MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juliol 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

embolics , soluciò ????????

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

embolics , soluciò ????????

Missatge  peixet el Dt 16 Feb 2010, 14:15

Jo us volia fer una consulta:
Diumenge varem provar de fer el curry amb 4 canyes totes de superficie amb diferents longituds, i al cap de mitja hora de tirar a 4 nusos, en recollir , estaba tot embolicat i suposo que hi deu haver mes d´una explicaciò, pero si em podeu aconsellar us ho agrairé

Perquè passa aixo si no vaig fer cap gir brusc. Com ho puc sol.lucionar

Gracies per endavant
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: embolics , soluciò ????????

Missatge  Raül el Dt 16 Feb 2010, 15:33

per un spinner com jo és difícil donar-te solucions. De vegades també faig curri, i també se m'emboliquen les línies...! Però jo només m'atraveixo amb dos, quatre línies són masses!

El que em va bé és posar esquers que nedin a diferent profunditat. Si són molt iguals se m'emboliquen, però no ho domino massa. Per aqui hi ha uns quants experts en curri que ens ho solucionaran.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dt 16 Feb 2010, 15:35

Vas comprovar que els artificials nedessin correctament? A vegades se'ls pot girar una anella i això els fa anar de costat a costat, envolicant-se amb els altres.
Un altre motiu podria ser que l'artificial no aguantés la velocitat, però crec que 4 nusos els haurien de soportar la majoria.
Si llences 4 canyes has de procurar que les dels laterals vagin més llargues i les de dins més curtes. Així quan giris no s'embolicaran tant, tot i que sempre passa alguna vegada...

SORT!

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dt 16 Feb 2010, 23:56

Com diu en Kurry les laterals més llargues i les centrals més curtes i afegir que si poden ser plomades millor (les centrals). Després influeix molt el navegar, si fas girs molt tancats tents molts numeros que es creuïn les linies hi ha que obrir per evitar-ho.
I com bé diu en Kurry que nedin bé les mostres. Per la velocitat és bona 4 nusos per peix d'atac fins i tot a 5 nusos, segons l'estat de mar, peró recomano aquesta velocitat de 5 nusos amb mar calmat per pescar ja amb plumes o Halco.

Salut
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

embolics

Missatge  peixet el Dc 17 Feb 2010, 01:16

Ondia ¡¡¡¡¡¡.... De fet, tot el que m´expliqueu te la seva logica. Quan hi tornem, ho farem aixi i ja us explicaré. Sort que per aqui sempre hi ha gent disposada a ajudar. Moltes gracies
peixet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 17 Feb 2010, 01:19

hola peixet, en primer lloc tindries que dir quin tipus d'enganys feies servir,i despres quina barca es, ja que la manga de la barca es importan, pero bueno com t'han dit els companys les distancies de les canyes son mol importans,les has de portar escalonades, les dues de fora les mes llargues, jo cuant faig curri les porto al voltan o a vegades sobre els 100 mts,una, i uns 20mts mes curta l'altre, i despres la canye interior uns 30 mts mes curta que la curta exterior,i si e de pescar amb 4 canyes poso enganys que treballin a diferents profunditas, ja que sin hasta el mateix vent te les lia, ja que treballen molt juntes, una alte cosa es si els portacanyes son empotrats, si no estan ben graduats fan que les linies s'ajuntin i tambe es lien, de totes maneres p'el curri de costa portar moltes canyes no vol dir que tinguis mes picades moltes vegades es al contrari,crec que val mes portar meyns canyes pero ben colocades,
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

embolics

Missatge  peixet el Dc 17 Feb 2010, 01:42

Vaja , Teixi........ aixo de la manega de la barca ....no ho hagués dit mai. La nostra barqueta es una Ocqueteau 485 , amb 4 canyers que es poden graduar la inclinaciò , però poc
Els enganys, no et sabria dir , perquè no recordo els noms , però un es blanquinos, i els altres son de tons blaus i brillants, com que no conec gairebé el tema .......Les canyes les vàrem posar bé amb inclinaciò, però segur que no vàrem tenir en compte lo de les diferents longituds i profunditats dels enganys. Ho tindrem present a la propera . Gracies pel comentari. A veure si algun dia ens veiem per mar o a fer unes birres. Salut i bona pesca
peixet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 17 Feb 2010, 09:22

amb aquesta barca lo millor es pescar amb un maxim de tres canyes, ja que sino les canyes no podan treballar be ja que dos ha d'anar mol curtes, i a la que fa una mica de vent, o gires una mica es lien deseguida,a mes de que si no treballen correctament les picades disminueixen molt, de totes maneres el meu consell es que per curri de costa i treballar correctament amb barques aixis petites es pescar amb 2 canyes y si vols posar una tercera , la central a d'anar mol mes curta, uns 30 mts i amb un engany que treballi mes fondo, salut company
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dc 17 Feb 2010, 11:45

Jo no et puc dir res perque quan pesco al curri amb una canya cap problema però si porto dos ja plego, no se com cojons s'envolican
Gabi
www.forumdepesca.com

Edat : 52
Localització : Roses
Data de registre : 10/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 22 Nov 2010, 16:26

Quatre canyes és, des del meu punt de vista, excessiu. Imagina't que ho fas tot bé: llargàries, profunditats, navegació en línia recta... però va i et passa una llanxa grossa a uns quants metres: les onades que provoca t'ho enredaran tot. Idem si la mar està una mica revoltada.
O bé imagina't que et topes amb una bona "pajarera" però necessites girar per a arribar-hi: què fas? Atures motors i reculls tres línies llarguíssimes per a poder maniobrar? (adéu pajarera). I evidentment oblida't de fer-hi spinnig.
O imagina't que fas un bon doblet d'algun peix que es posa a saltar sobre l'aigua: com evites l'enredada? Reculls les línies buides abans de recollir les picades?
O bé (potser el cas més freqüent) trobes una bona mola de peix i vols fer-hi diverses passades: com ho fas?

Nosaltres portem només dues canyes: una de superfície (vinil o ploma) a 100m. i una altra profunditzada (amb pitet o ploms) a un 50-70m. Podem reaccionar amb rapidesa i maniobrar amb agilitat, si cal recollint-ne una sense necessitat de tocar l'altra. Evidentment cobrim menys possibles picades amb 2 canyes que amb 4, però pràcticament mai enredem, així que no perdem temps i material i guanyem agilitat en les reaccions.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 23 Nov 2010, 02:31

n'hi ha que posen 9 canyes, no se si es tracta del titanic i tenen 40 metres d'amplada o com ho fan, jo al curri amb el meu pare sempre en posavem 2 o 3 a molt estirar, la del mig més curta i a més fondaria i les altres amb un suport a cada lateral i diferents distàncies. Us deixo el post surt alguna explicació i foto

http://pescapalos.foroactivo.com/currican-de-altura-f19/disposicion-de-las-de-canas-para-el-currican-t689.htm
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dt 23 Nov 2010, 13:32

i a molta gent que confon el curri de costa amb el curri d'altura, en el curri de costa les canyes tenen que pescar lo mes allunyades del barco millor, ja que les pajareres les tens que envoltar, mai pasarlis p'el demunt ja que si o fas el peix s'enfonsa i no fas res, completament diferent al curri d'altura que les canyes tenen que treballar molt properes al barco, sobre l'estela, i ben colocat el engany amb l'ola que deixa el barco,i despres a les pajareres els i pases p'el damunt, sembla sencill, pero no o es ja que si no treballen els enganys on o an de fer es com si no portessis res darrera.
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 23 Nov 2010, 13:37

a tant jo no arribo, quan anava a curri amb el meu pare, sortiem de port, feiem dos voltes a les medes, i tornavem a port, i llestos, llavors no hi havia ni parc natural ni res, i des de llavors ni he tornat a tenir barca ni a fer curri, i ja fa uns anyets !
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: