MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!
por dri79 Ayer a las 22:55

» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49

» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41

» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38

» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37

» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29

» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06

» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38

» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33

» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14

» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59

» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46

» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49

» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40

» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55

» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52

» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49

» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49

» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26

» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45

GALERIA

YOUTUBE
Maig 2012
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
Google Reader 
MSN 
AOL 
NewsGator 
Netvibes 
Bloglines 

Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 03:50

He tingut l'honor de compartir una tarda/nit de pesca amb en Nopican i el seu amic Pere. Allí, en Nopican m'ha fet una lliçó magistral de com pescar amb streamers, tot i que el vent massa intens no ajudava gens. Una mica més tard, els tres estàvem pescant a spinning.
A l'hora de fer una aturada reparadora i aprofitar per menjar uns entrepans, en Pere m'ha explicat la regressió que ha anat sofrint aquest lloc, prop de la desembocadura del Fluvià, i que en aquest cas la culpa no era dels professionals. Amb pena, com a exemple m'explicava la foto d'una pescata feta entre quatre en que es veia una muntanyeta de llobarros, la majoria dels quals no feia la talla legal. Peix immadur, que no va crèixer, que no es va reproduir i que probablement bona part va acabar llençat a les escombreries al no aprofitar-se potser uns quatre-cents llobarros. Bonica herència per al futur ! Què pretenien demostrar/presumir ?
Ja era fosc. Havíem començat passades les cinc i ja eren les deu. A la meva darrera llençada, un IMA 130S n'ha clavat un de prop d'un kg. Jo era unes desenes de metres endins -duia vader- i he anat reculant amb dificultat cap a la platja. En veure que no venia ben clavat en Nopican l'ha recollit de seguida del terra en sortir-lo fora, i l'ha desclavat: "què en vols fer ?" m'ha preguntat. "Torna'l a l'aigua, si us plau" li he dit en to de complicitat. Anit, després de la història d'en Pere, ningú no es volia fer la foto amb cap peix !
Us n'adjunto un parell que vaig fer quan encara hi havia llum:

Cap a les 17:40, en Nopican a primer terme, encara amb la canya de mosca, i al fons el cap de Creus emboirat :

Cap a les sis, en Pere amb les darreres llums de la tarda:

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Un dimarts tarda/nit a Sant Pere Pescador

Missatge  LLOBARRO45 el Dc 24 Mar 2010, 10:53

Hola sr. Laureà. La majoria de persones que he conegut pescan a spinning per la costa de girona són "assassins" de peix, per tant el que em dius no em sorpren. Jo mateix m'he discutit amb pescadors que treien llobarros de pam i no un ni dos no.., 12, 15, 16... I el pitjor és que són gent de la terra i que parlen d'aquells temps que omplien furgonetes de llobarros!! És trist però els pitjors acostumen a ser els de la terra i no precisament els joves... :emoticon0072: :emoticon0072: :emoticon0093: :emoticon0093:

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat: 26
Localització: CAN MUSCLO FARCIT
Data de registre: 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dc 24 Mar 2010, 11:51

Per mi els pitjors son molts dels que pesquen als canals amb asticot i micro ams, tot s'els hi mor embuchat, i a com que fan servir nailon super prim trenquen molt , hi pescat escorpores i congres amb tres i quatre ams al estomac clavats, a Empuriabrava i Roses volten una colla d'italians que venen caps de setmana carregats amb galledes d'asticot i neveres i en treuen mes de quaranta llobarros cada día, llencen asticot de continuo .

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat: 53
Localització: Riudellots-Empuriabrava
Reputació: 1
Data de registre: 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 12:18

LLOBARRO45 escrigué:Hola sr. Laureà. La majoria de persones que he conegut pescan a spinning per la costa de girona són "assassins" de peix, per tant el que em dius no em sorpren. Jo mateix m'he discutit amb pescadors que treien llobarros de pam i no un ni dos no.., 12, 15, 16... I el pitjor és que són gent de la terra i que parlen d'aquells temps que omplien furgonetes de llobarros!! És trist però els pitjors acostumen a ser els de la terra i no precisament els joves... :emoticon0072: :emoticon0072: :emoticon0093: :emoticon0093:

Tens raó. A mi m'ha passat a Banyoles pescant el bass, quan encara tenia una mida mínima de captura de 25 cm i estava protegit, i , efectivament la "conversa" la vaig tenir amb un senyor gran d'allí. T'ho explicaré amb més detall en un altre post, perquè ara vaig just de temps.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Continuació del post anterior

Missatge  Laureà el Dc 24 Mar 2010, 17:20

Sr. Llobarro45, com et deia en el meu post anterior, una "conversa" com la que tu has tingut amb gent que ni tan sols respecta les mides del peix capturat, la vaig tenir a Banyoles. I dic conversa entre cometes, perquè la segona vegada el senyor es va quedar rondinat sol.
Un dissabte al matí estava pescant amb un esquer bastant selectiu: cuc Bercley de 25 cm a Texas amb ham 5/0 per evitar que m'hi entressin minitalles, quan em vaig creuar amb el senyor amb qüestió, amb una canyeta amb un plomet i cuc de terra amb ham petit, tot content anar omplint el cistell amb bass petits. Li vaig dir bon dia, i li vaig preguntar si sabia que el bass tenia una talla mínima de 25 cm (aleshores encara estava protegit) i em va contestar que això a la paella no es té en compte. L'home que anava força content amb la pescata, em mira i em pregunta "on vas amb això ?" referint-se al meu esquer, jo li contesto "prefereixo pescar un peix de un quilo, que no un quilo de peixets" i em miro el seu cistell, i ell, tot cofoi em contesta, jo en dec portar més de dos quilos ja. Ell va seguir el seu camí i jo el meu. Als pocs dies en vàrem tornar a creuar per la mateixa zona. Aquell dia jo duia un cranc de vinil a Texas, amb el que després clavaria un bass de 1,5 Kg, alliberat després de la foto (va sortir a Solo Pesca la foto de quan el tornava) , però el senyor de la canyeta, els cuquets i l'ham petit venia amb cara de pocs amics, rondinant. El vaig saludar "com anem ?" , avui no piquen, no en veig... i a mi em va faltar temps per dir-li "els que es va endur l'altre dia ja no els podrà tornar a pescar, perquè ja no hi són a l'estany" ... es va emprenyar i em contestar que la culpa era dels francesos i dels de Barcelona, que a Banyoles només haurien de poder-hi pescar els del poble... es va començar a posar vermell... Li vaig respondre "en Sarquella és de Banyoles, i els torna tots a l'aigua, senyor, bon dia tingui" i vaig marxar. En circumstàncies així, és molt difícil poder raonar quan una de les parts s'encega i no vol atendre a raons, o a dialogar sense enfadar-se. I allí es va quedar rondinat tot sol.
----
Ara, el black bass està considerat espècie "alòctona" tot i que es va introduir a la península l'any que jo vaig nèixer, finals de 1953. Per tant és tan "alòcton" com jo. La carpa també és "alòctona" però als cotos de ciprinds "sense mort", la carpa és sense mort, però el bass s'ha de sacrificar. La llàstima és que a mi, els bass, després de la foto, se m'escapen tots ! Bé, Banyoles també és de les comarques gironines, però les consideracions sobre les espècies alòctones en aigües continentals a Catalunya potser hauran d'anar a un altre espai. Ho consultaré a l'Admi-rable Oracle !

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dc 24 Mar 2010, 18:51

Ostres Laurea ha mi tambe em patinen tots cap ha l'aigua....

juby
www.forumdepesca.com

Edat: 35
Localització: Manresa
Reputació: 1
Data de registre: 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Duwuss el Dl 12 Abr 2010, 21:55

Suposo que cada modalitat te els seus depravats, a mi el spinning m´agrada entre d´altres coses perquè puc practicar la C&S amb garanties, encara que de tant en tant també vaig al surfcasting, i aquí he hagut d´emportar-me vertaderes anxovetes pel seu tamany perque s´havien empassat l´ham fins al fons. El problema que hi ha es de concienciació general, sense anar més lluny, aquesta Setmana Santa, treient el gos de passeig, vaig veure una barca professional recullint xarxa a no més de 15 metres de la sorra, i si aquesta gent va així visquent del mar...
Totes maneres el millor és la meva práctica: un bolo un dia, i una altre al següent, i així successivament... Razz

Duwuss
www.forumdepesca.com

Edat: 37
Localització: Girona
Data de registre: 12/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 18:17

Bona tarda gent!

M'agradaria reemprendre el fil d'aquest tema que va iniciar en Laureà.
Aquest tema, en resum, parla de Sant Pere Pescador i els llobarros. Com podeu veure jo sóc de Sant Pere Pescador, i vull explicar-vos que ha passat i que passa en aquest lloc amb els meus estimats llobarros.

Fa uns anys, en el curs baix del riu Fluvià podiem gaudir d'una important "colònia de llobarros". Tan és així que amb un matí en feiem prou per agafar una dotzena de llobarros ben macos (llavors cadascú en deixava anar algun, o no segons el seu esperit pescador).

Molts de vosaltres recordareu que fa aproximadament 5 o 6 anys (si no m'equivoco), hi va haver un temporal molt fort amb el qual es van escapar centenars de milers de milions de trilions d'aquest apreciat peix. M'en recordo d'estar passejant per la platja i veure com les onades treien els llobarros de l'aigua!

En aquells dies, i mesos que van durar, la desembocadura del fluvià semblava l'Espai Gironès en un dia de pluja, estava plena a rebentar. La gent n'agafava 100, 200, 300... Venia gent de molt lluny, amb CAIXES per emportar-se'n el màxim nombre possible.

Al cap de poc, es va posar de moda la pesca amb pinso, el pinso que mengen a les gàbies. I amb això encara picaven més.

El temps ha passat, i ara us explicaré en què ha derivat tot això: resulta que aquest lloc s'ha fet diria jo "massa conegut". De fet, a mi no m'importa que hi vagi tanta gent, el que a mi "em fa mal", és que segueixin pescant amb aquests hams tan petits, del nº 20,22,24 (això és incomprensible per mi!!!), i a més, amb el munt de pinso i asticot que tiren a l'aigua, fa que tot el peix d'aquest riu vagi tip, i a més, us ho dic jo, es deformen! He arribat a treure llobarros realment deformats, amb una panxa enorme, i la cua cap amunt!
A això afegir que els llobarros que pesquen no passen del pam.

Anava a dir que aquells llobarros que es van escapar s'han carregat aquest paratge pesquer, però no, la culpa és d'aquests que segueixen pescant amb minihams, netejant el riu dels llobarrets que encara han de creixer i criar i repoblar la zona.

No se si m'he explicat gaire bé, però el que vull dir és que s'estan carregant, si no ho han fet ja, la pesca a la desembocadura del Fluvià!

Tot això ho explico ara perquè l'altre dia vaig anar a fer-hi un tom en bici, i em vaig tornar a trobar amb aquest panorama. Ara semblaré idiota, però m'entren ganes de plorar!

CONSERVAR ELS PEIXOS, I CONSEQÜENMENT LA PESCA ÉS COSA DE TOTS!!!

calador
www.forumdepesca.com

Edat: 25
Localització: Costa Brava
Reputació: 31
Data de registre: 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 18:44

Per cert, algú de vosaltres freqüenta per la zona? Algú ha viscut o viu el que explico?
M'agradaria que si algú de vosaltres s'ha adonat també del canvi que ha sofert aquesta zona, pogués corroborar-ho.

Gràcies

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dc 04 Ago 2010, 20:09

amic calador,aixo esta pasant a tot arreu desde el cantabric al mediterra pasa al fluvia,muga,deltebre etc,pasa desde els pescadors profesionals, als aficionats com nosaltres.
pensa que a menys peixos, les casas de esquers han evolucionat tambe, sino mira per ej..
el dento, avans sempre amb esquer, es pescava algun ejemplar, ara a jigging el doble, el triple o poder mes, aixo pasa per el llobarro, cuants de nosaltres fa deu anys enrrere no treiem algun llobarro?(al menys al mes, cuan me miraban com un bixo raro que collons vol pescar aquet paio amb un anguilo i una bombeta )cuan nomes el llobarro al feiam amb sardina tot evoluciona rapidament pero no ens donem conta i els peixos tenen el seu circle,no els deixem reproduirse i la inmensa majoria de pescadors se enporten cualsevol cosa a casa per tamany i especies jo aquet any, nomes de lobarro 3 i els 3 al aigua .
SALUT I FORÇA PEIXOS

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat: 36
Localització: girona- maçanet de la selva
Reputació: -5
Data de registre: 07/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 04 Ago 2010, 20:11

Jo no fa "gaire" que la freqüento, però en sé d'un que atraca una barca de fibra de vidre a la riba, a la desembocadura, abans de la gola, costat riu i que alguna vegada l'he vist calar a la nit, una xarxa al tram estret abans de la gola i treure-la just abans no trenqui el dia. I tant panxo, el paio. Això està prohibit, no? o el tio té un permís especial??? era l'època que els anguilons remunten el riu. No sé si encara ho fa.

Tola
www.forumdepesca.com

Reputació: 50
Data de registre: 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 23:08

Sergispining, estic segur que això passa a tot arreu, però jo us he explicat el que visc jo any rere any a la zona on freqüento, per tant, és el que més em toca de prop. La veritat és que sap greu que això passi.
Tens raó també pel que fa a l'evolució del món de la pesca, jo he sentit a dir que fa bastants anys agafaven llobarros amb un pal de chupa-chups i una ploma de gallina.
En fi, ha estat una manera de desfogar-me.
Merci

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 04 Ago 2010, 23:17

Hola Tola!

Jo també tinc la barca en aquest embarcader del que parles.
Et confirmo que està totalment prohibida la pràctica que fa aquest paio, i no perquè ho faci de nit, sino per qué en el riu no s'hi pot posar cap tipus de xarxes, ni palangres, ni fluixes...
En l'epoca que entren les angules al riu (desembre), hi han una colla de tres o quatre pescadors que tenen llicencia per colocar unes xarxes verdes a la vora de la bocana, per tal de pescar angules.
Lamento dir-te que em puc imaginar qui és aquest home que cala de nit, però el cert és que n'hi ha més d'un que fa il·legalitats al fluvià. Et podria explicar unes quantes anècdotes amb els llobarros, les orades, les sepies amb aquests "pescadors furtius", però només serviria per posar-nos de mala llet.

Merci

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 14 Nov 2011, 00:41

Ei calador com dissabte vaig estar pel teu poble, doncs res, confirmar-te que els pescadors que et vaig comentar anaven amb hams del 18/20, galleda plena a 1/3 de peixos que cap feia el pam... així que suposo que continuen les matances que comenteu al fluvià.

El lloc em va encantar, vaig veure activitat ja que vaig veure un banc de llisses sortir literalment volant per sobre senyal de que alguna bestia els empaitava, però si la gent que hi va, emplenen la galleda amb peix petit i en fan prou i ningú els hi diu res, doncs aixó continuarà igual....

Dani
www.forumdepesca.com

Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dl 14 Nov 2011, 20:05

Dani escrigué:Ei calador com dissabte vaig estar pel teu poble, doncs res, confirmar-te que els pescadors que et vaig comentar anaven amb hams del 18/20, galleda plena a 1/3 de peixos que cap feia el pam... així que suposo que continuen les matances que comenteu al fluvià.

El lloc em va encantar, vaig veure activitat ja que vaig veure un banc de llisses sortir literalment volant per sobre senyal de que alguna bestia els empaitava, però si la gent que hi va, emplenen la galleda amb peix petit i en fan prou i ningú els hi diu res, doncs aixó continuarà igual....

No ase falta que me dises nada mas!!!

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: