, 11:30

Raül escrigué:
a tu Tola ja et penjaré quan ens tornem a veure! Molt bó l'acudit... estàs fet un artista! però veig que t'has llegit l'escrit pensant com un vell verd...

Qui? jo?! un vell verd???? Home, vell una mica sí, que ja tenim una edat. Però verd??? verd.... verd.... caramba! també! quina coincidència!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dt 02 Mar 2010, 11:42

Xènia això de 22 kgs que et van fer una broma, o que, el dia que jo tregui un bitxo així me’n vaig a Montserrat a posar un ciri a la Moreneta. Has de pensar que amb això de la pesca s’estila incrementar-ho tot molt, o sigui que si et van dir aquest pes posali la mitad, ja,ja.
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 02 Mar 2010, 13:01

xènia escrigué:Gràcies, Pichi! És un honor que se'm tracti com un més, què més es pot demanar? Very Happy

Pel què fa en Raül i en Tola, em comença a preocupar que us quedeu tots dos solets en una barca petita, tan apretadets... Ara entenc perquè no vau pescar res! Que teníeu les mans ocupades?

X

certament Xènia... em vaig endur a en Tola lluny de tots vosaltres amb l'excusa del temporal... el volia només per mi! Les mans les vam tenir ocupades agafant les canyes... però a la propera potser tindré les meves mans ocupades escanyant-lo!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 02 Mar 2010, 15:31

[quote=]Raül,

Escrius i descrius molt bé i com ja t’he comentat en altres ocasions tens la virtut de connectar i fer sentir allò que penses, en definitiva ets un comunicador esplèndit.
El que et diré a continuació, de cap de les maneres t’ho has de prendre com a crítica, i m’arrisco a fer-ho en privat, perquè et considero un veritable amic. La comunicació és complicada i si t’equivoques pots crear ressentiments inncessaris. I les crítiques equivalen a escopir cap al cel –t’acaben caient al damunt-

Emocions sublims: pescar la tonyina a spinning i fer l’amor ho són, de sublims, però no comparables. En la pesca hi ha un vencedor (l’home o el peix) i un perdedor (l’home o el peix). La tonyina és enganyada, i si guanya l’home potser arribi a un “orgasme sublim” d’haver aconseguit superar un repte esportiu, però la tonyina no arriba a l’orgasme, precisament. En l’amor hi ha d’haver dos guanyadors. Fer l’amor, encanvi, és complicitat, és parlar i recitar a través de la pell, i el repte és fer-li sentir a l’altra tot allò que sents dins teu, que en paraules no ho arribes a poder descriure, i que com que no et pots posar dins el seu cap perquè també ho senti, li has de fer arribar amb el tacte… quan acariciar la pell és més sensible que acariciar seda. És retornar i fer-li saber totes aquelles sensacions indescriptibles que t’arriben d’ella…

En fi, Raül, que m’he tornat a enrollar. No tinc solució ! Estaria més bé callant... però potser no seria bon amic.[/quote]

Sé que els meus missatges no us deixen indiferents, a molts de vosaltres. Aquesta és la meva fita, més enllà de pescar peixos i ensenyar fotos de captures. Quan apareix de sobte una persona que vol aprendre i es vol esfoçar per escriure millor el català, o m'apareixen als meus privats missatges com aquest, ple d'emoció, me n'adono que aquest és més que un fòrum de pesca. I sou tots vosaltres qui el feu tan diferent.

sé que em cauran crítiques i que no tardaran ni dos telenotícies a dir-li a la meva dona que m'he inventat una amant,... però em satisfà veure que persones que empren el castellà a casa seva, s'esforcen per comunicar-se públicament amb català. Això sí que té mèrit, lo meu no n'hi ha per tan, perquè ho porto a la sang. El vostre esforç val més que tots el bonítols que he pescat, perquè no m'interessa la quantitat, sinó la gran qualitat humana que hi ha aquí registrada, i que dóna la cara.

gràcies de nou

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 21 Mar 2010, 10:43

Hola companys, m'agradaria reprendre el fil del racó de la Xènia, ja que tinc dubtes a l'hora d'escriure, i penso que em podeu ajudar. Segurament em podria espavilar buscant al diccionari, però si m'ajudeu vosaltres em satisfà més i m'obliga a acabar les feina començada. Us proposo fer aquí totes les aportacions i resumir les conclusions a l'anex d'en llampugaire:

Jo escric El mar, en masculí. HO he fet sempre i ningú del fòrum ha gosat dir res. A la revista m'ho han canviat tot, a ses illes diuen LA Mar.

-ÉS EL MAR o LA MAR? Ambdues són correctes?

- El celebret està ben dit? Com es diu i com s'escriu?

-Encara tinc el dubte de la "pajarera", i no va quedar massa clar. EStic llegint un llibre i cito: "Li va passar pel cap un fotograma de "Los Pájaros", de Hitchcock; amb una Tippi Herden histèrica picotejada per un estol d'ocells, també histèrics".

-ESTOLS d'ocells vindria a ser una "pajarera"?

EScriure bestieses pel fòrum em diverteix molt i ho faig tan bé com puc, però escriure coses per a milers de revistes fa un mica més de respecte. NO vull entrar amb repeticions constants i no vull fer servir sempre el mateix vocabulari, perquè no vull avorrir al lector, vull que s'ho passi bé i que aprengui coses: ni que sigui com s'escriu una puta "pajarera" en català. M'aniria molt bé que em donéssiu paraules sinònimes de tot allò que utilitzem al mar. Tota aportació serà benvinguda.

Per ex: el llobarro i el llop; són paraules ben diferents però en el nostre argot volen dir el mateix. M'explico?

gràcies companys

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 21 Mar 2010, 14:51

Raül,

Literalment "pajarera" en castellà significa "gàbia gran per criar ocells". Penso que es tracta d'un simple terme d'argot popular, igual que "pajarito" (traduït per alguns com "ocellet").

El concepte: Gavines volant a l'aguait del peix en una zona concreta on n'han localitzat (aguaitar = "acechar"). Ves per on, algú en veure tants ocells junts en va dir "pajarera", una única paraula que inicialment no hi té res a veure amb una gàbia, però que era fàcil de recordar, i això es va extendre com la pólvora. Un concepte resumit en una paraula.
Realment és necessari buscar l'equivalent en Català ? Quan algun company s'hi ha volgut referir a peu de platja, i m'ho ha volgut fer veure, m'ha dit "Mira les gavines" i m'ha assenyalat el lloc. "Mira les gavines"... "Són allà les gavines"...

Català i castellà són llengües neollatines semblants per l'origen, però força diferents (només cal veure les diferències fonètiques de les vocals). Mentre nosaltres podem dir "cal" en castellà es necessiten dues paraules "hace falta", "se necesita". Tenim els pronoms "hi", "en", que en castellà no tenen traducció. Ho dic perquè, de la mateixa manera, potser no cal sintetitzar el concepte d'argot "pajarera" en un únic mot equivalent en català.
"Estol de... " a mi em sembla una opció molt vàlida. I ben segur que n'hi ha més. La nostra és una llengua molt rica... que no hem de deixar morir.

I Raül, et felicito per fer l'esforç de revitalitzar aquest espai.

P.D.- Sense ànim d'obrir cap polèmica innecessària en aquest espai: he decidit no anar al cinema a veure cap pel·lícula que no estigui doblada (o subtitulada) al català, igual que només compro premsa escrita en català. De moment el català està discriminat quantitativament, tant en cinema, com en premsa. És la meva opció personal.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 21 Mar 2010, 15:00

A mi m'agrada dir-ne bullidors, perquè l'aigua m'imagino que borbolleja (tot i que més aviat esquitxa). Algú també en diu una saltada, perquè es poden veure les bèsties saltant, ja sigui mentre fugen o empaiten.

Pajarera si bé és molt popular, a mi em sona molt malament. No m'agrada la paraula. És com dir que duus una carta al "bussón" perquè correus se l'endugui!
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 21 Mar 2010, 23:45

LAureà, la teva és una opció molt legítima i personal alhora, sort que ara pots comptar amb la única revista de pesca que existeix en català: PEsca d'Illes, que amb el nostre granet de sorra milorarà edició rera edició.

Certament Tola, La puta pajarera és un castellanisme que fa mal d'ulls en una revista d'àmbit català, però és una paraula màgica que significa just el que hom vol dir. Quan parli d'un estol d'ocells per mi serà com el llobarro que ve ximple i sense estridències... En fi, que és com veure la pel·lícula de El Sargento de Hierro traduida al català: una caca (o defecació, en aquest cas.). VEure cinema en català és una opció molt vàlida avui dia, però hem de reconèixer que ens han espatllat moltes pelis autèntiques: no soporto veure en Harry el Brut dient PAssarell a un assassí de nens, ni concebeixo de cap de les maneres sentir a en Rocky Balboa dient que li farà un nas de patata al puto rus de 2m.

pel que fa als Bullidors és una bona paraula per determinar aquelles situacions que hem viscut al cap de creus... quan veiem un enorme banc de peixet sota la barca i dóna la sensació que l'aigua bull, o la saltada val també quan els bonítols salten i ens ensenyen els seus lloms ratllats. Sens dubte són dues molt bones paraules, però que tenen un significat concret, i no m'ilustren els ocells picotejant l'aigua o llençant-s'hi com a cami cazes japonesos.

bullidors i saltades ja em serveixen, però necessito la paraula clau: "la pajarera". Si explico als lectors que engego el motor per recórrer una milla perquè he vist un bullidor, o una saltada, em titllaran de mentider... no sé si m'explico: per avistar peix a una milla es necessita veure una puta pajarera, la paraula màgica hi ha de ser per cullons.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 21 Mar 2010, 23:57

... "Mira les gavines... allà ! ".........

Temps enrera vaig comentar "vol de gavines", però algun company va fer referència a que un vol d'ocells potser no donava la idea que estiguessin a l'aguait. Potser s'hauria de d'utilitzar més d'una paraula en català per descriure el mateix concepte, o de crear-ne una de pròpia.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dl 22 Mar 2010, 17:48

jo de castellanisme entenc una mica jejejeje,.i .......VOLATA en catala si que es valida no.........? els ocells volen dons volata
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dl 22 Mar 2010, 18:27

Sergi,

En la teva línia, jo pensava "gavinada" , però sabent com funciona el pensament humà, sé que no tindria èxit.

I mira que seria fàcil si estàs escrivint posar "... el vol de les gavines ens indicava la presència de... " o bé
"... les gavines a l'aguait..."

Potser quan pesqui amb els amics i vegi una "pajarera" diré "mireu, allí, quina gavinada ! " a veure si cundeix.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dl 22 Mar 2010, 20:19, editat 1 cop en total
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 22 Mar 2010, 19:56

Gavinada, a mi em sona a Gabinada. És a dir: arribar a la platja amb un mànec d'escombra i un xiclet mastegat i començar a treure llobarros com un desesperat. Gabinada, un acte típicament d'en Gabi. Doncs clar, què si no?! Ha, ha.

Salutacions Gabi! Ets el nostre ídol. Cada dia erigeixo les meves pregàries a la sortida del sol encarant-me cap a Roses, on tens la teva base, Meca espiritual de peregrinació de tot llobarròleg que es tingui en estima.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dt 23 Mar 2010, 01:30

Martí,

Un dels meus amics moteros també es diu Gabi (Gabriel), però la broma li feiem amb "gavilà" i la cançó del Pablo Abraira (Gavilán o paloma).

I parlant d'en Gabi del fòrum nostrum... Gabi: a més d'excel·lent pescador, deus ser un excel·lent fotògraf, a jutjar pels avatars que t'he anat veient. Espero que t'agradi el raconet d'aficionats a la fotografia del Bar dels pescadors, i si mai et ve de gust, seria un honor veure-hi fotos teves penjades.

Martí, tornant a la "pajarera", m'has donat la raó quan en el meu post anterior escrivia al Sergi :
En la teva línia, jo pensava "gavinada" , però sabent com funciona el pensament humà, sé que no tindria èxit.
I respecto el teu punt vista. Fent una mica de brainstorming segur que acaben sortint propostes que agradin a tothom. Permet que faci, però, una mica d'autocrítica: malauradament -no cal haver llegit Aaron T. Beck- les idees que tenim nosaltres, les estimem com a filles nostres i no ens sol agradar que ens les critiquin, i les dels altres les rebutgem defensivament (i de vegades, en el temps les acabem copiant): orgull, competència, supèrbia... són conceptes intangibles, però hi són. T'ho explico perquè vull deixar clar que els humans tenim una gran facilitat per enfadar-nos, sentir-nos agreujats, renconiosos, dolguts... en una inútil pèrdua d'energia (A mi em passa el primer).. Som de carn i ossos, i no sempre entenem bé que ens volen dir, i és més fàcil odiar que aprendre (A mi també em passa el primer)...

Tot aquest rotllo, Martí, és perquè espero que t'enfadis moltíssssssssssiiiiiiiiiimmmmmmmm amb mi: bulliràs...Em recordes el meu amic Marcel quan em truca de Pineda i em diu "aquest matí l'aigua bullia...". Però l'ebullició la provoquen els peixos, no les gavines, i quan parlem de gavines a l'aguait és quan molts diuen "pajarera", i és aquest concepte (gavines en vol, no peixos en moviment) el que l'amic Raül vol anomenar a un sol mot català. El que estaria bé seria dir-ne bullidor quan tenim el moviment de peix, moltes vegades a tocar de platja, i les gavines no són l'element indicatiu rellevant.

Penso i reitero que en català ho representaria més bé un mot compost, o una frase curta, que no un sol mot. Però posats a veure analogies, les gavines volant en un sector per atacar en picat quan veuen l'ocasió, em recorden un grup d'avions de caça sobrevolant un objectiu i atacant en picat quan tenen un blanc clar: "Esquadrilla", un nom ben català, per serveix per designar un grupet d'avions ("Esquadró" es reserva per a vaixells, forces terrestres o grups molt grans en aviació). Consti que no m'agrada el militarisme, però penso que en un sol mot, representa prou bé el conjunt de gavines i la seva acció. (Martí, ja sé que tampoc m'agrada, a mi tampoc m'acaba de convèncer).

M'agradaria que aquest espai iniciat per la Xènia tingués una continuïtat ben positiva, i que tothom hi digués la seva. Ànim i a fer propostes !
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dt 23 Mar 2010, 04:32

Potser em toca fer d’advocat del diable, "pajarera" es una castellanada, bé, i que, si tenim tant de problema per trobar la paraula catalana es perquè no hi es, el castellà també te paraules agafades del català, i això es normal en certa mesura si es un fet aïllat, i ja no parlem en el nostre àmbit, en el que el meu pare encara pesca "al llençat", i no fa surf casting , i fem servir contínuament spinining, jerk bait, jigging , pencil popper ......................sense cap manía,............. i si no, potser que tal un "salta peix"?
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 23 Mar 2010, 11:13

estic molt dacord amb tu. Si utilitzem milers d'anglicismes cada dia, ens vindrà d'una castellanada? Quan dic pajarera, paraula que he utilitzat molt en els meus relats, a tothom li vé al cap el que vull expressar. Fa mal d'ulls, però em faig entendre. Veurem si accepten pajarera coma animal de companyia...

el tema militar també me'l miro de lluny, i dono gràcies per no haver fet la puta mili. En una ocasió ja vaig utilitzar la metàfora dels caces japonesos a Pearl HArbour. No és una idea fora de lloc, perquè impressiona molt veure un ocellot que cau en picat més de 50m i es fot de cap a l'aigua: sembla talment un acte suïcida.

ei, deixant de banda la pajarera, podeu proposar altres coses.

merci

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ciberkun el Dj 25 Mar 2010, 01:40

Eeeep nois!!! feia alguns díes que no corría pel fòrum, salutacions a tots.

Respecte a incloure paraules alienes al català, tampoc ho veig tan descabellat, i més quan no trobem la apropiada.
Jo he viscut l'experència en els ultims anys, venent pisos a morenos, quan els tenies que explicar com funcionava el finançament, es trovaben amb un munt de paraules noves, i quan els sentía parlar entre ells en idioma mandinga, de tant en tant sentíes escapar-se paraules com 'nomina', 'hipoteca', 'avala', 'piso', 'contrato trabajo', i d'altres que no em venen al cap, com punyetes havien de tenir una conversa entre ells en el seu idioma, si aquest no contempla aquestes paraules ni saben com traduir-les.

Igual que no he aparegut per aquí tampoc no he anat a pescar, entre carnavals, fred, nevades i temporals.... així que tampoc us puc explicar anecdotes...

Salut.
Ciberkun
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Malgrat de Mar - Blanes

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 7 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent