MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Abril 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

presentació i disculpes

Pàgina 5 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Morralla

Missatge  Tola el Dv 14 Ago 2009, 13:50

Sí que es fa servir. Seria l'equivalent de xavalla en economia. Xavalla són aquelles quatre monedes de poc valor amb la que amb prou feines pots fer un cafè. El que recullen els pidolaires del metro, vaja. Morralla sí que es fa servir, però per referir-se a una pila de peix de poc valor. Peixos amb molta espina que serveixen per fer sopa, peixos que no fan la mida però que ja han quedat morts al fons del cóp (la part final d'una xarxa de pesca al ròssec, on van a parar tot el que pesquen). Un cop es destria el peix de bona mida i/o comercialitzable, en resta la morralla. Normalment es fot a mar per les gavines o es fregeix o per fer sopa o coses així.

Jo, dels lures, leurres, eschi i tal en dic sempre un "peix artificial". Haig de dir que tampoc faig servir culleretes i coses així ja poc catalogables com a "peix". Em penso que això de lures ho diuen només a les coses artificials. Esquer pot ser un tros de sardina o un calamar o un cuc i això els anglosaxons ja en dirien worm... o potser sí, lure? aix, no ho sé. Em penso que lure ho diuen només a les coses artificials.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

De fadrins i donzelles

Missatge  Tola el Dv 14 Ago 2009, 14:23

Ostres Laureà, m'he quedat corglaçat, esmaperdut, corprès, bocabadat. Acollonido, que es diria en tècnic. No ens diràs ara, que el dia que vas estrenar-te amb la canya, va ser amb una donzella (Coris julis) o... amb un fadrí (Thalassoma pavo), oi?
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: presentació i disculpes

Missatge  xènia el Dv 14 Ago 2009, 14:36

A veure, posem-nos tècnics:

El Merriam-Webster, que és un molt bon diccionari monolingüe d'anglès, defineix lure així:

1 : an object usually of leather or feathers attached to a long cord and used by a falconer to recall or exercise a hawk
2 a : an inducement to pleasure or gain : enticement b : appeal, attraction
3 : a decoy for attracting animals to capture: as a : artificial bait used for catching fish b : an often luminous structure on the head of pediculate fishes that is used to attract prey

La que ens interessa és la 3/a i, efectivament, Laureà, especifica que és un esquer artificial.

Dit això i veient que en català no hi ha una paraula determinada que equivalgui a minnow/morralla, us proposo crear-ne una! Pel que fa a mi, sou el consell de sabis dels pescadors catalans, i per tant teniu tot el dret a encunyar un nou mot que tant bé us aniria. Quin proposaríeu? Us dic per experiència que aquestes coses comencen com un joc per riure i al final acaba dient-les tothom...

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 14 Ago 2009, 16:36

Tola escrigué:Ostres Laureà, m'he quedat corglaçat, esmaperdut, corprès, bocabadat. Acollonido, que es diria en tècnic. No ens diràs ara, que el dia que vas estrenar-te amb la canya, va ser amb una donzella (Coris julis) o... amb un fadrí (Thalassoma pavo), oi?

Martí, bon dia,
-Recordo, encara que no amb les paraules precises, que Joanot Martorell posa en boca de Carmesina, quan Tirant Lo Blanc li pregunta en el vaixell pel seu mareig. Ella li contesta " és l'aigua de la mar"... joc de paraules de l'època que cal entendre com " és l'aigua de l'amar "... El que és cert que la gent del fòrum compartim l'amor per la pesca, pel Mar. El "Mar" que també portes a la primera síl·laba del teu nom, Mar tí...Tola, i em pregunto que quedaria de tu si et treguessin el "Mar"...
-Vols saber com em vaig estrenar en l'art de la pesca ? : La meva primera canya, va ser una "canya veritable" de les que poblen el riu Francolí. Tenia cinc anys, i encara recordo el tros de fil d'emplomar lligat al "terminal", un metre escàs de fil nylon que duia l'ham comprat a la ferreteria, el tap de suro, que de tant en tant s'enfonsava, el meu pare dient-me que procurés no cridar per no espantar les bagres i els barbs... Tot i la precarietat de la meva família, i de la poca salut del meu pare, erem al seu poble natal, Montblanc passant uns dies...la primera peça va ser una bagra, ves per on (no sé si mascle o femella). Un parell d'anys després, amb un sistema similar, vaig treure alguna mabreta a Castelldefels... però van passar tres dècades llargues fins que m'hi vaig dedicar una mica més seriosament. Ara la pesca em porta els pocs records bons de la meva infància.
-Tornant als minnows i lures, solem dir que "el peix no ha vist l'ENGANY"... o " utilitzem fil de fluorocarboni perque no vegi l'ENGANY"... Penso que caldria anar per aquesta via, o per la d'ARTIFICIAL però... per això tenim el fòrum: al vocabulari dels nostres avis no hi ha aquesta terminologia, simplement perque no existien totes les punyetetes d'avui dia. Potser estem obrint camí, companys/es. Ànim i a fer aportacions ! Sinó, ens haurem de conformar en emprar el terme anglès (com passa amb futbol, golf, etc.), o, com solc dir col·loquialment, "rapales" en honor d'en L. Rapala.
Que pesquis molt, Tola.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 14 Ago 2009, 19:33

us vull felicitar a tots per el gran nivell que teniu,jo ja casi que ni m'atreveixo a escriure per aqui per no fer el ridicul,pero bueno, ja amb perdoneu les faltes i lo que fasi falta,ja que escriure no es el meu fort,aqui tambe hen diu morralla del peix petit que va per sopa o que no te cap valor, despres nosaltres separem per el tipo de pesca que volem practicar, o el tipo de peix que volem agafar amb els enganys, esquer viu, esquer mort, o artificials, i sobre el que decidim per pescar aquell dia , per exemple artificials,triem la tecnica que farem servir,curri, jigging, spining,inclus volanti.
els artificials els separem en metralletes, popets, plumes, jigs,peixets que per abreviar sempre diem rapalas, vinils, etc, despres cuant saps quina tecnica vols fer servir, et toca triar els enganys,mirant quin dia fa, dia clar, aigues netes colors clars dia nubol, aigues fosques colors foscos o fluorescents,i a pescar,
lo d'el fluorocarbono, per a mi es un d'els millors invents que s'ha fet,ja que t'ens un major nombre de picades que amb el nylon convencinal, una ultima cosa, aurea estic mol d'acord amb tu que em de parlar amb la nostra llengua, que al menys en la pesca esta tot mol " englisat ", salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 54
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

"Paseantes" : una altra cosa més a tractar

Missatge  Laureà el Dv 14 Ago 2009, 23:12

Teixi, ben d'acord. El que cal és compartir experiències i que cadascú aporti el que sap o el que vol saber.
Des que he entrat en aquesta part del fòrum, que no paro de pensar en com van sortint "joguines pesquívoles" noves i com les van anomenant. Un dels esquers que he estat fent servir són els "paseantes" i aquí em agafat un préstec del castellà. En anglès, la majoria de vegades que en llegeixo alguna cosa, s'hi solen referir per les marques: Lucky Craft, Heddon Zara Spock, Hart pencil... A França els anomenen "leurre" seguit del nom o del model; anglesos o americans a més de marca i/o model en diuen "walk the dog" o "topwater" amb la qual cosa es refereixen a l'estil de recollida, o a la capa d'aigua on actua. Els que jo utilitzo més són de mitges aigües de la marca Duel i els anomenen "stickbait" o sigui esquer amb forma de stick (barra allargada)...
Potser es podria demanar al Departament de Política Lingüística de la Generalitat, o a Ramaderia i Pesca, que normalitzés el nom de tots aquests esquers, de la mateixa manera que s'ha anat fent, per exemple, amb els noms de les peces dels cotxes. En fi, és una idea...
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 14 Ago 2009, 23:22

Laureà,

em sembla molt bona idea implicar-hi els de dalt. Hi ha una eïna, no sé si la coneixeu, que és el TERMCAT. És un organisme de consulta lingüística en català, i el que diuen ells va a missa. Jo la faig servir molt per la feina, perquè sovint em trobo amb neologismes o paraules molt específiques com en el cas d'epècies de peixos que aquí no es conèixen i no hi ha un nom oficial, que és el que m'ha passat amb els documentals que hem estat fent. Si no apareix a la seva base de dades, pots fer una consulta concreta (t'has de donar d'alta, però és ràpid i gratis), i al cap d'uns dies t'envien la resposta i passa a formar part de la base de dades. Si voleu fer-hi un cop d'ull, és www.termcat.cat, a l'esquerra hi ha un quadrat blau i hi prems "entrar" (o "per registrar-vos, si voleu, per fer una consulta que no aparegui a la base de dades), i ja podeu fer les consultes. És molt útil, i el millor és que és una base de dades que es va enriquint.

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 17 Ago 2009, 23:31

fa temps, vaig anar a la peixteria de Cadaqués i vaig demanar si em podien donar alguna cosa per anar a pescar... la peixetera, que ja em coneixia de fer el tafaner sobint per la botiga, em va contestar que el millor que podia fer era agafar una mica de "morralla". Em vaig mirar aquell piló de peix encuriosit, extranyat que allò servís més enllà de fer algun caldo...

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dt 18 Ago 2009, 01:44

jo de resposts poques, que visc amb els anglesos......... però de preguntes les que volgueu!!

I les famoses "pajarites"? com en podriem dir? són poperes? o les poperes les deixem pels hams triples?

I........... espera espera, que ara que hi penso s'hem acudeix un bon nom pels artificials, que amés es fot una mica dels anglicismes, aiam que us sembla anomenar-los "Troles", que en cataà, com ja sabem, vol dir mentida i per tant el podem referir directament a engany, i que al mateix temps podem associar al mot anglès "trolling" que vol dir arrossegar i que es fa servir per referir-se a al que nosaltres anomenem curri.

Segurament és una tonteria molt grossa, pero és el que els tontos tenim, que diem tonteries!!

Apasiau quitxalla!!!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dj 20 Ago 2009, 00:50

Alsepo escrigué:jo de resposts poques, que visc amb els anglesos......... però de preguntes les que volgueu!!

I les famoses "pajarites"? com en podriem dir? són poperes? o les poperes les deixem pels hams triples?

I........... espera espera, que ara que hi penso s'hem acudeix un bon nom pels artificials, que amés es fot una mica dels anglicismes, aiam que us sembla anomenar-los "Troles", que en cataà, com ja sabem, vol dir mentida i per tant el podem referir directament a engany, i que al mateix temps podem associar al mot anglès "trolling" que vol dir arrossegar i que es fa servir per referir-se a al que nosaltres anomenem curri.

Segurament és una tonteria molt grossa, pero és el que els tontos tenim, que diem tonteries!!

Apasiau quitxalla!!!

Albert:
-Aclarim-nos: Les "pajarites" que menciones són per al calamar, sèpia, etc ? Penso que deuen ser els esquers que, on vaig a pescar, anomenen "pajarito" perque és una imitació de crustaci que duu plomes als costats. No porta ham triple, sinó dues corones de punxes perque s'hi enganxin els moluscos (amb el triple no es clavarien bé) . El "pajarito" es pot llançar amb canya. Dels esquers que són un plom amb corona de punxes per pesca vertical (que es solen moure agafant el sedal amb la mà, i que en castellà s'anomena "potera" o "jibionera") en molts llocs els anomenen "poteres" . "Pota" és el nom d'un tipus de calamar. Suposo que en d'altres en diuen "poperes" perque també s'hi poden agafar pops. I tens tota la raó: "poperes" i "poteres" és com s'ha acabat anomenant col·loquialment als hams de més d'una mort en els àmbits on s'utilitzen aquests esquers. Suposo, i dic suposo, que és pel fet que en ambdós casos hi ha més d'una punxa. -Soc del parer, no obstant, que en una traducció per a un documental (cas de la Xènia) caldria dir-ne ham triple, o especificar molt bé a què ens estem referint, per no provocar confusió als qui s'ho miren i no entenen gaire o gens de pesca.
Xènia: "pajarita" o "pajarito", "pajarera" (volada d'ocells que assetgen el peix, en aquests cas), "paseantes" ... són préstecs del castellà. Encara no he entrat a la pàgina web que em vas indicar.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dj 20 Ago 2009, 00:53

Laureà escrigué:
Alsepo escrigué:jo de resposts poques, que visc amb els anglesos......... però de preguntes les que volgueu!!

Apasiau quitxalla!!!

Albert:
-Aclarim-nos: Les "pajarites" que menciones són per al calamar, sèpia, etc ? Penso que deuen ser els esquers que, on vaig a pescar, anomenen "pajarito" perque és una imitació de crustaci que duu plomes als costats. No porta ham triple, sinó dues corones de punxes perque s'hi enganxin els moluscos (amb el triple no es clavarien bé) . El "pajarito" es pot llançar amb canya. Dels esquers que són un plom amb corona de punxes per pesca vertical (que es solen moure agafant el sedal amb la mà, i que en castellà s'anomena "potera" o "jibionera") hi ha llocs de Catalunya que els anomenen "poteres" . "Pota" és el nom d'un tipus de calamar. Suposo que en d'altres indrets en diuen "poperes" perque també s'hi poden agafar pops. I tens tota la raó: "poperes" i "poteres" és com s'ha acabat anomenant col·loquialment als hams de més d'una mort en els àmbits on s'utilitzen aquests esquers. Suposo, i dic suposo, que és pel fet que en ambdós casos hi ha més d'una punxa. -Soc del parer, no obstant, que en una traducció per a un documental (cas de la Xènia) caldria dir-ne ham triple, o especificar molt bé a què ens estem referint, per no provocar confusió als qui s'ho miren i no entenen gaire o gens de pesca.
Xènia: "pajarita" o "pajarito", "pajarera" (volada d'ocells que assetgen el peix, en aquests cas), "paseantes" ... són préstecs del castellà. Encara no he entrat a la pàgina web que em vas indicar.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 21 Ago 2009, 01:04

ei Laurea, lo dels "pajaritus" aixi n'hauriem de dir ocellets o estornells o algo aixi o què? o simplement "pàjarus" que és com s'hens podria denominar a molts de nosaltres, encara que no se si esta homologat pel sr Fabra.......
I lo dels hams de 3 puntes, jo la veritat els anomeno sempre "triples". També recordo que quan era més petit el meu avi en deia calamarseres dels esquers de plom que s'utilitzen per pescar cefalopodes.

Bona nit i tapat!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

termcat.cat

Missatge  Laureà el Dv 21 Ago 2009, 12:44

Xènia: Avui m'he registrat a www.termcat.cat. He cercat termes com "popera" i "potera" i, pel que fa al català normatiu, indica esquers de 4 o més hams per a la pesca del pop, calamar... tot i que en llengua col·loquial hi ha que fa servir "popera" i "potera" per referir-se als hams triples, sóc del parer que en un documental caldria anomenar-los "hams triples".
Pel que fa a "pajarito", "pajarera"... termes que són préstecs del castellà ( però NO neologismes !!! ) potser caldria contactar amb el servei d'assessors per obtenir els mots més correctes. Aquest tema, avui, encara el tinc verd. Potser estaria bé fer una llista de dubtes entre tots (com un memorial de greuges, vaja) i enviar-la.

Albert: El que et deia el teu avi no s'hauria de perdre, de cap de les maneres. Malgrat que al termcat hi apareix "calamarera" (calamarsera no hi ve) els records són impagables. La supervivència de la nostra cultura i la nostra llengua, també. Potser el que hauríem de fer (a banda de trobar els noms normatius, cada cosa al seu temps) és, quan entrem a una botiga, demanar si tenen poperes o calamarseres Yo Zuri o Yamahita, per comptes de demanar "pajaritos" Yo Zuri o Yamahita.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

"pajareras"

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 00:17

eps,

trobo molt interessant aquest post perquè, entre castellanismes i anglicismes, estem perdent tota la nostra tradicició lingüística marinera.
Em fa molta ràbia fer servir paraules castellanes per definir coses que de ben segur ja existeixen en català. El "cimbell" ("señuelo"), per exemple, que acabo d'aprendre i que era una de les meves assignatures pendents. Una altra és la "pajarera" o "averío". Heu parlat ja d'aquest terme? Com se'n diu en català? "Menjadora de gavines"? "Ocellera"? "Gavinada"? What a Face

I com es diu una situació similar a la "pajarera" però sense ocells? Em refereixo a quan es veu la superfície del mar "bullint" degut a un banc d'al.levins perseguits des de sota pel predadors. Jo en dic "bullidor" cyclops tot i que ja sé que és una animalada.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Un VOL

Missatge  Laureà el Dc 02 Set 2009, 01:28

Bén dit, Llampugaire:
Mirant els diccionaris "pajarera" en castellà significa "gàbia gran" o també, en algunes latituds, persona que espanta els ocells dels camps. Penso que "pajarera" referit a un conjunt de gavines és un terme col·loquial per referir-se a "una bandada de gaviotas" en un sol mot, que algú, en un moment es va treure de la màniga, però que el terme correcte en castellà seria "bandada" . En català es pot anomenar simplement un VOL (conjunt d'ocells) o VOL de gavines. Potser també VOLADA, referit un vol llarg.
També penso que posar-hi fil a l'agulla en aquest i altres temes similars, fent un joc de paraules, també passa per VOL, però de VOLER (no de VOLAR): Qui vol (o qui vulgui) ...
Bona pesca !

Ah! oblidava el "bullidor", Llampugaire: el meu amic Marcel, a Pineda, sol dir " l'aigua bull "... " l'aigua bullia "... també solen dir "avançava la mola de peix..." Curiosament, en català, per referir-nos a un moviment caòtic de molts elements en diem un "formiguer" , però tractant-se de peix... potser caldrà investigar una mica més ( els avis pescadors, el www.termcat, etc)
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 02:53

és que això de "volar" no és ben bé el cas, doncs les gavines d'una "pajarera" no volen, sinó que papallonegen damunt el peix, s'hi llancen en picat, neden, es capbussen, etc.

Traducció d'"averío" segons l'Instituto Cervantes i també diccionaris.cat: "aviram". Tampoc no cola. Per als catalans, aquest terme recorda més aviat a una granja de pollastres Very Happy
"Pajarera", com dius tu, es tradueix sempre per "gàbia" i similars.

Em sembla que quan vagi a Palamós entraré al Museu de la Pesca a preguntar-ho.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 02 Set 2009, 11:27

hola companys, es mol interesant tot aquest tema, en lo referent a les pajareres jo les anomeno de la matixe manere, pero en el cas que diu en ricard, del bullidor, jo al no haberi gavines en dic abordada, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 13:22

altres dubtes que tinc:

- quitavueltas: giratori? rodam?
- carnada: es pot dir igual en català?
- cañero: canyer?
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 13:48

xènia escrigué:n'hi hauria prou amb una coseta llampant i bellugadissa perquè els peixos s'hi fixessin, o realment cada tipus de peix respon a un estímul concret? Perdoneu, sóc molt curiosa i preguntona, ja ho sé... Embarassed

podriem fer unes quantes bromes amb les cosetes bellugadisses i les pàjares que s'hi senten estimulades... però avui m'ho estalviaré pig

Crec que sí: el peix (en general, sense entrar en detalls sobre el comportament de cada espècie) és posa a la boca qualsevol cosa que es bellugui. Com que no té mans per tocar-ho i la cosa va de fraccions de segon, no té més remei que xuclar o mossegar tot el que sembli viu per comprovar si es tracta de manduca. Un cop a la boca, si descobreix que no és comestible, ho escup. Ho tinc comprovat amb els peixets que tinc en una bassa: quan els llenço menjar, es foten a la boca tot el que hi ha surant a l'aigua. Si s'empassen una fulleta o un bri d'herba, l'escupen i segueixen xuclant. Però, és clar, amb els nostres cimbells no són a temps d'escupir-ho per culpa dels hams.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Diccionari d'esports nàutics

Missatge  Laureà el Dv 04 Set 2009, 10:43

Per als qui podeu gaudir d'embarcació, a l'adreça que ens va facilitar la Xènia hi han actualitzat el diccionari d'esports nàutics. Si el voleu consultar:

http://www.termcat.cat/dicci/esports_nautics/index.html
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 04 Set 2009, 12:02

laurea, jo tinc una barca petite pero si algun dia vols venir, seras mol benvingut, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 04 Set 2009, 22:31

teixi escrigué:laurea, jo tinc una barca petite pero si algun dia vols venir, seras mol benvingut, salut
josep

Teixi, moltes gràcies.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 09 Set 2009, 14:02

Hola nois!

Ostres, perdoneu el silenci, m'ha vingut una burrada de feina de cop i vaig de corcó. De tota manera, em temo que tampoc un podria ajudar gaire en el terreny terminològic, que els experts en el tema sou vosaltres.

Em sembla molt bona idea el fil-diccionari que proposa en Llampugaire, encara en sortirà un diccionari de pesca, d'aquí!

Per cert, jo ja estic del tot recuperada de l'operació, així que quan vulgueu reprenem el tema de la sortida a pescar, ara que encara fa bo!

Petons a tots,

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Sortida Setembre.

Missatge  Tola el Dc 09 Set 2009, 14:15

Xènia, no és que encara faci bo. si tot va bé, ara hauria de començar el festival! Setembre - Octubre (fins novembre, depenent de l'any) és el mes que tothom espera. El peix blau s'acosta una mica més i és quan es pot treure els peixos que més estiren: tonyines, bacores, melves, etc... a veure quan tarda a sortir la primera pel fòrum. No haurien de tardar gaire, tot i que aquest any ha fet molta calor i no deixa de ser un any una mica raro.

Per cert, algú creu que l'absència de peix des del nord del Cap de Creus fins al cap de begur (a excepció del Golf de Roses, on s'ha anat traient peix durant Juny-juliol-agost) hi pot tenir alguna cosa a veure la macrollevantada del desembre passat? la mar de fons va pentinar el fons marí des de profunditats més que considerables. Es trobaven molts peixos morts extenuats a la costa després d'hores de lluitar contra la corrent del fons. Pot no haver tingut cap efecte en la posta i alevins d'aquesta temporada? Algú té alguna teoria?

Records.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 09 Set 2009, 14:57

Tola escrigué:Per cert, algú creu que l'absència de peix des del nord del Cap de Creus fins al cap de begur (a excepció del Golf de Roses, on s'ha anat traient peix durant Juny-juliol-agost) hi pot tenir alguna cosa a veure la macrollevantada del desembre passat? la mar de fons va pentinar el fons marí des de profunditats més que considerables. Es trobaven molts peixos morts extenuats a la costa després d'hores de lluitar contra la corrent del fons. Pot no haver tingut cap efecte en la posta i alevins d'aquesta temporada? Algú té alguna teoria?

teoria del 'científics' citats a TV3: enguany no hi ha medusses perquè els vents paral.lels a la costa les han portat a un altre lloc. Bé, aquesta teoria seria aplicable als a.levins, plancton, etc, per tant podria aplicar-se a l'absència de peix en general. Però, si fos certa voldria dir que:
a) vents paral.lels de component Nord: duria peix i medusses cap al sud. Però significaria que tota la fauna prové habitualment del nostre nord, cosa absolutament estúpida.
b) vents paral.lels de component sud: en el cas contrari, estariem inundats de peix, doncs tota la fauna del litoral mediterrani ibèric s'hauria acumulat al nord.

En fi, ja sabem com les gasten a TV3: una mossegada de peix al peu d'una nena, a pocs metres de la platja (probablement un congre), resulta que és d'un tauró o d'un tallahams gegant... Sense comentaris. I els "científics" i la Guardia Civil, també Déu n'hi do amb aquest tema.

La meva teoria sobre la manca de peix: llevantada de Nadal + onada de calor, afegit a una invasió de tonyines i fins i tot alguna balena durant tota la primavera i part de l'estiu, que s'ha crospit tot el plancton i bancs d'al.levins. Fixeu-vos que en tot l'estiu no hi ha hagut gens de moviment de gavines. Això demostra que no hi ha al.levins, com a mínim en superfície.

El que no acabo d'entendre i m'ha fet agafar moltes emprenyades aquest estiu, és que la sonda marca peix. I si s'encen el llum de calamar, a la nit, es veuen a simple vista peixos de talla considerable a 5-10 metres, i no pas pocs. Per tant, potser hi hagi poc peix, però, a més, el que hi ha no vol picar. I per a això sí que no tinc cap possible explicació.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 5 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent