MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pesca amb caiac.

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pesca amb caiac.

Missatge  Tola el Dl 12 Abr 2010, 16:29

Bueno nens, això ja fa pudor. Som uns quants que voltem amb caiac i ja va sent hora que tinguem el nostre raconet per parlar de tot un munt de xorrades nostres, que als que van amb barca els la porta molt fluixa.

Qui més, qui menys que circumda a rem aquest Mare Nostrum, ja deu haver descobert que la major diferència de pescar amb barca és per una banda, el silenci, però per l'altra, la manca d'espai. I és aquí on la perícia que ja de per sí requereix el pescar, hi sumes l'exercici d'agafar allò estrictament necessari i amb el que sigui fàcil maniobrar. És que una simple volta de fil a la punta de la canya es converteix en un gimnàs de canell per desfer-la (descarto l'opció sucar el rodet a l'aigua fins a poder abastar la punta de la canya).

Bé, vinga, a la feina!

Per obrir el tema, us explicaré la gloriosa sortida de dissabte passat.

Xavals, sembla que no trobo el punt mig. A les meves últimes sortides, o bé triomfo com mai i m'ho passo pipa, o m'enfonso miserablement en la misèria. Lamentablement, el report que avui tot just enceto emprèn més aviat aquesta segona línia...

La previsió del windguru és bona. Marca poc vent i per tant, sembla adient per sortir des d'una platja oberta sense por a una remullada. Així doncs, que a quarts de 7 del matí tot just despuntar el dia, ja tenim la proa en remull al Fluvià i remant avall enfilant cap a la seva gola. La mar plana com un mirall. Anem malament. Per a complicar tot una miqueta més les coses, sortim tot just de la setmana Santa i els llobarros d'aquesta zona deuen haver estat tots delmats. Avui estarà la cosa difícil. El pla és doncs, començar prospectant ran d'onades i anar circulant guanyant fondària, a veure si n'ensopeguem l'amagatall.

Les ones amb prou feines trenquen en arribar a la sorra. Sempre m'ha fet il·lusió remar ben ran de costa per prospectar amb el curri el graonet on sovint estan col·locats els llobarros. És una opció que habitualment queda descartada ja abans de plantejar-la pel risc de navegar on trenquen les ones, però tenint avui el mar com la banyera de casa, la il·lusió pot a la consciència i mica en mica em vaig acostant a la costa per anar prospectant zones per sota el metre de calat. Si deixo suficient fil, la mica d'onades ja aportarà la deriva lateral suficient perquè l'esquer navegui encara més ran de costa que no pas el caiac, a la zona potencialment més productiva.

Com que -com deia- avui pinten bastos, penjo dues canyes al curri. Dues en superfície (la falta de corrent avui m'ho permet) que canviaré a esquers de fondària i fins i tot plomats a mesura que vagi guanyant profunditat.

I aquí em teniu. Un servidor enfilat damunt d'un caiac tancat de 5m, navegant plàcidament contemplant la bellesa de la creació. Passa una ondulació que no arriba ni a ona... que ve... que ve... que ve... ale hop! el caiac les agafa de babor i fins i tot quasi que ni es noten. Palada a palada, vaig passant per zones de bancs de sorra, on algunes onades creixen una mica més que en d'altres zones ja deixades enrere. Em trobo en un d'aquests bancs de sorra. La onada s'acosta i comença a créixer. I a créixer... i a créixer.... el llom rom d'unes onades molt aplanades passa a tenir una mica de punta marcada, que es transforma en cresta... que cau cap endavant... em passarà per sota? trencarà abans no m'arribi??? el meu caiac és molt llarg i això em permet mantenir fàcilment el rumb, fer tirades llargues sense cansar-me gaire i fugir a tota llet quan el vent t'enxampa, però si això és el que té de bo el meu Skye 17, el que en vistes de l'onada que perillosament se m'aproxima, el que ara necessitaria seria un caiac ben curt per fer-lo pivotar amb un cop de rem i entomar de proa la cresta que ja tinc gairebé a sobre. No tinc temps de pensar-ho. Clavo fort el rem dins de l'aigua per entomar l'embat marí i ja sóc capgirat dins de l'aigua. Bon inici, penso. Alguna vegada havia de passar. És el primer cop que bolco (per agosarat) i per a més ridícul, amb una mar plana com una bassa d'oli. Aigua fins a la cintura i au, a buidar el caiac amb el tuperware i l'esponja. Per sort ho duc tot lligat i em penso que no he perdut res. L'experiència és un grau i per sort, les ulleres pengen del cordonet reciclat de les ulleres de cosir de ma mare (cedit, no pas manllevat, tot sigui dit). Ja en vaig perdre unes fa anys a Palamós per fer el ruc amb els caiacs i els amics. Per cert, si per Palamós algú pesca una escórpora amb unes ulleres blaves posades, que m'ho digui i em doni l'escórpora!!

Ale hop! Torna a pujar i au, a per les bèsties. Hora d'anar una mica endins a veure si s'amaguen buscant fondària.

El sol escafa tímidament i el paravent fa la seva feina. El caiac tancat fa que en un no res, de cintura cap avall hi tingui una sauna privada. I palada a palada, la minutera va avançant una vegada i una altra a la que marca les hores.

En condicions de mar tan plana, a vegades veus les aletes dels llobarros que prenen el sol en superfície. Cal anar ben lent i amb els ulls ben oberts abans no els espantis perquè pràcticament els atropelles.

De cop, alguna cosa sobresurt de l'aigua. Són les aletes d'un grupet de llobarros que s'han aventurat una mica mar endins??? és l'aleta d'un bot?? em paro i preparo una de les dues canyes per a llençar-los algun artificial a la vora. Però les aletes floten amb les onades i no desapareixen. Sembla una fusta o una ampolla d'aigua. Vaya. Mi goso en un poso! En aquell bé de Déu de mar, una ampolla d'aigua fa més lleig que un pecat i no em costa gens recollir-la, apretar-la i endur-me-la per llençar una vegada arribi a la platja. M'hi acosto... i quina és la meva sorpresa quan veig que l'ampolla d'aigua és la mateixa que havia perdut al bolcar i encara ni m'havia adonat que em faltava!!! Ale, hop! ja la tinc de nou embarcada.

Això és molt avorrit sense ni gota d'activitat sota el casc del caiac. Mira si n'arribem a estar d'avorrits, que ens plantegem hasta fins i tot pescar sípies... Mare de Déu, com ens hem de veure. Bé, descartem l'opció llobarro i ens dediquem a les sípies. Segur que entre en Gabi, en Becader i en Sergispinning ja no queda cap llobarro al Mediterrani i per això nosaltres avui ens fotem de fàstig. Segur, segur. Doncs res, a les sípies. Segon error: si pesques sípies, tindràs el salabaret preparat i a mà. El qui m'acompanya ja en té una de grossa com un camió que li estira l'altre extrem de la llinya. Però potser no se l'esperava i entre que agafa el salabaret i no l'agafa, el cefalòpode aprofita l'avinentesa i fuig cames ajudeu-me, intuïnt la planxa roent que l'esperava. Al cap de poc, ja en té una segona a bord i a mi una m'empaita l'artilugi aquell de pescar-les fins pràcticament el caiac, però en veure'm la cara (tant lleig sóc???) li agafen a la bèstia un ganes boges d'escapar-se avall com la seva predecessora i amb un parell de manxades de sifó, la sípia es perd enllà desdibuixada en una ombra marronosa. Pues vaya! continuem en la ratxa d'avui, sembla. Hem trobat les sípies sobre els 18-20m però no portem GPS i al cap de poc ja no sabem si estaven més cap aquí o més cap enllà i s'han acabat les picades. Ara que ens ho passàvem una mica millor...

En una de les recollides, el mosquetó em surt obert i l'artilugi de pescar sípies ha desaparegut amb plom inclòs. Cagumlamarquem'haparit! sense enrocar ni res! Definitivament, hauria de llençar a mar tots aquests mosquetons. Del mateix tipus, un se'm va trencar i el jig de 80g va sortir volant al Novembre. L'altre, se m'obre i perdo un pin tail un dia que empaitava estornells. Avui, un mosquetó d'aquest tipus maleït, se m'obre i perdo l'artilugi de pescar sípies amb plom i tot sense ni notar-ho. Serà possible?! qualsevol dia els foto tots a mar per evitar temptacions i això que el paquet de 5 mosquetons costa pràcticament 5euros! serà possible??!!! per sort (o per desgràcia) me n'adono que no cal que els foti a mar, perquè amb la bolcada, he perdut el pot de fotografies on guardo absolutament tots els mosquetons que tinc. Cagunl'ou!!!

Fem recompte: una remullada, una ampolla d'aigua perduda però que ha estat recuperada, un potet de fotografies amb tots els mosquetons que tinc (tenia) i un artilugi de pescar sípies amb plom inclòs. Llobarros: zero. Sípies: zero. Picades: zero. Anem a fer un beure al bar, que ofegarem les penes.

I amb totes aquestes coses, ja ens ha tocat migdia i toca retirada. Tornem a fer curri amb la mateixa sort d'abans i arribem tranquilament dins del Fluvià sense remullar-nos. En sé d'un que avui deglutirà una sípia amb all i julivert, però un servidor li tocarà anar a comprar mosquetons i avui per sopar, toca pizza. Això sí, de salmó i gambes, no sigui dit que avui no hem menjat peix.

Martí, Desembocadura del Fluvià.

* P.S: Si algú troba un potet de fotografies ple de mosquetons, que pensi en el seu propietari original i que com a mínim, m'enviï les gràcies.

El careto que va veure la "meva" sípia al treure el cap de l'aigua i que la va fer fugir esperitada potes ajudeu-me:

Editat per darrera vegada per Tola el Dv 26 Nov 2010, 13:42, editat 1 cop en total
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Cronica d'una sortida per apendre a no confiar

Missatge  kayakleviathan el Dl 12 Abr 2010, 19:03

......o sigui que, alertat per la trucada de l'Abert, vam decidir tornar a port. VAm haver de travessar TOT el golf de Roses amb ratxes de vent que t'hi cagues i onades de més de 2m! Molt divertit...
...les ones es converteixen en murs que s'alcen poderosos davant els nostres nassos, esperant que errem en les nostres decisions per bolcar l'embarcació, o deixar-nos ben xops en el millor dels casos!...
...He navegat amb onades més grosses que les de dissabte, però les de l'altre dia anaven acompanyades de ratxes de vent que ens fuetejaven sense pietat! M'hi he trobat en tres ocasions, però us aseguro que és molt pitjor quan el vent us apreta entravessats...
...Feia moooolt de temps que no arribàvem tan just a port! les hem passat putes!!!! Ara m'ha trucat un company que ara estava tornant de l'Escala i al matí havia sortit de port a la mateixa hora que nosaltres, jo ja el donava per naufragat perquè l'havia trucat i no m'h.....avia agafat el telèfon però s'havia arresserat a cala Ferriola

Resum de cròniques de companys a com a anat el finde amb barca el 6 de febrer enredats pel windguru ( calma fins al vespre )... i jo am el caiac intentant tornar cap a la Muga des de les granges de llobarro, sort que vaig sortir disparat al primer cop de vent ( 2/4 11 ) sense ni recollir la línea de curri de fons( la vaig acabar tallant ) però a uns 300 mts de la costa el vent em va deixar clavat i vaig començar a recular cap endins, les ones creixents em saltaven a sobre contínuament, arribant el moment en que ja era impossible remar per que la força del vent no em deixava avançar el rem , aixupit per oferir menys resistència amb prou feines em podia mantenir encarat a l’ona, i cada cop que intentava treure el mòbil per demanar ajuda, ho tenia que deixar al descontrolar-se tot, veig una barca costejant acostar-se i malgrat la poca distancia i les senyal de socors ( rem horitzontal amunt i avall ) passen de llarg, en deixo arrossegar una mica, descansant, el fred malgrat el neoprè em cala i a la desesperada faig un últim esforç, aguantar les onades de mes de metre de traves i buscar el sotavent de la mole de edifici d'Empuriabrava, això em funciona, almenys puc remar cap a la costa i aconsegueixo arribar a la riba extenuat.( ¾ d’una )
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Pesca en caiac

Missatge  QUIM C. el Dl 12 Abr 2010, 23:04

Hola em dic Quim i tambe pesco em caiac per la zona de L'Escala,Rosas,LLansa,Palamos i el meu caiac es un Caster de la casa Omei, de color vermellos i carregat d'estris a tope.Fins ara no ma pasat cap gran perill,potser perque l' edad fa esser mes prudent i pescar mes a la bora tot i que de ganas de cambiar son moltes.
QUIM C.
www.forumdepesca.com

Edat : 62
Localització : FLAÇA
Data de registre : 24/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Brico carret caiac

Missatge  kayakleviathan el Dt 13 Abr 2010, 00:02

Fet amb una caixa i un cotxet de mainada, va finíssim, l’arrossegues amb dos dits i no es clava la sorra

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pesca amb caiac.

Missatge  mikel k el Dt 13 Abr 2010, 02:30

Hola companys,a veure si el tema se acba de actiba y tornem a tindre mes esperiencies salutacions Quim soc "miguelillo".Kayaklevietham molt bo el "transportin"y Tola estem a dimarts y crec gue sons disapte,mas transportat a un disapte de pesca desde casa moltes gracias.
mikel k
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Dt 13 Abr 2010, 11:36

sense cumentaris ski akuatic total!
mikel k
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Record pesca en caiac

Missatge  kayakleviathan el Dt 13 Abr 2010, 14:47

Trobat a internet a KAYAK ISLA CRISTINA : Record de España, al pescar una corvina que peso unos 43,300 kg y media 1,70 m. de altura capturada en nuestra costa de Huelva.
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Com ho veieu?

Missatge  LLOBARRO45 el Dt 13 Abr 2010, 14:59

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Ara cap aquí, ara cap allà.
Data de registre : 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Sembla que ve del mercat de peix!!

Missatge  LLOBARRO45 el Dt 13 Abr 2010, 15:02

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Nom al caiac

Missatge  kayakleviathan el Dt 13 Abr 2010, 18:25

Pot estar be posar nom als caiacs , això permetria identificar-nos apart de portar la senyal del foro, i per altre banda diuen els vells llops de mar que porta mala sort ( de mal fario, com diria el de Pirates del Carib ) anar en una embarcació sense nom ( potser per això tantes "porres" ) jo el meu per si de cas ja el tinc batejat, adjunto el link a un interessant article sobre com fer-ho. Contra el mal fario, un vas de rom, plantilla amb el nom i sprays d’imprimació per plàstic i pintura.

http://peskama.wordpress.com/2008/12/19/nombre-para-el-kayak/
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 13 Abr 2010, 19:12

quines aventures mes xules nois, nomes falta esperar un parell de setmanes,els peixos ja estan per aqui ja hi han sorells.........
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 14 Abr 2010, 00:16

molt bé Tola!

per aventurilles, ara explica'ns lo del porc senglar... i només portaves una canya! JAJA! M'has fet venir ganes de provar això del caiac... però sense vent ni mar! SAbeu, a mi en salvatge i un altre company me'n van regalar un. El faig servir a l'estiu per anar a la boia de la barca... gràcies nanos!

a les barques nostres també hi tenim problemes d'espai, sobretot quan venen companys hiper-preparats! Per si, per si, per si... de cas! T'omplen la barca de bosses plenes de trastos i canyes i carrets per tot arreu...

bé, estic content que tingueu el "vostre" racó. Us el mereixeu! JA us tocaré una mica els collons...

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Kayakerus !!

Missatge  LLOBARRO45 el Dc 14 Abr 2010, 21:20

Algun kaiakeru té festa als matins entre setmana? Question
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Dj 15 Abr 2010, 12:07

Llobarru 45,tindre en conpte de fertu saber abans si puc fer alguna escapa,de aguets dias lliures de la feina,aguets any el calendari u tinc futut pero be fins el juny entre setmana res de res,el juny la vispera de Sant Juan faig festa el dia 23 pero guedan mols dias ya iren parlan,yo nurmalment si no fa vent y no surt cap inprevist surtuc els disaptes,la dona traballa tot el dia y fins el vespre tinc via lliure.Pero els diumengues tinc gue fer bondat .
mikel k
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dj 15 Abr 2010, 12:40

OK. Shocked Shocked
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pesca en caiac

Missatge  QUIM C. el Dj 15 Abr 2010, 14:01

El dimecres a les 7 de la tarde baig sortir a L' Escala , una mica de curri sense sort.tirada de caña al calamar i enrocada, cambiada de popera, y un calamar petitet. Me pasa un banc per sota el caiac y con tinc la caña preparada pel giging ja estic al final del banc i no men pica cap axo si con arribaba a baix picaben els serrans ( 5 ) y res mes. tornada fen curri tambe sense sort.
QUIM C.
www.forumdepesca.com

Edat : 62
Localització : FLAÇA
Data de registre : 24/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

L'Etó pesca amb Kaiac?

Missatge  LLOBARRO45 el Dv 16 Abr 2010, 13:23

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pirata Blanc el Dv 16 Abr 2010, 13:48

Va home!! ara et voldràs treure protagonisme, però si ets tu en ple mes d'agost, no intentis fer el paparina que aquest kayak és el teu!!!
Pirata Blanc
www.forumdepesca.com

Data de registre : 04/03/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum