MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Abril 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Per als aficionats a la fotografia

Pàgina 2 de 4 Previ  1, 2, 3, 4  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Per als aficionats a la fotografia

Missatge  LLOBARRO45 el Dl 22 Mar 2010, 14:45

Somiem-hi un xic..? :emoticon0007: :emoticon0007: :emoticon0007:
LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Ara cap aquí, ara cap allà.
Data de registre : 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Pros i contres en un enquadrament

Missatge  Laureà el Dl 29 Mar 2010, 15:09

Us comento una foto que li vaig fer a Nopican a Sant Pere Pescador: l'acció de llançar amb la canya a les dues, amb el cap de Creus emboirat al fons.

Els pros: 1.- L'horitzó del mar en un dels terços (el superior, en aquest cas) i en Jordi en la vertical del terç de la dreta, 2.- Hem deixat més espai a la banda cap a on es dirigeix l'acció.

Els contres: 1.- Tot i que el cap de la persona coincideix amb un punt d'atenció, molts fotògrafs dirien que és preferible que el cap no s'encreui amb l'horitzó. 2.- La canya està tallada. Aquest segon entrebanc es podria minimitzar "escurçant" la punta de la canya clonant una mica del cel amb l'editor de fotos.

Després de "clonar" una petita porció de cel, la canya (una miqueta més curta !) ja no es veu tallada. Hem guanyat del punt de vista artístic:

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Aprofitar les ocasions

Missatge  Laureà el Dc 31 Mar 2010, 03:17

Com comentava en un altre post, sempre porto una petita càmera digital a la butxaca. Això em permet aprofitar ocasions en que veig algun tema interessant. És la diferència entre poder endur-se una imatge de qualitat o no. Després, a casa, amb tranquilitat li podem donar l'acabat més adient. Us poso un exemple d'una imatge que em va cridar l'atenció a Sant Pere Pescador: una barca velleta, amb uns reflexos de la vegetació del darrere a l'aigua. La majoria de fotos milloren molt si cuidem alguns detalls senzills. Aquí us adjunto la imatge original i dues versions amb dos acabats diferents

Primer la imatge original sense cap retoc (només passada a 640 x 480):

El primer que observem és que cal reenquadrar-la: el cel blanquinós damunt de la vegetació distreu molt l'atenció (l'eliminarem), treurem una mica de la part inferior i deixarem la punta de la corda al vèrtex inferior dret, després millorarem la saturació del color i per acabar li afegirem un toc d'enfoc suau per definir més les línies:

Una manera diferent d'apreciar la imatge és donar-li un clàssic to monocrom:

Tenim algun fotògraf professional entre els foreros, ben segur que hi haurà qui tindrà un nivell superior al meu, però si algú té algun dubte, consulta, crítica... té aquest espai a la seva disposició per preguntar, compartir, criticar... Animeu-vos i envieu fotos fetes per vosaltres.

Bona pesca i bones fotos !
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  LLOBARRO45 el Dt 06 Abr 2010, 18:04

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

idees de reencuadre

Missatge  kayakleviathan el Dc 07 Abr 2010, 01:08

Les posibilitats de re encuadre en una foto ja feta (sempre a menys ) son tantes gairebe com davant del model i obertes a tots els gustos i formats , jo acostumo a anar treient fins que trobo a faltar , reculo una mica i em quedo amb l'encuadre

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Fotos fora de "norma"

Missatge  kayakleviathan el Dc 07 Abr 2010, 02:01

Les regles basiques et donen uns resultats segurs pero a vegades procuro sortirme una mica .

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fantàstiques fotos, kayakleviathan

Missatge  Laureà el Dc 07 Abr 2010, 02:55

Fantàstiques fotos, kayakleviathan. (Boníssimes, Joan !)
La innovació moltes vegades demana trencar normes, i les imatges més atractives, que s'enduen els ulls de qui les miren, no sempre segueixen els cànons de composició o d'enquadrament. El contingut humà , el punt de vista atrevit, la intencionalitat o la provocació, poden crear estètiques insospitades.

Acabava d'estrenar una Lumix LX3, i prop de la plaça Catalunya de BCN...

... i de tornada cap a casa, dins del bus que va de Barcelona a Ripollet...
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

La importància de saber-les observar

Missatge  Laureà el Dc 07 Abr 2010, 18:34

Ara que ja comença a haver-hi una sèrie de fotos de temes diversos: reportatge, paisatge llunyà, proper, flor, retrat... potser és un bon moment per reflexionar sobre com mirem i si realment arribem a apreciar els continguts de cada tipus d'imatge. Pensem: estem davant de l'ordinador, veient una foto d'uns 640 x 480, i, (sobretot si tenim vista cansada i utilitzem ulleres) tendirem a mirar sempre la pantalla a la mateixa distància. Us proposo que experimenteu i us allunyeu i acosteu una mica de la posició respecte de la pantalla (que generalment sol ser d'entre 30 i 40 centímetres) i us fixeu com varia la percepció del contingut de la foto. No és el mateix mirar una foto d'una flor feta de prop, que un paisatge fet de lluny, un retrat a mitja distància, o primer pla, o una imatge amb detalls detalls petits, etc.
Això s'evidencia més en una sala d'exposicions, especialment si hi ha quadres grans i petits, i de temes diversos: cada obra té un punt o distància d'observació més òptim per gaudir plenament d'allò que l'autor/a ens ha volgut ensenyar.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Des de Palamós

Missatge  Laureà el Dg 18 Abr 2010, 12:20

Ahir dissabte, 17 d'abril, vaig estar pescant al costat d'en Kayakleviathan a Palamós. Bona part del temps vàrem estar parlant de la seva feina i la meva afició: la fotografia. Va ser un plaer parlar amb un fotoperiodista amb un munt d'experiències i anècdotes que van més enllà de la professió, ja que quan ha calgut, ha deixat la càmera per donar la mà a qui ho necessitava, fins i tot jugant-se la seva pròpia integritat . A més -i el món és un mocador- tenim amics i antics companys de feina en comú.
Ho tinc clar: si necessités un professional de la fotografia per cobrir qualsevol reportatge en les comarques gironines, trucaria a en Joan (Kayakleviathan), que a més d'un gran fotògraf és una persona sumament honesta.
Vaig tenir l'ocasió de treure la càmera de la butxaca i fer aquesta foto:

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Espet! el Dg 18 Abr 2010, 12:35

Jo es que m´aborreixo molt pero a la foto de Dresden he trobat 15 campanars d´esglesia amb rellotge.
Algú en veu més?
Espet!
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Girona
Data de registre : 12/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Una idea per a millorar l'autoretrat a la barca

Missatge  Laureà el Dg 18 Abr 2010, 17:05

Imaginem que estem sols a una barca no gaire gran, hem fet una captura i volem fer la foto del pescador ensenyant el peix per al record, per a una revista, etc. El supòsit és per a la foto feta amb càmera (no amb el mòbil), ja que té retardador (generalment 10 segons) i rosca per a trípode (a més de millor resolució). Si agafem el peix amb una mà i la càmera amb l'altra tindrem dos factors en contra: 1.- la distància de la càmera als subjectes és molt curta i encara que l'òptica sigui granangular l'enquadrament difícilment serà satisfactori (i si el peix és gran, i es necessiten ambdues mans per agafar-lo...) 2.- La postura no és natural i dóna una impressió poc adequada si la finalitat és per a publicar.
Hi ha dispositius que es poden adaptar a diferents circumstàncies i posicions, però que tenen en comú una ròtula amb cargol per a subjectar la càmera (com el que duen els trípodes, però posar un trípode dins d'una barca no és la idea). N'he vist de tipus monopeu amb ventosa per adaptar-los a superfícies llises, però penso que el millor seria poder adaptar un monopeu amb ròtula (a proa o a popa) que es pugui muntar i desmuntar amb facilitat (potser posant un petit suport roscat). Tindrem la possibilitat d'agafar el peix amb les dues mans i disposarem d'una distància que permetrà un enquadrament millor i una postura molt més natural. No oblideu activar el retardador per disposar dels 10 segons per preparar-vos, i protegir la càmera d'esquitxades (a no ser que sigui subaquàtica, esclar).
Us adjunto una foto amb part de la idea. Hi ha monopeus amb la ròtula més senzilla.
(P.D: Ignoro si hi ha telèfons mòbils amb retardador a la càmera. No utilitzo la càmera del mòbil)

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 19 Abr 2010, 01:49

Gràcies Laureà,

però em seria de molta més ajuda tenir-te a la barca pescant i fotografiant. T'hi apuntes?

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Enquadrament suggerit per Kayakleviathan

Missatge  Laureà el Dl 19 Abr 2010, 20:40

En Joan (Kayakleviathan) és un enamorat dels formats panoràmics i m'ha suggerit aquest enquadrament de la foto de Palamós, que concreta molt més els elements rellevants:

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Una altra instantània: el moment just.

Missatge  Laureà el Dl 19 Abr 2010, 20:49

Potser agradarà, o no (els contrallums solen ser matèria opinable), però aquesta és una altra instantània, en el moment just en que el vaixell passa per davant del Sol:

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fotos del volcà Eyjafjallajokull

Missatge  Laureà el Dv 23 Abr 2010, 19:21

Si entreu en aquesta adreça, trobareu una col·lecció de fotos impressionants de fotos del volcà Eyjafjallajokull:

http://www.boston.com/bigpicture/2010/04/more_from_eyjafjallajokull.html
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Lange el Dv 23 Abr 2010, 20:47

A mi m'encanten els llamps, aquesta potencia, la llum, les formes....sempre que hi ha tormenta estic amb la camera enganxada a veure si n'enganxo un i no hi ha manera!!!
Tinc unes quantes tretes d'internet guardades a l'ordinador, haig de conformar-me amb això, que hi farem!
Lange
www.forumdepesca.com

Localització : Malgrat de Mar, Blanes
Data de registre : 26/03/2010

http://www.langeparadise.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 25 Abr 2010, 04:12

Lange,

Amb quina càmera has provat de captar els llams ?
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Lange el Dl 26 Abr 2010, 12:14

No sé si arriva a camera això que tinc.... Embarassed Es una sony Cyber-shot de 4.1 megapixels, que la fem servir per fer les fotos dels pisos que ens posen a la venda i les reunions que no es necessita tant qualitat. Hauria de comprar-me alguna de bona, però es que tinc tants de hobbies, que no puc amb tots.
Lange
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fotos nocturnes de llams i focs artificials

Missatge  Laureà el Dl 26 Abr 2010, 13:46

Tot i que no en sóc expert, penso que per aconseguir fotos de llams convé disposar d'una càmera que, a més de ser automàtica, dispari també en mode Manual (M) i que permeti fer exposicions llargues (parlem de tormentes nocturnes). Millor muntar la càmera en un trípode. Amb les càmeres analògiques antigues de rodet, hi havia una posició al dial de les velocitats que duia la lletra B (bulb) que permetia tenir l'obturador obert mentre es mantenia el botó premut, generalment amb un cable disparador per no moure la càmera. Algunes càmeres rèflex digitals també tenen aquesta opció, però mentre està activat l'obturador es consumeix bateria (convé tenir-ho en compte). Acabo de comprovar amb una cámera digital compacta (Lumix LX3) que disposa de mode Manual (M) que permet fer exposicions de fins a un minut: serviria. Es tracta de posar un valor de diafragma tancat (per exemple f: 8 ) i disparar aleatòriament abans que el llam descarregui (a la inversa, probablement no tindríem temps). Una vegada aconseguida la foto del llam, per evitar sobreexposicions, jo seria partidari de tapar l'objectiu. Només cal que la natura ens obsequiï amb una bona tormenta, i anar provant, que amb les digitals no gastem rodet !
Per a les fotos de focs artificials es pot treballar de manera similar. Amb càmera digital he tingut bons resultats posant la càmera en mode A (velocitat automàtica i diafragma fix). Amb els llams no ho faria, per evitar que una mica de sobreexposició pugui tancar l'obturador abans d'hora. He comentat el tema amb en Kayakleviathan i m'hi ha afegit que convé evitar llums paràssites que incideixin a la càmera (algun fanal, per exemple).
Anys enrere, a Blanes per les festes de Santa Anna havia fet moltes diapositives dels focs. Però aquesta que penjo ja es feta amb càmera digital :

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Lange el Dl 26 Abr 2010, 13:57

Prenc nota! Quan hagi de canviar de camera ja miraré que tingui aquestes opcions. A els focs de Blanes també vaig intentar fer fotos desde la barca dins de port però no en vaig poder salvar ni una. Ni arreglan-les amb el photoshop.... Razz
Lange
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

fotos focs

Missatge  kayakleviathan el Dl 26 Abr 2010, 14:07

Per fotografiar focs artificials cal estar a terra i amb tripode , desde la barca era una missio imposible.
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Lange el Dl 26 Abr 2010, 14:42

Jajaja!!! Cada vegada que m'enrecordo dels equilibris que feia, intentant moure nomes de cintura per vall, per mantenir els braços quiets em tronxo de riure, amb la classe que jo tinc, em vaig sentir Friki!!!! tongue
Lange
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Quina frapa més?

Missatge  LLOBARRO45 el Dv 30 Abr 2010, 14:18

Uploaded with ImageShack.us

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sajai el Dv 30 Abr 2010, 15:04

llobarro tengo barca pero reconosco que aveces medais envidia que bonita imagen y
sin ningun ruido de por medio ( EL PARAISO )
un saludo
sajai
www.forumdepesca.com

Edat : 57
Data de registre : 22/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dv 30 Abr 2010, 15:51

Veig que hi ha molts aficionats a la foto, jo en soc un , m'encanta la fotosub, aquí us passo alguna[img:9303]http://img526.i[URL=http://img526.imageshack.us/i/copiadep1030009.jpg/]

Gabi
www.forumdepesca.com

Edat : 52
Localització : Roses
Data de registre : 10/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 4 Previ  1, 2, 3, 4  Següent