MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

com treure partit a dos calamars

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

com treure partit a dos calamars

Missatge  Raül el Dj 18 Feb 2010, 21:40

Dilluns vaig arribar a casa amb dos calamars de bona mida. Les opcions eren escasses: o els congelava o en feiem una bona fideuà. VAm obtar per la segona, així que un cop nets, en vam fer un bon sofregit, hi vam afegir els fideus ja rossejats en una altra paella i, finalment hi vam afegir el brou de peix. Quan estàven mig cuits, els vam acabar de fer al forn, amb el gratinador a tota màquina. Fets al forn penso que li dóna un toc més professional, és a dir, té l'aparença d'estar fet al restaurant. CAl anar amb compte amb la quantitat de brou, doncs si n'hi ha massa queda caldós, i si n'hi ha poc, pot quedar sec.
si el brou és fet de peix pescat vostre, molt millor!

CAlamars de bona mida pescats el dilluns. Hi havia poca activitat.

Fideuà feta el dimecres per dinar. A la tarda, evidentment, vaig fer festa!

No hi podia faltar el pastís de postre: fet a casa, de xocolata i nous. Boníssim!

Aprofito per felicitar la meva dona per aquest dinar tant bo!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Congre-tulations!!

Missatge  Tola el Dj 18 Feb 2010, 23:57

Home, pel suquet dels arrossos i fideuades, res millor que un bon tros de congre i unes quantes galeres.

El congre com a peix sol no és res de l'altre món. Antigament, s'ho fotien els pobres més pobres. Al Pirineu els arribava sec, en el mateix format que el Bacallà. El posaven en remull i au, a la cassola. Bé, retornem al fil. Que el congre no és massa bo. Del cul cap al cap, poca espina i bones rodanxes. Del cul cap a la cua (on comença la cua d'un congre?? fins on es renta la cara un calb??) hi ha molta espina i és la part amb la candidatura més ferma per anar de cap al fumet.

El congre, molt bo doncs per fer el suc d'arrossos i fideuades. Les galeres, otras que tal. Superimprescindibles. I això que la gent no les estima gaire perquè són lletges a més no poder! Horroroses i horripilants com un pecat! Les podeu passar per la paella i després les trinxeu ben trinxades amb closca i tot i la pasta resultant la foteu també al brou tal qual. Ja ho colareu després tot pel xino. Si algú té la paciència i la il·lusió de dedicar-s'hi (després de tastar-ho segur que no us farà mandra) podeu agafar el residu sòlid que queda de passar-ho pel xino i dedicar-vos a separar les engrunes de carn de les espines. Les engrunes també, cap a l'arròs.

Ja només de recordar-ho, ja tornaria a sopar!

El congre, una pesca accidental? mai! una benedicció divina! els comensals es sentiran ben congre-tulats d'haver assistit al gastronòmic encontre.

Martí... Tola.

Aquí ens va agafar un atac de riure amb un d'aquests monstres satànics. És que no sabíem que s'arribaven a fer tan grossos i ens va sortir aquella fera, no sabíem com treure'l de l'aigua, ens va agafar el riure tonto a tots dos i al final, el vaig engrapar per les brànquies amb les dues mans i vaig començar a caminar enrere i anava sortint de l'aigua fosca, una bèstia llarga, llarga, llarga... i encara més riure. Quin parell de tòtils! però que rebé que ens ho vam passar aquell dia també! Toni, des d'aquí si em llegeixes, per a quan la següent excursió pesquívola???

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: com treure partit a dos calamars

Missatge  kruskis el Dv 19 Feb 2010, 01:01

Que si es fan grossos??????????? Jo quan era pescasub n'havia arribat a veure algun quasi tant gruixut com jo!!! Si ningú no l'ha pelat ja, n'hi ha un a punta Falconera que si t'el trobes de cares, surts esparvellat!!
A mi personalment el congre no m'agrada gens, no m'agrada ni la olor que fot el brou on hi ha congre, però el gust que deixa és bo, això no es pot pas negar.

Raül, acabo de sopar i quan he vist la foto de la fideuà se m'ha fet la boca aigua...

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 19 Feb 2010, 01:07

Sou uns triperos!

Què feu volent sopar dues vegades? que no hi havia crisi??? cagunl'ou, aquest jovent!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dv 19 Feb 2010, 01:49

Jajaja al meu germà la crisi li treurà la son, però la gana MAI! jajaja

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 19 Feb 2010, 10:41

una vegada, pescant al rec de cap de creus, ens va sortir un congre de 18 kg! Era groixut com la meva cuixa, i més llarg que jo! El carret elèctric patinava, gairebé treia fum... i quan vaig veure aquella fera i les òsties que fotia per la banyera de la barca, em vaig enfilar al Fly! VAig fer fotos, però fa tant temps que no eren digitals, ja no sé ni on paren.

Fent pesca he vist algun congre i també un parell de morenes: és un espectacle veure-les atacar un peixet! Mira que eren de mida petita, però vaig marxar cagant llets i amb la pell de gallina!

No m'enfonso mai fent pesca amb fusell, així que bèsties grosses no n'he vist masses. REcordo especialment un pop enorme als caials, a cadaquès. EStava allà dret, aguantant-se amb les potes però amb el cap ben alt. El tenia a tir, però creieu-me que no vaig tenir pebrots... em pensava que se m'enportaria!

DE peixots grossos recordo veure unes llisses d'un parell de kg desaparèixer a l'instant... "que estrany..." però quan vaig veure el dento que sortia del darrera ho vaig veure clar! Quina bèstia... i just davant el poble!
Allà al mes de setembre em trobava cada temporada amb unes llisses enormes que anaven amb manada... quan em veien venien directes cap a mi, com si em volguèssin mal! Tenien una boca enorme i unes dents que feien por... venien i em passaven just pel costat, de vegades semblava que les poguèssis tocar. VA ser quan vaig decidir de comprar-me un fusell. Amb el fusell a la mà me les he trovat un parell de cops més, sempe al setembre i a tocar les roques, a superfície. DE vegades molt a prop del poble, i de la gent! No he disparat mai pq quan les veus quedes impressionat. Amb el temps vaig aprendre que no eren llisses, sinó talahams! I enormes!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dv 19 Feb 2010, 11:15

Coll... Raul , també ets cuiner o que, quin tros de fideuà, per la foto fot molt bona pinta (de restaurant), i menjar-te la ja no et dic res, no? si pots fot la recepta a veure si algun any treiem algun calamar, sepia o pop, i en fotu una i sorprenc a la dona, que ja va sent hora, ja,ja
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 19 Feb 2010, 21:32

Jo la bèstia que més m'ha acollonit va ser un coi de pop de 7 kilos i mig que vaig pescar fa ja uns anys... el molt fill de la seva mare em va treure les ulleres i el tub i em va enroscar al voltant del coll la corda de la boia i de la varilla... sort que tenia la barca aprop perquè sinó potser no ho explico.... a partir d'aquell dia vaig aprendre que sempre s'havia de disparar entre ull i ull!!! Ara no sé si encara en deuen quedar de pops d'aquesta mida....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt