MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

S.O.S. Spinning des de costa

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

S.O.S. Spinning des de costa

Missatge  kruskis el Ds 06 Mar 2010, 23:44

Hola amics,

Porto dos sortides a spinning des de costa i porto 2 porres, com era d'esperar... Em van sortint alguns dubtes.
Feu servir nylon o porteu dyneema i baix de fluorocarbono? Amb embarcació s'ha de dir que el peix blau no és molt delicat i tant li fot si li poso el dyneema directe, com si poso fluorocarbono, com si faig servir el baix de nylon de 0.80 a prova de dents... pero a la costa sembla que són més llepafils.
En cas de que posi dyneema + fluorocarbono, faig prou amb un trenat berkley whiplash crystal del 0.10 (14kg) ??? L'he trobat a moooolt bon preu i si em dieu que m'aniria bé el pillo ja.

Em podeu ajudar?
Merci!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: S.O.S. Spinning des de costa

Missatge  sergispining el Dg 07 Mar 2010, 00:47

ostres kruskis jo tambe he comprat el whiplash,pero el pro a 22 e 274 mtr 30 lb .010 despres jo porto 2 bobines una amb trenat i altre amb nylon.si fas be amb un pont de fluor (JO SEMPRE UTILITZO ELS BAIXOS DE FLUOR)primer que es invisible (aixo diuen) es mes resistent als talls rocas etc(NO TE DESANIMES COSTA UNA MICA DE TOTES MENAS NO ESTREU MOLT DE PEIX) bueno sense contar en gabi cualsevol consulta ja saps .
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 07 Mar 2010, 15:54

Joan,

14 kg equival a unes 30 lliures. Per a spinning, penso que aniràs sobradíssim.
El 0,10 de Berckley no equival a una dècima de milímetre, sinó de polzada és a dir a un 0,25 en milímetres (si no vaig mal informat).
Per la meva experiència, posar un baix de fluoro o de nylon, a més de la invisibilitat, pescant des de platja evita que es castigui el trenat.
Personalment, havia pescat amb Berckley, però ara ho faig amb Power Pro de 20 lliures.
El que afegeixo a continuació, no et vindrà de nou, però per si és de l'interès d'algú: Amb el trenat que no té l'elasticitat del nylon es clava amb més eficàcia, però cal anar amb compte amb la regulació del fre del rodet, si estàs acostumat al nylon que esmorteeix els cops al ser elàstic. Compte també amb les anelles de la canya (millor que siguin SiC) tot i que els trenats de nova generació, tipus Power Pro -més rodons i menys aspres- no són tant agressius amb les anelles i els guiafils.
I un consell ( a mi em funciona ) quan acabis de pescar i hagis netejat el fil ( especialment si has pescat al mar ) aplica-li lubricant de silicona i evitaràs en bona mesura que se t'enredi a la propera sortida. Concretament faig servir lubricant de silicona en spray de 3 en 1.
Laureà
www.forumdepesca.com

Edat : 63
Localització : Pineda de Mar, Banyoles, Sud de França...
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dg 07 Mar 2010, 19:40

laurea es .010 el posa en milimetres,estan de oferta en el decarton de platja de aro quedan 6 o bobines i surten 275 metres per 22 e cuan el preu normal no baixa del 40e no es el mijor,com el tuff line o power pero si dels millors i aquet preu ......
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dg 07 Mar 2010, 21:06

jajajjaj jo també el vaig veure al decathlon de Platja d'Aro!! Dissabte quan vaig fer la porra a spinning, com que a les 10 ja estava fins als webs de llençar i recollir per res, em vaig passar per el decathlon per fer temps i ho vaig veure, vaig estar a punt de pillar-me'l però no sabia si era massa prim...

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 07 Mar 2010, 21:26

massa prim?? tu has vist mai un llobarro de 14 kg???!?!!!
aquest és el fil que tinc muntat al carret del llobarro. VA bé, però personalment em va millor el varivas de 35lb. Amb els dos he tret els bonitols que he volgut, però els trams de colors m'agraden per saber on tens l'esquer... i on són les preses.

és bon fil, i per aquest preu me'n pots comprar un per mi també. JA et compensaré amb un xic de tranquilitat...

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 07 Mar 2010, 21:35

sergispining escrigué:laurea es .010 el posa en milimetres,estan de oferta en el decarton de platja de aro quedan 6 o bobines i surten 275 metres per 22 e cuan el preu normal no baixa del 40e no es el mijor,com el tuff line o power pero si dels millors i aquet preu ......

Sergi,

He citat la mida del diàmetre perquè ja fa temps que d'aquest tema se n'ha parlat a d'altres fòrums. Encara que a la caràtula hi posi 0,10 mm, en realitat no ho són.
Com he comentat en alguna altra ocasió, el Power Pro el compro directament a USA per internet. Amb despeses d'enviament incloses, la darrera vegada una bobina de 1500 iardes (1375 metres) em va costar 102 €, és a dir 7,4 cèntims/metre. Sense comptar la benzina (perquè quan vas a Decatlon això no ho comptes) el Berckley d'oferta us surt a 8 cèntims/metre ( 22 / 275 = 0,08 ), per tant el paguem gairebé al mateix preu.
El que passa és que els importadors aquí hi carreguen molt.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dg 07 Mar 2010, 21:52

Collons si hi carreguen.... ja t'ho dic jo que estic suspesant la possibilitat de comprar-lo al decathlon! El preu que dóna l'importador a les botigues segur que és superior als 22 euros que val al Decathlon, però aquesta gent en compren quantitats súper bèsties doncs son cap a 500 botigues a tot el món i suposo que deuen comprar directe a fàbrica, res d'importadors... Em sembla que a la secció compra-venta hauríem de posar una secció de Gangues i quan trobem alguna cosa molt barata, ho podem compartir allà, què us sembla?

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dg 07 Mar 2010, 21:59

dons estaria molt be kruskis i laurea dema agafo el peu de rei i sortim de duptes,,,,jejejej
ademes mirare si es real els 14 kl
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Laureà el Dg 07 Mar 2010, 22:08

Sergi,

Millor, si pots, utilitza un "palmer" per a diàmetres tan petits. És molt més precís.
A l'aplicar-li l'aparell de mesura, tingues en compte també si el fil és compressible.
Ah ! i molts trenats absorbeixen aigua i augmenten de diàmetre quan estan humits.
...
El més important és que compres un fil que et fa ilusió de provar, amb bones prestacions i bon preu.
Doncs, au! a posar-lo en remull i molts èxits !

N'aniran sortint de comentaris, manies... en fi, és el món de la pesca.
Laureà
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 28 Abr 2010, 00:50

Reprenc aquest post que havia deixat mort, doncs he tornat a tenir problemes amb els fils de marca i les "perruques", com ja havia comentat alguna vegada per aquí.
Vaig bobinar el carret amb el Berkley i només m'ha durat 2 sortides, ja l'he tornat a fotre a la bobina on venia i posaré un Halfa al carret, doncs el vam provar amb el carret del meu germà el dissabte i va anar bé.
Aquesta marca és la que faig servir per les 3 canyes de jigging i ara és també el que hi ha a les 2 d'spinning.
Sembla extrany, però he provat ja vàries marques de dyneema i he arribat a la conclusió que quant més barat és, més bé em va. Segur que l'haig de canviar més sovint però em va millor per llençar. Em sembla que com que és molt menys encerat, agafa menys formes quan llenço i per tant, menys embolics.
O és això o jo no sé pas... o potser és que no està feta la mel per la boca de l'ase! Smile Smile Smile

Em sap molt greu però no li donc més oportunitats als fils de marca, ja ho he fet 2 vegades i m'ha sortit car! Que no és pas barat el dyneema!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re:S.O.S.Spinning des de costa

Missatge  BECADER el Dc 28 Abr 2010, 01:45

Kruskis,jo no hi entenc amb trenats pro he pogut comprovar que el problema dels envolics be en el moment de recollir,ho sigui quan reculls i afluixes un moment per el que sigui...el embolic quan tornaras a llençar no tardara gaire en apareixer,crec que es degut a que el fil no queda prou tençat algunes voltes de carret,i per aixo al llençar altres cops apareix el follon,al menys es el que jo em trobo,es la meva pobre opinio..
BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dc 28 Abr 2010, 21:04

kruskis,es molt fi el trenat? jo avegades tinc problemas amb el trenat molt fi o quan llenço amb molta força,tambe com be diu el sr becader
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 28 Abr 2010, 22:23

Sí que era prim, era el Berkley d'oferta del Decathlon del 0.10
Però bueno, el diumenge per passar el dia fins que bobinés el carret amb un altre dyneema, vaig ficar un nylon dels de tota la vida i em va anar de collons amb els bonítols
Sí que teniu raó, és per recollir destensat

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dc 28 Abr 2010, 23:08

Hola nois, jo porto el power per jigging i spinning del 0.24 i em va força bè , el faig servir directe sense baix, crec que el peix quan vol entrar no veu ni fil ni res.
Peró pel llobarro porto nylon del 0.14 fins al 0.28, segons on pesqui, de vegades es trenca i casi tot es fre per poguer treure les peces, per mi es com millor pesco i millor em va.
Gabi
www.forumdepesca.com

Edat : 52
Localització : Roses
Data de registre : 10/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dg 02 Maig 2010, 15:36

sergispining escrigué:kruskis,es molt fi el trenat? jo avegades tinc problemas amb el trenat molt fi o quan llenço amb molta força,tambe com be diu el sr becader

per no tenir problemas has de comprar el power pro i li posas un plom de 40-45 gr.
al llençar la primera vegada no ho has de fer masa fort, reculli tranquil i despres de 5 vegades ya esta, a pescar sense problemas.
amb el trenat no pots jugar, yo porto un 0.10 i 0.19 i cap problema. el 0.10 es molt prim i a la vegada aguanta molt, amb sembla que son 5 kg. ya ni ha prou.
aixo si has de posar un baix de 0.35-0.40 amb un bon nus, el trenat directe es trenca, per la força que fas al llençar.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dg 02 Maig 2010, 17:04

Al final vaig ficar un Halfa del 0.30 i s'han acabat els embolics, el vaig provar dissabte i cap embolic. Si és que quan un és pescador de brotxa gorda no hi ha res a fer....

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt