MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Novembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Sortida per Barna

Pàgina 12 de 13 Previ  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Òstia SAnta, quin gel de Déu!!!

Missatge  Tola el Dg 29 Gen 2012, 23:35

Avui me n'hi he tornat. He reincidit. Ho sento, no n'aprenc.

Vaig pensar que havent plovisquejat ahir, avui baixaria un fil d'aigua interessant. I m'hi he plantat a punta de dia. A les 7 ja començava a ser tard. Just trencava el dia i és que ja es nota benbé allò de "Nadal, Nadal, un pas de pardal...". L'aigua està perfecta, com m'agrada. Remoguda, però no tèrbola de sorra, sinó tèrbola d'aquell blau lletós de l'aigua de mar remoguda per la mar de fons. Avui pinta que pot ser un mangífic dia per poca sort que tinguem.

Em planto davant d'un grupet de roques i com que a més és fosc i intueixo però no sé benbé a on llenço, poso un artificial que recollit lentament neda benbé just sota la superfície. No sigui que el perdi només començar. Un de ben gros i lluent, que el vegin des de Mallorca si fa falta.

Avui li he posat la bobina de fil més gruixut. L'aigua perfecte, una mica d'onades que acaben de perfeccionar l'escena. Avui, de llibre, tu! i intueixo que si avui en surt cap, serà dels grossos més que no pas d'aquells de pam i més val assegurar el tret, que et peta el fil i se't queda cara de gilipolles pensant per què avui no havíem posat la bobina de fil gruixudet. Perdo una miiica de distància de tir i es nota. Però igualment acabo llençant més enllà de les roques on deuen estar-s'hi esperant i d'allà aniran seguint l'esquer fins sota els peus, on aprofitaran la poca profunditat per acorralar la presa i fotre-li trompada.

Els esquers grans m'aguanten bé la línia del 28. Però s'ha anat fent i dia i baixo la mida dels esquers i accel·lero la recuperació perquè es veu prou i no vegin massa el fil ni l'engany. Els esquers petits.... ja no m'agrada treballar-los amb aquest fil del 28. Els afecta massa la natació i fan coses rares. Però és clar, tot i que la duc a la bossa, ara no perdré temps canviant la bobina quan enceto la fase esquers menors. Alguna vegada ho faig. Però avui m'ha fet mandra.
I ja se sap que la mandra té un preu, o sigui que van passant els minuts i ni un toc. I mira que segur que ronden per aquí a la vora avui aquestes bèsties. N'estic segur, que el mar està de llibre.

I així és que res de res. Cap empait, cap esquitxada, cap trompada més enllà d'algun toc a les roques emergents. Vaya. I mira que l'aigua pinta de perles!!

Una mica més cap aquí, una mica més enllà. A l'altre costat de l'espigó, un esquer pesant per arribar a aquella taca d'escuma que es forma mar endins, en un banc de sorra. Li pentino el centre, li pentino els canals laterals i en cada recollida m'entretinc fent-lo ballar amb cada ona durant el tros que em separa de la taca d'escuma. Però ni aquí, ni allà, ni més al costat.

Llenço ben ran de trencant. A vegades aquí s'hi esperen que l'onada desenterri algun cranquet. És que està perfecte i segur que ronden per aquí la vora. Però on s'estan?? llenço ben lluny i vaig explorant aquell graonet màgic del trencant de la platja sorrenca... sense cap sort. Ni una aranya??? deu ser el fil? deu ser que avui no l'encerto.

Quan he arribat, el termòmetre del cotxe marcava 5graus. Però no feia vent i ben abrigat, són perfectament passables. Una ona espetega sobre el roc que tinc als peus i em salta una cortina d'aigua gelada per sobre, que em deixa el vàder pel d'uns regalims que em van gelant la pell per allà on passen. Per dins la màniga, per avall del pit des de coll fins a mitja esquena i els noto al camal dret dels pantalons, on me'ls deixen mullats pel llarg de tot el matí. Records d'un mar remogut.

Són quarts de 9 i allà no sembla que hi hagi ningú interessat en els meus esquers tant suculents que amb avidesa i il·lusió de nit de reis els brindo. El cotxe marca -2graus i el ventet fa que la temperatura als dits sembli de -40. Bufes a l'aire i un nuvolàs d'alè es perd en l'airet. Sembla sibèria. Puc arriscar a provar un altre lloc i perdre en el trajecte el que queda d'hora bona o em quedo aquí on sembla que no hi ha ningú?? què faig? què faig??

Decideixo canviar de lloc. Agafo el cotxe i em desplaço alguns quilòmetres. El riu baixa verd i poso un esquer blanc per fer-lo recórrer el límit de la taca verda en l'aigua transparent. Just allà s'hi forma també escuma. I ni a sobre, ni ran de fons sembla que els tempti si és que hi són. Estan desganats? amb el fred que per fi ja ens arriba han començat a aparellar-se i els ha agafat la setmana tonta aquella que ni que els el fotis davant del nas amb un llacet s'hi llencen??? recullo per tot arreu. Ran de trencant, enmig de la corrent del riu endinsant-se en l'aigua salada. Deixant l'esquer que avanci lentament dins la corrent, que fa ballar-lo sense recollir-lo ràpid. Per les vores de la corrent verda. Mar endins on la corrent del riu no hi ha arribat. Res de res.

Són les 10 i ja toca l'hora de pensar en un altre dia. Agafo el cotxe i retorno al punt inicial per passejar tranquilament sense les canyes. El mar està fantàstic i malgrat el ventet gèlid, és un gust per l'esperit el passeig ran de trencant. Quin plaer el mar d'hivern.

Arribo al punt inicial on de matinada esperava la trompada que no ha arribat i uns paios que m'han succeït es fan fotos amb un llobarro ben digne. Vaya, home!

Però em queda el consol que avui hi eren. Només hagués calgut esperar una mica. O donar-los una altra cosa. O potser els he cridat i els que han vingut darrere s'han trobat la feina feta, a punt de caramel. Ves a saber.

Avui soparem pizza. Però tancarem els ulls i sentirem l'olor del mar.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Sortida per Barna

Missatge  calador el Dt 31 Gen 2012, 23:12

Com has estat capaç de suportar les temperatures extremes del diumenge? Però si era impossible sortir al carrer! Si l'última vegada que vaig sortir de matinada vaig quedar glaçat! Sense mans, quasi!

Ets un valent, i només per això et mereixies el llobarrot que et van prendre aquells domingueros. Arribar i moldre, tu. Jo també crec que els hi vas deixar a punt de caramel.

Saps què has de fer? Has d'instal·lar una webcam en aquell punt per així veure des de casa si baixa aquell fil d'aigua interessant del que parles. Si és així, te n'hi vas, i si no, doncs ... també! jeje. Què coi, s'hi ha d'anar sí o sí.

Tot apuntava cap a un magnífic dia amb unes condicions molt bones, però no ho era, si no, haguessis pescat. En canvi mira, els balaperduts no haguessin apostat ni un duro, i van enredar-ne un. Mai se sap! I mai en sabrem! jajaja.

A la pròxima sí!!!

Pd: Gràcies per la crònica. Espero que el meu comentari t'animi a regalar-nos-en alguna més.
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 01 Feb 2012, 02:27

calador escrigué:
Pd: Gràcies per la crònica. Espero que el meu comentari t'animi a regalar-nos-en alguna més.

Ho anava a dir amb les mateixes paraules.
Jo diumenge ho vaig veure tot tan fred que ni s'em va ocórrer anar a mar, i mira que tenia el mono veient el llobarro que havia tret el meu germà dissabte... Tola, ets un valent! Quan sigui gran vull ser com tu.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 01 Feb 2012, 19:56

calador escrigué:Com has estat capaç de suportar les temperatures extremes del diumenge? Però si era impossible sortir al carrer! Si l'última vegada que vaig sortir de matinada vaig quedar glaçat! Sense mans, quasi!

És que tinc un truco: amb tant d'asfalt i formigó per tot arreu, a Barcelona tenim una bombolla tèrmica i mentre vosaltres us foteu de fred, aquí sempre anem uns quants graus per sobre vostre. Aquí baix feia fred, sí. Però segur que pels vostres territoris, molt més!

calador escrigué: Pd: Gràcies per la crònica. Espero que el meu comentari t'animi a regalar-nos-en alguna més.

Home, mira. Ho escric per si a algú li serveix pels seus experiments i sortides, per revisar què he vist i què he canviat. Però també per si algú fa propostes o em fa alguna observació que em pugués plantejar si ho podria haver fet millor. Però tens raó, ningú diu: "ah, i no et vas plantejar si..." "a mi em va passar el mateix fa tant i vaig fer tal cosa" "en aquests casos, a vegades funciona millor el vinil/plomes/etc..." o coses així. Però queda clar que per molta literatura que hi posis, la gent vol fotos.

kruskis escrigué:Tola, ets un valent! Quan sigui gran vull ser com tu.

Però què dius??!! insensat!! si jo no sóc digne ni de besar-li els peus a vostè!! l'oracle totpoderós, l'alfa i l'omega, el principi i la fi de totes les coses. Creador Omnipotens d'aquest fòrum i que dia a dia et reinventes, sigui per millorar, sigui per mirar si et funciona algun nou repte d'aquests que et planteges amb les noves tecnologies i aquestes paraulotes que només alguns il·luminats enteneu. És un servidor que de genolls es prostra davant la seva persona. I pels segles, dels segles, Amén.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 03 Feb 2012, 13:04

Tola escrigué:

Però què dius??!! insensat!! si jo no sóc digne ni de besar-li els peus a vostè!! l'oracle totpoderós, l'alfa i l'omega, el principi i la fi de totes les coses. Creador Omnipotens d'aquest fòrum i que dia a dia et reinventes, sigui per millorar, sigui per mirar si et funciona algun nou repte d'aquests que et planteges amb les noves tecnologies i aquestes paraulotes que només alguns il·luminats enteneu. És un servidor que de genolls es prostra davant la seva persona. I pels segles, dels segles, Amén.

Tros de putilla torrapinyes... T'acabes de guanyar la panera de nadal

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Ds 04 Feb 2012, 00:18

Tola que bé ho passes amb peixos o no... de fet és realment el que mola, saber gaudir i viure la pesca de veritat.

salutacions
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dc 29 Feb 2012, 02:38

Avui, després d'un matí horroros he decidit escaparme a pescar a la tarda.

Be, en principi anava a fer proves, per una banda l'aplicació nova a veure que tal va durant una sortida i per l'altre banda com a linea d'una de les canyes he provat el nanofil de berkley de 0,08mm que teroricament aguanta 4kg

- L'aplicació ha anat ve, àgil i sense errors, encara falten coses, però ja és útil, durant la sortida he tingut un parell d'idees que les he possat a la llista

- El nanofil, per començar, si no m'equivoco la casa l'ha tret enfocantlo cap a spinning però la gent l'ha començat a provar a surfcasting per aconseguir llançar mes lluny. La meva experiencia ha estat bona, encara que he perdut una peça, quan reculls es nota tot, fins la ultima pedreta, en aquest sentit raro pero be, ja que acostumat al nylon que al ser mes elastic no ho notes tan...

El llançat molt bé, de moment mes o menys que amb la linea normal, pero es el primer dia i anava amb compte, quan surt no notes que surt, es molt fi, a veure les següents sortides a veure que tal va

i entre prova i prova... SORPRESA!!!!

No he vist la picada, la canya estava normal, no estava tiesa, estava tensa, com l'havia deixat, potser el fet d'anar amb gametes de 2,2m ha fet que no es notes res.

He recollit per veure com estava la tita i començo a recollir, aixeco la canya i ups, hi ha algo, començo a recollir i bingo una oradeta de 55cm i 2.150 grms

Durant la tarda he tingut 2 picades i dos perdues, pero el fet de'agafar una de dos quilets fa passar tots els mals.

He aprofitat per fer la foto i gravar les dades a l'aplicació... bona estrena Smile
aberdalet
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : barcelona/begur
Data de registre : 27/09/2010

http://escapadadepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dc 29 Feb 2012, 11:16

Collons aberdalet, despres de dies fluxos, deu n'hi do quin premi, no ? Aquestes escates animen que no vegis, felicitats.
Aquests dies el mar esta molt tranquilet, a veure si el cap de setmana em puc escapar a disfrutar una estoneta, que portu desde finals de novembre sense sortir

Salut i Bona Mar a tothom
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 06 Mar 2012, 02:38

Ojo amb el Nanofil que diuen que al ser tan prim pot ser que talli els baixos de fluorocarboni pels nusos.
Jo el vull provar però directe aviam què tal.

Felicitats per la peça i m'alegro que et vagi bé la app. Jo totes les proves les he hagut de fer des del menjador de casa... fa dies que no veig aigua!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dt 06 Mar 2012, 21:57

... el nanofil avui s'ha comportat, l'acompanyo amb una cua de rata

Resultat d'aquesta tarda

La nena a pesat 1.785grms i 51cm de llargada

Wink

aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 07 Mar 2012, 03:15

Maca, maca!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dc 07 Mar 2012, 15:13

vas fent bones orades... mica a mica, enohorabona.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 11 Mar 2012, 15:34

Jo ahir vaig sortir per Barcelona. A peu, des de costa. Fot temps que no plou i els rius baixen ben poc. Però hi havia per aquí la mar de fons que en Joan - Bonitolet va trobar per l'Estartit.

bonitolet escrigué:Que no t'enganyi el vent: jo aquest matí era a l'Estartit i tot i veure pajareres no m'he atrevit a sortir! Hi havia molta onada forta, i fora del recés del Molinet les coses encara estaven pitjor...
En fi, el pròxim cap de setmana serà!

Vaig estar llençant esquers a tort i a dret. Repassant els canals de sorra, provant a les zones amb 1pam d'aigua. La platja de Barcelona ara és ben plana, que la mar de fons ha anat portant material.

Les ones no deixaven pescar gaire bé ni amb els esquers grans i li poso un maria la segunda de 11cm perquè s'agafi millor a l'aigua. Però tampoc.

Res, hora de plegar. Segurament n'hi deu haver algun, però entre els surfistes (ahir a les 9 ja eren una plaga amb les onades de mar de fons) i que l'aigua està molt, molt remoguda i els peixos no s'hi veuen gaire, o bé no hi són, o bé no ho veuen.

Suposava que amb la mar de fons estarien buscant cranquets desenterrats ran de fons i pretenia passar-los un esquer prou profund com perquè s'agafés a l'aigua, però prou amunt perquè el puguessin veure des de sota, retallat contra el cel. Però no hi va haver sort.

Quan ja marxava, el paio del costat en treu un d'aproximadament 1,5kg amb un anguiló ben gros arrossegat ran de fons. En una zona que deuria tenir mig metre de fondària i tot de blancalls d'escuma de mar platja remoguda. Li deuria passar l'anguiló benbé per davant dels morros i la bètia s'hi va abalançar.

Jo vaig sopar pizza.

I això és tot.

Continuo content amb la canya. Ni un sol embolic amb el trenat. Anem bé. Els artificials grans els llença a la conxinxina i els petits... es porta prou bé.

Passi-ho bé.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 20 Mar 2012, 17:20

Encara m'estic adaptant a les platges de Barcelona. El fons, la dinàmica i el color de l'aigua és molt diferent del que estava acostumat fins a les dates.

Fa molt dies que no plou i amb prou feines baixen els rius. Els canals estan tots ben secs i les seves sortides a mar taponades de sorra. Per si fos poc, estem a març i els peixos estan força inactius.

Però és precisament ara perquè costa, que la captura té major regust. Pel molt que t'hi has de trencar la closca.

Tocava anar a buscar el peix i he canviat de lloc, buscant una desembocadura que encara rajés. Aquests dies hi ha una mica de mar de fons i el mar està fantàstic, agafant uns colors blau-turquesa lletosos del molt oxigen que l'aigua agafa.

A trenc de dia em miro una mica els remolins i em planto en un punt concret. Becader, has fet escola.

Llenço aquí i em concentro a pentinar benbé una zona amb una trajectòria concreta. Millor això, que anar tirant a dreta i esquerra alternativament. Si després de pentinar la zona no surt ningú a saludar, tiraré recte i quan ja ho tingui fet, pentinaré cap a l'esquerra. Aquesta tècnica normalment em funciona. Vas fent passades i els crides des de lluny, i no mosseguen fins que els tens sota els peus. Una et deuen seguir i et mosseguen a qualsevol de les passades següents. Si vas llençant a dreta i esquerra, perdràs el llobarro que et segueix i es queda a la vora, sota els teus peus, preguntant-se per on li ha fugit la presa.

Com que encara és força fosc i hi ha remor de mar de fons (els costaria localitzar el vibrar d'un peixet), els en poso un de 17cm i colors llampants. Aquest no porta boles sonores a dins. Però no sembla que hi hagi cap llobarro de bona mida que se'l vulgui esmorzar. A banda d'això, la mar de fons ha portat moltes algues i lamentablement, quan l'esquer arriba a la zona calenta ja és tot un manyoc d'algues que no només el fan inútil, sinó que a més espanta els peixos. Millor si el canvio per un que tingui dues poperes enlloc de tres.

En concret escullo el feed shallow plus. Artificial de contrastada solvència i aguantarà prou dignament l'onatge. Aquest el recullo linealment i a poc a poc, que si el recullo ràpid sembla un pal, més que un artificial.

Finalment, la picada arriba a tres quarts de 7 i com sempre, sota els peus. Però ara cal treure el llobarro de l'aigua i que no se'm deshami al trencant amb les ones que peten. Després de picar, ha anat mar endins i el torno a acostar, però al veure que les ones li peten als morros, torna a apretar a córrer mar endins, buscant fugir de l'enrenou. Al final, una ona me'l deshama i tururut violes, però de totes formes, igualment se n'hagués anat de cap a mar, aquest. No era petit, però tampoc era el totxo que m'agradaria tocar.

Amb el fre un pèl més fluix, no gaire, hagués tardat més a perdre'l. Ja m'ho aprendré. Encara li estic agafant el tacte a això de pescar amb trenat i encara arrossego els vicis de pescar amb niló. Segueixo sense tenir ni un embolic. Em fa il·lusió perquè no la canya nova no tenia les anelles aquestes tipus K antiembolics i ja m'imaginava desfent nusos de trenat amb poca llum i a sobre, a l'hora llobarrífera. Però no. Hurra!! A banda del pes dels esquers i el no deixar el fil fluix quan alguna onada te'ls empeny o si l'artificial et ve per culpa de fotre estrebades massa fortes, hi té molt a veure la primera volta de carret, la que tanca el pick up. Sempre, amb la canya amunt. Si tanques el pick up amb la canya mirant avall, és freqüent que et quedi una baga que al següent tir et crea l'embolic.

Ja era hora que tornés a sentir un llobarro. Fot sis o set sortides que no en tocava cap i veig que ja he fet bé de canviar de lloc mentre no acabi la sequera. Casualitat o no, em sento satisfet.

La resta de matí faig proves amb artificials i alguns muntatges que tenen molt bona pinta, però només m'han donat que llobarrons. Em pregunto si és que els grans n'hi ha menys o és que no se'ls pot enganyar amb aquest muntatge en concret. Seguirem provant-ho per a tenir una estadística abans de treure majors conclusions. M'ha agradat com aguanta les onades el cristal minnow. Hummm... un que haurà de sortir a ballar més sovint del que surt. Brilla molt i el trobo adient per quan les aigües són tèrboles de mar de fons i a més, és molt sonor, un altra avantatge per a aquestes condicions, trobo. Em mosqueja una mica el flash minnow slim sea finger. Molt bona pinta, però no aguanta les ones. Grrr... hauré d'esperar el mar més pla. El "La segunda" d'11cm continua nedant de meravella, però avui no ha triomfat, ni tampoc el seu germà petit de 9, una altra autèntica meravella. Avui n'he tret a ballar una dotzena, per veure quin s'adeia més al mar que avui hi havia. Crec que els que avui em funcionen, demà seran inadequats. I al revés. Ja m'agradaria tenir l'artificial que funcionés sempre amb qualsevol mar i a qualsevol lloc!

I bé, en fi. Quatre proves més amb les que no us marejaré i ja he plegat. He disfrutat avui. Feia temps que no en tocava cap, he fet un canvi de plans i he aconseguit la picada. Aquesta era la intenció. Segur que n'hi havia més i encara n'hagués pogut sortir un o dos més, que un cop els trobes, no és estrany que passi. Però les algues emprenyadores m'han esbirriat la majoria dels tirs. Au, avui me'n vaig ben content i algunes bones coses apreses.

Au, fins la propera.

Martí.

Editat per darrera vegada per Tola el Dt 20 Mar 2012, 19:39, editat 1 cop en total
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 20 Mar 2012, 19:08

Veus.... sempre que el mestre Tola fot una explicació de les seves aprenc alguna cosa! Que n'ets de trempat, Martí!
Ara falta posar-ho en pràctica i que em piguin, si no, et reclamaré la devolució de l'import de la matrícula. Very Happy
Mentres tinguem aquest sujetu allunyat de les costes gironines hem d'aprofitar per rascar algun llobarrot, quan torni s'haurà acabat el cuentuuuuu.

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Ds 21 Jul 2012, 15:33

Avui sortire pel Maresme a pescar desde costa, si algú s'apunta encara no tinc decidit el lloc exacte

Smile
aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dt 24 Jul 2012, 21:05

El dissabte passat vaig sortir a pescar.

Cap a les 19h vaig arribar a la platja, amb calma vaig comença a preparar la zona de pesca, ja que fins les 20h no es pot pescar Wink, primer vaig netejar la "meva" parcela de llaunes, pals, bosses,etc per evitar accidents i tambe per respecte al medi, quina vergonya em fa a vegades anar a la platja entre banyistes i pescadors poc respectuosos que es pensen que poden deixar la merda a tot arreu.

Una vegada neta la zona de pesca comença a preparar primer la safata, despres les canyes, preparo les gametes, ara faig servir un hibrid de nilon amb fluorocarbo que ultimament m'esta donant molt bon resultat, els hams hayabusa vermells del numero 2

Entre una cosa i l'altre es fan les vuit, avui anava ben preparat a nivell d'esquer, portava tita de palangre, llobarrer, funda, america i llombriu.

decideixo posar a la primera canya llobarrer i al contrari que faig habitualment, esco el cap del llobarrer a la primera canya que es la que tinc amb el nanofil i llenço mes lluny, normalment el cap el guardo fins al final perque el llobarrer aguanti mes i si em sobra aguanta uns dies, pero vaig dir que col...s

A la segona canya li poso un troç de tita de palangre i...

entre una cosa i un altre es fan les 20:40 i res cap picada, decideixo mirar la primera per veure com esta l'esquer i quan estic a un pam d'agafar la canya, Pam! picada bestia, miro i repeteix.... s'ha enganxat!! reviso el fre, agafo la canya, preparo i clavo, es una peça grosa comença a treure fil, vaig recollint sense forçar, fa un parell d'estrabades i vaig recollint, arriba a la vora de la platja i amb calma espero a que vingui una onada per a que m'ajudi a treure-la.

És una Orada de 47cm i 1650grms, venia enganxada sutilment del llavi, sort que no vaig forçar massa i vaig ser suau, sinó perdo la peça.

Vaig pensar, avui serà un bon dia, però res mes un sard petit i un pagellet tots dos retornats, cap a les 3 torno a casa, igualment la jornada la dono com a excelent
aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 25 Jul 2012, 00:48

Cordons quina una!!! Felicitats noi!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dc 25 Jul 2012, 15:22

Ets un artista!!! estàs de bones amb les orades, felicitats per la peça!!!
Ara fà dies que no en trec cap, però només pensar en els cops de cap que foten quan arriben a la sorra... ja em poso nerviós.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dv 27 Jul 2012, 13:26

Si, estic de bones amb les orades, ara fa 4-5 setmanes per la zona de palafrugell vaig treure mitja dotzena, be... eren oradelles, la que mes era de mig quilet, pero d'aquestes no tinc foto Smile Les dues mes grosses van anar al sac i la resta retornades a casa seva amb un bon ensurt Smile

aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dv 27 Jul 2012, 13:27

Si, estic de bones amb les orades, ara fa 4-5 setmanes per la zona de palafrugell vaig treure mitja dotzena, be... eren oradelles, la que mes era de mig quilet, pero d'aquestes no tinc foto Smile Les dues mes grosses van anar al sac i la resta retornades a casa seva amb un bon ensurt Smile

aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Dt 07 Ago 2012, 17:46

Sortida d'ahir a la tarda amb l'esquer que va sobrar el divendre

aberdalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 14 Oct 2014, 21:47

Aquest any estic estic de pega amb les orades.
En una setmana he partit tres linees i he perdut les conseqüents peces.El que més m'emprenya és que a dues els he vist la cara i han marxat amb l'ham, el plom i la cua de rata a una mort inmerescuda per un animal tan bonic.
La darrera, ahir al vespre, era el bitxo més gros que he dut mai agafat a l'ham desde la platja. Quan començes a recollir ja notes l'entitat de la captura, però en arribar a la sorra va treure fil i al marxar de costat es va enredar amb la linea de l'altre canya. Començo a cridar al company per que me la reculli i era xerrant pel cony mòbil a can pixa!!!. No va haver temps de res més, en un moment la cua de rata es va petar, pensava que era pel nus, la trencada, però va ser per on comença a crèixer el gruix del fil. Renecs de tota mena i sort que erem a la sorra per que si arriven a haver-hi pedres m'hi foto de cap. Per rematar-ho aquest matí a les cinc m'he despertat de mala llet pensant en el peix-trofeu que havia perdut.
En fi,l que demà si puc hi torno.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dv 31 Oct 2014, 10:44

Ahir vaig tornar-hi anar. Moltes hores d'espera, poca activitat.
Mar molt tranquil, massa pel meu gust, i ventet suau que no feia nosa.
Al veure salts de peixets a distància vaig entendre que els tallahams anaven patrullant la platja, merda a l'espardenya, vaig pensar.
La primera picada va suposar un petit sard que va tornar a l'aigua, però després d'una estoneta veig la canya ben recte. Al clavar i recollir ja vaig veure que no era un sarguet, cops de cap, sortides de fil del carret, la veritat és que pensava que seria més grossa peró al final una orada de 700 grms. que em va salvar la tarda i em va solucionar el sopar.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dv 31 Oct 2014, 20:55

Hola Joe
jo pensava que la gent ja no surtia a pescar
però veig que si , ia més amb una mica de sort
en hora bona