MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Com recuperar jigs i artificials. Oli en un llum!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Com recuperar jigs i artificials. Oli en un llum!

Missatge  Tola el Dg 21 Mar 2010, 14:49

Galdosa actuació la meva d'ahir. Un pop i un sorell i encara perquè els deuria fer pena. Vaig conèixer alguns foreros i vaig sentir per ràdio una de les nostres tonyinòlogues de capçalera, l'Anna74. Però sobretot, sobretot, sobretot, vaig tenir l'immerescut privilegi de conèixer l'Oracle, l'únic, el creador totpoderós, amb el poder de censurar o desplaçar els nostres correus, aquell qui està per sobre del bé i del mal i pot decidir si fulminar qualsevol forero o indultar la mort a qualsevol de les seves captures (que siguin moltes i bones). Si nosaltres existim en aquest fòrum, és perquè ell ens ho tolera i seguim el seu decàleg. Sí senyors, ahir vaig conèixer l'Administrador d'aquest fòrum, aquell en qui la llum parla, l'Alfa i l'Omega, aquell en qui aquest fòrum té un principi i potser algun dia molt llunyà, també un final.

Estant a mar, se'ns va fer present primer de tot flotant al mig del mar, emergint com una aparició inesperada d'enmig de la boira que ens va acompanyar tot el dia. Més tard potser se'ns va manifestar en forma de dofí que ens acompanyaven mar endins i ja a port, va prendre la forma antròpica i per poder parlar-nos de tu a tu, va adoptar la forma d'un pescador de canya. Llarga vida a l'Oracle creador i totpoderós, el qual tant bé es belluga entre normatives halièutiques i tecnologia cibernètica.
Bé, rucades a banda, us explicaré una de les coses que vaig aprendre ahir i que segur que aprofitareu els que encara no ho sabessiu: no és que avui sigui més ric, però sí que he deixat de ser més pobre. Vaig salvar fins a quatre vegades el jig gràcies a una tècnica que no sé si l'Albert té patentada (el dia que ho facis ens retires a tots). Ja que m'havia fotut tota la quilometrada per assistir al repte d'aquest cap de setmana, vaig passar la tarda voltant a peu des dels rocs i estant en aquestes, vaig salvar dues enrocades d'aquells artificials - fetitxe en els que tant creiem, utilitzant la mateixa tècnica de l'Albert, la qual a continuació exposo:

El principi és ben senzill: utilitzar l'elasticitat del fil de nylon i de la canya com a molla per transmetre sacsejades a l'artificial o jig enrocat. Si pesqueu amb trenat, doncs només us queda l'elasticitat de la canya, però també em va funcionar en una fondària de 15-20m. Cal tensar el fil ben tensat amb la canya una mica baixa i amb un cop decidit de la canya cap amunt, obrir immediatament després el pick-up del rodet perquè el fil surti lliurement. És a dir: provoquem que el fil elàstic s'allargui i quan retorna com una molla, deixar-lo lliure. És més difícil d'explicar, que de fer. Imagineu-vos-ho. El fil tensat, una mà a punt per obrir el pick-up i l'altra agafant la canya. Estrebada seca amb la canya i immediatament després de l'estrebada, obrir el pick-up. Quan el fil recupera la seva longitud inicial després de l'estrebada, és quan baixem la canya per donar-li encara més fil al rebot. Total, que fotem una estrebada al fil i a la canya i com fil i canya són elàstics, quan tornen a lloc, deixem que surti fil. Si pensem en el jig enrocat, rebrà primer una estrebada, però immediatament després per l'efecte molla de la canya i el fil, sortirà disparat enrere i és quan rep aquest rebot, que li hem de donar fil perquè pugui sortir rebotat enrere i desenrocar-se. Ahir vaig tenir sort i així ho vaig desenganxar dels rocs (d'aquelles enrocades que pinten malament) fins a un total de 6 vegades. Pescant des de les roques vaig utilitzar el mateix principi però amb una tècnica diferent. El fil tens, però no massa. Just perquè el puguem tensar fort amb una estrebada de canya, però que quedi totalment fluix quan baixem la puntera. Pujar la canya ben amunt i enrere i altra vegada cap avall ràpidament perquè el fil de nylon vagi fent de molla, estirant-lo i deixant-lo fluix repetidament. Vaig tardar una mica, tot s'ha de dir, però vaig recuperar uns 30euros en artificials (més quatre jigs que no vaig arribar a perdre) i que ja donava perduts en un 80%, que les enrocades van ser d'aquelles guapes, guapes.

No ho sé, així per escrit sembla difícil d'explicar. No en tinc cap vídeo. Als qui no ho hagueu entès (espero que sigueu pocs) quedeu-vos amb la idea que hi ha un sistema per reduir la pèrdua de jigs i artificials. Jo el vaig descobrir ahir de la mà de l'Albert a qui podria convidar a dinar només amb el que em vaig estalviar ahir en material. Més que els quartos, el que més il·lusió em fa és no haver d'anar a la botiga a buscar aquell artificial que ja creia perdut per sempre i que ves a saber si ara tenen o ja s'ha exhaurit fins la propera reposició de material.

Aneu-ho provant, que hi ha un sistema que redueix la pèrdua de material. Amb el poc que vaig arribar a pescar ahir, només m'hagués faltat perdre una fortuna. N'estic molt content. Sobretot considerant que anava amb un 0,23 i tenia moltíssims números per partir el fil si estirava amb força bruta intentant desenganxar-lo dels rocs.

Un altre sistema per desenrocar jigs és allò de baixar fins al jig una cadena amb un fil auxiliar que va unit a la llinya amb un mosquetó ben gros (veieu-ne dibuixet adjunt). Ja ho he explicat moltes vegades en altres correus d'aquest mateix fòrum. Curiosament, això de la cadena em funciona molt bé des del caiac, però encara no m'ha funcionat mai des d'una barca (és perquè té més deriva??). Moltes vegades es desenroca el jig només d'arribar-hi el pes de la cadena i canviar l'angle d'estirar.

Salut i llobarros! i a estalviar pèrdues de material, que hi ha crisi! Amb el que us estalvieu, podeu convidar a un sopar romàntic a la parella. Cadascú la pròpia, s'entén, està clar.

Martí.

Editat per darrera vegada per Tola el Dl 22 Mar 2010, 11:54, editat 3 cops en total
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Com recuperar jigs i artificials. Oli en un llum!

Missatge  bonitolet el Dg 21 Mar 2010, 20:42

Bona, Tola, molt bona!
Tot i la meva curta experiència amb els artificials, jo també podría invitar a uns quants a dinar amb els meus ferros que es deuen estar arrobellant al fons de la badia...
Gràcies per compartir-ho!
bonitolet
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : Girona
Data de registre : 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dl 22 Mar 2010, 00:07

http://ollerosdetera.iespana.es/archivos_index/El%20perro%20recupera%20rapalas.pdf

mieu això aviam si serveix jo ho he provat i finciona però s'ha de fer desde un lloc elevat perque sinó el plom n baixa...

sort!
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 22 Mar 2010, 00:28

Tola, Tola.... quan et deixes anar ets insuperable!

Que ets un dels tius més intel·ligents i sensibles que conec ja fa temps que ho tinc coll avall... i m'enorgulleix molt poder presumir de la teva amistat. L'oracle, l'alfa, la omega,... són paraules que ja se'ns escapen als pobres mortals, però les normatives halièutiques... només et pot haver sorgit la paraula "halièutic-a" de la revista Pesca d'Illes, perquè si ja la savies d'abans, permet-me que em desplomi davant teu, quan ens tornem a veure.

El sistema nou anti enrocades patentat per L'Albert ja el conec: el vaig veure un dia que va venir a pescar amb mi. CAl practicar una mica, però és efectiu.

Tola, això sí, quan pugis a la meva DUna (GGGGGOOOOLLLLAAASSS DE MESI) deixa la teva cadena al cotxe, que no hi ha res pitjor que tenir una saltada de bonítols a 300m i tenir-te entretingut amb la puta cadeneta dels cullons....!!! Certament amb barca no funciona, la deriva no et permet treballar la cadena a la vertical del jig.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 22 Mar 2010, 03:06

Aquest fòrum cada dia em sorprèn més! Entre la facilitat de paraula d'en Tola (Oh gran mestre de la prosa) i els truki bricos dels foreros, en aquest cas l'albert

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 22 Mar 2010, 11:44

Raül escrigué:L'oracle, l'alfa, la omega,... són paraules que ja se'ns escapen als pobres mortals, però les normatives halièutiques... només et pot haver sorgit la paraula "halièutic-a" de la revista Pesca d'Illes, perquè si ja la savies d'abans, permet-me que em desplomi davant teu, quan ens tornem a veure.

Tranquil, no farà falta caure prostrat de genolls. Això només ens va passar aquest cap de setmana al moment que se'ns va aparèixer el mai suficientment venerat Administrador. Tots tres vam caure prostrats de genolls i els llagrimals obnuvilats.

Certament, "halièutica" l'he llegida recentment i no sabia benbé a on. La revista, és clar! haig de confessar però, que la paraula em sonava però en desconeixia el significat. Potser la vaig llegir fa temps en algun llibre o al museu de la pesca a Palamós. És una paraula que em fa gràcia, com Hagiogràfic, perihèl·lic, emiftèutic, malacologia,... són paraulotes que no se sap d'on has tret ni sé què volen dir (ara sí, però perquè algun dia ho vaig haver de mirar al diccionari de l'IEC), però molen i fan il·lusió el dia que les pots col·locar en algun lloc (a risc de ser pedant o simplement -i més provable-, que no t'entenguin i per tant et quedis autosatisfet perquè has utilitzat correctament una paraula rara i possiblement el missatge sigui precís, únic i inequívoc, però per contra, saps que no és una paraula ben escollida perquè per a comunicar-se cal que hi hagi un receptor que t'entengui). M'agrada mantenir vives paraules poc freqüents condemnades a l'extinció o a usos tècnics. Carrotxa m'agrada. Sempre he sentit anomenar així a la pela de síndries i melons, allò que es mengen els porcs. Curiosament, el diccionari de l'IEC no recull aquesta accepció de carrotxa.

"Oracle" ja és més normal. I la va popularitzar la peli aquella de Matrix.

L'Alfa i la Omega, això ho vaig treure de la cultura Cristiana. Al ciri Pasqual hi ha una alfa i una Omega per dir què és la llum, el principi i la fi.

I així anem fent, que qui dia passa, any empeny.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 22 Mar 2010, 13:53

ot escrigué:http://ollerosdetera.iespana.es/archivos_index/El%20perro%20recupera%20rapalas.pdf

mieu això aviam si serveix jo ho he provat i finciona però s'ha de fer desde un lloc elevat perque sinó el plom n baixa...

sort!

No sé per què, però no em deixa obrir l'enllaç que envies. Snif, snif.

Suposo que deu ser el mateix, baixar un pes com si fos un telefèric baixant per la llinya fins a desenrocar l'artificial. Costa una mica perquè pescant des de les roques el fil fa panxa i el plom no arriba fins a l'artificial. I perdem l'artificial i el plom.

No fa gaire em va funcionar, però. Mig per casualitat duia un clip d'oficina i un plomet de 20g d'aquells que duuen una anella. Vaig fer baixar el plom amb el clip fins a l'artificial com si fos un telefèric i es va desenrocar l'artificial! Val a dir que el tenia enrocat davant dels morros i el veia allà mateix però no estava prou a la vora com perquè el pugués burxar amb la punta de la canya. Ni tenia opcions de canviar d'angle, ni d'enfilar-me amunt, ni res més que no fos des d'on estava o sucar-me a l'aigua en calçotets. I en ple hivern, no mola.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Halièutic / a

Missatge  Laureà el Dl 22 Mar 2010, 16:18

Una imatge val més que mil paraules : La llicència de pesca francesa

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 22 Mar 2010, 17:12

ja veus!
Avui he contestat un correu al jefe... per donar-li a entendre que m'estic empapant de la revista (que encara li he de fer la meva crítica personal, sense pietat...), he utilitzat la paraula halièutica: m'he quedat ben descansat! Tola tens raó: Mola un culló emprar paraules i tecnicismes que poden fer pensar a la gent que qui les escriu és més puta que les garses... però cal que qui ens llegeix ens entengui, i per això tinc la puta obsessió amb la "Pajarera". Ja m'entens.

Raül
www.forumdepesca.com

Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albert el Dl 22 Mar 2010, 18:50

Hola companys, tinc a dir que la tecnica aquesta no es inventada per mi. Gracies aquesta tecnica n´he pogut salvar-ne molts... pero no tots.En Tola ho ha explicat molt be, pero com ell a dit es mes facil la practica que la teoria.
albert
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : l´escala
Data de registre : 21/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dl 22 Mar 2010, 20:15

amb els rapalas,tambe funciona aquesta tecnica de tensar la canya i treure el pickup
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dl 22 Mar 2010, 21:04

Mare meva....amb la de jigs que he deixat al fons!
Merci gent, ja ho probaré!
:emoticon0046:

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pirata Blanc el Dt 23 Mar 2010, 00:23

La veritat és que en aigua dolça si que ho havia probat i havia anat molt bé. Pot ser un gran invent per a recuperar els jigs. What a Face
Pirata Blanc
www.forumdepesca.com

Data de registre : 04/03/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  salvatge el Dt 23 Mar 2010, 00:40

Nois/es.... molt ben pensat tot això. :emoticon0070:
salvatge
www.forumdepesca.com

Localització : costa brava
Data de registre : 31/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum