MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Maig 2017
DlDtDcDjDvDsDg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pesca a la platja, ajuda

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pesca a la platja, ajuda

Missatge  Pere el Dt 20 Abr 2010, 17:23

Hola, visc al Prat de Llobregat i vull començar a anar amb el meu fill a pescar a la platja. L'única experiència que tinc és de quan jo mateix anava amb el meu pare i ja fa uns quans anys d'aixó. Anàvem a l'escullera del Port de Barcelona i a la de Sant Feliu de Guíxols. No vaig pescar mai a la platja.
Em podrieu indicar una miqueta, si hi ha algú que pesqui habitualment a la platja del Prat o ho hagi fet, o potser tant se val quina platja sigui (no en tinc ni idea), si el més habitual o recomanable és fer-ho amb suro, o sense, o quin tipus d'esquer recomanarieu, en fi, qualsevol consell o indicació serà ben rebuda i agraïda de tot cor.

Moltes gràcies i disculpeu la demanda, és que no en sé més.

Pere
Pere
www.forumdepesca.com

Data de registre : 14/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Pesca a la platja, ajuda

Missatge  peixet el Dt 20 Abr 2010, 21:06

Hola Pere.
Ara ja fa uns anys que no pesco des de platja, pero sempre tinc el cuquet de tornar-hi, perque recordo que era força relaxant. Per la platja, jo feia servir una canya de 4-5 mts. amb un carret qualsevol, amb un fil una mica gruixut , 35-50 mes o menys, i hams mitjans. Per a esquer, hi ha infinitat d´opcions, de la rosca tradicional, al coreà, passant per la tita, la sardina , això va a gust del consumidor, ( el peix ). Jo personalment, sempre havia pescat a fons, sense suro, es a dir, al final de la linia que ve del carret hi entres el plom, despres hi poses el mosqueto, i a aquest hi enganxes la linia amb l´ham, i ja esta llest. Hi poses l´esquer i patam , a llençar com mes lluny millor, tensar una mica el fil fins que et quedi la punta de la canya una mica doblada, i a esperar que piquin. Molta sort i bona pesca
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pesca a la platja, ajuda

Missatge  Paisano el Dc 21 Abr 2010, 18:41

Hola Pere
Jo no sóc expert en el tema però et diré el poc que conec
Las canyes han de ser llargues i flexibles, el rodet amb la bobina gran perquè surtin millor les voltes i la linia la pots posar prima, 0.20 ó 0.25 i els deu o quinze metres finals un 0.40 ó 0.45
(anomenada cua de rata) perquè aguanti el llançament del plom; que tumateix esculliràs el seu pes.
L'ham uns ho posen després del plom i altres davant
Lèsquer tens:la rosca, americà, llombriu,tita, sardina, potes de calamar, cordill,etc
Per començar posa la rosca que és la mes dura i la menys cara
Després el que diu en Peixet tensar la linia perquè notis la més minima picada
P. D. :El fil prim és per llançar més lluny
BONA PESCA
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dj 22 Abr 2010, 15:15

Quina edat té el teu fill ? T'ho pregunto perquè a la platja és pot practicar més d'un tipus de pesca i depèn de l'edat ell hi podria participar més o menys activament.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 22 Abr 2010, 16:36

Laureà, no siguis animal!

Tranquil Pere, és que en Laureà té la obsessió que si posem un nen petit dins d'una gàbia dins l'aigua, podrem pescar peixos més grans.

Laureà, prova-ho primer amb un pollastre viu, home! T'ho hem dit mil cops.

Aquest jovent, quan més grans, més animals!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pere el Dj 22 Abr 2010, 16:43

Hola, gràcies pels consells i indicacions, en prenc nota i segur que no serà l'últim cop.

El meu fill té 9 anys. L'estiu passat vam pescar un parell de cops a l'escullera de Sant Feliu de Guíxols i li va agradar molt, li ha quedat el cuquet, per aixó vull començar a dur-lo aqui a prop, a la platja. Jo haig de comprar els estris i la canya que li vaig comprar a ell és petita i no servirà a la platja.

Qualsevol consell serà benvingut.

Moltes gràcies.
Pere
Pere
www.forumdepesca.com

Data de registre : 14/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 22 Abr 2010, 16:56

Hola Pere,
jo de fills no en tinc, pero sempre em toca endur-me a pescar els dels amics i amigues. Els pares els compren una canyeta als encantats i com que ells no saben pescar toca visitar a l'Anna perquè els nens callin. Per experiència amb canalleta et diria que lo millor és començar amb boia al port o a algun lloc on no calgui llençar gaire lluny. Doncs els nens s'ho volen fer tot ells, i no s'hi val aixo de jo te la llenço i tu l'aguantes. A ells els és igual si pesquen un serranet, una juliola o una llisa, la quëstió és atrapar un peixet i notar el tremolor de la canya. També és important dur-los a un lloc on piquin de seguida, encara que siguin peixets petits, doncs si han d'esperar gaire perden l'interes de la canya i es comencen a distreure amb altres coses. No sé si t'he ajudat gaire o encara t'he embolicat més... jeje
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dj 22 Abr 2010, 19:57

Pere, com el que el teu fill té nou anys coincideixo amb l'Anna. Millor en un lloc d'aigües tranquil·les i segur. La pesca amb boia els sol fer molta gràcia. D'haver tingut alguns anyets més -de vegades hi ha nois que necessiten més activitat per no avorrir-se- t'hauria proposat que provessiu la pesca a spinning amb esquer artificial alguna estona (anar llençant i recollint...). El que és important és que el nen s'ho passi bé, i si agafa afició, millor.- Quan aneu a platja va bé fixar-se amb què fan els pescadors més experimentats (n'hi ha que també porten els nanos).

Tola, Martí, ja saps que han prohibit pescar amb pollastres transgènics d'esquer ??? Ah! i quan s'hi posen nens, no han d'anar dins d'una gàbia, perquè aleshores no piquen !!!
Martí... però no li has respost la pregunta al Pere. No sé si tens fills, ni si saps quines possibilitats tenen en funció de la seva edat. Jo tinc una filla que, quan tenia l'edat del d'en Pere, pescava el bass amb mi a Banyoles alguna estoneta, l'havia d'ajudar una mica, però s'ho passava molt bé, reia força, i va aprendre a tornar a l'aigua els peixets que no s'havia de menjar. També havíem pescat perques a França. Això sí, cal adpatar-se bastant al ritme dels nens, tot i la seva vitalitat.

Acabo d'escanejar un fragment d'una ampliació (aquí encara no tenia càmera digital):

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 22 Abr 2010, 23:47

De tal palo tal astilla... jajaja, és com tu a la foto de l'avatar (una mica mes petita...)
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 23 Abr 2010, 01:09

Laureà escrigué:[b] Martí... però no li has respost la pregunta al Pere.[b]

Ja... ho vaig intentar i vaig acabar esborrant el missatge, és que no en sé de pescar des de la platja i vaig pensar que moltíssima gent podria donar-li millors consells que el que pugués dir jo. Que mirés de llençar l'esquer a les zones d'escuma, que... que jo què sé! si en sé poc, més val que deixi parlar, que encara li acabaré donant mals consells. I per això vaig dedicar-me a escriure-li alguna bestiesa. No ho faré més, no ho faré més (avui).

Laureà escrigué:[b] No sé si tens fills, ni si saps quines possibilitats tenen en funció de la seva edat. Jo tinc una filla que, quan tenia l'edat del d'en Pere [b]

Doncs no, no en tinc. Però espero no tardar gaire tu! això sí! que siguin bessons i que no creixin gaire! així en podré posar un cada compartiment del caiac! un a popa i l'altre bessó a proa. Cadascun amb un martell i que vagin fotent garrotades a cada bonítol que vegin passar. Que diuen que els nens venen amb un pa sota el braç, però una mica de peix s'hi deu haver de posar entre tant de pa, no??!!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum