SHARE
Últimos temas
» Salutaciospor anxovetasv Hoy a las 08:00
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Ayer a las 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Ayer a las 16:52
» Panta de Boadella
por anxovetasv Ayer a las 15:18
» Hello!
por teixi Ayer a las 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Jigs amb plomes
por Jurela´s Killer Dt 15 Maig 2012, 18:58
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48
» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47
» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44
» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57
» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19
» V Fira Marítima de la Costa Daurada a Cambrils
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:31
» IV Fira Nàutica d’Ocasió i del Xàrter a Port Ginesta
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:29
» VII Edició GuíxolsMar a Sant Feliu de Guíxols
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:26
» Com ha anat el finde? (Girona)
por kayakleviathan Dt 08 Maig 2012, 17:28
» Silurs.
por Dani Dg 06 Maig 2012, 12:04
» WAVEINN.com
por kruskis Dv 04 Maig 2012, 00:07
YOUTUBE
Per als aficionats a la fotografia
Pàgina 5 de 6 • Comparteixi •
Pàgina 5 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Re: Per als aficionats a la fotografia
La llei de terços és una de les normes més importants a l’hora de composar una fotografia. L’agència Reuters ens mostra en un slideshow com s’aplica sobre el terreny aquesta norma
http://www.reuters.com/news/pictures/slideshow?articleId=USRTR2ECPG#a=1
http://www.reuters.com/news/pictures/slideshow?articleId=USRTR2ECPG#a=1
no m'hi aclaro massa... hem de quedar un dia i em fas unes classes. A més, hem de quedar perquè t'he de confessar una cosa horrible... és sobre en "kruskis". Funcionar... funciona! però molt em temo que no flota... snif snif
prefereixo explicar-t'ho en persona. Quan puguem: sortideta i sessió concentarda de pesca i fotografia... que bé ens ho passarem!
prefereixo explicar-t'ho en persona. Quan puguem: sortideta i sessió concentarda de pesca i fotografia... que bé ens ho passarem!
Raül- www.forumdepesca.com
- Edat: 35
Reputació: 12
Data de registre: 27/05/2009
Raül escrigué:no m'hi aclaro massa... hem de quedar un dia i em fas unes classes. A més, hem de quedar perquè t'he de confessar una cosa horrible... és sobre en "kruskis". Funcionar... funciona! però molt em temo que no flota... snif snif
El “ Kruskis “no flota...??? Es clar que no flota ...es de plom ¡¡¡ .... Insinues que s’ha anat al fons ?.. Al fons del fons ?.... Això seria possible si un grup de tonyines enfurismades s’hagués menjat la línea ....o t’haguessis endinsat massa i pirates somalis t’enfonsessin la barca .... o si l’enganxes amb un submarí soviètic ....no l’hauràs perdut al llençar-lo sense tancar el mosquetó, al tenir el cap pensant en el sexe ? ssssssssxxxxxx .....ssssssssxxxxxxx ( fresa de fons que fa una esmoladora al esmolar un sabre ) Be prenguem-ho amb calma , total nomes era un dels tres prototips artesans ( casunnxxxxxx ) ......be ja en parlarem , vaig a buscar el motllo i plom .
tranquil home... no ha estat el mosquetó... i sí, evidentment estava pensant amb el puto sexe! Si ho prefereixes t'explico 50 històries o versions diferents... però la crua realitat del final és la mateixa en tots els casos. Em va saber molt i molt greu.... "que lo sepas". HAuria preferit perdre 5 jigs dels altres... de fet en vaig perdre dos i dos rapales!
nanos, si voleu pescar, s'ha d'arriscar! Però en kruskis" neda de puta mare! Si mai goses posar-me'n un altre a les mans, m'el guardaré fins que els bonítols donin la cara... llavors tindrem resultats assegurats! Vull una foto d'un bon peix amb en kruskis" a la boca!
dorm tranquil, i embaina el sabre... que en kruskis va morir en combat. Es va portar com un heroi, on no gosaven llençar-se els altres, ell s'hi va fotre de cap! VA ser una escabetxina...
nanos, si voleu pescar, s'ha d'arriscar! Però en kruskis" neda de puta mare! Si mai goses posar-me'n un altre a les mans, m'el guardaré fins que els bonítols donin la cara... llavors tindrem resultats assegurats! Vull una foto d'un bon peix amb en kruskis" a la boca!
dorm tranquil, i embaina el sabre... que en kruskis va morir en combat. Es va portar com un heroi, on no gosaven llençar-se els altres, ell s'hi va fotre de cap! VA ser una escabetxina...
Raül escrigué:tranquil home... no ha estat el mosquetó... i sí, evidentment estava pensant amb el puto sexe! Si ho prefereixes t'explico 50 històries o versions diferents... però la crua realitat del final és la mateixa en tots els casos. Em va saber molt i molt greu.... "que lo sepas". HAuria preferit perdre 5 jigs dels altres... de fet en vaig perdre dos i dos rapales!
Si nedava be i va ser valent , segur que a hores d’ara estarà al cel dels jigs , a on el mar es obert i blau , els fons es de sorra blanca, sense pedres ni xarxes a on enrocar i els peixos els llepen en lloc de queixalar-los
Dues fotos segons la composició per terços ( Banyoles ) i una composició simètrica de pescador de l’Escala

Més sobre el retoc
Porto dies editant les fotos que vaig fer d'una comunió d'una família amiga. Potser per ser exigent amb mi mateix, procuro cuidar tots els detalls, i en algun cas, més enllà de suavitzar textures de pell, equilibrar colors, etc, intento que la imatge final s'assembli al màxim al que la imaginació em suggereix. Us poso un exemple, a l'esquerra la foto original amb els primers retocs, a la dreta la foto acabada: fixeu-vos en el reflex, la part superior del fons (sobrava) i les llums que incideixen a la faldilla (distreien l'atenció dels centres d'interès). Per precisió i comoditat, he treballat amb llapis digital i el programa Photoshop Elements 6. Pel reflex he afegit una capa amb un fragment de la imatge de la nena (sel·lecionnant, copiant i voltejant) i esborrant les parts sobrants. A la capa li he donat un 80 % d'opacitat ( o sigui, un 20 % de transparència) i un "pessic" del filtre Distorsionar > Onda per simular una mica de moviment de l'aigua.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dj 24 Jun 2010, 01:11, editat 2 cops en total

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
quins mestres...
suposo que vosaltres podeu fer que el llobarro de 3 kg, en faci 6kg reflectit a l'aigua!! jaja!
conyes a part, es nota que domineu el tema... tu, Laureà, fa moooooolt de temps que tenim una sortida pendent. Aviat et diré quan. Deixa'm entrenar... disfrutaràs!!!!! (sé que t'agrada més gaudir, però disfrutar comporta més connotacions!). De tan en tan, ens hem de deixar anar... disfrutem a les putes pajareres!!! jaja!!!
salut company!
suposo que vosaltres podeu fer que el llobarro de 3 kg, en faci 6kg reflectit a l'aigua!! jaja!
conyes a part, es nota que domineu el tema... tu, Laureà, fa moooooolt de temps que tenim una sortida pendent. Aviat et diré quan. Deixa'm entrenar... disfrutaràs!!!!! (sé que t'agrada més gaudir, però disfrutar comporta més connotacions!). De tan en tan, ens hem de deixar anar... disfrutem a les putes pajareres!!! jaja!!!
salut company!
òstia Laureà, ara mateix m'has fet recordar quantes nits hem compartit el fòrum, tu i jo en solitari, i enviant-nos privats! Recordes els meus primers missatges que et vaig enviar amb el mòbil? VAn ser al mes de setembre de l'any passat, quan feia vacances... primer la foto d'un dèntol de 3.66kg, al cap d'un minut un bonítol de 3,750kg, i al minut una foto d'un llobarro de 3,850kg!
aquell dia em vas trucar directament, i vaig sentir la teva veu per primera vegada. Al cap del temps un dinar a Olot, i espero que aviat un altre dinar a la meva barca.
T'ho mereixes, Laureà.
aquell dia em vas trucar directament, i vaig sentir la teva veu per primera vegada. Al cap del temps un dinar a Olot, i espero que aviat un altre dinar a la meva barca.
T'ho mereixes, Laureà.
Un parell d'exemples més de retoc digital.
Un parell d'exemples més de retoc digital:
El primer, un retrat a contrallum, amb les llums a l'ombra inicilament bastant apagades, i un fons de roses aprofitable només parcialment. A dalt la foto acabada:

El segon, la nena del primer terme va tancar els ulls, mentre que la segona tenia un somriure agradable: la solució va ser modificar l'expressió de la primera, aplicant una capa amb un fragment d'una altra foto, a més, també vaig modificar el fons, el nivell de les llums i la saturació dels colors. A dalt la foto acabada:

Com a l'exemple de la foto amb el reflex a dins de l'aigua, he treballat amb llapis i tauleta digitals, amb el Photoshop Elements 6 i algun detall amb el Picture it.
El primer, un retrat a contrallum, amb les llums a l'ombra inicilament bastant apagades, i un fons de roses aprofitable només parcialment. A dalt la foto acabada:

El segon, la nena del primer terme va tancar els ulls, mentre que la segona tenia un somriure agradable: la solució va ser modificar l'expressió de la primera, aplicant una capa amb un fragment d'una altra foto, a més, també vaig modificar el fons, el nivell de les llums i la saturació dels colors. A dalt la foto acabada:

Com a l'exemple de la foto amb el reflex a dins de l'aigua, he treballat amb llapis i tauleta digitals, amb el Photoshop Elements 6 i algun detall amb el Picture it.

Noves càmeres Waterproof
Us adjunto un parell d'adreces on s'indiquen les característiques de dues càmeres compactes interessants, que permeten immersions de 12 metres -la Panasonic DMC TS3- i de 10 m -la Pentax XG1- . Ambdues tenen GPS, i són resistents a cops, pols...
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcts3.asp
http://www.dpreview.com/news/1102/11020725pentaxwg1gps.asp
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcts3.asp
http://www.dpreview.com/news/1102/11020725pentaxwg1gps.asp

El tema del GPS per què serveix? Suposo que deu ser perquè la foto guardi la informació d'on ha estat feta, per si la puges a internet, no? O és que a la pantalla LCD et dóna alguna info del punt on estàs o serveixen per localitzar-te o alguna cosa?

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 31
Localització: Costa Brava
Reputació: 82
Data de registre: 07/03/2009
Joan,
Aquesta vessant més tècnica del GPS la desconec, no m'hi he interessat perquè per al meu estil com a fotògraf no la necessito, a diferència dels científics, professionals, esportistes, etc. que de ben segur que utilitzen càmeres preparades amb aquesta opció des que alguns models les van incorporar. No obstant, et puc dir que són dues càmeres que han aparegut molt recentment (gener i febrer). A la descripció de les característiques de la Pentax hi diu: GPS functionality allows for positional data recording with images for geo-tagging applications, és a dir que la funció de GPS permet que les dades de posició de gravació amb imatges per a aplicacions de geo-etiquetatge. A la Panasonic The DMC-TS3/FT3 rugged compact inherits core features from previous generation of weatherproof compacts and adds a built-in GPS function, a compass, altimeter and barometer o sigui que la DMC-TS3/FT3 compacta resistent hereta les característiques principals de la generació anterior de càmeres a prova d'intempèrie i afegeix una funció integrada de GPS, una brúixola, altímetre i baròmetre. T'afegiré que a la Panasonic es parla d'opcions de vídeo i foto amb 3D, i que la Pentax ofereix un model paral·lel sense GPS: passegeu-vos per www.dpreview.com .
Si obtinc més informació, ja us ho faré arribar.
Aquesta vessant més tècnica del GPS la desconec, no m'hi he interessat perquè per al meu estil com a fotògraf no la necessito, a diferència dels científics, professionals, esportistes, etc. que de ben segur que utilitzen càmeres preparades amb aquesta opció des que alguns models les van incorporar. No obstant, et puc dir que són dues càmeres que han aparegut molt recentment (gener i febrer). A la descripció de les característiques de la Pentax hi diu: GPS functionality allows for positional data recording with images for geo-tagging applications, és a dir que la funció de GPS permet que les dades de posició de gravació amb imatges per a aplicacions de geo-etiquetatge. A la Panasonic The DMC-TS3/FT3 rugged compact inherits core features from previous generation of weatherproof compacts and adds a built-in GPS function, a compass, altimeter and barometer o sigui que la DMC-TS3/FT3 compacta resistent hereta les característiques principals de la generació anterior de càmeres a prova d'intempèrie i afegeix una funció integrada de GPS, una brúixola, altímetre i baròmetre. T'afegiré que a la Panasonic es parla d'opcions de vídeo i foto amb 3D, i que la Pentax ofereix un model paral·lel sense GPS: passegeu-vos per www.dpreview.com .
Si obtinc més informació, ja us ho faré arribar.

Jo he vist alguna càmera de fotos amb GPS, i la utilitat realment es molt poca, a no ser que la porteu sempre oberta, i el motiu es simple, quan engegues la màquina de fer fotos, tarda 1 minut (o bastant més) en localitzar els gps, obtenir la possició actual, etc... i de mentres que has de fer, està allà parat dient digueu patata, però espereu a que el gps sincronitzi ?? I si la obriu i dispareu als pocs segons, que es el més normal, mai sortirà la possició gps ja que no haurà tingut temps d'agafar-la..... poder les coses han canviat, però el que jo he vist era així. Ho trobo un "extra" que si incrementa el preu i no us fa falta, en podeu prescindir....

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Pàgina 5 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Pàgina 5 de 6
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum