MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Novembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

filets de bonítol

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

filets de bonítol

Missatge  Raül el Dg 09 Maig 2010, 10:42

L'últim bonítol de la temporada be es mereix una atenció especial... aquesta manera de preparar-lo dóna més feina, però els resultats són espectaculars: 4 filets perfectes sense cap espina! Molt indicat per els pescadors que tinguin mainada...

primer heu de pescar el bonítol, netejar-lo a mar i portar-lo a la cuina. Tallem el cap i fem un tall arran d'espina dorsal i en separem els dos lloms.

Uploaded with ImageShack.us

Un cop fet això el tallem just per la meitat, seguint les espines que ens marcaran el camí a seguir. HAurem de fer un tall paral·lel a aquest per treure les espines ventrals, que es veuen a simple vista. Amb quatre talls tenim els quatre filets separats.

pels llepafils dels nostres fills, és recomanable treure la pell del peix, separant-la una mica amb un ganivet esmolat i arrencat-la amb la ma.

podeu tallar-lo de la mida que volgueu, petits i prims per la mainada, grossos i groixuts per nosaltres. Volta i volta a la planxa, o de mil maneres diferents!
bon profit!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: filets de bonítol

Missatge  Paisano el Dg 09 Maig 2010, 13:50

Hola Raül
Una vegada preparats els filets com molt bé dius
Els poses a masera durant deu minuts amb unes gotes de soja, unes gotes de vinagre de modena, sal, pebre i unes micas d'herbes provençals
Per acompanyar fes una salsa amb :una mica de nata per cuinar, sal, pebre i unes gotes de
soja per donar color
Si ho proves ja em diràs
BON PROFIT
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 09 Maig 2010, 19:49

hola "Papi"!,

ja ho provaré, però haurà de ser més endavant... ara vull canviar de pesca, que ja tinc el bonítol ben entravessat!

però ho provaré, moltes gràcies!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 23 Nov 2010, 16:47

a mi sempre em queden molt eixuts, molt poc melosos. Heu provat a fer-los a la brasa embolicats en paper d'alumini? O teniu algun altre truc?
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 23 Nov 2010, 16:56

llampugaire escrigué:a mi sempre em queden molt eixuts, molt poc melosos. Heu provat a fer-los a la brasa embolicats en paper d'alumini? O teniu algun altre truc?

Si et queden massa eixuts i la carn massa estellosa, segurament és que els passes de forn o que entres el peix quan el forn encara està fred. Tingues el forn o la planxa ben roent. Entres el peix i que de fora quedi torrat (si és a la planxa) però just que a dins no quedi cru, sucós i al dente per dins. El truco és que sigui forn o planxa, estigui al roig viu. Has de mirar de sobtar el peix.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 23 Nov 2010, 18:57

[quote="Tola"]
llampugaire escrigué:Has de mirar de sobtar el peix.

ok, ja intentaré fotre-li un bon sust Cool

merci, seguiré intentant, doncs.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Rodanxes de bonítol

Missatge  Tola el Dt 23 Nov 2010, 20:48

Més que filets, jo et recomanaria rodanxes.

Fes rodanxes de la part ventral, a la part central del ventre. En una tonyina, la part de ventre que tapa les vísceres és coneguda com a "sorra" i és una de les parts més greixoses i gustoses d'aquestes bèsties. Ara que ja han crescut una mica i van farts d'oliosa sardineta, la sorra de bonítol n'hi ha per llepar-s'hi els dits i el plat encara que cremi.

Com anava dient, fes-te una rodanxa del bonítol, mirant d'agafar part de la sorra. Una rodanxa del gruix d'un dit gros.

Tingues la planxa al roig viu amb una mica d'oli (no gaire, ara que estan greixosos, ja en faran prou d'oli).

Fot-li un bon susto a la rodanxa, res, volta i volta. Que quedi torrada per fora, sucosa i molsuda per dins.

Així que surti de la planxa, escampa-li una mica de sal de cocó* per sobre.

Corre a taula i tingues preparat un bon vi i un pa de veritat amb tomàquets dels que calen per a les grans ocasions (fugiu de les imitacions que no suquen).

I xaval, que vingui la crisi, que aquí l'espero! Ja m'ho diràs.

De la resta de bonítol, en pots fer conserva amb oli o convidar la sogra, germans i tiets. Amb una sola rodanxa a la planxa, t'adorarà fins i tot el veí malagradós. Les jovenetes se't llençaran al damunt, les mares et voldran per gendre, els reis et cediran el tron, els alcaldes... ui, ui, que me'n vaig.

* Sal de cocó. És la sal que queda a l'estiu atrapada a les roques. A ses illes es valora moltíssim i aquí amb prou feines es coneix. La pots recollir els dies d'estiu que surtis a fer una mica d'spinning per les roques (on sigui neta, que els pescadors de canya a vegades també omplen els clots de les roques amb sals... úriques). Pots trobar una explicació més extensa de les propietats d'aquesta sal i altres detalls, a l'apartat de cuina. Vaig escriure-ho fa temps.

** Vaqué, records de mon germà.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 23 Nov 2010, 23:28

Tola escrigué:Les jovenetes se't llençaran al damunt,
qllons, on són els bonítols? Guaita que vinc!

Tola escrigué:* Sal de cocó. És la sal que queda a l'estiu atrapada a les roques
sí, ja t'he llegit l'altre fil. Olé! Només un dubte: com saps que en aquell forat no s'hi ha cagat una gavina, no s'hi ha pixat un gat o, encara pitjor, no hi ha cagat un pescador borratxo? Jo, de petit, procurava no posar-hi les mans, en aquests forats. A Menorca van a fer la sal de cocó a illots deshabitats, però aquí no deu quedar ni un pam que no estigui usurpat per algun okamaku amb secrecions pudents... (osti... aligual anaves a sopar... perdona What a Face )

Records al l'altre Tola Smile
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 24 Nov 2010, 01:58

Jo avui n'he dinat de bonítol, filets ben fins i planxa volta i volta, raig d'oli i sal Maldon.
A ningú li agrada el sushi? a mi m'encanta! La setmana passada, però vaig intentar menjar bonítol cru i s'em va fer molt pesat, però liar-me amb tota la parafarnàlia de fer sushi només pot ser per ocasions especials, millor volta i volta que s'ha d'anar a treballar.
Jo el passo per la planxa només fins que queda blanc per les dues cares i blanc també per dintre, tot del mateix color, ni rosat per dintre, ni torrat per fora, em passa millor així, sinó mamaaaaaa fa bolaaaaaa!!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dc 24 Nov 2010, 02:12

Joan, l'últim bonítol vaig menjar-me'l cru i estava DELICIOS. A casa no els hi va gaire el rollo japonès i van fer-lo a la planxa...i quan van provar el meu sashimi van dir: "el pròxim no el cuinem".
Com a detall, diré que si el bonítol, tonyina, etc...no esta ben dessagnat pot ser "més difícil de menjar".
Tot i això depenent de l'època, el pes etc...la carn tindrà una textura o una altra...
Aquest cas concret de la setmana passada, vaig fer uns talls estil carpaccio i amanit amb una vinagreta de modena, sal gruixuda i rúcula/canonges...es fonia a la boca.
rash
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 24 Nov 2010, 02:30

jo l'únic peix cru que em menjo són les anxoves i el salmó fumat. Ho sento pero no puedol no puedol.
Fa un temps vaig intentar fer llampuga marinada amb herbes, crua. L'error va ser preparar 4 o 5 llampugues de la mateixa manera Embarassed Van anar a parar totes a les escombreries Embarassed

Respecte això del dessagnat, he penjat en algun altre fil un consell que he trobat, dient més o menys el mateix que diu en rash: deia que els túnids, mentre són vius, s'han d'obrir i penjar-los cap avall per a dessagnar-los. Com una truja, vamos. També vaig veure en un reportatge de la tele que les tonyines de granja que s'han d'enviar als japonesos llepafils, les maten sense estressar-les, amb un fusell. Es veu que si s'estressen, la carn s'endureix. O sigui que, en una cosa i altra, acabo d'aprendre que això de posar el peix dins una galleda fins que es morin, és un error (el dubte que em queda és com ho faig per penjar caps per avall, en una barquixuela com la meva, una bona pesquera de melves o bonítols... )
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt