MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Per als aficionats a la fotografia

Pàgina 1 de 4 1, 2, 3, 4  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Per als aficionats a la fotografia

Missatge  Laureà el Dg 07 Mar 2010, 18:37

Suposo que al Bar dels Pescadors hi caben moltes coses. Em consta que entre nosaltres hi ha alguns aficionats a la fotografia, més enllà de les fotos de la galeria de pesca.
Us poso una adreça d'internet en que hi trobareu una superfoto panoràmica de la ciutat alemanya de Dresden, de 26,03 gigapíxels (1 giga = 1024 megues). Una bona càmera digital fa fotos d'uns 12 megapíxels (4000 x 3000) . Aquesta foto conté 26655 megapíxels (279500 x 87500).
Fent clic a les fotos dels requadres de la base, s'amplia fins a localitzar aquell sector en concret, i es pot seguir navegant per la imatge ampliada movent el ratolí. Assegureu-vos de tenir la imatge maximitzada.

http://www.dresden-26-gigapixels.com/dresden26GP

Espero que us agradi.
Per internet en volten unes quantes. Temps enrere vaig veure la de la presa de possessió d'Obama. Impressionant!

Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Per als aficionats a la fotografia

Missatge  kruskis el Dg 07 Mar 2010, 22:24

Impressionant!

A mi l'afició per la fotografia em va durar 2 dies (literalment) m'agradava la foto submarina (sense ampolla, en apnea) les fotos aquestes petites que hi ha al logo el fòrum són meves, no són gran cosa, però n'estic orgullós doncs només hi he anat 2 vegades, la càmera és un xurro de càmera i fer fotos sense respirar i amb lo esquerps que són els peixos també costa lo seu, quan fas una bona foto, es pot comparar a quan treus un gran peix.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 07 Mar 2010, 22:33

Joan,

Les fotos teves estan força bé, sense haver de tenir en compte el mèrit afegit que són fetes en apnea.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Multifoto

Missatge  kayakleviathan el Dg 07 Mar 2010, 23:40

Aquestes macrofotos en realitat son un collage de centenars, les fa una plataforma motoritzada controlada per ordinador, que va fen escombrades foto a foto de la zona seleccionada solapant-les una mica i després un programa informatic les fusiona en una sola , per internet es poden trobar programes gratuits per fer-ho de forma artesana amb bons resultats i fins hi tot si us desplaceu entre fotos al fer la fusió podeu sortir varies vegades ( a la foto de la toma de possesió d'Obama es pot trobar algu amb dos caps pel fet de estar en la zona de empalme i haber-se mogut entre fotos )

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 08 Mar 2010, 00:11

A aquesta web podreu veure moltes afoootus de peixicus!

http://www.fotoacuatic.com

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dl 08 Mar 2010, 02:05

Kruskis, la web és molt interessant, amb fotos magnífiques. Reenviaré l'adreça a molts companys que sé que els agradarà.

Kayakleviathan, gràcies per la informació. Va bé saber que es pot trobar programari lliure per fer-ne. Ho comentaré amb el company del diari Avui que em va enviar la de l'Obama (segur que també ho sap).
Per a les fotos que faig amb el photomerge (opció de Photoshop) de moment, me'n sobra.

Aquesta que veieu és una composició de dues fotos fetes amb un granangular i abasta uns 160º (formarà part d'una exposició de 10 sobre el castell de Montsegur que presentaré l'octubre).

Editat per darrera vegada per Laureà el Dl 08 Mar 2010, 02:44, editat 1 cop en total

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dt 09 Mar 2010, 23:21

Adreça mare de les megafotos : http://gigapan.org/ , fent sevir el seu buscador per girona en trobareu forces de la Costa Brava i a Barcelona, espectacular la del port , Camp Nou ,etc.

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dc 10 Mar 2010, 00:07

Kayakleviathan,

Gràcies per l'adreça. N'hi ha per navegar-hi i gaudir una bona estona. Fantàstic !

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dc 10 Mar 2010, 19:36

Hola Llobarro45,

Et felicito per la foto i per la captura. A més, pescar des de caiac és símptoma de bona salut. Penso que per fer-li justícia, la imatge amb la composició del peix amb la proa, és tan bona que hauria d'estar a la secció "Galeria". És on hauria de lluir, junt amb les altres captures. La foto s'ho val !

Ànim i bona pesca.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dc 10 Mar 2010, 19:44, editat 1 cop en total

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin el Dc 10 Mar 2010, 22:53

Llobarro45,

Devies tenir moltes ganes d'ensenyar-nos la sèrvia però aquest no és el lloc, l'he tret amb el teu permís.

Com et comenta el company, millor a la galeria.

Apa, doncs, a seguir parlant de la fotografia artística

Admin

Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re:Per als aficionats a la fotografia

Missatge  BECADER el Dj 11 Mar 2010, 00:16

Parlan de neu...

BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  BECADER el Dj 11 Mar 2010, 00:49

Jo tambe vull sortir!!!

BECADER
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  usuari el Dj 11 Mar 2010, 01:31

:emoticon0001: :emoticon0001: :emoticon0008: :emoticon0008:
collons becader, amb tanta neu per el teu volta’n sembles l’ovella negra del fòrum jajaja

usuari
www.forumdepesca.com

Edat : 59
Data de registre : 25/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dj 11 Mar 2010, 02:38

Dispenseu que pengi una foto d'un lloc tan, tan conegut, però l'estany de Banyoles és un lloc molt entranyable per a mi, amb un munt de records...

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Nova càmera tot terreny-subaquàtica

Missatge  Laureà el Dv 12 Mar 2010, 14:54

Panasonic ha posat al mercat una càmera compacta digital amb bones prestacions per a situacions amb aigua, sorra, fred... Sembla ideal per portar-la a la butxaca quan sortim a pescar, d'excursió...
Es tracta de la Lumix DMC-FT2. Porta una protecció de silicona que li permet aguantar fins a 10 metres sota l'aigua, temperatures de fins a -10º sense problemes i caigudes des de 2 metres (jo no ho provaria, per si un cas...).
Porta una òptica Leica amb granangular de 28 mm i zoom òptic de 4,6x, i també filma vídeo en HD. Només pesa 188 grams !
El preu orientatiu del fabricant (399€) sol ser bastant més alt del que després es troba al mercat. Acaben per baixar de preu a la que surt un nou model, o hi ha competència.
Ja fa temps que porto al damunt una Lumix amb òptica similar (una FX100, però que no és submergible!). No és la meva millor càmera, però em cap a la butxaca, no pesa, i dóna imatges de qualitat. Representa en un moment fortuït, poder fer la foto o no tenir-la. Ho dic perquè si no portes la cap càmera, no faràs cap foto. Els telèfons mòbils són un recurs, però molt limitat en cas de voler imprimir una imatge ampliada o d'alta resolució. Tot aquest "rollo" ve a compte del següent: Amb la FX100 he fet un munt de fotos a la platja (a la sortida del Sol, escenes de pesca...) però sempre patint per la sorra, per l'aire, la humitat... que la poden malmetre al més mínim descuit, tot i les precaucions que prenc (tapar-la bé després d'utilitzar-la, encara que estigui a la butxaca). En canvi, amb una càmera com la nova FT2, a prova de sorra, aigua i cops, de ben segur que m'arriscaria a fer composicions més atrevides, com per exemple posant la càmera a ras d'aigua per fer imatges "picades", sense por a esquitxades amb aigua de mar.
Per als pescadors amants de la fotografia (o fotògrafs amants de la pesca) és per pensar-s'ho abans de fer la propera adquisició.
Si en voleu tenir dades més objectives, mireu l'adreça de dpreview.com:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcts2.asp

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Contrallum

Missatge  Laureà el Dv 19 Mar 2010, 05:11

Els primers ratjos de Sol permeten fer fotos a contrallum agraïdes. Per si algú hi està interessat, us penjo una foto a l'hora d'enquadrar-la, i després com es veu el resultat final. Fixeu-vos en les línies imaginàries que divideixen la imatge en terços : He deixat la línia de l'horitzó al terç superior, el Sol en un del punts d'encreuament (punt d'atenció) i al vèrtex inferior dret hi he fet coincidir la línia d'unió entre aigua i terra.
És la platja de Pineda i el pescador el meu amic Marcel.

Editat per darrera vegada per Laureà el Dv 19 Mar 2010, 15:23, editat 1 cop en total

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Contrallum

Missatge  kayakleviathan el Dv 19 Mar 2010, 11:19

Molt bé Laureà, ben explicada la regla d'els terços, la majoria de les fotos fallen perque la gent confon la zona central senyalada a les cámeres del sensor d'enfoc amb un punt de mira d'escopeta, les cameres o be tenen enfoc manual o la posibilitat en automatic de retindre la distancia enfocada automaticament, i reencuadrar la imatge, hi ha una excepcio que es quan es vol donar una imatge de serenor o inmovilitat ( fotografía d'un avia asseguda en un balaci mirant a cámara ) en retrats de perfil deixar sempre molt mes espai per davant de la cara , al igual que objetes o vehicles en moviment sempre espai per davant ecepte si volem donar una imatge de velocitat extrema ,en que elspodem colocar com siestiguesin escapant de la foto, colocant el marge per davant i tot el buit al darrera. Per cert no retrateu la mainada desde dalt, cal ajupirse al seu nivell, i així evitarem que d'aquí 10.000 anys els arqueolegs marcians pensin que la nostra raça pasaba per una fase de nan capgros.

Editat per darrera vegada per kayakleviathan el Dv 19 Mar 2010, 16:42, editat 1 cop en total

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Kayakleviathan, molt bona aportació.

Missatge  Laureà el Dv 19 Mar 2010, 15:57

Kayakleviathan,

Molt bones aportacions, company, que espero que no passin inadvertides, i que personalment t'agraeixo. Comentar i compartir informacions ajuda a que el nivell de tots millori.

Quan vaig decidir d'obrir aquest espai al Bar dels pescadors, era precisament amb aquesta intenció. Difondre el gust per la imatge, treure més bon profit del que captem, potenciar la creativitat i que els companys/es pengessin les fotos que els vingués de gust, més enllà de la típica foto de la captura on s'intenta que el peix es vegi com més gran millor.

He vist algunes fotos d'avatars que han anat canviant, i m'hauria agradat que algun company hagués decidit de penjar-les en aquest espai per veure-les millor. He estat a punt d'enviar algun privat demanant-ho o suggerint-ho, però tampoc desitjo molestar, perquè penso que penjar una foto és un acte que s'ha de fer lliurement.

La fotografia té el valor documental intrínsec de mostrar el passat -recent o llunyà- però també de mostrar-nos la mateixa realitat des de diferents punts de vista, i , ara facilitat encara més per l'arribada de l'era digital, de crear imatges a partir d'idees abstractes, i passar de la imaginació a la foto.

Ànim, i a veure si us decidiu a fer aportacions.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 19 Mar 2010, 19:36

hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.

també a l'hora de fotografiar paissatges, sortides de sol,... en fi, quatre pinzellades bàsiques per fer fotos més atractives.

gràcies mestres

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

http://www.atlastours.net/jordan/dead_sea_sunset.jpg

Missatge  LLOBARRO45 el Dv 19 Mar 2010, 19:58

http://www.atlastours.net/jordan/dead_sea_sunset.jpg

LLOBARRO45
www.forumdepesca.com

Edat : 31
Localització : Ara cap aquí, ara cap allà.
Data de registre : 10/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  BECADER el Dv 19 Mar 2010, 20:06

A veure si m'ensurtu....

BECADER
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dv 19 Mar 2010, 20:30

Raül escrigué:hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.

també a l'hora de fotografiar paissatges, sortides de sol,... en fi, quatre pinzellades bàsiques per fer fotos més atractives.

gràcies mestres

Raül, avui dia, amb bones condicions de llum, la majoria de càmeres digitals donen uns resultats més que acceptables sense gaire complicacions pel que fa a la mesura de llum i enfoc, cosa que anys enrere, amb les càmeres de rodet havies de tenir al cap un munt de factors per obtenir la foto correcta (diafragma, velocitat, enfoc, sensibilitat de la pal·lícula, negatiu o diapo...).
El que si cal tenir present és que la fotografia és l'art d'interpretar la llum, i d'aprofitar els recursos disponibles. No és el mateix retratar el subjecte a contrallum, amb llum lateral, o amb llum a l'esquena, o fer-la al migdia, o la tarda, etc. Passa el mateix amb el punt de vista (en Kayakleviathan ho ha explicat molt bé).
Davant del dubte (i que amb digital no malgastes rodet) val la pena fer més d'una del mateix tema, variant vers la posició de la llum i el punt de vista des d'on la facis.

A la vostra disposició.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Repassant l'enquadrament

Missatge  Laureà el Dv 19 Mar 2010, 23:50

Raül escrigué:hola companys, jo no en tinc ni idea de fer fotografies, però sí que m'agradaria fer-les millor. Per exemple, quan faig fotografies dels peixos que pesco, m'agradaria que ens fessiu unes recomanacions, per no caure en els típics errors dels que no en tenim ni idea.

gràcies mestres

Us adjunto un parell de fotos més, on sembla que la regla dels terços hi és adient. Una altra sortida de Sol, però en aquest cas li he volgut donar més importància al cel i he deixat l'horitzó prop del terç inferior, i he procurat que el Sol estigués prop d'un punt d'interès (no sempre és possible). Important : He adreçat la línia de l'horitzó. Una de dos, o la deixem ben horitzontal, o fem la foto ben atrevida i li donem un angle molt pronunciat.

Aquesta altra és un fotomuntatge: la mosca estava damunt d'una fusta, la vaig sel·lecionar, copiar i la vaig col·locar damunt de la flor, a la qual prèviament li vaig suavitzar l'entorn perquè la mosca cridés més l'atenció: La mosca està posada també en un punt d'interès o s'encreuen les línies dels terços.

Per adreçar les imatges i enquadrar amb les línies dels terços utilitzo el programa Microsoft Picture it, Premium 10. És més simple que el Photoshop (o el Photoshop Elements), però permet editar ràpid. Al passar a la resolució a 640 x 480 per penjar-les, perden una mica de resolució, però penso que es veuen prou dignament.

Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fotografía esférica, o alucinar en foto

Missatge  kayakleviathan el Dl 22 Mar 2010, 00:48

Triga una mica en obrirse pero compensa . Son fotografies que només poden veures per mitja d'un ordinador en realitat tambe son un collage multifoto

www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fotografía esférica, o alucinar en foto

Missatge  kayakleviathan el Dl 22 Mar 2010, 10:41

Arreglat el problema amb l'enllaç

http://www.abaco-digital.es/virtual.php?src=volando_voy