MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Espècies i la seva pesca

Pàgina 6 de 6 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re:Especies i la seva pesca

Missatge  BECADER el Dc 10 Mar 2010, 23:58

Nopican,molt bo el tema dels streamers...es una tecnica de pesca molt eficas i tambe dificil,vull dir que per llençar be i conseguir posar l'esquer al seu lloc fa falta moltes hores de practica,aixo ho saben be els que pesquen la truite,bass,etc etc,amb mosques.
Tambe actualment,pescadors de mar es fan els seus streamers de mides considerables,per pescar a les pajareras sense espantar els peixos,quan s'acosten amb les seves barques,l'streamer es un artificial silencios pro matador si es sap fer nedar.Tambe es pot fer servir al curri...
Enhorabona Nopican...ja era hora que expliquesis una mica el que saps fer.

BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Verats i estornells.

Missatge  Tola el Dg 13 Jun 2010, 13:06

Hola. A vegades trobes una mola de peix i en treure el primer, veus que són verats i/o estornells, que a vegades van barrejats. Amb sorells també poden estar barrejats, però això ja són figues d'un altre paner.

Retornem als verats i als estornells (bisos).

Quan en trobes el vol, saps que estaran per allà a la zona i és qüestió d'estar atent a les gavines o a les bombolletes que fa pujar la mola per anar-los empaitant a cops de jig i metralleta.

Si els passes pel damunt o alguna barca fuent els passa massa a la vora, el vol buscarà refugi buscant fondària. Es necessitaria un jig més aviat petitonet per aquestes boques que encara que protràctils, no són gaire grosses. Però a vegades, la corrent o la rapidesa amb la que es mou el banc, recomana un jig més gros perquè ràpidament assoleixi una profunditat suficient des de la qual poder recollir a tota llet i acabar travessant el vol de baix cap a dalt. Segur que no tardaran a fer-li cas.

El cas és que tinc una pregunta: en treieu més si els poseu un ham auxiliar (assist hook) a l'anella davantera, o si li poseu un ham (o popera) a l'anella posterior??? tinc la sensació que per ràpid que recolliu a través del banc (jo a tota llet amb un rodet 5:1) els verats i estornells atrapen perfectament el jig i crec que l'intenten mossegar pel cap (alguns altres peixos mosseguen al mig del cos. Alguns mosseguen pel cap perquè així s'empassen la presa a contraescata i no els fuig de la boca). Crec que els sards, oblades i saupes intenten mossegar les aletes i ja es deuen menjar la resta del peix quan el tenen desarmat sense aletes per fugir.

Retornem als verats i estornells: si els poso una popera a l'anella posterior, els agafo sovint "al robo" per sota la boca. Deuen mossegar-li el cap i la popera els ve per sota. Si li poso un ham auxiliar a l'anella davantera, els agafo més per la boca. Algú li passa el mateix? o tant us fa perquè al capdevall els acabes traient igualment?

A vegades sembla mentida com pot arribar a córrer el peix blau, per petit que sigui.
Els sorells, ja són una altra cosa. Molt semblant de costums, però amb diferències importants. Sovint es barregen amb el vol d'estornells i verats. Però aquests van més lents. Si trobeu el vol i estan barrejats, recollint rapidet (o a poc a poc amb un rodet ràpid), us sortiran més sorells que verats (i estornells). Recollint a tota marxa, us sortiran més verats i bisos, que sorells. Algú més ho té comprovat? Algú té compravada alguna cosa en sentit contrari??

Au, fins aquí, lo que se daba per avui.

I no deixeu de parlar de peixos i pesca al fòrum, que posar vídeos i altres històries està molt bé, però no de forma exclusiva, que aquest fòrum ja s'hi parla més de coses rares, que de peix. Galifardeus!

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Espècies i la seva pesca

Missatge  Raül el Dg 13 Jun 2010, 14:32

hola galifardeu!
lo dels videos no puc dir res, però de rollos raros... ja et dic que sóc el rei! ho sento, però ja miro de fer-ho al meu raconet, així hi pot entrar només qui vol. Ja saps que prefereixo parlar de pesca i peixos, però si no surto... tampoc m'ho puc inventar.

dit això miraré d'ampliar una mica la teva teoria... l'altra dia pescava amb metralleta, lògic a l'època que estem. A la mateixa recollida vaig fer un biso i un sorell. També vaig fer oblades de dos en dos, i fa temps, en una mateixa tirada, vaig treure dos bisos i un bonítol. Sí, tres peixos d'un kg cada un amb una sola tirada...

aquestes bèsties van barrejades, però fer picar només a una espècie, ja ho veig més complicat... ja saps com les gasto amb el peix blau! Ja miraré d'aplicar la teva teoria, a veure què passa. Saps què? vine tu a pescar amb mi i ho provem tots dos!

(miraré d'ampliar més tard, que estic a la feina i la dona ja em truca per anar-los a recollir)

bona pesca!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dg 13 Jun 2010, 19:36

Jo hi diré la meva!

De velocitats no hi dic res, doncs solc fer sempre l'spinning lent i amb batzegades ràpides de tant en tant. Uns cops surt sorell, d'altes surt estornell, potser depèn del moment en que els hi passa per davant dels morros. Una miqueta amb la punta de la canya a dintre l'aigua i una miqueta amb la punta amunt. Quan hi ha barrija barreja de peixicus, cobreixo tots els flancs... Algun moviment sexy li dec fotre a l'esquer que sempre tinc més picades que els meus compis de barca, en canvi amb la metralleta és al revés... solen pescar més que jo (com ahir, jejeje que vaig treure 2 tristos sorells....)
Jo sempre poso ham triple, crec que amb l'assist es desclaven menys que amb el triple però amb el triple tinc més picades. L'assist només el poso quan busco vedell gros.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dg 13 Jun 2010, 21:46

Jo això de l'assist Vs Triple ho porto fatal...
Encara recordo aquell dia que vaig perdre 4 bonítols grossets...el primer amb triple, el segon amb assist i el tercer amb triple+assist affraid . Desesperat hi vaig deixar el triple i el resultat va ser un altre desenganxada i un que va pujar a bord.
Quan hi poso assist no em piquen i quan li poso triple se'm desclaven relativament poc, així que segueixo amb triples Very Happy

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 6 de 6 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6