MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Abril 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

presentació i disculpes

Pàgina 1 de 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

presentació i disculpes

Missatge  xènia el Dc 24 Jun 2009, 16:19

Hola a tothom,

abans que res m'agradaria deixar clar que jo no sóc pescadora, i que he vingut a parar al vostre fòrum buscant una mica d'ajuda. Sóc traductora i tinc entre mans una sèrie de documentals de pesca que he de traduir al català i, com que no estic gens familiaritzada amb el vocabulari pesquer català, m'ha semblat bona idea consultar els experts.

Moltes paraules específiques no hi són, als diccionaris, i d'altres hi són però en realitat no es fan servir, i a mi el que m'agradaria és que quan un pescador vegi els documentals que he de traduir, no s'estiri els cabells.

Abans de fer-vos cap consulta, però, vull assegurar-me que us està bé i que no us faig nosa, perquè entenc que aquest no és l'objectiu real d'aquest fòrum. Si és així, em disculparé, em retiraré i em buscaré la vida per una altra banda.

Què me'n dieu?

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Data de registre : 24/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: presentació i disculpes

Missatge  teixi el Dc 24 Jun 2009, 18:04

hola xenia, benvinguda al foro, jo no tinc cap inconvenient en ajudarte en lo que pugui, i crec que els companys tampoc, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 54
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 24 Jun 2009, 22:02

Ostres, genial, Josep!

doncs així començo amb el primer dubte, que m'acaba de sortir:

Parles de pescar amb un "popper", que pel que entenc és un cimbell en forma de peix gran, colorit i força sorollós amb el que el pescador pretén atraure tarpons, i de fet ho aconsegueix. El feu servir, aquest terme? En dieu així, popper?

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 24 Jun 2009, 22:51

Hola Xènia, t'ajudarem amb tot el que ens sigui possible! Quan publiquis aquestes traduccions fes-ho saber!!!
Pel que fa al popper doncs sí, tb en diem així! És un peix artificial de superfície que si s'usa correctament fa un soroll "pop, pop,..." i d'aquí li bé el nom!!! Gens complicat, veus?

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 25 Jun 2009, 00:45

Hola Xènia!

Benvinguda al fòrum!!!!!!!!!!! De moment ets la primera i única noia! Hauré d'enganyar la dona que també li agrada pescar perquè es posi pel fòrum i no estiguis tan sola! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy El fòrum té poc temps de vida però esperem que rutlli i siguem molts! Sempre podràs dir que vas ser la primera! queen I si no som molts al cap hi a la fi, tant li fot, ara som poquets però ben avinguts!! Jo sóc l'admin del fòrum i per mi no hi ha cap mena d'inconvenient i pel què sembla als companys tampoc els hi fas nosa.

Benvinguda!! cheers cheers cheers cheers

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dj 25 Jun 2009, 08:39

jejeje p'el que veig les traduccions son de pesca tropical, jejeje aqui fem servir casi els mateixos enganys pero força mes petits, en raul a fet una bona explicacio del poper, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dj 25 Jun 2009, 12:52

Gràcies per l'acollida, nois!

és tot un honor ser la primera noia del fòrum, i espero ser la primera de moltes!

I gràcies per la resposta del popper, és just el que em feia falta saber. :-) En realitat no són documentals de pesca tropical, només, es tracta d'un paio que va pel món pescant a diversos països amb pescadors locals, i s'ho passa teta. Els dos primers que he fet eren de Cuba (el del popper) i el de Guinea Bissau, però encara ha d'anar a Canadà, Veneçuela, Irlanda, Marroc, Suècia, EEUU... Tinc la sensació que veient-los s'us faran les dents llargues! Quins viatges!

A partir d'ara, doncs, potser val més que obri consultes per les traduccions a un apartat que no sigui presentacions, tot i que no sé ben bé on posar-les... benvolgut administrador, alguna suggerència? :-)

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dj 25 Jun 2009, 12:57

eiii xenia, aquest paio no necessita ningu encara que sigui per portar les maletes ??????????? jejejejejeje salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dj 25 Jun 2009, 17:11

Je, je! Sí, jo també m'hi apuntaria a dur les maletes! Ostres, quina enveja que em fa...

Per cert, tinc una altra pregunta:

Parles de 15 pounders, és a dir, de peixos que pesen 15 lliures (uns 7,8 quikos). Ho diuen a ull, sense pesar-los. Recordo haver fet altres documentals de pesca fa temps i ja m'apareixia aquesta classificació dels peixos per franja de pes. Aquí també en feu servir una? i, en tal cas, és la mateixa?

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 26 Jun 2009, 00:03

aqui a vegades es pesan i a vegades es fa a cop d'ull, pero sempre en kilos, lo de lliures es fa servir per la registencia del nilon, del trenat, el tarat dels frens dels carrets, i la accio de les canyes de pesca, aqui la clasificacio es fa per especies, i despres dintre les especies es pot fer per kg, pero pense que aqui tenim molt meyns varietat de peix i a mes es mol mes petit, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 26 Jun 2009, 01:22

Aquí Xenia, tot ho fem a ull.... Qualsevol peix de seguida fa mig kg i qualsevol "cosa" medeix un pam!!!! (ja m'entens...).
Disculpa, seriosament et diré que la culpa la tenen els anglesos: condueixen al revés els molt cabrons! També viuen una hora més aviat, i evidentment, ho medeixen tot a la seva manera.... Tot això ha derivat cap a una cultura anglo-saxona que ha influenciat bona part del món: des dels EUA fins Austràlia, tot passant per Àfrica i Àsia. O sigui, que quasi mig món medim en metres i pesem en kg, l'altre mig ho fan amb lliures i no sé què, i la resta no li interessa medir res perquè feines tenen a sobreviure...
Als catàlegs europeus, la majoria de material de pesca està "tarat" amb kg de resistència i metres de longitud; però actualment està molt de moda el mercat japonès... i ja flipes!!! Em faig un taco entre les lbs i kg i els metres i les yardes... algú en treu l'aigua clara?
Penso que la traducció en el món de la pesca també ha de ser una "qüestió d'estat", doncs de vegades dubtes o et pots equivocar al comprar material per internet per un simple malentés! Així que Xènia, ànims amb la teva feina, doncs penso que és molt important!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dv 26 Jun 2009, 11:02

Uf, ja ho pots ben dir, Raül, a mi em toca constantment traduir milles a km, lbs a kg, polzades a cm... és un bon mal de cap. Per sort, com que tradueixo de l'anglès i de l'italià, com a mínim a part de les traduccions que em toquen, les italianes, no cal canviar res, i és un descans!

Sí, és evident que la cultura anglosaxona se'ns ha menjat gairebé del tot, però és que, a més, ni tan sols ells es posen d'acord; el sistema que fan servir al Regne Unit no és el mateix que fan servir als Estats Units, per acabar-ho d'arreglar.

Pel què fa a això de que tot medeix "un pam", sí que t'entenc, sí! Ai, com sou, de veritat... Només et diré que en anglès hi ha un concepte molt extès que són les "dick inches", les "polzades de tita" , per dir-ho finament, que són polzades més petites, inexactes i variables segons l'ocasió del que haurien de ser! Very Happy

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 26 Jun 2009, 18:28

Ets una noia ben interessant, Xènia. Si per avui no hi ha més preguntes, fins diumenge ! M'en vaig de cap de setmana i no tinc internet... A reveure!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Ds 27 Jun 2009, 13:20

Gràcies per això d'interessant! Ja contraatacaré la setmana vinent amb més dubtes. Bon cap de setmana a tothom!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dl 29 Jun 2009, 14:21

Bon dia a tots!

Ara el meu pescador ha anar a Suècia i a Nicaragua (on ha pescat una bèstia parda de 170 quilos impressionant), i m'ha deixat uns quants dubtes més, a veure si em podeu ajudar:

1. Un suec li diu que trobarà lluços (al mar bàltic) si pesca ben al fons, perquè fa calor i els lluços van cap al fons per estar frescos. Això seria pesca d'altura o simplement "pescar al fons"?
2. També li diu que faci servir un soft bait. "Esquer tou"?
3. Parles d'un "monofilament leader", que pel què he entès és la part final del fil (en dieu fil o llinya?). També en dieu leader?
4. Parla també d'una nymph o sinking fly. En dieu "ninfa", també? Sinking fly vindria a ser "mosca que s'enfonsa", però no sé si tenim alguna expressió semblant, per aquí...
5. Holder - és el forat o peça en una barca on s'enganxa la canya, té algun nom concret, per aquí?
6. També fan trolling, que consisteix a deixar la canya fixe a la barca i que la barca vagi avançant i arrossegant l'esquer. Com se'n diu, d'aquesta tècnica?
7. Com en diem, de recollir el fil per treure el peix quan ha picat? "Recollir el fil"? :-)
8. Trebble hook - crec que podria ser un "esquer triple", existeix, això, oi?

I em penso que això és tot. Déu n'hi do!

I deixeu-me que us torni a donar les gràcies per la vostra paciència!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 29 Jun 2009, 23:49

collons Xènia, això sí que és un bon contraatac! REsumint respostes:
1- Seria simplement, pesca de fons (o gran fons). Es sol fer amb carrets elèctrics, doncs per aquí també es treuen lluços a partir d'uns 150m de fons.
2- Sí, és un esquer tou, normalment de goma (o altres). Normalment venen plomejats perquè vagin cap al fons...
3- En diem tan fil com línia. Del "leader" en diem per ex. "terminal", i sol ser de monofilament invisible.
4- La pesca a mosca és un món a part... però la traducció literal tindria la seva lògica, doncs existeixen mosques que les fan moure una mica enfonsades. Segur que algun company t'ho aclareix!
5- Del holder en diem "canyero" o posa canyes...
6- D'aquesta tècnica en diem "curricà" o "curri" més col.loquialment.
7- "recollir el fil" en diem així, suposo. En castellà en diuen "cobrar la pieza" i al poble diem "carden habia que s'escapa!!!".
8- El triple esquer no ho sé (l'esquer és l'engany artificial o el cuc, per ex.). El que sí existeix és l'ham triple, el doble i el simple (una, dues o tres punxes). Del triple tb en diem popera. S'usen molt amb els esquers artificials com els popers.

Em sembla que ja està! No contestava tantes preguntes des de la "sele"! Espero que t'hagi servit d'alguna cosa, tot i que els nostres companys segur que ens ajudaran a aclarir i ampliar alguns dels conceptes. Per cert, quin cabró el teu pescador... s'ho passa teta!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dt 30 Jun 2009, 00:09

una cosa, els lluços que diu la xenia, crec que no es refereix al lluç d'aqui, ( merluza), sino al lluç d'aigua dolça, que en el baltic es pot agafar al mar tambe, en algunes zones properes a la costa,, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dt 30 Jun 2009, 16:15

Hola companys
Al asquer tou al que es rafereix son els de vinil o silicona, plomats o sensa.
La part final de monofilament es diu baix de linea, que normalment es de fluorocarbono
que es invisible al aigua i de mes calitat.
El tema de la mosca son tres. Mosca seca, ofegada i ninfa. La mosca seca en fa servir
per sobre de l´aigua, l´ofagade per mig aigua i la ninfa es una clase de mosca.
El Trebble hook es la traduccio d´amb triple o popera com en diem nosaltres.
Soposo que aure aprobat
Aquet administrador que li posi un post a la señoreta que al final sortirem a la tele.
Salud.
What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Pichi
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : La Llagosta . L´Escala
Data de registre : 24/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 30 Jun 2009, 23:21

Doncs mira.... quan tingui un ratet faré una nova categoria perquè la Xènia exposi les consultes i les anem responent així no estarà el fil aquí a les presentacions, aviam si demà al vespre em queda una estoneta pel fòrum i faig això i lo de les rampes d'accés i penjar una informació d'uns charters de pesca d'un company que li vaig dir que li penjaria.... se m'està acumulant la feina amb el pis nou....!!!!!! Però estarà tot fet abans del 4rt aniversari del fòrum que ja s'acosta!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dc 01 Jul 2009, 00:20

Pichi escrigué:Hola companys
Al asquer tou al que es rafereix son els de vinil o silicona, plomats o sensa.
La part final de monofilament es diu baix de linea, que normalment es de fluorocarbono
que es invisible al aigua i de mes calitat.
El tema de la mosca son tres. Mosca seca, ofegada i ninfa. La mosca seca en fa servir
per sobre de l´aigua, l´ofagade per mig aigua i la ninfa es una clase de mosca.
El Trebble hook es la traduccio d´amb triple o popera com en diem nosaltres.
Soposo que aure aprobat
Aquet administrador que li posi un post a la señoreta que al final sortirem a la tele.
Salud.
What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Juer Pichi...anava jo a respondre i t'has avançant... Laughing Laughing

salut crack.

p.d. aquest dissabte anem a saco a per les tonyines company
szac
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dc 01 Jul 2009, 00:48

Sans acumula la feina, man dit que ya ni han calamars, divendres mirare de plegar al migdia per pujarme aviat i fer una sortideta.
Salud
Pichi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dc 01 Jul 2009, 00:51

Pichi escrigué:Sans acumula la feina, man dit que ya ni han calamars, divendres mirare de plegar al migdia per pujarme aviat i fer una sortideta.
Salud

M'apunto... lol! lol! lol! lol! lol!
Ens truquem.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dc 01 Jul 2009, 01:09

D´acort
Salud
Pichi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  xènia el Dc 01 Jul 2009, 11:26

Nois, sois uns autèntics cracks!

moltes gràcies per les respostes, m'han aclarit moltes coses. Mica en mica en vaig aprenent, de pesca. Si pogués us portaria a tots a un dels viatges que fa el meu pescador per agraïr-vos-ho! Raül, Sí que s'ho passa bé, sí, el mal parit, em fa una enveja! Com diu el Josep, venen ganes d'esmunyir-se dins la seva maleta. Si puc esbrinar quan els passaran per la tele, ja us ho diré, així veureu com estic patint! Serán per TV3 o el 33, i es diuen El pescador aventurer, que és un tal Cyril Chauquet.

Kruskis, quan tinguis temps de fer un fil per les consultes, ja m'ho diràs, que no voldria saturar el de presentacions, tot i que em temo que ja ho estic fent. Embarassed

els d'aquesta setmana ja els tenim enllestit, doncs, podeu anar a pescar calamars tranquil·lament. Very Happy

Jo hauré de pringar el cap de setmana, que a més dels "vostres" documentals tinc un parell de pel·lícules per traduir.
Passeu-vos-ho bé!

Xènia
xènia
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pichi el Dc 01 Jul 2009, 15:58

Hola companys, no creieu que tindriam de fer un sopar per coneixens tots i
coneixer a la Xenia a la cual tots embajem per la seva feina.
Salud
Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid
Pichi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt