SHARE
Últimos temas
» Algú sortirà a pescar....por bernau Ayer a las 22:47
» FELICITEU-LO!!!
por Anna-74 Dv 10 Feb 2012, 21:35
» BOBINA STRADIC 6000
por LLOBARRO45 Dv 10 Feb 2012, 19:16
» Estic pescant!
por Dani Dv 10 Feb 2012, 14:54
» Manipulació de peixos en la captura i solta, primera part
por Admin Dj 09 Feb 2012, 21:12
» Avui al matí he sortit
por kruskis Dj 09 Feb 2012, 19:05
» "WWF 8-2-12"
por Admin Dj 09 Feb 2012, 18:43
» Dedicat al meu Amic Tola !!!
por Dani Dt 07 Feb 2012, 14:58
» Daiwa saltiga blast 4500
por ruscles Dg 05 Feb 2012, 21:03
» Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.
por Dani Ds 04 Feb 2012, 20:14
» Sortida per Barna
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:18
» Un mar sense peixos
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:11
» Programes pesca TV
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:04
» La Pesca Esportiva o Recreativa amb informació bàsica sobre els esquers i equips de pesca
por Admin Dv 03 Feb 2012, 20:21
» Tunejar artificial
por joemosqueroles Dc 01 Feb 2012, 12:05
» Com ha anat el finde? (Girona)
por Dani Dc 01 Feb 2012, 09:14
» "El País" 30-1-12
por calador Dt 31 Gen 2012, 20:46
» Amb o sense grapes ??
por mehdi Dc 25 Gen 2012, 11:37
» Buscu algun comany/s per anar a pescar amb kayak
por Ekaitz Ds 21 Gen 2012, 20:03
» Maxsea problemes amb la batimetria
por Calet Ds 21 Gen 2012, 18:38
YOUTUBE
Per als aficionats a la fotografia
Pàgina 3 de 6 • Comparteixi •
Pàgina 3 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Fotos fora de "norma"
Les regles basiques et donen uns resultats segurs pero a vegades procuro sortirme una mica .

Fantàstiques fotos, kayakleviathan
Fantàstiques fotos, kayakleviathan. (Boníssimes, Joan !)
La innovació moltes vegades demana trencar normes, i les imatges més atractives, que s'enduen els ulls de qui les miren, no sempre segueixen els cànons de composició o d'enquadrament. El contingut humà , el punt de vista atrevit, la intencionalitat o la provocació, poden crear estètiques insospitades.
Acabava d'estrenar una Lumix LX3, i prop de la plaça Catalunya de BCN...

... i de tornada cap a casa, dins del bus que va de Barcelona a Ripollet...

La innovació moltes vegades demana trencar normes, i les imatges més atractives, que s'enduen els ulls de qui les miren, no sempre segueixen els cànons de composició o d'enquadrament. El contingut humà , el punt de vista atrevit, la intencionalitat o la provocació, poden crear estètiques insospitades.
Acabava d'estrenar una Lumix LX3, i prop de la plaça Catalunya de BCN...

... i de tornada cap a casa, dins del bus que va de Barcelona a Ripollet...

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
La importància de saber-les observar
Ara que ja comença a haver-hi una sèrie de fotos de temes diversos: reportatge, paisatge llunyà, proper, flor, retrat... potser és un bon moment per reflexionar sobre com mirem i si realment arribem a apreciar els continguts de cada tipus d'imatge. Pensem: estem davant de l'ordinador, veient una foto d'uns 640 x 480, i, (sobretot si tenim vista cansada i utilitzem ulleres) tendirem a mirar sempre la pantalla a la mateixa distància. Us proposo que experimenteu i us allunyeu i acosteu una mica de la posició respecte de la pantalla (que generalment sol ser d'entre 30 i 40 centímetres) i us fixeu com varia la percepció del contingut de la foto. No és el mateix mirar una foto d'una flor feta de prop, que un paisatge fet de lluny, un retrat a mitja distància, o primer pla, o una imatge amb detalls detalls petits, etc.
Això s'evidencia més en una sala d'exposicions, especialment si hi ha quadres grans i petits, i de temes diversos: cada obra té un punt o distància d'observació més òptim per gaudir plenament d'allò que l'autor/a ens ha volgut ensenyar.
Això s'evidencia més en una sala d'exposicions, especialment si hi ha quadres grans i petits, i de temes diversos: cada obra té un punt o distància d'observació més òptim per gaudir plenament d'allò que l'autor/a ens ha volgut ensenyar.

Des de Palamós
Ahir dissabte, 17 d'abril, vaig estar pescant al costat d'en Kayakleviathan a Palamós. Bona part del temps vàrem estar parlant de la seva feina i la meva afició: la fotografia. Va ser un plaer parlar amb un fotoperiodista amb un munt d'experiències i anècdotes que van més enllà de la professió, ja que quan ha calgut, ha deixat la càmera per donar la mà a qui ho necessitava, fins i tot jugant-se la seva pròpia integritat . A més -i el món és un mocador- tenim amics i antics companys de feina en comú.
Ho tinc clar: si necessités un professional de la fotografia per cobrir qualsevol reportatge en les comarques gironines, trucaria a en Joan (Kayakleviathan), que a més d'un gran fotògraf és una persona sumament honesta.
Vaig tenir l'ocasió de treure la càmera de la butxaca i fer aquesta foto:

Ho tinc clar: si necessités un professional de la fotografia per cobrir qualsevol reportatge en les comarques gironines, trucaria a en Joan (Kayakleviathan), que a més d'un gran fotògraf és una persona sumament honesta.
Vaig tenir l'ocasió de treure la càmera de la butxaca i fer aquesta foto:

Re: Per als aficionats a la fotografia
Jo es que m´aborreixo molt pero a la foto de Dresden he trobat 15 campanars d´esglesia amb rellotge.
Algú en veu més?
Algú en veu més?

Espet!- www.forumdepesca.com
- Edat: 25
Localització: Girona
Data de registre: 12/04/2010
Una idea per a millorar l'autoretrat a la barca
Imaginem que estem sols a una barca no gaire gran, hem fet una captura i volem fer la foto del pescador ensenyant el peix per al record, per a una revista, etc. El supòsit és per a la foto feta amb càmera (no amb el mòbil), ja que té retardador (generalment 10 segons) i rosca per a trípode (a més de millor resolució). Si agafem el peix amb una mà i la càmera amb l'altra tindrem dos factors en contra: 1.- la distància de la càmera als subjectes és molt curta i encara que l'òptica sigui granangular l'enquadrament difícilment serà satisfactori (i si el peix és gran, i es necessiten ambdues mans per agafar-lo...) 2.- La postura no és natural i dóna una impressió poc adequada si la finalitat és per a publicar.
Hi ha dispositius que es poden adaptar a diferents circumstàncies i posicions, però que tenen en comú una ròtula amb cargol per a subjectar la càmera (com el que duen els trípodes, però posar un trípode dins d'una barca no és la idea). N'he vist de tipus monopeu amb ventosa per adaptar-los a superfícies llises, però penso que el millor seria poder adaptar un monopeu amb ròtula (a proa o a popa) que es pugui muntar i desmuntar amb facilitat (potser posant un petit suport roscat). Tindrem la possibilitat d'agafar el peix amb les dues mans i disposarem d'una distància que permetrà un enquadrament millor i una postura molt més natural. No oblideu activar el retardador per disposar dels 10 segons per preparar-vos, i protegir la càmera d'esquitxades (a no ser que sigui subaquàtica, esclar).
Us adjunto una foto amb part de la idea. Hi ha monopeus amb la ròtula més senzilla.
(P.D: Ignoro si hi ha telèfons mòbils amb retardador a la càmera. No utilitzo la càmera del mòbil)

Gràcies Laureà,
però em seria de molta més ajuda tenir-te a la barca pescant i fotografiant. T'hi apuntes?
però em seria de molta més ajuda tenir-te a la barca pescant i fotografiant. T'hi apuntes?
Raül- www.forumdepesca.com
- Edat: 35
Data de registre: 27/05/2009
Enquadrament suggerit per Kayakleviathan
En Joan (Kayakleviathan) és un enamorat dels formats panoràmics i m'ha suggerit aquest enquadrament de la foto de Palamós, que concreta molt més els elements rellevants:

Una altra instantània: el moment just.
Potser agradarà, o no (els contrallums solen ser matèria opinable), però aquesta és una altra instantània, en el moment just en que el vaixell passa per davant del Sol:

Fotos del volcà Eyjafjallajokull
Si entreu en aquesta adreça, trobareu una col·lecció de fotos impressionants de fotos del volcà Eyjafjallajokull:
http://www.boston.com/bigpicture/2010/04/more_from_eyjafjallajokull.html
http://www.boston.com/bigpicture/2010/04/more_from_eyjafjallajokull.html

A mi m'encanten els llamps, aquesta potencia, la llum, les formes....sempre que hi ha tormenta estic amb la camera enganxada a veure si n'enganxo un i no hi ha manera!!!
Tinc unes quantes tretes d'internet guardades a l'ordinador, haig de conformar-me amb això, que hi farem!
Tinc unes quantes tretes d'internet guardades a l'ordinador, haig de conformar-me amb això, que hi farem!
Lange,
Amb quina càmera has provat de captar els llams ?
Amb quina càmera has provat de captar els llams ?

No sé si arriva a camera això que tinc....
Es una sony Cyber-shot de 4.1 megapixels, que la fem servir per fer les fotos dels pisos que ens posen a la venda i les reunions que no es necessita tant qualitat. Hauria de comprar-me alguna de bona, però es que tinc tants de hobbies, que no puc amb tots.
Fotos nocturnes de llams i focs artificials
Tot i que no en sóc expert, penso que per aconseguir fotos de llams convé disposar d'una càmera que, a més de ser automàtica, dispari també en mode Manual (M) i que permeti fer exposicions llargues (parlem de tormentes nocturnes). Millor muntar la càmera en un trípode. Amb les càmeres analògiques antigues de rodet, hi havia una posició al dial de les velocitats que duia la lletra B (bulb) que permetia tenir l'obturador obert mentre es mantenia el botó premut, generalment amb un cable disparador per no moure la càmera. Algunes càmeres rèflex digitals també tenen aquesta opció, però mentre està activat l'obturador es consumeix bateria (convé tenir-ho en compte). Acabo de comprovar amb una cámera digital compacta (Lumix LX3) que disposa de mode Manual (M) que permet fer exposicions de fins a un minut: serviria. Es tracta de posar un valor de diafragma tancat (per exemple f: 8 ) i disparar aleatòriament abans que el llam descarregui (a la inversa, probablement no tindríem temps). Una vegada aconseguida la foto del llam, per evitar sobreexposicions, jo seria partidari de tapar l'objectiu. Només cal que la natura ens obsequiï amb una bona tormenta, i anar provant, que amb les digitals no gastem rodet !
Per a les fotos de focs artificials es pot treballar de manera similar. Amb càmera digital he tingut bons resultats posant la càmera en mode A (velocitat automàtica i diafragma fix). Amb els llams no ho faria, per evitar que una mica de sobreexposició pugui tancar l'obturador abans d'hora. He comentat el tema amb en Kayakleviathan i m'hi ha afegit que convé evitar llums paràssites que incideixin a la càmera (algun fanal, per exemple).
Anys enrere, a Blanes per les festes de Santa Anna havia fet moltes diapositives dels focs. Però aquesta que penjo ja es feta amb càmera digital :

Per a les fotos de focs artificials es pot treballar de manera similar. Amb càmera digital he tingut bons resultats posant la càmera en mode A (velocitat automàtica i diafragma fix). Amb els llams no ho faria, per evitar que una mica de sobreexposició pugui tancar l'obturador abans d'hora. He comentat el tema amb en Kayakleviathan i m'hi ha afegit que convé evitar llums paràssites que incideixin a la càmera (algun fanal, per exemple).
Anys enrere, a Blanes per les festes de Santa Anna havia fet moltes diapositives dels focs. Però aquesta que penjo ja es feta amb càmera digital :

Prenc nota! Quan hagi de canviar de camera ja miraré que tingui aquestes opcions. A els focs de Blanes també vaig intentar fer fotos desde la barca dins de port però no en vaig poder salvar ni una. Ni arreglan-les amb el photoshop.... 
Pàgina 3 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Pàgina 3 de 6
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum