MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Desembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Espècies i la seva pesca

Pàgina 1 de 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Espècies i la seva pesca

Missatge  Gabi el Dj 11 Feb 2010, 23:32

Fa dies es va crear un post sobre com pescar si no mal recordo.Sembla que s'ha oblidat
Jo vull dir que alló que vaig escriure sobre la pesca i per error es va esborrar, com que no s'ha pogut arreclar. Ho tornaré a escriure de nou, perque algú m'ho ha demanat.

Intentaré explicar tot el que he aprés de diferents especies.Com ja saveu alguns he practicat la pesca-sub durant més de 30 anys, la qual cosa m'ha servit per conéixer la forma de vida de molts peixos.
Ara fa tres anys que no la practico per motius de salut, ja de per si es un esport amb risc i ara no estic capacitat per practicar-lo.

Us parlaré del apreciat llobarro, del qual molts me heu demanat com ho faig, també explicaré com viu el mero, el dento , peixos molt voraços. etc........

Ara us deixo i continuaré dema si puc , si no tranquils que ho aniré fen poc a poc
Gabi
www.forumdepesca.com

Edat : 53
Localització : Roses
Data de registre : 10/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

especies i la seva pesca

Missatge  peixet el Dj 11 Feb 2010, 23:48

Molt bona idea Gabi. Estaré esperant els teus comentaris amb molta atenció. :emoticon0046:
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Espècies i la seva pesca

Missatge  kurry el Dv 12 Feb 2010, 00:15

Quina bona pensada Gabi! Ets un crack!
La veritat és que els que heu realitzat pesca sub teniu aquest plus d'esperiència i sabeu millor que ningú com reaccionen els peixos.
Si això li sumes les experiències dels bons pescadors de cana de que disposem en el fòrum, això es pot convertir en una molt bona guia.
Txapó! :emoticon0046:

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 12 Feb 2010, 01:01

sempre aprendem algo de bo si sr .
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 12 Feb 2010, 01:04

gabi, no t'en descuidis, que t'estarem esperant les tevas explicacions, salut company
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re:Especies i la seva pesca

Missatge  BECADER el Dv 12 Feb 2010, 01:04

Gabi,tot un detall per part teva,segur que a tots ens agradara.
Salutacions company!
BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  arb58 el Dv 12 Feb 2010, 16:29

bounce bounce bounce bounce bounce

Merçi crac.

Salut i bona pesca.
arb58
www.forumdepesca.com

Edat : 59
Localització : Llinars del Valles, Barcelona
Data de registre : 13/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Pesca del Llobarro

Missatge  Gabi el Dv 12 Feb 2010, 17:41

Hola, us intentaré explicar un xic el que he aprés.:

En primer joc hi han dos clases de llobarros, el que estem acostumats a pescar,(dicentarchus labrax) que pot arrivar al metro i uns 12 kilos i pot viure en aigues salobres,sorra, fanf i pedres, els petits solen fer grups i els més grans principalment van en solitari.
Després hi ha la Baila (dicentarchus punctatus), que sol ser més petita , pot arrivar als 70 cm. com a màxim i està recoverta d'unes taques de color negrós de mig cos amunt, es un peix que encara es troba més a vora mar que el llobarro tradicional.

Jo porto una canya de 2.10 i altre de 3 metros de 5 a 20 grams, amb fil del 30 per pescar a roques i mes prim de 18 a 25 per canals i sortides de riuades, poder és una mica primet, per tant s'ha de treballar el peix amb el carret amb molt de cuidado per no trencar

Per mi la millor época per pescar grans llobarros és a l'hivern, que és quan venen a la posta d'ous i es fan grans aglomeracions de mascles voltan a les famelles, en aquest moment es solen trobar a poca aigua on hi ha molta pedra amb coves. En una cova de posta pots trobar una famella envoltada per més de 15 ó 20 mascles, veuru es algo que et deixa una imatge per tota la vida.

El llobarro és pot trobar amb abundancia als ports pesquers, el problema és que no es permés de pescar dintre d'un port, excepte els coneguts del guarda que poden entrar i ningú els hi diu res, per mi molt mal fet, però sabem que sempre hi han preferencies. Com he dit hi han força i grossos, el mproblema és que s'han acostumat a menjar peix fresc i a la carta i per entrar a un rapala és molt difícil.
També es pot trobar als espigons,a l'escuma, a les desembocadures dels rius i rierols i a les platges.

Quan la mar està moguda el bitxo corre per tot, amunt i avall, però si trobem que fa dies que l'aigua es com una bassa d'oli necesita pujar i es troba a superficie, no se ben bé perqué però penso que deu ser per l'oxigen, que quan l'aigua no es mou sembla com si li manqués aire.

És un peix molt i molt mandrós, no li agrada fer esforços a l'hora de menjar, nomes fa el moviment d'atacar quan te la presa devant seu.

Pesca a l'escuma, per pescar així cal que l'aigua estigui força moguda, per tant amb embarcació s'ha d'anar amb comte i vigilar les roques i a peu fen costa ni que dir i segur que quedes ben chop.
No penseu que el llobarro va correns d'una banda al'altra per l'escuma, ell està ben tranquil a una reconada o deixan-se portar per les onades, fins que la presa passi per el seu costat.
Per tant s'ha d'insistir en un lloc força vegades perque si es troba allà amagat segur que l'agafem.
Jo faig servir rapalas i solen fer uns 15 cm, prefereixo els de colors clars, el blanc per soposat. so no volen entrar o poder no hi son, però com no ho sabem , doncs canvio a colors verdosos o blaus, si l'aigua es molt bruta i molt freda posso de color groc.
No es estrany que pescan a l'escuma s'agafin sards amb el rapala.

Als espigons hi vaig quan es fa clar pel matí o a les tardes quan comença a ser fosc, que és quan li agrada menjar.
Per norma sempre llenço al llarg de l'espigó, el mes arramblat que puguyi de les pedres, l'inconvenient es la perdua de rapalas.
Quan més fosc és , més a poc a poc s'ha de moure l'engany i quan es fa clar un xic més ràpid perque el peix no vegi l'engany.
Jo faig servir rapalas petits de 2 cm a 7 ó 8 i anguilons de silicona.

A les desembocadures dels rius, son un bon lloc per la pesca d'aquesta espècie i encara més quan ha plogut.
Es solen posar a la desembocadura esperan que pasin els peixets, si enganxes un dia d'aquells que hi han molts de peixos petits, pot haver acumulació de lubinas a la sortida i si volen entrar al rapala, fas la pesquera de la teva vida, aixó no pasa sovint i si et trobes un dia no podràs fer gaire perque si hi han més pescan, ràpidament s'acostaran a tú, però mai has d'arrasar el lloc, sempre amb seny deixant per demà.
Aquesta pesca es pot semblar a l'escuma i has de pescar millor amb vadeador perque possiblement hagis d'entrar algo dins l'aigua.
En aquesta pesca faig servir rapalas com els de l'escuma i de vegades algún anguilón.
Pescan així es poden fer aranyes i peixos plans.

També m'agrada fer les platges amunt i avall, els pots trobar a tocar terra, a un pam d'aigua. El llobarro menja de forma semblant als espigons, si et fixes en l'aigua pots veure les lliseres petites que semblan estar arreconades vora mar com als espigons a prop d'una pedra, el llobvarro les arrecona i inclus hi han dies que pots veure els lloms dels llobarros a prop de les llises i de cop veus que un ha entrat per sota les llises i ja ha menjat.
A les platges faig servir rapalas, però sempre porto algún peix d'aquells flotants per si de cas apareix una palometa o servia que a l¡estiu sol pasar.

avans que se m'oblidi, hi han llocs de pesca que faig servir mosques fetes per mi, am un amb i quatre fils depend de la imaginació de cadesqú.

Fins aquí he arrivat, peró el que més m'agrada es pescar amb embarcació a spinning , ja que pots fer moltes més especies i cobrir més zona.
I el kayak no el deixo pas enrrera, perque amb ell he fet bones pesques de depredadors, que sense fer soroll et plantes a sobre d'ells.
Per el curri de barca o kayak faig servir uns enganys que no puc revelar, em donen bons resultats em sap greu no dir res però aixi queda aixó com a dubte i us podeu menjar una mica el coco rumian com ho podeu manegar per fer un engany que vagi bé.

Espero que aixó us serveixi per alguna cosa, no hi han trucos ni res que se sembli només constancia i no dir prou aqui no hi ha res, s'ha de tirar, tirar tirar tirar canya.
En quan als rapalas jo els que porto em van força bé, però si trobes un altre pescador els seus son els millors.
Moraleja.: quan un peix vol entrar no hi han formes ni colors, entren i prou.
Aqui teniu una foto del llobarro i la baila
Un altre dia explicaré algo sobre els meros o dentos
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 12 Feb 2010, 17:58

gabi una pregunta,com es o de quin color es la carn de la baila es un dupte. fa dos mesos vaig estar a marbella 10 dies pescan i no vaig fer cap llobarro y cap baila aixo si bisos i melvas a punta pala
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dv 12 Feb 2010, 18:30

Es igual que el llobarro, quan el llobarro es petit es confon amb la baila, la diferencia es que la baila no creix tant i el llobarro el pots trobar de 0 a 30 metres i la baila de 0 a uns 10 metres
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dv 12 Feb 2010, 18:34

Ets un crack Gabi, la veritat es el que tu dius anar provant, provant,provant i tirant canya moltes vegades, jo soc més de curri de costa, lent per algo porto un 2,5 cv que es més que suficient, fins ara es lo que sempre he fet. A mi em fa un Pal molt gros tornar de buit (suposo que com a tots) per aixo sempre he fet curri perque tens moltes mes posibilitats de pesca sino portes sonda. De totes formes en aquest forum he agafat la idea d'anar provant l'sppining i jigging, però aixo si, sempre fent una estona a 1era hora de curri fins que al menys tinguis alguna peça al sac. El tema del llobarro fins ara no l'havia buscat expresament, probablement pel que t'ho dius, ja que es un peix que li costa atacar als rapalas i a sobre t'has de fotre molt a sobre de l'escuma. I a mi no em va gaire pescar desde les roques, prefereixo estar dins del mar. De totes formes vaig comprar l'altre dia un yo zuri amb força babero per profunditzar 3 o 4 metres negre i blanc i em van dir a la botiga que amb això també entran els llobarros amb curri molt lent i el fil molt lluny de la barca, el dia que en caigui algún ja us ho faré saber.
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dv 12 Feb 2010, 18:37

va bé fer el curri a primera hora, però no costa res anar provant spinning i així li vas agafan el truquillo, veuràs que quan agafis un quedes enganxat.
Yo per fer el curri amb barca el deixo 100 metres pel llobarro
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 12 Feb 2010, 18:44

molts gracies per les explicacions!!! jo tambe hem dedico a mirar que fan els peixos a sota l'aigua, pero no fent pescasub sino submarinisme amb ampolles.

felicitats
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 12 Feb 2010, 20:41

gabi una explicacio excelent, jo com en girgom lo meu es el curri, i aquest any amb tota aquella colla e començat a fer una mica de jigging i d'espinning, i fora uns cuants sorells i un espet molt guapo no e agafat res mes, pero amb va enganchan,en el teu escrit e tret moltes conclusions i m'has aclarit bastants dubtes, pero encara estic una mica indecis en un punt, a l'hibern es millor a roca que a la platge ????????,
salut company i gracies per l'explicacio
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dv 12 Feb 2010, 21:20

Teixi, a l'ivern el llobarro està per tot arreu, en el moment de la posta busca les pedreres de superficie amb coves de poca fondària, mentres estan enfeinats costa molt de que entrin, però clar han de menjar en un moment o altre i ho solen fer per la matinada, a les platges millor a l'estiu, però pasa que en les pltges d'empuriabrava fins a sant pere, hi han les barques de les tallarines i quan pasan els rastrells, surten cucs, aranyes,cloïsses etc.. i el llobarro amb aquest moguiment de sorra ve com un cohet a veure que pot pillar.

La meva tècnica es anar amb kayak, conec alguns dels que fan la tallarina i em deixen anar al seu costat o darrera i vaig fen el curri o llançan canya.

Però quan pasa el temps de la posta torna a invadir les platges, encara que no ho sembli a la sorra troben molt d'aliment, això son conclusions meves, poder no tinc raó però de moment fins que algú em demostri el contrari , crec amb la meva teoria.

Jo quan surto a peu faig platges i costa, sigui la temporada que sigui, mai se sap i sempre pot haver el llobarro despistat en el lloc equivocat
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dv 12 Feb 2010, 21:27

Alsepo escrigué:molts gracies per les explicacions!!! jo tambe hem dedico a mirar que fan els peixos a sota l'aigua, pero no fent pescasub sino submarinisme amb ampolles.

felicitats

Alsepo, jo ara faig fotografia en apnea, com que no he de vaixar, que les puc fer a un pam d'aigua no tinc molts de problemes i es algo fascinant.
El que no ho ha provat , no es pot ni imaginar la quantitat d'especies que es poden trobar aun pam d'aigua
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 12 Feb 2010, 21:40

gracies per l'aclariment gabi ara si que o e entes be, una cosa que no se si us pasa a vosaltres, jo cuan era jove jejejejeje m'agradaba molt anar amb el fusell a agafar pops, pero ara cuan u bull fer cuan baixo ja a uns tres o cuatre metres s'hem posa una linia de dolor que amb baixa del cap fins l'ull, i ja no puc baixar, vosaltres que feu submarinisme, saveu de que pot venir ????
salut companys
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dv 12 Feb 2010, 22:27

Ja!jo tambe m'hi trobo, potser no fem be la descompresio...no se si pot ser aixo?
juby
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 12 Feb 2010, 22:43

feu la maniobra de mansalva?...jo he fet molta pesca sub pero vaig tindre dos grans sustos i vaig perdre un amic i tinc molta por ya fa 8 anys que no practico
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 12 Feb 2010, 23:39

jo he fet força pesca-sub per cadaqués. Més que sub, és de superfície, pq em fan mal les orelles. ës impressionant posar el cap dins l'aigua i veure tot el que es mou sota els nostres peus... amb la pràctica acabes pescant peixos, fins el punt que quan volia menjar peix fresc, deixava la canya i agafava el fusell. Quan tornava de buit (molt sovint) em sentia satisfet d'haber contemplat aquell espectacle. Sempre s'aprenen coses veien els peixos en llibertat: com reaccionen, com ataquen, a on s'amagen,... és una pesca molt selectiva, i fascinant. Ho he anat deixant, però ara estic totalment enganxat a l'spinning, doncs gràcies a l'ajut de tots vaig començar a tenir bons resultats. Aquesta pesca vol molt de sacrifici, treball i constància; però cada captura que aconsegueixes te la sents teva, perquè al igual que amb la pesca sub, te l'has currat amb el teu esforç i amb les teves mans.

per cert GAbi, ets molt generós amb tots nosaltres. Tot això que ens expliques és el resum de molts anys d'experiències. Qualsevol pescador que apren alguna cosa per ell mateix, ho guarda com un tresor. Amb persones com tu és fàcil aprendre a pescar... a més, tu ens ensenyes a ser millors persones. Compartir és el que ens fa diferents.

gràcies, GAbi.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin el Ds 13 Feb 2010, 00:00

Gabi, t'ho has currat! Merci!

Teixi, a tu tot el que et passa és que estàs vell..... :emoticon0025: :emoticon0025:

Botiga online de pesca & nàutica
Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Ds 13 Feb 2010, 00:14

Ei Gabi t'has passat mai pel meu blog? jo tambè faig fotografia submarina! dona-hi un vistasso quan puguis aiam que et sembla!

www.alsepo.blogspot.com
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Ds 13 Feb 2010, 00:27

Alsepo escrigué:Ei Gabi t'has passat mai pel meu blog? jo tambè faig fotografia submarina! dona-hi un vistasso quan puguis aiam que et sembla!

www.alsepo.blogspot.com

Molt currades les fotos, i enhorabona per el petit jan o petita nou vingut.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Ds 13 Feb 2010, 00:39

Alsepo escrigué:Ei Gabi t'has passat mai pel meu blog? jo tambè faig fotografia submarina! dona-hi un vistasso quan puguis aiam que et sembla!

www.alsepo.blogspot.com

Ostres , te las has currat, m'agraden. La fotografia es una forma d'espresar, plasmar una realitat que queda inmortalitzada mentres el mon segueix el seu camí.
Ja penjaré alguna foto al meu album personal
Gabi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 13 Feb 2010, 11:41

Ostres GAbi! després d'això, qualsevol diu res al fòrum. Què vols que hi puguem aportar? ja ho sabíem, però ara sabem perquè quan tothom diu "avui no he tingut sort, que no n'he tret cap" tu sempre dius "avui no hi eren". Perquè si hi són, acaben al teu sarró.

Hi ha un tema del qual desconec (a banda de molts altres, és clar!) i és el període de creixement. El llobarro, entre tots li estem fotent molta i molta canya i crec que no som del tot conscients de l'enorme sort que tenim de les llobarreres, que van repoblant el mar més ràpid del que nosaltres el podem pelar.

Una vegada vaig sentir a Menorca que una llagosta de les que despreocupadament escuren els turistes, té una vida d'uns 25 anys. Mare de Déu! amb la quantitat de llagostes que s'arriben a endrapar al cap de l'any, és més que evident, que no poden sortir totes de Menorca. Del llobarro, n'he buscat alguna cosa sobre el seu cicle de vida i he trobat això:

El llobarro assoleix la maduresa sexual als dos anys i les femelles als tres. Això correspon a una mida d'entre 23 i 30cm i a un pes de 300-400grs.

Crec molt important deixar anar els llobarros que no ens puguem cruspir i sobretot, deixar anar els que no hagin tingut temps de tenir ni un sol cicle reproductiu. Si agafes un llobarro que no s'ha reproduit encara, te'n menges un, però en mates milers. Si en canvi ja s'ha reproduit, te n'endús un al sarró, però al mar en queden molts més per anar fent.

La majoria de captures ronden el quilo de pes i si bé ja són madures sexualment, correspon a un llobarro entorn dels 6 anys d'edat. Això vol dir que amb la pressió que malgrat tenir les llobarreres que ens repoblen, difícilment un llobarro podrà passar dels 6 o 7 anys de vida sense acabar al nostre sarró.

Vist aquests números i les meves conclusions de pa sucat amb oli, no sembla que el llobarro estigui en perill, però insisteixo en que crec que hi té molt a veure les gàbies de llobarros, que si no.... no confiem tant en les gàbies i deixem anar el tercer llobarro. Ja no cal dir els que no fan la mida.

Au, salut, llobarros i veneracions a n'en Gabi, llobarròleg Gurú per excel·lència.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum