SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por CAP-ROIG Hoy a las 07:15
» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41
» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37
» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29
» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
YOUTUBE
presentació i disculpes
Pàgina 9 de 14 • Comparteixi •
Pàgina 9 de 14 •
1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 
Re: presentació i disculpes
laurea, jo tinc una barca petite pero si algun dia vols venir, seras mol benvingut, salut
josep
josep

teixi- www.forumdepesca.com
- Edat: 49
Localització: costa brava
Reputació: 10
Data de registre: 20/04/2009
teixi escrigué:laurea, jo tinc una barca petite pero si algun dia vols venir, seras mol benvingut, salut
josep
Teixi, moltes gràcies.

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
Hola nois!
Ostres, perdoneu el silenci, m'ha vingut una burrada de feina de cop i vaig de corcó. De tota manera, em temo que tampoc un podria ajudar gaire en el terreny terminològic, que els experts en el tema sou vosaltres.
Em sembla molt bona idea el fil-diccionari que proposa en Llampugaire, encara en sortirà un diccionari de pesca, d'aquí!
Per cert, jo ja estic del tot recuperada de l'operació, així que quan vulgueu reprenem el tema de la sortida a pescar, ara que encara fa bo!
Petons a tots,
Xènia
Ostres, perdoneu el silenci, m'ha vingut una burrada de feina de cop i vaig de corcó. De tota manera, em temo que tampoc un podria ajudar gaire en el terreny terminològic, que els experts en el tema sou vosaltres.
Em sembla molt bona idea el fil-diccionari que proposa en Llampugaire, encara en sortirà un diccionari de pesca, d'aquí!
Per cert, jo ja estic del tot recuperada de l'operació, així que quan vulgueu reprenem el tema de la sortida a pescar, ara que encara fa bo!
Petons a tots,
Xènia

xènia- www.forumdepesca.com
- Reputació: 0
Data de registre: 24/06/2009
Sortida Setembre.
Xènia, no és que encara faci bo. si tot va bé, ara hauria de començar el festival! Setembre - Octubre (fins novembre, depenent de l'any) és el mes que tothom espera. El peix blau s'acosta una mica més i és quan es pot treure els peixos que més estiren: tonyines, bacores, melves, etc... a veure quan tarda a sortir la primera pel fòrum. No haurien de tardar gaire, tot i que aquest any ha fet molta calor i no deixa de ser un any una mica raro.
Per cert, algú creu que l'absència de peix des del nord del Cap de Creus fins al cap de begur (a excepció del Golf de Roses, on s'ha anat traient peix durant Juny-juliol-agost) hi pot tenir alguna cosa a veure la macrollevantada del desembre passat? la mar de fons va pentinar el fons marí des de profunditats més que considerables. Es trobaven molts peixos morts extenuats a la costa després d'hores de lluitar contra la corrent del fons. Pot no haver tingut cap efecte en la posta i alevins d'aquesta temporada? Algú té alguna teoria?
Records.
Per cert, algú creu que l'absència de peix des del nord del Cap de Creus fins al cap de begur (a excepció del Golf de Roses, on s'ha anat traient peix durant Juny-juliol-agost) hi pot tenir alguna cosa a veure la macrollevantada del desembre passat? la mar de fons va pentinar el fons marí des de profunditats més que considerables. Es trobaven molts peixos morts extenuats a la costa després d'hores de lluitar contra la corrent del fons. Pot no haver tingut cap efecte en la posta i alevins d'aquesta temporada? Algú té alguna teoria?
Records.

Tola- www.forumdepesca.com
- Reputació: 50
Data de registre: 12/08/2009
Tola escrigué:Per cert, algú creu que l'absència de peix des del nord del Cap de Creus fins al cap de begur (a excepció del Golf de Roses, on s'ha anat traient peix durant Juny-juliol-agost) hi pot tenir alguna cosa a veure la macrollevantada del desembre passat? la mar de fons va pentinar el fons marí des de profunditats més que considerables. Es trobaven molts peixos morts extenuats a la costa després d'hores de lluitar contra la corrent del fons. Pot no haver tingut cap efecte en la posta i alevins d'aquesta temporada? Algú té alguna teoria?
teoria del 'científics' citats a TV3: enguany no hi ha medusses perquè els vents paral.lels a la costa les han portat a un altre lloc. Bé, aquesta teoria seria aplicable als a.levins, plancton, etc, per tant podria aplicar-se a l'absència de peix en general. Però, si fos certa voldria dir que:
a) vents paral.lels de component Nord: duria peix i medusses cap al sud. Però significaria que tota la fauna prové habitualment del nostre nord, cosa absolutament estúpida.
b) vents paral.lels de component sud: en el cas contrari, estariem inundats de peix, doncs tota la fauna del litoral mediterrani ibèric s'hauria acumulat al nord.
En fi, ja sabem com les gasten a TV3: una mossegada de peix al peu d'una nena, a pocs metres de la platja (probablement un congre), resulta que és d'un tauró o d'un tallahams gegant... Sense comentaris. I els "científics" i la Guardia Civil, també Déu n'hi do amb aquest tema.
La meva teoria sobre la manca de peix: llevantada de Nadal + onada de calor, afegit a una invasió de tonyines i fins i tot alguna balena durant tota la primavera i part de l'estiu, que s'ha crospit tot el plancton i bancs d'al.levins. Fixeu-vos que en tot l'estiu no hi ha hagut gens de moviment de gavines. Això demostra que no hi ha al.levins, com a mínim en superfície.
El que no acabo d'entendre i m'ha fet agafar moltes emprenyades aquest estiu, és que la sonda marca peix. I si s'encen el llum de calamar, a la nit, es veuen a simple vista peixos de talla considerable a 5-10 metres, i no pas pocs. Per tant, potser hi hagi poc peix, però, a més, el que hi ha no vol picar. I per a això sí que no tinc cap possible explicació.
Meduses i al·levins
Ai, sí. Ja vaig veure les notícies que fa anys diuen "hi ha meduses perquè les han dut els vents". No hi ha meduses perquè els vents se les han endut... això no funciona ni amb les bosses de plàstic (bé, al nord del Cap de Creus sí, els dies següents d'una bona tramuntanada que arriben tot de bosses de plàstic dels supermercats Francesos, però en pocs dies tornen a desaparèixer. Total, jo diria que meduses, al·levins i larves en general van més lligats a si plou al moment adequat i a la temperatura de l'aigua a la primavera i estiu. Els anys que plou molt a la primavera, és any de musclos a les roques. Aquest any no va haver-hi gaire llepó (aquella cosa llefiscosa que hi ha a l'aigua a la primavera, que sembla la cola d'enganxar cartells per les parets i que surt enganxat a les xarxes). Aquest any he sentit a dir que s'està traient molta sardina... només que si observant la primavera, poguessim saber si serà millor tirar cap a Roses, l'Escala o Llançà (per dir alguna cosa...), a fonera o des de la costa... jo diria que aquest any les temperatures s'han enfilat molt i el peix ha estat a fondària. Si fot unes bones tronades, s'acostarà. Si no, es mantindrà a gran fondària. Hi ha algú que pesqui per sobre els 80m?? ha tingut una bona temporada? Els qui pesquem per sobre dels 30 (per la zona de Roses) han anat sortint força tallahams, palomides xiques, alguna palomida normal, força estornells (o bisos) i molts, molts sorellets. Però allò de tocar peix gros... o és la zona, que és zona de cria i fugen quan són més grossos?? aix, quants dubtes. M'agradaria saber on anirà el peix observant el temps. Ha de molar. Només hem d'observar bé i pensar com els peixos.

El peix que no pica a poca distància de l'embarcació.
Hola Llampugaire! sóc en Martí.
Dius que veus peix sota la barca, però que no piquen.
1. Si els tens sota mateix de la barca que tu els veus, ells també veuen l'ombra de la barca i senten els sorolls del casc i estan acollonidos, expectants i no mengen tant confiats.
2. Moltes bèsties mengen a primeríssima hora del matí i després fan escarafalls de qualsevol cosa que els plantis davant (a més que de nit, tots els fils per gruixuts que siguin queden dissimulats i s'hi aboquen amb més facilitat). Conec un paio que estava desesperat amb les tonyines. Les veia amb la sonda sota mateix de la barca i els va arribar a baixar de tot: jigs, sardines fresques i res de res. I és que hi anava a mig matí. Un altre paio hi anava a primeríssima hora i amb sardina en feia sortir alguna.
3. No obstant, el dia que els agafa el frenesí, ja els pots deixar caure l'ham sol, que el mossegaran i el dia que no en volen obrir la boca, ni fotent-los un bitllet de 500euros s'hi acosten.
Ara, que per coses rares, com les carpes, no he vist mai res tant raro. Fa temps que no m'hi dedico a aquestes bèsties, però recordo que anaven per mides. Normalment sempre sortien carpes de la mateixa mida. Un dia sortien grosses i un altre dia només en sortien de petites. Els dies ennuvolats sortia algun gat si havia pujat el nivell del pantà i hi havia herbes submergides. Mai he sabut per què. No, no era que els dies que posava un ham gros sortien peixos grossos i quan posava un ham petit es desenganxaven els grossos i en treia de petits. Sempre era el mateix esquer (cuc de terra) i hams del mateix número i model. Quins misteris els del pantà de Sau... i quins records...
Au, 'dios.
Dius que veus peix sota la barca, però que no piquen.
1. Si els tens sota mateix de la barca que tu els veus, ells també veuen l'ombra de la barca i senten els sorolls del casc i estan acollonidos, expectants i no mengen tant confiats.
2. Moltes bèsties mengen a primeríssima hora del matí i després fan escarafalls de qualsevol cosa que els plantis davant (a més que de nit, tots els fils per gruixuts que siguin queden dissimulats i s'hi aboquen amb més facilitat). Conec un paio que estava desesperat amb les tonyines. Les veia amb la sonda sota mateix de la barca i els va arribar a baixar de tot: jigs, sardines fresques i res de res. I és que hi anava a mig matí. Un altre paio hi anava a primeríssima hora i amb sardina en feia sortir alguna.
3. No obstant, el dia que els agafa el frenesí, ja els pots deixar caure l'ham sol, que el mossegaran i el dia que no en volen obrir la boca, ni fotent-los un bitllet de 500euros s'hi acosten.
Ara, que per coses rares, com les carpes, no he vist mai res tant raro. Fa temps que no m'hi dedico a aquestes bèsties, però recordo que anaven per mides. Normalment sempre sortien carpes de la mateixa mida. Un dia sortien grosses i un altre dia només en sortien de petites. Els dies ennuvolats sortia algun gat si havia pujat el nivell del pantà i hi havia herbes submergides. Mai he sabut per què. No, no era que els dies que posava un ham gros sortien peixos grossos i quan posava un ham petit es desenganxaven els grossos i en treia de petits. Sempre era el mateix esquer (cuc de terra) i hams del mateix número i model. Quins misteris els del pantà de Sau... i quins records...
Au, 'dios.

Alsepo escrigué:tu!!! algu de vosaltres va al llobarro desde costa amb artificial?
Anar-hi, i tant, però poc; pescar-ne depèn de si n'hi han. Hi ha molt més llobarro al Cantàbric. Actualment vaig per la zona de Pineda de Mar, on hi tinc un parell d'amics. Se'n toca poc o gens. Pesco amb canyes de 2,70, amb artificials de tota mena: de superfície, de profunditat... tant amb X-Rap, com Yo-Zuri Cristal, Duel stickbait, Heddon, etc. També amb vinils propulsats amb buldó. Els que m'han donat més bon resultat són els Civelix i els Mann's Dragin' Finesse (que també utilitzo pel black bass). Recentment, el fill d'un dels amics n'ha tret un de 2 kg amb un X-Rap. A mi, temps enrera, m'han funcionat els Yo-Zuri i els vinils.

Llobarro des de la costa
Hola Laureà. Un servidor no va poder posar el caiac a l'aigua dissabte passat, que feia força 4 - 5 i en Miguelillo es va dedicar a la sípia i un servidor al llobarro. Si fa massa vent, jo m'hi dedico. L'artificial que més m'agrada és el "La segunda" de María Yamashita i sobretot, sobretot, sobretot trobo immillorable el Flash minnow de Lucky Craft, en color Ghost minnow. Els vinils amb bombeta no m'agraden, es pesca massa petit. Normalment a la tardor hi ha unes setmanes que fot un ventot de Déu i hauré de deixar el caiac a la terrassa. Potser tenim alguna oportunitat de sortir ben aviat. Aquest estiu, sé d'un que va trobar les palomides grosses a tir de canya des de la platja d'Empúries i li van buidar el carret, pobre.
Li hem envaït el fòrum a la Xènia, pobra.

Je, je. Home, és just, tenint en compte que primer us el vaig envair jo a vosaltres. Feu, feu, que estic aprenent moltes coses!
Xènia
Xènia

xènia- www.forumdepesca.com
- Reputació: 0
Data de registre: 24/06/2009
Tola escrigué:Hola Laureà. Un servidor no va poder posar el caiac a l'aigua dissabte passat, que feia força 4 - 5 i en Miguelillo es va dedicar a la sípia i un servidor al llobarro. Si fa massa vent, jo m'hi dedico. L'artificial que més m'agrada és el "La segunda" de María Yamashita i sobretot, sobretot, sobretot trobo immillorable el Flash minnow de Lucky Craft, en color Ghost minnow. Els vinils amb bombeta no m'agraden, es pesca massa petit. Normalment a la tardor hi ha unes setmanes que fot un ventot de Déu i hauré de deixar el caiac a la terrassa. Potser tenim alguna oportunitat de sortir ben aviat. Aquest estiu, sé d'un que va trobar les palomides grosses a tir de canya des de la platja d'Empúries i li van buidar el carret, pobre.
Martí, també he vist que envaíem l'espai de la Xènia, però l'Albert ha fet una pregunta en general, ben lògica en fòrum com aquest, i que va més enllà de "zones de pesca". Quant als vinils, procuro ser selectiu: mentre en aquesta època molts pescadors de la zona de Pineda posen Raglou de 65 mm, jo poso el Dragin' de 10 i de 15 cm, o el Civelix amb cap plomat (amb ham 1/0), però em diverteix més "rapalejar". Fa poc he estrenat un Daiwa Saltiga de 13 cm brillant preciós, però que encara no ha tret res.
Afegiré que, dels qui si que utilitzen raglou, temps enrera el meu amic Marcel va treure un llobarro de 6,5 kg amb un raglou blanc de 85 mm (a l'hivern) i l'altre, l'Andrés, un "palometón" de 8 Kg amb un raglou de 65 mm. Val a dir que tenen la sort de viure a pocs centenars de metres de la platja, són gats vells i saben llegir el mar, no com jo, que m'haig de fer bones excursions i matinar molt cada vegada que hi vaig !

llampugaire escrigué:altres dubtes que tinc:
- quitavueltas: giratori? rodam?
- carnada: es pot dir igual en català?
- cañero: canyer?
Com anem ?
-Porta-canyes poter és un terme més correcte.
T'adjunto una adreça com a exemple: http://www.nootka-kayak.com/CAT/detall_art.php?id_article=118
-També en dic giratoris, i dels que permeten unir cimbell amb línia sense giratori, clip o mosquetó.
-"Carnada" i "carnaza" en català és ESQUER. Esquer tan pot designar la carn enverinada per a les "alimanyes", com els cucs, trossos de sardina, etc per als peixos.

doncs jo faig passada rasant per Iberia al Novembre, que la mar esta moguda i escumosa! aixi que segur que m'escapare alguna matinada cap aquella desenvocadura que hi ha cap a blanes.......... aiam si sona la flauta!!!
Com a apunt de terminologies, jo els esquers mai els he anomenat esquers, sino que sempre m'hi he referit pel seu nom exacte, es a dir cucs, tita, artificials, jigs o el que s'escaigui.
La veritat es que el terme esquer em resulta molt forcat
(perdoneu els no accents,........... es lo que te el teclat angles!)
Com a apunt de terminologies, jo els esquers mai els he anomenat esquers, sino que sempre m'hi he referit pel seu nom exacte, es a dir cucs, tita, artificials, jigs o el que s'escaigui.
Alsepo escrigué:doncs jo faig passada rasant per Iberia al Novembre, que la mar esta moguda i escumosa! aixi que segur que m'escapare alguna matinada cap aquella desenvocadura que hi ha cap a blanes.......... aiam si sona la flauta!!!
Albert, si et refereixes a la desmbocadura de La Tordera, allà s'hi han tret exemplars grans. Espero que tinguis més sort que jo: hi vaig estar un mati de juliol, pero no baixava gens d'aigua pel riu, hi havia tolls aïllats amb lliseres petites... feia una mica de pena. Tant de bo que quan hi vagis pel novembre hagi plogut i el riu baixi: és quan entra el peix interessant. Pel llobarro, quan no hi ha mosquits, el delta de l'Ebre també està bé (tot i que em sembla que la majoria dels membres del forum son de terres gironines, i per pescar no els cal anar tan lluny!).
"Esquer" és un terme molt genèric, i tal com dius, quan vols precisar parles de tita, rosca, coreà, etc. Anys enrera, pero, un conegut de Blanes utilitzava "escar" com a verb, per indicar que posava el cuc a l'ham: deia, per exemple, "aquesta (canya) la tinc escada amb rosca", o bé, "l'has de tornar a escar" per dir que calia canviar el cuc. Ben curios!
i perdoneu-me per alguns accents, estic utilitzant un teclat francès (avui soc a Lavelanet)

Pàgina 9 de 14 •
1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 
Pàgina 9 de 14
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum