MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!
por dri79 Ayer a las 22:55

» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49

» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41

» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38

» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37

» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29

» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06

» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38

» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33

» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14

» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59

» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46

» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49

» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40

» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55

» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52

» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49

» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49

» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26

» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45

GALERIA

YOUTUBE
Maig 2012
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
Google Reader 
MSN 
AOL 
NewsGator 
Netvibes 
Bloglines 

Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Missatge  maiKel el Dg 20 Nov 2011, 19:21

Molt interessant aquest tema...Des de ben petit que volto per les Desembocadures del Fluvià i el Ter i com molts de vosaltres he vist moltes barbaritats. És cosa de tots que millori la situació. Fa uns mesos vaig veure un nanu com de 15 anys travessar amb un tresmall de 500 m o més tota la desembocadura al capvespre, i en una petita zodiac que devia fer metre i mig com a molt. Trucada als Agents rurals i poc o gens cas...està clar que el Fluvià sembla ben bé la rambla de Barcelona, sempre hi ha gent pescant i ha de ser complicat que un peix arribi a vell sense ser capturat en un moment o altre.

El secret és la Captura y Suelta. Jo pesco molt sovint i us puc assegurar que encara no he vist mai a ningú deixant anar un peix de més de 200 gr. És més, alguns m'han demanat el meu peix quan l'estava deixant anar i hasta oferint diners...

Així està la cosa, tot déu fa matances si pot, al propi forum pengen les seves fotos plenes de sang i excessos de cupo, i som quatre arreplegats concienciats els que volem arreglar el món, això fins que trobi algú que em demostri el contrari...

maiKel
www.forumdepesca.com

Edat: 26
Reputació: 0
Data de registre: 01/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dg 20 Nov 2011, 20:59

Aquest problema el trobarem en tots els llocs on anem a pescar, jo aquest any a la gola del Ter he deixat anar ja diversos llobarros, tant si que no fan la mida com si fan 30-40 centímetres, un palometó de més de tres quilos, sorells a manta .... en fi bastant peix, últimament gairebé mai porto el peix a casa, i he pogut comprovar que a més de no veure a ningú més que ho faci la gent s'ho emporta tot, palometes de pam, llobarros tan petits que encara tenen els punts negres que els desapareixen en arribar als 20-25 centímetres, daurades com el palmell de la mà .... I ja els pots dir missa que te envien a prendre ........
Diverses vegades he acabat tornant a casa per no acabar-me d'encendre Mad
Una nit al voltant de la 1:00 vaig haver de discutir-amb un personatge que es proposava calar una xarxa de banda a banda del riu deu metres abans d'arribar a la bocana, només va desistir quan vaig agafar el telèfon i vaig començar a marcar el número del seprona, el porto a la memòria del mòbil, però amb aquest vaig poder perquè anava sol, si són més d'un se t'encaren ....

Ara, una cosa és que truquis al Seprona, i una altra molt diferent que es presentin..., sort que ell no ho sabia

boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat: 45
Localització: Torroella
Reputació: 41
Data de registre: 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dg 20 Nov 2011, 21:38

ami uns estrangers sem varen tirar a sobre perque no deixes anar la barracuda!! i uns altres quan vaig tirar a l'aigua el llobarro de kilo i mig, es varen desesperar!!

ot
www.forumdepesca.com

Edat: 16
Localització: OLOT/L'ESCALA
Reputació: 2
Data de registre: 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dg 20 Nov 2011, 23:35

jo crec, que en general, almenys en aquest fòrum, la gent es bastant conscient, poder no tothom fa c&s sempre, o ho fa a conveniència, però en general els foreros respecten les talles mínimes, no fan animalades i a sobre fan c&s sovint. I si algú mai pasa el cupo, poder serà després de fer 5 porres seguides i enganxar un dia d'aquells de gloria dificils de repetir, però tampoc es la tònica habitual.

Jo faig c&s a conveniència, no sempre, el primer espet va anar cap a casa tot i ser petit, culinariament no va convencer, i ara gran o petit tornen tots a l'aigua, les aranyes si les vol algun company les agafo, si no les torno totes perque al kayak son més un perill que res més, els sorells doncs un parell van bé, més tornen a l'aigua, i així amb tot.... dijous vaig treure un llobarro maco de 2 pams, i el torno a l'aigua tot content, pensant dissabte hi tornes i ja en sortirà un d'igual o millor... i dissabte porra grossa i trobant a faltar el llobarro de dijous, mala llet, va com va... crec que es una decissió del moment i de cadascú, jo personalment respecto les talles mínimes i tot el peix petit tingui o no talla mínima, quan en trec un que no conec, foto, i cap a l'aigua, mai m'emporto res que no sigui per anar a la cassola, així de clar, però no crec que haguem de criminalitzar els companys, crec que està més que demostrat que els principals culpables son els professionals, i la gran falta de control de les administracions, tan sobre els professionals com sobre molts afeccionats, (mal anomenats pescadors), que emplenen mitja galleda amb peixos que no arriben al pam i que en la seva majoria son alevins d'espècies més grans als que no donen la oportunitat de crèixer i reproduir-se com seria ideal.... en fi, mai plou a gust de tothom...

Dani
www.forumdepesca.com

Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 21 Nov 2011, 00:14

La situació del Fluvià és una mica extrema... Només hi he estat dues vegades, una xafardejant i l'altra el dijous que vam quedar amb en Dani. Em sembla que no hi tornaré a no ser que quedi amb algun company forero, el que vaig veure allà no ho havia vist enlloc, bé, sí que ho havia vist, quan es va trencar el viver d'orades de Sant Feliu. Allò és una massificació extrema i una escabetxina constant, em sembla que és un bon lloc perquè espècies com el llobarro hi proliferin i en pocs anys no en quedarà ni rastre. Em sembla que és el cas més extrem que he vist mai.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 00:25

kruskis escrigué:La situació del Fluvià és una mica extrema... Només hi he estat dues vegades, una xafardejant i l'altra el dijous que vam quedar amb en Dani. Em sembla que no hi tornaré a no ser que quedi amb algun company forero, el que vaig veure allà no ho havia vist enlloc, bé, sí que ho havia vist, quan es va trencar el viver d'orades de Sant Feliu. Allò és una massificació extrema i una escabetxina constant, em sembla que és un bon lloc perquè espècies com el llobarro hi proliferin i en pocs anys no en quedarà ni rastre. Em sembla que és el cas més extrem que he vist mai.

Però en una cosa estarem d'acord, el fet de que aquestes escabetxines, es concentrin sobretot a desembocadures de rius grans, a girona per exemple al fluvià, i a la gola del ter, al tarragona al delta, i molt especialment en caps de setmana o dies festius, fa molt més fàcil que les autoritats competents ho puguin controlar i posar-hi remei... dissabte que vaig coincidir al fluvià amb un altre forero, em deia que a ell en 15 anys l'hi han demanat la llicència de pesca 2 cops.... si en 15 anys, a una persona que surt a pescar com a mínim un cop a la setmana a (unes 700 sortides o més), nomes li han demanat la llicència 2 cops, doncs diu molt poc a favor del control de les autoritats... tots sabem com controlen i molt a medes i al cap de creus, però hi ha una manca de control absolut a aquests "punts calents" com el fluvià o el ter, on les escabetxines son constants i setmana darrera setmana.....

A veure si alguna autoritat competent llegeix el comentari i ens diu la seva, que estaria bé...

I sobre denunciar al seprona, darp, o qui sigui, jo personalment vaig enviar una denuncia al darp amb una explicació i unes fotos, i no m'han dit ni ase, ni bestia, ni gràcies ni res, així que dubto que fessin res al respecte, o si ho van fer com a mínim jo no ho se....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ekaitz el Dl 21 Nov 2011, 08:00

Jo que a mes a mes soc pescador de truites, nomes heu de veure la pasivitat que mostra l'administracio en el tema de la vigilancia a les zones controlades de pesca. Porto 8 anys pescant pels rius de catalunya i m'han demanat la llicencia quatre vegades. Si tenim en compte que a moltes de les zones controlades de pesca l'administracio es deixa calers en repoblacions i no les vigilen, imagineu-vos la vigilancia que pot haver-hi a zones de pesca maritima on la administracio no hi posa diners. Es realment penos. Es per aixo que prefereixo cercar noves zones per pescar per tal de no trobar-me segons quins individus fent barbaritats perque no sera la primera vegada que tenim alguna moguda.

Ekaitz
www.forumdepesca.com

Localització: Girona
Reputació: 6
Data de registre: 26/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dl 21 Nov 2011, 18:09

No vull ser malinterpretat quan dic que la majoria de la gent quan pot fa matances...Evidentment hi ha de tot i aquí al forum per sort ens trobem moltes persones que tenim respecte encara que sigui ''mínim'' pels animals i per la llei, però jo crec que la llei de pesca recreativa és prou laxe com per a què superar el cupo no sigui justificable mai, portis les porres que portis... un subdirector de la caixa m'explicava fa uns dies tot cofoi com el diumenge va emplenar la barca de bonítols i perquè va perdre tots els jigs que si no...i que havia deixat al seu fill amb el fusell a la reserva integral de cap de creus mentre ell pescava bonítols a tope..''no passa res, aqui ningú vigila''. Quan el recrimino, la resposta fácil, això és per menjar jo no ho venc, els que fan mal son els francesos i els professionals.....i que més??? Em refereixo a això.

Justificar, tot es pot justificar, en tot cas desde costa, que és normal fer bolos a manta, ho puc arribar a entendre que un día es faci la gran pesquera i compensi pels dies que no s'ha pescat res, jo també ho he fet tot i que fa un temps i ara no ho aprovi, però des d'embarcació no m'ho empasso pas. JO he sortit les darreres setmanes i es veien pajareres i bonítols grossos a mansalva...no crec que sigui tan fàcil tornar molts dies de buit a casa si es surt amb barca...

El tema dels professionals ja és un discurs una mica gastat...com el del PP, la culpa sempre és dels altres però realment és de tots. El pescador de costa afecta precisament a la costa, i la quantitat de peix que es treu a les desembocadures, si estigués quantificat més d'un es portaria les mans al cap.

Conclusió, als que ens agrada pescar i disfrutar de la natura, el millor que podem fer es tornar la majoria del que pesquem si és que volem continuar gaudint d'aquest esport tan emocionant. Si no, pues algú de nosaltres tindrà algún dia l'honor de ser aquell que va pescar l'últim palometó o tonyina de la Costa Brava...igual que hi va haver fa dècades, algú que va tenir l'honor de pescar la última Corvina o l'últim esturió del Ter.

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 20:17

Que consti que no et malinterpreto, dono punts de vista diferents, com a tot arreu, som una petita comunitat, i hi ha de tot, de bons i de dolents, de lletxos més que de guapos, però de tot en general. La llei de pesca es una llei molt fluixeta o light, per una part hi ha els 10kgs, sense comptar el més gros, quan a d'altres comunitats el límit està a 5 kgs i ja em sembla be, no comptant el més gros, aixó representaria 2 peces molt bones, o 3 de mitjanes que per una jornada ja estaria be, i a partir d'aqui C&S.

Les talles mínimes algunes fan riure, 25cms un llobarro es poc, i com aquestes moltes.... i hi ha moltes espècies que no consten com a protegides o a talles mínimes, però podrien fer una regla genèrica que digues mínim x cms per la resta d'espècies, i així evitar moltes masacres amb peix petit que per no estar catalogat serveix per emplenar galledes i fer una "fritada" que en diuen alguns...

Miquel Angel en un post vaig posar un tema de la llicència de pesca d'euskadi, o si no un dia tu ensenyaré personalment, i quedaràs parat del nivell d'informació que et donen quan et treus allà la llicència de pesca. Allà el que infrigeixi la llei, no podrà dir que es per manca d'informació, aixó segur, ja que et donen un llibre molt complert amb talles mínimes, arts legals i no legals, zones de pesca, biotops que cal respectar, zones restringides, vaja, el que dic, que qui es passi la llei pel forro allà no podrà dir que no està avisat.

Aqui la llicència la treus per internet, la pagues més cara, no et donen cap informació, i si intentes esbrinar tu informació pel teu compte, pots caure en un parany de documentació en pdf, boe, bop, etc etc que si en treus l'aigua clara felicitats...

Per posar un exemple, aquesta setmana he sol·licitat ell permís de navegació a 3 punts concrets on vull anar en kayak, aigua dolça s'entén, ja que navegar sense aquest permís suposa fins a 6.000€ de multa. Ho fan pel tema del musclo zebra, i ho entenc.

Truco per telèfon, m'informo, no en trec l'aigua clara....

Em descarrego els formularis, els empleno, em presento personalment, i els entrego, però a per telèfon em van dir un preu, i personalment un altre.... encara no ho se segur tot i tenir la documentació entregada (i esperant resol·lució es clar...) I a sobre un dels punts de navegació sol·licitada es un punt conflictiu, com una patata calenta, (estany de banyoles), que ja veurem com acabarà i si m'el donen, esperant estic... el tràmit ja està fet...

Tot plegat, les coses de vegades no es fan be, alguns cops expressament, alguns cops per desconeixement, però creieu-me, que de vegades ho intentes fer be i costa moltissim, no ho posen gens fàcil !!

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dl 21 Nov 2011, 20:23

Tens tota la raó en això que comentes Dani, aquí la llei està mal feta, no es fa complir i no es facilita al qui vol viure complint-la...és el pitjor que tenim en aquest país...Si s'apliqués la llei durament un altre gall cantaria!!

només et corretgiré una coseta, no hi ha cap peix que no tingui talla mínima a la pesca recreativa, ja que en les especies que no tenen una d'específica s'apliquen els 15 cm per defecte...

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 23:25

maiKel escrigué:Tens tota la raó en això que comentes Dani, aquí la llei està mal feta, no es fa complir i no es facilita al qui vol viure complint-la...és el pitjor que tenim en aquest país...Si s'apliqués la llei durament un altre gall cantaria!!

només et corretgiré una coseta, no hi ha cap peix que no tingui talla mínima a la pesca recreativa, ja que en les especies que no tenen una d'específica s'apliquen els 15 cm per defecte...

doncs aixó dels 15 cms no ho sabia, així fins i tot els pobres serrans i julioles de les fregides haurien de ser indultats, millor encara !

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dl 21 Nov 2011, 23:53

Jajaja, realment sí! Per llei no es poden matar! Però potser no cal filar tan prim...no vull criminalitzar ningú que s'emporti un grapat de serrans per fer sopa...no és el tema. Cal diferenciar quan parlem d'espècies ubíqües, que tenen poca pressió de pesca i molt d'hàbitat favorable com serrans i julioles...aquets bitxos no els acabaríem ni que ens ho proposéssim tots plegats. El tema són les espècies que están fotudes com orada, llobarro...etc...

Penseu que si s'aprova el nou PRUG del Cap de Creus que regularà la pesca al parc natural, tal i com està redactat ara, no es deixarà pescar des de terra en zona de reserva nat. parcial ni tampoc la captura o tinença a bord en totes les aigües del Cap de Creus de mero, déntol, llobarro, orada, sarg imperial i corball entre d'altres...per ser espècies d'alt valor comercial que es reservarán a la pesca artesanal...

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 22 Nov 2011, 00:02

maiKel escrigué:Jajaja, realment sí! Per llei no es poden matar! Però potser no cal filar tan prim...no vull criminalitzar ningú que s'emporti un grapat de serrans per fer sopa...no és el tema. Cal diferenciar quan parlem d'espècies ubíqües, que tenen poca pressió de pesca i molt d'hàbitat favorable com serrans i julioles...aquets bitxos no els acabaríem ni que ens ho proposéssim tots plegats. El tema són les espècies que están fotudes com orada, llobarro...etc...

Penseu que si s'aprova el nou PRUG del Cap de Creus que regularà la pesca al parc natural, tal i com està redactat ara, no es deixarà pescar des de terra en zona de reserva nat. parcial ni tampoc la captura o tinença a bord en totes les aigües del Cap de Creus de mero, déntol, llobarro, orada, sarg imperial i corball entre d'altres...per ser espècies d'alt valor comercial que es reservarán a la pesca artesanal...

En aquest tema hi discrepo en dos coses... si fos així seria fantàstic per una banda, sempre i quan sigui exclusivament per pesca artesanal, i tampoc deixin entrar als d'arrastre, etc...

I el fet de pescar unes espècies si i d'altres no, es com el tema de la tonyina, veus gavines, activitat, t'hi acostes i llences un jig... si es un bonítol molt bé, premi, i si es una tonyina i en aquell moment venen els forestals, ets un criminal? o la pots deshamar i tornar a l'aigua sense que et possin a la garxola? per que es clar.... no sempre sabs que hi ha a sota ni que claves de vegades....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dt 22 Nov 2011, 17:52

[/quote]
En aquest tema hi discrepo en dos coses... si fos així seria fantàstic per una banda, sempre i quan sigui exclusivament per pesca artesanal, i tampoc deixin entrar als d'arrastre, etc...

I el fet de pescar unes espècies si i d'altres no, es com el tema de la tonyina, veus gavines, activitat, t'hi acostes i llences un jig... si es un bonítol molt bé, premi, i si es una tonyina i en aquell moment venen els forestals, ets un criminal? o la pots deshamar i tornar a l'aigua sense que et possin a la garxola? per que es clar.... no sempre sabs que hi ha a sota ni que claves de vegades....
[/quote]

Estimat company, no pots discrepar perquè no he donat cap opinió meva! jajaja, he descrit el que hi ha actualment al PRUG pendent d'aprovació. La pesca d'arrossegament porta prohibida al Cap de Creus des del 1998 any de creació del mateix i hi han nombroses denúncies per incompliment d'aquesta normativa.

Per altra part, si vas amb un equip lleuger per pescar bonítols i aconsegueixes treure una tonyina...OLé!! Una altra cosa és anar preparat amb una caña de popping tropical, un saltiga 8.000 y fil de 50 lliures, llavors ja no vas a per bonítols. De totes maneres jo entenc que mentre que deixis anar els peixos no has de tnir cap problema.

Per cert, jo no estic pas dacord amb la normativa que proposen. Sí en alguns aspectes com el de prohibir tot tipus de pesca al voltant de la Massa d'Oros o limitar la pesca artesanal a uns determinats metres de la costa etc...Si per fi fós faria mitja costa brava reserva natural parcial i unes quantes més integrals, a Begur, Montgrí, Formigues i Cap de Creus i posaria vigilància marítima efectiva, no com ara que només hi ha a les Medes i de tant en Tant al Cap d Creus... lo de prohibir la pesca des de costa em sembla un greuge comparatiu greu envers els que tenen barca...

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum