MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 05:50

He tingut l'honor de compartir una tarda/nit de pesca amb en Nopican i el seu amic Pere. Allí, en Nopican m'ha fet una lliçó magistral de com pescar amb streamers, tot i que el vent massa intens no ajudava gens. Una mica més tard, els tres estàvem pescant a spinning.
A l'hora de fer una aturada reparadora i aprofitar per menjar uns entrepans, en Pere m'ha explicat la regressió que ha anat sofrint aquest lloc, prop de la desembocadura del Fluvià, i que en aquest cas la culpa no era dels professionals. Amb pena, com a exemple m'explicava la foto d'una pescata feta entre quatre en que es veia una muntanyeta de llobarros, la majoria dels quals no feia la talla legal. Peix immadur, que no va crèixer, que no es va reproduir i que probablement bona part va acabar llençat a les escombreries al no aprofitar-se potser uns quatre-cents llobarros. Bonica herència per al futur ! Què pretenien demostrar/presumir ?
Ja era fosc. Havíem començat passades les cinc i ja eren les deu. A la meva darrera llençada, un IMA 130S n'ha clavat un de prop d'un kg. Jo era unes desenes de metres endins -duia vader- i he anat reculant amb dificultat cap a la platja. En veure que no venia ben clavat en Nopican l'ha recollit de seguida del terra en sortir-lo fora, i l'ha desclavat: "què en vols fer ?" m'ha preguntat. "Torna'l a l'aigua, si us plau" li he dit en to de complicitat. Anit, després de la història d'en Pere, ningú no es volia fer la foto amb cap peix !
Us n'adjunto un parell que vaig fer quan encara hi havia llum:

Cap a les 17:40, en Nopican a primer terme, encara amb la canya de mosca, i al fons el cap de Creus emboirat :

Cap a les sis, en Pere amb les darreres llums de la tarda:

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Missatge  LLOBARRO45 el Dc 24 Mar 2010, 12:53

Hola sr. Laureà. La majoria de persones que he conegut pescan a spinning per la costa de girona són "assassins" de peix, per tant el que em dius no em sorpren. Jo mateix m'he discutit amb pescadors que treien llobarros de pam i no un ni dos no.., 12, 15, 16... I el pitjor és que són gent de la terra i que parlen d'aquells temps que omplien furgonetes de llobarros!! És trist però els pitjors acostumen a ser els de la terra i no precisament els joves... :emoticon0072: :emoticon0072: :emoticon0093: :emoticon0093:

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Ara cap aquí, ara cap allà.
Data de registre : 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dc 24 Mar 2010, 13:51

Per mi els pitjors son molts dels que pesquen als canals amb asticot i micro ams, tot s'els hi mor embuchat, i a com que fan servir nailon super prim trenquen molt , hi pescat escorpores i congres amb tres i quatre ams al estomac clavats, a Empuriabrava i Roses volten una colla d'italians que venen caps de setmana carregats amb galledes d'asticot i neveres i en treuen mes de quaranta llobarros cada día, llencen asticot de continuo .

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 57
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 14:18

LLOBARRO45 escrigué:Hola sr. Laureà. La majoria de persones que he conegut pescan a spinning per la costa de girona són "assassins" de peix, per tant el que em dius no em sorpren. Jo mateix m'he discutit amb pescadors que treien llobarros de pam i no un ni dos no.., 12, 15, 16... I el pitjor és que són gent de la terra i que parlen d'aquells temps que omplien furgonetes de llobarros!! És trist però els pitjors acostumen a ser els de la terra i no precisament els joves... :emoticon0072: :emoticon0072: :emoticon0093: :emoticon0093:

Tens raó. A mi m'ha passat a Banyoles pescant el bass, quan encara tenia una mida mínima de captura de 25 cm i estava protegit, i , efectivament la "conversa" la vaig tenir amb un senyor gran d'allí. T'ho explicaré amb més detall en un altre post, perquè ara vaig just de temps.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Continuació del post anterior

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 19:20

Sr. Llobarro45, com et deia en el meu post anterior, una "conversa" com la que tu has tingut amb gent que ni tan sols respecta les mides del peix capturat, la vaig tenir a Banyoles. I dic conversa entre cometes, perquè la segona vegada el senyor es va quedar rondinat sol.
Un dissabte al matí estava pescant amb un esquer bastant selectiu: cuc Bercley de 25 cm a Texas amb ham 5/0 per evitar que m'hi entressin minitalles, quan em vaig creuar amb el senyor amb qüestió, amb una canyeta amb un plomet i cuc de terra amb ham petit, tot content anar omplint el cistell amb bass petits. Li vaig dir bon dia, i li vaig preguntar si sabia que el bass tenia una talla mínima de 25 cm (aleshores encara estava protegit) i em va contestar que això a la paella no es té en compte. L'home que anava força content amb la pescata, em mira i em pregunta "on vas amb això ?" referint-se al meu esquer, jo li contesto "prefereixo pescar un peix de un quilo, que no un quilo de peixets" i em miro el seu cistell, i ell, tot cofoi em contesta, jo en dec portar més de dos quilos ja. Ell va seguir el seu camí i jo el meu. Als pocs dies en vàrem tornar a creuar per la mateixa zona. Aquell dia jo duia un cranc de vinil a Texas, amb el que després clavaria un bass de 1,5 Kg, alliberat després de la foto (va sortir a Solo Pesca la foto de quan el tornava) , però el senyor de la canyeta, els cuquets i l'ham petit venia amb cara de pocs amics, rondinant. El vaig saludar "com anem ?" , avui no piquen, no en veig... i a mi em va faltar temps per dir-li "els que es va endur l'altre dia ja no els podrà tornar a pescar, perquè ja no hi són a l'estany" ... es va emprenyar i em contestar que la culpa era dels francesos i dels de Barcelona, que a Banyoles només haurien de poder-hi pescar els del poble... es va començar a posar vermell... Li vaig respondre "en Sarquella és de Banyoles, i els torna tots a l'aigua, senyor, bon dia tingui" i vaig marxar. En circumstàncies així, és molt difícil poder raonar quan una de les parts s'encega i no vol atendre a raons, o a dialogar sense enfadar-se. I allí es va quedar rondinat tot sol.
----
Ara, el black bass està considerat espècie "alòctona" tot i que es va introduir a la península l'any que jo vaig nèixer, finals de 1953. Per tant és tan "alòcton" com jo. La carpa també és "alòctona" però als cotos de ciprinds "sense mort", la carpa és sense mort, però el bass s'ha de sacrificar. La llàstima és que a mi, els bass, després de la foto, se m'escapen tots ! Bé, Banyoles també és de les comarques gironines, però les consideracions sobre les espècies alòctones en aigües continentals a Catalunya potser hauran d'anar a un altre espai. Ho consultaré a l'Admi-rable Oracle !

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dc 24 Mar 2010, 20:51

Ostres Laurea ha mi tambe em patinen tots cap ha l'aigua....

juby
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Duwuss el Dl 12 Abr 2010, 23:55

Suposo que cada modalitat te els seus depravats, a mi el spinning m´agrada entre d´altres coses perquè puc practicar la C&S amb garanties, encara que de tant en tant també vaig al surfcasting, i aquí he hagut d´emportar-me vertaderes anxovetes pel seu tamany perque s´havien empassat l´ham fins al fons. El problema que hi ha es de concienciació general, sense anar més lluny, aquesta Setmana Santa, treient el gos de passeig, vaig veure una barca professional recullint xarxa a no més de 15 metres de la sorra, i si aquesta gent va així visquent del mar...
Totes maneres el millor és la meva práctica: un bolo un dia, i una altre al següent, i així successivament... Razz

Duwuss
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : Girona
Data de registre : 12/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 20:17

Bona tarda gent!

M'agradaria reemprendre el fil d'aquest tema que va iniciar en Laureà.
Aquest tema, en resum, parla de Sant Pere Pescador i els llobarros. Com podeu veure jo sóc de Sant Pere Pescador, i vull explicar-vos que ha passat i que passa en aquest lloc amb els meus estimats llobarros.

Fa uns anys, en el curs baix del riu Fluvià podiem gaudir d'una important "colònia de llobarros". Tan és així que amb un matí en feiem prou per agafar una dotzena de llobarros ben macos (llavors cadascú en deixava anar algun, o no segons el seu esperit pescador).

Molts de vosaltres recordareu que fa aproximadament 5 o 6 anys (si no m'equivoco), hi va haver un temporal molt fort amb el qual es van escapar centenars de milers de milions de trilions d'aquest apreciat peix. M'en recordo d'estar passejant per la platja i veure com les onades treien els llobarros de l'aigua!

En aquells dies, i mesos que van durar, la desembocadura del fluvià semblava l'Espai Gironès en un dia de pluja, estava plena a rebentar. La gent n'agafava 100, 200, 300... Venia gent de molt lluny, amb CAIXES per emportar-se'n el màxim nombre possible.

Al cap de poc, es va posar de moda la pesca amb pinso, el pinso que mengen a les gàbies. I amb això encara picaven més.

El temps ha passat, i ara us explicaré en què ha derivat tot això: resulta que aquest lloc s'ha fet diria jo "massa conegut". De fet, a mi no m'importa que hi vagi tanta gent, el que a mi "em fa mal", és que segueixin pescant amb aquests hams tan petits, del nº 20,22,24 (això és incomprensible per mi!!!), i a més, amb el munt de pinso i asticot que tiren a l'aigua, fa que tot el peix d'aquest riu vagi tip, i a més, us ho dic jo, es deformen! He arribat a treure llobarros realment deformats, amb una panxa enorme, i la cua cap amunt!
A això afegir que els llobarros que pesquen no passen del pam.

Anava a dir que aquells llobarros que es van escapar s'han carregat aquest paratge pesquer, però no, la culpa és d'aquests que segueixen pescant amb minihams, netejant el riu dels llobarrets que encara han de creixer i criar i repoblar la zona.

No se si m'he explicat gaire bé, però el que vull dir és que s'estan carregant, si no ho han fet ja, la pesca a la desembocadura del Fluvià!

Tot això ho explico ara perquè l'altre dia vaig anar a fer-hi un tom en bici, i em vaig tornar a trobar amb aquest panorama. Ara semblaré idiota, però m'entren ganes de plorar!

CONSERVAR ELS PEIXOS, I CONSEQÜENMENT LA PESCA ÉS COSA DE TOTS!!!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 20:44

Per cert, algú de vosaltres freqüenta per la zona? Algú ha viscut o viu el que explico?
M'agradaria que si algú de vosaltres s'ha adonat també del canvi que ha sofert aquesta zona, pogués corroborar-ho.

Gràcies

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dc 04 Ago 2010, 22:09

amic calador,aixo esta pasant a tot arreu desde el cantabric al mediterra pasa al fluvia,muga,deltebre etc,pasa desde els pescadors profesionals, als aficionats com nosaltres.
pensa que a menys peixos, les casas de esquers han evolucionat tambe, sino mira per ej..
el dento, avans sempre amb esquer, es pescava algun ejemplar, ara a jigging el doble, el triple o poder mes, aixo pasa per el llobarro, cuants de nosaltres fa deu anys enrrere no treiem algun llobarro?(al menys al mes, cuan me miraban com un bixo raro que collons vol pescar aquet paio amb un anguilo i una bombeta )cuan nomes el llobarro al feiam amb sardina tot evoluciona rapidament pero no ens donem conta i els peixos tenen el seu circle,no els deixem reproduirse i la inmensa majoria de pescadors se enporten cualsevol cosa a casa per tamany i especies jo aquet any, nomes de lobarro 3 i els 3 al aigua .
SALUT I FORÇA PEIXOS

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 04 Ago 2010, 22:11

Jo no fa "gaire" que la freqüento, però en sé d'un que atraca una barca de fibra de vidre a la riba, a la desembocadura, abans de la gola, costat riu i que alguna vegada l'he vist calar a la nit, una xarxa al tram estret abans de la gola i treure-la just abans no trenqui el dia. I tant panxo, el paio. Això està prohibit, no? o el tio té un permís especial??? era l'època que els anguilons remunten el riu. No sé si encara ho fa.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dj 05 Ago 2010, 01:08

Sergispining, estic segur que això passa a tot arreu, però jo us he explicat el que visc jo any rere any a la zona on freqüento, per tant, és el que més em toca de prop. La veritat és que sap greu que això passi.
Tens raó també pel que fa a l'evolució del món de la pesca, jo he sentit a dir que fa bastants anys agafaven llobarros amb un pal de chupa-chups i una ploma de gallina.
En fi, ha estat una manera de desfogar-me.
Merci

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dj 05 Ago 2010, 01:17

Hola Tola!

Jo també tinc la barca en aquest embarcader del que parles.
Et confirmo que està totalment prohibida la pràctica que fa aquest paio, i no perquè ho faci de nit, sino per qué en el riu no s'hi pot posar cap tipus de xarxes, ni palangres, ni fluixes...
En l'epoca que entren les angules al riu (desembre), hi han una colla de tres o quatre pescadors que tenen llicencia per colocar unes xarxes verdes a la vora de la bocana, per tal de pescar angules.
Lamento dir-te que em puc imaginar qui és aquest home que cala de nit, però el cert és que n'hi ha més d'un que fa il·legalitats al fluvià. Et podria explicar unes quantes anècdotes amb els llobarros, les orades, les sepies amb aquests "pescadors furtius", però només serviria per posar-nos de mala llet.

Merci

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 14 Nov 2011, 02:41

Ei calador com dissabte vaig estar pel teu poble, doncs res, confirmar-te que els pescadors que et vaig comentar anaven amb hams del 18/20, galleda plena a 1/3 de peixos que cap feia el pam... així que suposo que continuen les matances que comenteu al fluvià.

El lloc em va encantar, vaig veure activitat ja que vaig veure un banc de llisses sortir literalment volant per sobre senyal de que alguna bestia els empaitava, però si la gent que hi va, emplenen la galleda amb peix petit i en fan prou i ningú els hi diu res, doncs aixó continuarà igual....

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dl 14 Nov 2011, 22:05

Dani escrigué:Ei calador com dissabte vaig estar pel teu poble, doncs res, confirmar-te que els pescadors que et vaig comentar anaven amb hams del 18/20, galleda plena a 1/3 de peixos que cap feia el pam... així que suposo que continuen les matances que comenteu al fluvià.

El lloc em va encantar, vaig veure activitat ja que vaig veure un banc de llisses sortir literalment volant per sobre senyal de que alguna bestia els empaitava, però si la gent que hi va, emplenen la galleda amb peix petit i en fan prou i ningú els hi diu res, doncs aixó continuarà igual....

No ase falta que me dises nada mas!!!

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dg 20 Nov 2011, 21:21

Molt interessant aquest tema...Des de ben petit que volto per les Desembocadures del Fluvià i el Ter i com molts de vosaltres he vist moltes barbaritats. És cosa de tots que millori la situació. Fa uns mesos vaig veure un nanu com de 15 anys travessar amb un tresmall de 500 m o més tota la desembocadura al capvespre, i en una petita zodiac que devia fer metre i mig com a molt. Trucada als Agents rurals i poc o gens cas...està clar que el Fluvià sembla ben bé la rambla de Barcelona, sempre hi ha gent pescant i ha de ser complicat que un peix arribi a vell sense ser capturat en un moment o altre.

El secret és la Captura y Suelta. Jo pesco molt sovint i us puc assegurar que encara no he vist mai a ningú deixant anar un peix de més de 200 gr. És més, alguns m'han demanat el meu peix quan l'estava deixant anar i hasta oferint diners...

Així està la cosa, tot déu fa matances si pot, al propi forum pengen les seves fotos plenes de sang i excessos de cupo, i som quatre arreplegats concienciats els que volem arreglar el món, això fins que trobi algú que em demostri el contrari...

maiKel
www.forumdepesca.com

Data de registre : 01/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dg 20 Nov 2011, 22:59

Aquest problema el trobarem en tots els llocs on anem a pescar, jo aquest any a la gola del Ter he deixat anar ja diversos llobarros, tant si que no fan la mida com si fan 30-40 centímetres, un palometó de més de tres quilos, sorells a manta .... en fi bastant peix, últimament gairebé mai porto el peix a casa, i he pogut comprovar que a més de no veure a ningú més que ho faci la gent s'ho emporta tot, palometes de pam, llobarros tan petits que encara tenen els punts negres que els desapareixen en arribar als 20-25 centímetres, daurades com el palmell de la mà .... I ja els pots dir missa que te envien a prendre ........
Diverses vegades he acabat tornant a casa per no acabar-me d'encendre Mad
Una nit al voltant de la 1:00 vaig haver de discutir-amb un personatge que es proposava calar una xarxa de banda a banda del riu deu metres abans d'arribar a la bocana, només va desistir quan vaig agafar el telèfon i vaig començar a marcar el número del seprona, el porto a la memòria del mòbil, però amb aquest vaig poder perquè anava sol, si són més d'un se t'encaren ....

Ara, una cosa és que truquis al Seprona, i una altra molt diferent que es presentin..., sort que ell no ho sabia

boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dg 20 Nov 2011, 23:38

ami uns estrangers sem varen tirar a sobre perque no deixes anar la barracuda!! i uns altres quan vaig tirar a l'aigua el llobarro de kilo i mig, es varen desesperar!!

ot
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 01:35

jo crec, que en general, almenys en aquest fòrum, la gent es bastant conscient, poder no tothom fa c&s sempre, o ho fa a conveniència, però en general els foreros respecten les talles mínimes, no fan animalades i a sobre fan c&s sovint. I si algú mai pasa el cupo, poder serà després de fer 5 porres seguides i enganxar un dia d'aquells de gloria dificils de repetir, però tampoc es la tònica habitual.

Jo faig c&s a conveniència, no sempre, el primer espet va anar cap a casa tot i ser petit, culinariament no va convencer, i ara gran o petit tornen tots a l'aigua, les aranyes si les vol algun company les agafo, si no les torno totes perque al kayak son més un perill que res més, els sorells doncs un parell van bé, més tornen a l'aigua, i així amb tot.... dijous vaig treure un llobarro maco de 2 pams, i el torno a l'aigua tot content, pensant dissabte hi tornes i ja en sortirà un d'igual o millor... i dissabte porra grossa i trobant a faltar el llobarro de dijous, mala llet, va com va... crec que es una decissió del moment i de cadascú, jo personalment respecto les talles mínimes i tot el peix petit tingui o no talla mínima, quan en trec un que no conec, foto, i cap a l'aigua, mai m'emporto res que no sigui per anar a la cassola, així de clar, però no crec que haguem de criminalitzar els companys, crec que està més que demostrat que els principals culpables son els professionals, i la gran falta de control de les administracions, tan sobre els professionals com sobre molts afeccionats, (mal anomenats pescadors), que emplenen mitja galleda amb peixos que no arriben al pam i que en la seva majoria son alevins d'espècies més grans als que no donen la oportunitat de crèixer i reproduir-se com seria ideal.... en fi, mai plou a gust de tothom...

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 21 Nov 2011, 02:14

La situació del Fluvià és una mica extrema... Només hi he estat dues vegades, una xafardejant i l'altra el dijous que vam quedar amb en Dani. Em sembla que no hi tornaré a no ser que quedi amb algun company forero, el que vaig veure allà no ho havia vist enlloc, bé, sí que ho havia vist, quan es va trencar el viver d'orades de Sant Feliu. Allò és una massificació extrema i una escabetxina constant, em sembla que és un bon lloc perquè espècies com el llobarro hi proliferin i en pocs anys no en quedarà ni rastre. Em sembla que és el cas més extrem que he vist mai.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 02:25

kruskis escrigué:La situació del Fluvià és una mica extrema... Només hi he estat dues vegades, una xafardejant i l'altra el dijous que vam quedar amb en Dani. Em sembla que no hi tornaré a no ser que quedi amb algun company forero, el que vaig veure allà no ho havia vist enlloc, bé, sí que ho havia vist, quan es va trencar el viver d'orades de Sant Feliu. Allò és una massificació extrema i una escabetxina constant, em sembla que és un bon lloc perquè espècies com el llobarro hi proliferin i en pocs anys no en quedarà ni rastre. Em sembla que és el cas més extrem que he vist mai.

Però en una cosa estarem d'acord, el fet de que aquestes escabetxines, es concentrin sobretot a desembocadures de rius grans, a girona per exemple al fluvià, i a la gola del ter, al tarragona al delta, i molt especialment en caps de setmana o dies festius, fa molt més fàcil que les autoritats competents ho puguin controlar i posar-hi remei... dissabte que vaig coincidir al fluvià amb un altre forero, em deia que a ell en 15 anys l'hi han demanat la llicència de pesca 2 cops.... si en 15 anys, a una persona que surt a pescar com a mínim un cop a la setmana a (unes 700 sortides o més), nomes li han demanat la llicència 2 cops, doncs diu molt poc a favor del control de les autoritats... tots sabem com controlen i molt a medes i al cap de creus, però hi ha una manca de control absolut a aquests "punts calents" com el fluvià o el ter, on les escabetxines son constants i setmana darrera setmana.....

A veure si alguna autoritat competent llegeix el comentari i ens diu la seva, que estaria bé...

I sobre denunciar al seprona, darp, o qui sigui, jo personalment vaig enviar una denuncia al darp amb una explicació i unes fotos, i no m'han dit ni ase, ni bestia, ni gràcies ni res, així que dubto que fessin res al respecte, o si ho van fer com a mínim jo no ho se....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ekaitz el Dl 21 Nov 2011, 10:00

Jo que a mes a mes soc pescador de truites, nomes heu de veure la pasivitat que mostra l'administracio en el tema de la vigilancia a les zones controlades de pesca. Porto 8 anys pescant pels rius de catalunya i m'han demanat la llicencia quatre vegades. Si tenim en compte que a moltes de les zones controlades de pesca l'administracio es deixa calers en repoblacions i no les vigilen, imagineu-vos la vigilancia que pot haver-hi a zones de pesca maritima on la administracio no hi posa diners. Es realment penos. Es per aixo que prefereixo cercar noves zones per pescar per tal de no trobar-me segons quins individus fent barbaritats perque no sera la primera vegada que tenim alguna moguda.

Ekaitz
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 26/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dl 21 Nov 2011, 20:09

No vull ser malinterpretat quan dic que la majoria de la gent quan pot fa matances...Evidentment hi ha de tot i aquí al forum per sort ens trobem moltes persones que tenim respecte encara que sigui ''mínim'' pels animals i per la llei, però jo crec que la llei de pesca recreativa és prou laxe com per a què superar el cupo no sigui justificable mai, portis les porres que portis... un subdirector de la caixa m'explicava fa uns dies tot cofoi com el diumenge va emplenar la barca de bonítols i perquè va perdre tots els jigs que si no...i que havia deixat al seu fill amb el fusell a la reserva integral de cap de creus mentre ell pescava bonítols a tope..''no passa res, aqui ningú vigila''. Quan el recrimino, la resposta fácil, això és per menjar jo no ho venc, els que fan mal son els francesos i els professionals.....i que més??? Em refereixo a això.

Justificar, tot es pot justificar, en tot cas desde costa, que és normal fer bolos a manta, ho puc arribar a entendre que un día es faci la gran pesquera i compensi pels dies que no s'ha pescat res, jo també ho he fet tot i que fa un temps i ara no ho aprovi, però des d'embarcació no m'ho empasso pas. JO he sortit les darreres setmanes i es veien pajareres i bonítols grossos a mansalva...no crec que sigui tan fàcil tornar molts dies de buit a casa si es surt amb barca...

El tema dels professionals ja és un discurs una mica gastat...com el del PP, la culpa sempre és dels altres però realment és de tots. El pescador de costa afecta precisament a la costa, i la quantitat de peix que es treu a les desembocadures, si estigués quantificat més d'un es portaria les mans al cap.

Conclusió, als que ens agrada pescar i disfrutar de la natura, el millor que podem fer es tornar la majoria del que pesquem si és que volem continuar gaudint d'aquest esport tan emocionant. Si no, pues algú de nosaltres tindrà algún dia l'honor de ser aquell que va pescar l'últim palometó o tonyina de la Costa Brava...igual que hi va haver fa dècades, algú que va tenir l'honor de pescar la última Corvina o l'últim esturió del Ter.

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 21 Nov 2011, 22:17

Que consti que no et malinterpreto, dono punts de vista diferents, com a tot arreu, som una petita comunitat, i hi ha de tot, de bons i de dolents, de lletxos més que de guapos, però de tot en general. La llei de pesca es una llei molt fluixeta o light, per una part hi ha els 10kgs, sense comptar el més gros, quan a d'altres comunitats el límit està a 5 kgs i ja em sembla be, no comptant el més gros, aixó representaria 2 peces molt bones, o 3 de mitjanes que per una jornada ja estaria be, i a partir d'aqui C&S.

Les talles mínimes algunes fan riure, 25cms un llobarro es poc, i com aquestes moltes.... i hi ha moltes espècies que no consten com a protegides o a talles mínimes, però podrien fer una regla genèrica que digues mínim x cms per la resta d'espècies, i així evitar moltes masacres amb peix petit que per no estar catalogat serveix per emplenar galledes i fer una "fritada" que en diuen alguns...

Miquel Angel en un post vaig posar un tema de la llicència de pesca d'euskadi, o si no un dia tu ensenyaré personalment, i quedaràs parat del nivell d'informació que et donen quan et treus allà la llicència de pesca. Allà el que infrigeixi la llei, no podrà dir que es per manca d'informació, aixó segur, ja que et donen un llibre molt complert amb talles mínimes, arts legals i no legals, zones de pesca, biotops que cal respectar, zones restringides, vaja, el que dic, que qui es passi la llei pel forro allà no podrà dir que no està avisat.

Aqui la llicència la treus per internet, la pagues més cara, no et donen cap informació, i si intentes esbrinar tu informació pel teu compte, pots caure en un parany de documentació en pdf, boe, bop, etc etc que si en treus l'aigua clara felicitats...

Per posar un exemple, aquesta setmana he sol·licitat ell permís de navegació a 3 punts concrets on vull anar en kayak, aigua dolça s'entén, ja que navegar sense aquest permís suposa fins a 6.000€ de multa. Ho fan pel tema del musclo zebra, i ho entenc.

Truco per telèfon, m'informo, no en trec l'aigua clara....

Em descarrego els formularis, els empleno, em presento personalment, i els entrego, però a per telèfon em van dir un preu, i personalment un altre.... encara no ho se segur tot i tenir la documentació entregada (i esperant resol·lució es clar...) I a sobre un dels punts de navegació sol·licitada es un punt conflictiu, com una patata calenta, (estany de banyoles), que ja veurem com acabarà i si m'el donen, esperant estic... el tràmit ja està fet...

Tot plegat, les coses de vegades no es fan be, alguns cops expressament, alguns cops per desconeixement, però creieu-me, que de vegades ho intentes fer be i costa moltissim, no ho posen gens fàcil !!

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dl 21 Nov 2011, 22:23

Tens tota la raó en això que comentes Dani, aquí la llei està mal feta, no es fa complir i no es facilita al qui vol viure complint-la...és el pitjor que tenim en aquest país...Si s'apliqués la llei durament un altre gall cantaria!!

només et corretgiré una coseta, no hi ha cap peix que no tingui talla mínima a la pesca recreativa, ja que en les especies que no tenen una d'específica s'apliquen els 15 cm per defecte...

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: