SHARE
Últimos temas
» Daiwa saltiga blast 4500por ruscles Ayer a las 21:03
» FELICITEU-LO!!!
por Dani Ayer a las 19:43
» Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.
por Dani Ds 04 Feb 2012, 20:14
» Algú sortirà a pescar....
por Tola Dv 03 Feb 2012, 23:58
» Sortida per Barna
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:18
» Un mar sense peixos
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:11
» Programes pesca TV
por fran Dv 03 Feb 2012, 22:04
» La Pesca Esportiva o Recreativa amb informació bàsica sobre els esquers i equips de pesca
por Admin Dv 03 Feb 2012, 20:21
» Avui al matí he sortit
por Paisano Dv 03 Feb 2012, 19:58
» Estic pescant!
por Paisano Dv 03 Feb 2012, 19:52
» Tunejar artificial
por joemosqueroles Dc 01 Feb 2012, 12:05
» Com ha anat el finde? (Girona)
por Dani Dc 01 Feb 2012, 09:14
» "El País" 30-1-12
por calador Dt 31 Gen 2012, 20:46
» Amb o sense grapes ??
por mehdi Dc 25 Gen 2012, 11:37
» Buscu algun comany/s per anar a pescar amb kayak
por Ekaitz Ds 21 Gen 2012, 20:03
» Maxsea problemes amb la batimetria
por Calet Ds 21 Gen 2012, 18:38
» Zona de pesca al spinning
por Dani Dv 20 Gen 2012, 21:36
» MOTOR
por juby Dv 20 Gen 2012, 18:32
» NOTA DE LA FEDERACIÓ ESPANYOLA DE PESCA Y CASTING
por Admin Dc 18 Gen 2012, 23:56
» "Emporda.info" 17-1-12
por Admin Dc 18 Gen 2012, 00:55
YOUTUBE
Per als aficionats a la fotografia
Pàgina 2 de 6 • Comparteixi •
Pàgina 2 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Contrallum
Els primers ratjos de Sol permeten fer fotos a contrallum agraïdes. Per si algú hi està interessat, us penjo una foto a l'hora d'enquadrar-la, i després com es veu el resultat final. Fixeu-vos en les línies imaginàries que divideixen la imatge en terços : He deixat la línia de l'horitzó al terç superior, el Sol en un del punts d'encreuament (punt d'atenció) i al vèrtex inferior dret hi he fet coincidir la línia d'unió entre aigua i terra.
És la platja de Pineda i el pescador el meu amic Marcel.

És la platja de Pineda i el pescador el meu amic Marcel.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dv 19 Mar 2010, 13:23, editat 1 cop en total

Laureà- www.forumdepesca.com
- Edat: 58
Localització: Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Reputació: 0
Data de registre: 24/07/2009
Contrallum
Molt bé Laureà, ben explicada la regla d'els terços, la majoria de les fotos fallen perque la gent confon la zona central senyalada a les cámeres del sensor d'enfoc amb un punt de mira d'escopeta, les cameres o be tenen enfoc manual o la posibilitat en automatic de retindre la distancia enfocada automaticament, i reencuadrar la imatge, hi ha una excepcio que es quan es vol donar una imatge de serenor o inmovilitat ( fotografía d'un avia asseguda en un balaci mirant a cámara ) en retrats de perfil deixar sempre molt mes espai per davant de la cara , al igual que objetes o vehicles en moviment sempre espai per davant ecepte si volem donar una imatge de velocitat extrema ,en que elspodem colocar com siestiguesin escapant de la foto, colocant el marge per davant i tot el buit al darrera. Per cert no retrateu la mainada desde dalt, cal ajupirse al seu nivell, i així evitarem que d'aquí 10.000 anys els arqueolegs marcians pensin que la nostra raça pasaba per una fase de nan capgros.
Editat per darrera vegada per kayakleviathan el Dv 19 Mar 2010, 14:42, editat 1 cop en total
Kayakleviathan, molt bona aportació.
Kayakleviathan,
Molt bones aportacions, company, que espero que no passin inadvertides, i que personalment t'agraeixo. Comentar i compartir informacions ajuda a que el nivell de tots millori.
Quan vaig decidir d'obrir aquest espai al Bar dels pescadors, era precisament amb aquesta intenció. Difondre el gust per la imatge, treure més bon profit del que captem, potenciar la creativitat i que els companys/es pengessin les fotos que els vingués de gust, més enllà de la típica foto de la captura on s'intenta que el peix es vegi com més gran millor.
He vist algunes fotos d'avatars que han anat canviant, i m'hauria agradat que algun company hagués decidit de penjar-les en aquest espai per veure-les millor. He estat a punt d'enviar algun privat demanant-ho o suggerint-ho, però tampoc desitjo molestar, perquè penso que penjar una foto és un acte que s'ha de fer lliurement.
La fotografia té el valor documental intrínsec de mostrar el passat -recent o llunyà- però també de mostrar-nos la mateixa realitat des de diferents punts de vista, i , ara facilitat encara més per l'arribada de l'era digital, de crear imatges a partir d'idees abstractes, i passar de la imaginació a la foto.
Ànim, i a veure si us decidiu a fer aportacions.
Molt bones aportacions, company, que espero que no passin inadvertides, i que personalment t'agraeixo. Comentar i compartir informacions ajuda a que el nivell de tots millori.
Quan vaig decidir d'obrir aquest espai al Bar dels pescadors, era precisament amb aquesta intenció. Difondre el gust per la imatge, treure més bon profit del que captem, potenciar la creativitat i que els companys/es pengessin les fotos que els vingués de gust, més enllà de la típica foto de la captura on s'intenta que el peix es vegi com més gran millor.
He vist algunes fotos d'avatars que han anat canviant, i m'hauria agradat que algun company hagués decidit de penjar-les en aquest espai per veure-les millor. He estat a punt d'enviar algun privat demanant-ho o suggerint-ho, però tampoc desitjo molestar, perquè penso que penjar una foto és un acte que s'ha de fer lliurement.
La fotografia té el valor documental intrínsec de mostrar el passat -recent o llunyà- però també de mostrar-nos la mateixa realitat des de diferents punts de vista, i , ara facilitat encara més per l'arribada de l'era digital, de crear imatges a partir d'idees abstractes, i passar de la imaginació a la foto.
Ànim, i a veure si us decidiu a fer aportacions.

Re: Per als aficionats a la fotografia
hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.
també a l'hora de fotografiar paissatges, sortides de sol,... en fi, quatre pinzellades bàsiques per fer fotos més atractives.
gràcies mestres
també a l'hora de fotografiar paissatges, sortides de sol,... en fi, quatre pinzellades bàsiques per fer fotos més atractives.
gràcies mestres
Raül- www.forumdepesca.com
- Edat: 35
Data de registre: 27/05/2009
http://www.atlastours.net/jordan/dead_sea_sunset.jpg
http://www.atlastours.net/jordan/dead_sea_sunset.jpg

LLOBARRO45- www.forumdepesca.com
- Edat: 26
Localització: CAN MUSCLO FARCIT
Data de registre: 10/02/2010
Re:Per als aficionats a la fotografia
A veure si m'ensurtu....

BECADER- www.forumdepesca.com
- Localització: VIC
Data de registre: 13/01/2010
Raül escrigué:hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.
gràcies mestres
Raül, avui dia, amb bones condicions de llum, la majoria de càmeres digitals donen uns resultats més que acceptables sense gaire complicacions pel que fa a la mesura de llum i enfoc, cosa que anys enrere, amb les càmeres de rodet havies de tenir al cap un munt de factors per obtenir la foto correcta (diafragma, velocitat, enfoc, sensibilitat de la pal·lícula, negatiu o diapo...).
El que si cal tenir present és que la fotografia és l'art d'interpretar la llum, i d'aprofitar els recursos disponibles. No és el mateix retratar el subjecte a contrallum, amb llum lateral, o amb llum a l'esquena, o fer-la al migdia, o la tarda, etc. Passa el mateix amb el punt de vista (en Kayakleviathan ho ha explicat molt bé).
Davant del dubte (i que amb digital no malgastes rodet) val la pena fer més d'una del mateix tema, variant vers la posició de la llum i el punt de vista des d'on la facis.
A la vostra disposició.

Repassant l'enquadrament
Raül escrigué:hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.
gràcies mestres
Us adjunto un parell de fotos més, on sembla que la regla dels terços hi és adient. Una altra sortida de Sol, però en aquest cas li he volgut donar més importància al cel i he deixat l'horitzó prop del terç inferior, i he procurat que el Sol estigués prop d'un punt d'interès (no sempre és possible). Important : He adreçat la línia de l'horitzó. Una de dos, o la deixem ben horitzontal, o fem la foto ben atrevida i li donem un angle molt pronunciat.

Aquesta altra és un fotomuntatge: la mosca estava damunt d'una fusta, la vaig sel·lecionar, copiar i la vaig col·locar damunt de la flor, a la qual prèviament li vaig suavitzar l'entorn perquè la mosca cridés més l'atenció: La mosca està posada també en un punt d'interès o s'encreuen les línies dels terços.

Per adreçar les imatges i enquadrar amb les línies dels terços utilitzo el programa Microsoft Picture it, Premium 10. És més simple que el Photoshop (o el Photoshop Elements), però permet editar ràpid. Al passar a la resolució a 640 x 480 per penjar-les, perden una mica de resolució, però penso que es veuen prou dignament.

Fotografía esférica, o alucinar en foto
Triga una mica en obrirse pero compensa . Son fotografies que només poden veures per mitja d'un ordinador en realitat tambe son un collage multifoto
www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy
www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy
Fotografía esférica, o alucinar en foto
Arreglat el problema amb l'enllaç
http://www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy
http://www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy
Somiem-hi un xic..? :emoticon0007: :emoticon0007: :emoticon0007: 

Pros i contres en un enquadrament
Us comento una foto que li vaig fer a Nopican a Sant Pere Pescador: l'acció de llançar amb la canya a les dues, amb el cap de Creus emboirat al fons.
Els pros: 1.- L'horitzó del mar en un dels terços (el superior, en aquest cas) i en Jordi en la vertical del terç de la dreta, 2.- Hem deixat més espai a la banda cap a on es dirigeix l'acció.
Els contres: 1.- Tot i que el cap de la persona coincideix amb un punt d'atenció, molts fotògrafs dirien que és preferible que el cap no s'encreui amb l'horitzó. 2.- La canya està tallada. Aquest segon entrebanc es podria minimitzar "escurçant" la punta de la canya clonant una mica del cel amb l'editor de fotos.

Després de "clonar" una petita porció de cel, la canya (una miqueta més curta !) ja no es veu tallada. Hem guanyat del punt de vista artístic:

Els pros: 1.- L'horitzó del mar en un dels terços (el superior, en aquest cas) i en Jordi en la vertical del terç de la dreta, 2.- Hem deixat més espai a la banda cap a on es dirigeix l'acció.
Els contres: 1.- Tot i que el cap de la persona coincideix amb un punt d'atenció, molts fotògrafs dirien que és preferible que el cap no s'encreui amb l'horitzó. 2.- La canya està tallada. Aquest segon entrebanc es podria minimitzar "escurçant" la punta de la canya clonant una mica del cel amb l'editor de fotos.

Després de "clonar" una petita porció de cel, la canya (una miqueta més curta !) ja no es veu tallada. Hem guanyat del punt de vista artístic:

Aprofitar les ocasions
Com comentava en un altre post, sempre porto una petita càmera digital a la butxaca. Això em permet aprofitar ocasions en que veig algun tema interessant. És la diferència entre poder endur-se una imatge de qualitat o no. Després, a casa, amb tranquilitat li podem donar l'acabat més adient. Us poso un exemple d'una imatge que em va cridar l'atenció a Sant Pere Pescador: una barca velleta, amb uns reflexos de la vegetació del darrere a l'aigua. La majoria de fotos milloren molt si cuidem alguns detalls senzills. Aquí us adjunto la imatge original i dues versions amb dos acabats diferents
Primer la imatge original sense cap retoc (només passada a 640 x 480):

El primer que observem és que cal reenquadrar-la: el cel blanquinós damunt de la vegetació distreu molt l'atenció (l'eliminarem), treurem una mica de la part inferior i deixarem la punta de la corda al vèrtex inferior dret, després millorarem la saturació del color i per acabar li afegirem un toc d'enfoc suau per definir més les línies:

Una manera diferent d'apreciar la imatge és donar-li un clàssic to monocrom:

Tenim algun fotògraf professional entre els foreros, ben segur que hi haurà qui tindrà un nivell superior al meu, però si algú té algun dubte, consulta, crítica... té aquest espai a la seva disposició per preguntar, compartir, criticar... Animeu-vos i envieu fotos fetes per vosaltres.
Bona pesca i bones fotos !
Primer la imatge original sense cap retoc (només passada a 640 x 480):

El primer que observem és que cal reenquadrar-la: el cel blanquinós damunt de la vegetació distreu molt l'atenció (l'eliminarem), treurem una mica de la part inferior i deixarem la punta de la corda al vèrtex inferior dret, després millorarem la saturació del color i per acabar li afegirem un toc d'enfoc suau per definir més les línies:

Una manera diferent d'apreciar la imatge és donar-li un clàssic to monocrom:

Tenim algun fotògraf professional entre els foreros, ben segur que hi haurà qui tindrà un nivell superior al meu, però si algú té algun dubte, consulta, crítica... té aquest espai a la seva disposició per preguntar, compartir, criticar... Animeu-vos i envieu fotos fetes per vosaltres.
Bona pesca i bones fotos !

idees de reencuadre
Les posibilitats de re encuadre en una foto ja feta (sempre a menys ) son tantes gairebe com davant del model i obertes a tots els gustos i formats , jo acostumo a anar treient fins que trobo a faltar , reculo una mica i em quedo amb l'encuadre

Pàgina 2 de 6 •
1, 2, 3, 4, 5, 6 
Pàgina 2 de 6
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum