MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

DURADA DEL FIL

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

DURADA DEL FIL

Missatge  peixet el Dl 19 Abr 2010, 22:23

Us volia preguntar potser una tonteria, pero per a tenir bons resultats, a lo millor prou important.
Cada vegada que sortiu a pescar canvieu el tros de fluocarboni ?
Cada quant canvieu el trenat o en treieu nomes un troç, potser el mes castigat ?
Cada vegada que heu sortit a pescar, heu posat el carret a dessalar o nomes cada cert temps ?
I la canya?, quin manteniment es imprescindible i cada quan
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: DURADA DEL FIL

Missatge  ruscles el Dl 19 Abr 2010, 22:55

hola peixet!

jo el que faig és el seguent:

-trenat , si esta be fins que mori ,si l'ultim tros esta malmes doncs tallo .
-baix de nylon o fluorocarbo quasi cada sortida el poso nou a no ser que no hagi pescat res , si és així pel dia seguent serveix perfectament
-el carret y tot el que puja a la barca a sota l'aixeta amb aigua tibia i deixar assecar, és un pal però és l'unica manera de conservar les coses el millor possible, i tot i així els hams s'acaben rovellant encara que compris els millors del mercat.
-la caña normalment també cada sortida però si son cañas saltwater de veritat si no ho fas amb tanta frequencia no passa res .

espero que ets serveixis d'alguna cosa

salut i bona pesca
ruscles
www.forumdepesca.com

Localització : cap aqui n'enllà
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Rovells als ams

Missatge  kayakleviathan el Dt 20 Abr 2010, 00:20

Per seguretat abans de sortir del aigua , clavava als ams de les metralletes , talls de espuma plàstica , i no guanyava per canviar-los , fins que vaig provar amb llesques de tap de suro , suposo que al clavar l’am el propi suro deixa fora la humitat, el canvi ha sigut notori , i si comença a insinuar-se el rovell passadeta de fregall fi d’acer del que fan servir els pintors per polir .
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dt 20 Abr 2010, 01:26

peixet escrigué:Us volia preguntar potser una tonteria, pero per a tenir bons resultats, a lo millor prou important.
Cada vegada que sortiu a pescar canvieu el tros de fluocarboni ?
Cada quant canvieu el trenat o en treieu nomes un troç, potser el mes castigat ?
Cada vegada que heu sortit a pescar, heu posat el carret a dessalar o nomes cada cert temps ?
I la canya?, quin manteniment es imprescindible i cada quan

hola peixet, el fluro no, aguanto fins que queda mig metro o així, però en cambi el nus de l'unió del baix i el trenat el cambio a cada sortida... encara que no ho sembli, estar tirant catxarrus de 30-50 o 80 grams tot el dia (posem 300 tirades)fa patir el nus, aixó et parlo del equip pesat, a l'equip lleuguer canya 3-15 o 5-25 grams el reviso sempre i cambio segons vegi.
Comprobant sobretot si agafes algún peix que no estigui rasgat, sinó al próxim es pot perdre..

El carret i canyes a desalar a cada sortida, a les dutxes de la platja que hi ha al costat de la rampa i ademés li poso un spray amb component de silicona per protegirlos, desde fa uns anys he vist que val la pena, i més ara que tinc equips que ja valen uns calerets.

salutacions !!
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 32
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dt 20 Abr 2010, 01:34

Explico el meu sistema:
Fil trenat: si ha estat a l'aigua dolça, simplemet li poso spray lubricant de silicona, i si ha estat al mar, primer esbandeixo la bobina amb aigua dolça conforme acabo de pescar, i quan arribo a casa li poso spray de lubricant de silicona. A més de tenir el fil protegit, a la propera sortida difícilment de us enredarà.
Fluorocarboni: depèn de l'ús, ja que no és el mateix haver pescat a superfície o a fons, o des de port, des de barca, des de platja de sorra fina o des de platja amb pedres, etc, ja que el fil (i el nus) pot haver quedat intacte o castigat. Al més mínim dubte, millor canviar-lo.
Rodet: A més de netejar-lo bé, important lubricar el guiafils. M'he acostumat (com altra gent que utilitza trenat) a fer-li una ruixada amb el mateix spray de lubricant de silicona, perquè elimina residus i el protegeix. Hi ha rodets (Shimano Spheros, per exemple) que estan pensats per al mar, però d'altres de lleugers (Stradic, p.e.) que se solen utilitzar per a spinning, sense ser específicament per al mar, i cal tractar-los especialment bé si volem que no ens fallin en el moment més inoportú.
Canya: Aigua dolça després de cada sortida (per més saltwater que diguin), especialment a les anelles. Tinc per costum lubricar-les amb silicona o lubricant de teflon. M'estalvio que s'oxidin prematurament els suports i evito que cap residu, per inperceptible que sigui, castigui el fil.
Esquers artificials: aigua dolça, tot i que n'hi ha (Rapala Magnum, p.e.) que són molt resistent. Com vaig posar en un altre post, ja fa temps, els que es deterioren més fàcilment (Maria, p.e.) els hi poso una capa de vernís per a iot. De vegades, si mantinc els hams o triples originals, també els lubrico esporàdicament.
Si ho faig així, sé que tindré l'equip a punt i em respondrà a la propera sortida. Ja forma part dels meus rituals.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 20 Abr 2010, 12:32

jo no sóc massa prim-mirat amb el material... he tret, mé o menys, una trentena de bonítols amb el mateix baix, i després he continuat pescant sense tocar res. Altra cosa és que vulgui anar a buscar tonyines o peixos de fons, que sí pots roçar els baixos.

sempre, el primer que faig és passar aigua a les canyes i carrets. Ho faig amb l'aigua mateixa de l'embarcader. Mentre s'eixuguen al sol, netejo la barca tranquilament. LA majoria de dies passo de netejar els peixos que he fet servir... i ja m'ho trobo ben aviat: hams rovellats... però solo fer-ho, encara que poden passar dies.

però també tinc sagrat canviar TOTS els hams i anelles de sèrie. Resulta car, però s'amortitza. (sobretot quan perds un bon peix pq t'ha doblat els hams!!!).

pel que fa al trenat no el canvio mai. DE tan en tan tallo uns metres i ja està. Si queda recargolat,... el passo a un altre bobina i em queda la part vella a sota i la nova a dalt: el torno a estrenar! Porto trenats que valen un ull de la cara... més val fer-los durar. Al twinpower 6000 i portava 300m de trenat del 35lb. No he comptat els peixos que ha arribat a treure...: bonítols a manta, dentols, llobarros, pagres,... i tot just ahir, li vaig donar la volta. No ho he fet pel fil, sinó pq la bobina té la palanca del fre gastada i l'he passat a laltre per sentir: rrrrrrrrrrrrrr, rrrrrrrrr! ja que ara no feia fressa i no és el mateix!

Avui refaré tots els nussos, però muntaré el mateix baix. Tu peixet ja vas veure com ho faig... demà aigua dolça a dojo i a tornar a pescar!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 20 Abr 2010, 18:52

PEIXET UNA MANEGA AL MOLL les desales i apa unaltre dia sers per el tema de fils estic de acord amb tots AIXO SI els nusos cada sortida o depen la especie .
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DURADA DEL FIL

Missatge  peixet el Dt 20 Abr 2010, 20:46

Veig que aixo del manteniment es un ritual que si fa o no fa , tots teniu mes o menys en compte. Si be es veritat que no ho faig tot , cada vegada, el carret i el baix si que els he netejat, i com be dieu , els artificials al cap de poques sortides s´arrovellen els hams, o sigui que o neteja , o canviar els triples, que tambe em senbla un bon consell per quan tinguem mes feina.........jejejejej. Moltes gracies a tots, una nova lliçò apresa
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: