MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Dedicat a la Xènia i en Teixi

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Dedicat a la Xènia i en Teixi

Missatge  Raül el Dj 30 Abr 2015, 16:08

Fa temps que ho tinc al cap, però més que temps, el que ens fa falta ara és tranquil·litat.

Puc escriure reportatges de pesca mentre miro els partits dels Barça, és seguir un patró i no em costa gaire. M'avorreix bastant.

El que costa és trobar un espai de temps per nosaltres. Vull dir unes hores de pau on es puguin barrejar la pesca i els sentiments, la nostra afició amb la vida real.

Fa anys que hi dóno voltes però, escriure, no es tracta de pensar, sinó de seure i estar relaxat. Poder obrir la ment -i els sentiments- és un premi que costa molt realitzar.

Aquí va el primer capítol, de no sé de quants:

Editat per darrera vegada per Raül el Dj 30 Abr 2015, 16:13, editat 1 cop en total

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Dedicat a la Xènia i en Teixi

Missatge  Raül el Dj 30 Abr 2015, 16:10

I

Se’m feia estrany tenir una conversa amb ella tot conduint el cotxe, com si fóssim una parella normal. La vaig notar molt angoixada, apagada i molt necessitada d’amistat, després d’aquella conversa d’indis via Whatsup. No me’n vaig poder estar i vaig insistir que, després de tants mesos, la passaria a buscar.

-Odio que em compadeixin. Vindré jo soleta, que ja sóc gran.
- Sabia que ho diries... Et recullo demà a... les 7? No hi ha cap pressa, els peixos poden esperar.
-Quedem a port, has de fer molta volta! No val la pena.
-Sí que ho vals... Fins demà, orgullosa!

Poques hores més tard (quan l’alba humitejava les teranyines de la meva barca) la passava a buscar a casa, com un galant. Vam parar a fer un cafetó, per trencar la rutina d’un dia qualsevol de pesca. Volia que se n’adonés que -per mi- el més important era ella i no les fotos de revista, facebook o per posar les dents llargues als amics pel whatsupp. El cafè amb llet cremava i, mentre bufàvem, ens anàvem posant al dia amb una conversa del tot banal. Els dos sabíem que aquell diàleg serviria només per fer baixar les banyes del croasant però, sense solta ni volta, ho va vomitar:

- Saps la meva amiga malalta de càncer? Abans d’ahir la vam enterrar.
- Anem. Sabia que alguna cosa grossa havia passat.

Vam pujar al cotxe sabent que, ara sí, començaria la conversa que els dos estàvem esperant.

Tots, més a prop o més de passada, hem hagut de suportar el tràngol del Càncer. Sents molta ràbia quan una persona vella ha de patir tant per arribar a descansar, molta impotència quan veus consumir l’esperança d’una persona que encara no s’ha jubilat, molta pena quan qui se’n va té la teva edat. No serveix de res fer-se l’interessant o el saberut malgrat haver passat vàries vegades pel mateix sedàs, no hi ha cap petó ni abraçada que calmi aquell buit, aquella angoixa que no et deixa reposar.

-Sé perfectament què necessites, avui –vaig dir-li mentre aparcava la furgo davant el pantalà on reposa la barca.
-Un home que no estigui casat?

-No. Un popper, i dels grans.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dj 30 Abr 2015, 22:01

Raül
jo us dono les gràcies a aquesta gent que teniu aquesta facilitat per escriure
i a més per fer-ho per recordar a aquests dos companys com la Xènia i en Texi
RAÜL GRÀCIES A TU I EL MEU RECORD PER A ELLS

Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

II

Missatge  Raül el Dv 01 Maig 2015, 23:24

El sol feia estona que s’havia alçat però, a aquelles velocitats, un jersei o una caçadora paravent no molestava gota, tot i tenir l’estiu començat. El cel era ras, així que no tardaríem massa estona a untar-nos de crema protectora i començar-nos a despullar. Primer, però, calia arribar a l’escenari on tenia pensat actuar: una bona desembocadura on empaitar grans palometons i tallahams. La tècnica de popejar no és la més adient per assegurar captures, però sí per cremar adrenalina i desconnectar de la dura realitat.

A l’aparcar, vaig demanar-li que confiés cegament amb mi i deixés tot el seu material al cotxe. No té experiència a popejar i no volia angoixar-la més amb coses poc importants com els esquers, carrets i canyes a triar. Hi va accedir (per sorpresa meva) i la conya va tornar a l’ambient com per art de màgia.

- Senyor, sí, senyor! Li deixo al cotxe tot el meu material!- afirma rotunda, seriosa, ferma i fent-me la salutació militar.
-Vaaa, no et posis dura, que llavors se m’encomana la rigidesa a alguna de les meves parts. Hahahaha.
- Sóc tota seva, senyor! Disposada, com sempre, a arribar fins el final!
- Doncs au, deixa’t de xerrameca i agafa les cerveses, que avui arribarem als 30 graus.
- Senyor, sí, senyor! Puc fer una observació, senyor? –va preguntar amb les mans agafades a l’esquena, amb les cames un xic obertes, traient pit i mostrant tot el seu cos rígid com un blog de ciment armat.
-Què collons vol la nena..., a part d’inflar-me les pilotes de bon matí?!
-Una servidora no beu, senyor. Que puc agafar una miqueta d’aigua?- va fer posant veu de nena consentida.
-Buffff! Quin dia que m’espera....

La veritat és que m’havia encantat la representació militar que m’havia ofert. Ni que fos a km de distància, m’havia fet pensar amb la Teniente O’neil, i la idea de navegar amb aquell tros de dona m’havia fet obrir la gana de menjar un bon pernil.

- A tu et passa com a mi. Eh que ja et trobes millor, surant a l’aigua? Au, deixa amarres, que sortim.
- Fora conyes. Moltes gràcies, ets un bon amic.
-Concedeix permís per sortir?!
-Sííííí!

Arribats a lloc, vaig parar el motor per comprovar in situ la deriva, començar a fer-me l’interessant escollint material per encendre-li més els ànims -ja de per si caldejats- i fer d’aquella jornada de pesca una teràpia de xoc contra l’ansietat.

Popper de 10cm muntat a l’equip light, per començar-nos a esclafar.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 02 Maig 2015, 21:12

Vaig conèixer a en Teixi, no així a la Xènia, descansin en pau i bona pesca allà on estiguin ;-)

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 03 Maig 2015, 10:52

Jo no els he arribat a conéixer, però en les teves paraules, es veu clar que eren grans persones i bons amics de tothom.
Tots hem pasat històries d'aquest tipus, ens ha tocat de prop, sigui familiars, amics o els dos.
Llegint-te no he pogut estar-me d'alguna llàgrima en record dels meus i dels que en aquests moments ho están pasant.
Serveixin les teves paraules per a totes aquelles persones que es troben en aquesta situació.
Pel que a mi em toca, t'ho agraeixo de cor.
Salut i bona pesca.

jovi64
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 17/06/2014

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 25 Jul 2015, 10:38

Gràcies, Jovi64

m'has donat l'empempta per escriure un xic més:

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 25 Jul 2015, 10:38

III

Els primers tirs van ser un desastre. Acostumada a llençar jigs pesats, no fuetejava la canya amb ràbia, i això provocava que la vara no escopís el petit popper ni a la meitat del recorregut que jo el faria anar. No era el dia ni el moment més indicats per posar-me xulo o riure’m de la situació, així que vaig optar per donar-li la culpa a l’esquer i el vaig canviar per un de més pesat.

-No tinguis por. La canya no es trencarà i, si ho fas, en compraré una d’igual al Decathlon pujant.
-Vas amb canyes del Decartón, tu?! Què t’ha passat??
-Res, que quan un madura aprèn a valorar el que sí és realment important. Va, llença, a veure què tal.

Se la veia incòmode, pescant amb un equip que no era el seu. Els dos, canya i carret són SW –Salt Water pels iniciats en el món de la pesca- el trenat molt fi i el baix del 35, suficient per pescar de moltes maneres i molts peixos diferents. No importava la tècnica, l’esquer o el depredador que mossegués, només volia que la nena deixés d’ofuscar-se durant unes hores amb el Càncer i la pèrdua de la seva millor amiga.

- Mira’m un moment i escolta. No miris l’equip de pesca, agafa’l amb força i sent-lo. Tanca els ulls. Respira.
-I ara ve quan arriba una onada i em fot a terra...
-Silenci. Escolta el teu entorn i -si et concentres- podràs arribar a percebre la onada quan s’acosta, sense estar pendent d’ella. Estàs tranquil•la?
-No.
-Això està bé. Obre els ulls. Veus aquella boia? Creus que és massa lluny, per tu?
-Una mica... No, una mica no, mooolt lluny.
-Agafa aire, aguanta’l dins teu, posiciona’t per llençar, obre el pick-up i deixa anar tota l’energia amb un cop sec mentre escups l’aire de cop.

Sorprenentment, em va fer cas. Va seguir tots i cada un dels passos que l’havien de guiar a realitzar un bon tir d’espinning, però l’intent d’arribar a la boia groga va fracassar.

-Ups, no arribaré mai tant lluny, jo – va deixar anar decebuda mirant l’esquer flotant a mitja distància d’on havia d’arribar.
-Recull sense mirar l’acció de l’esquer. Quan deixis de llençar com una nena ja ens dedicarem a la tècnica de recollida. Encara ens queda molt per fer.

La vaig fer pujar a la plataforma de proa, vaig estirar l’altra canya per donar-li seguretat i confiança amb el tir. No volia que res ni ningú la distragués.

-Estàs còmoda, aquí dalt? Mira al teu voltant. No hi ha res: ni cabines, ni canyes en vertical, ja veus que sempre porto l’antena de l’emissora abaixada i jo em penso quedar aquí, assegut al timó, fins que toquis amb aquest popper la boia groga, d’acord?

La lenta deriva ens anava apropant al seu objectiu, però el segon tir es va quedar bastant lluny del que podia arribar a fer aquella soldadeta a les meves ordres.
-Malament! No estic content, sents? No m’ho tinguis en compte, això que faré ara, però m’hi obligues. No senties tanta ràbia? Doncs descarrega-la amb la canya! Tira! Tira fort!!
(...)

-Nooo. Així, no. No impulses l’esquer tu, l’ha d’escopir l’acció de la canya. Tu la guies, li dónes la força, la direcció i la potència, però la flexió només la posa ella.

Es va posar seriosa, la nena. M’escoltava i no gosava dir res. Ja era meva. Només faltava que es deixés anar, que deixés de pensar.

-Posiciona’t. Tanca els ulls i respira. Relaxa’t. Pots enviar l’esquer molt lluny malgrat estar relaxada. Si estàs tensa li encomanes la rigidesa a la canya i no farà el que li manes. No em miris mentre parlo, tanca els ulls. Ara, pensa amb el Càncer, només amb la malaltia i el mal que fa a la humanitat. Pares, mares, fills, germans, grans amistats... El Càncer tot ens ho rebat.

La cara li va canviar per moments i vaig poder veure com els nudets de les mans li quedaven blancs de la força que aplicava al mànec de la canya.

-El veus, el Càncer?
-No, però el sento, està per tot arreu.
-I tu, què sents?
-Por. Ràbia i por.
-Notes la rigidesa de les teves mans? La tensió del teu cos?
-Sí, però no sento dolor. Només ràbia i por –va dir-me amb veu tremolosa i dues llàgrimes llepant-li la salabror de les seves galtes madures pel sol.
-Respira. Controla les emocions. No deixis que el Càncer domini les teves pors. Torna-li el dolor. Fueteja’l! Sigues cruel amb ell, destrossa’l!, parteix-lo d’un cop sec. Ara, a poc a poc, obre els ulls i concentra’t amb la maleïda boia groga.
-La veig, est...
-Calla. No diguis res. Focalitza tot el que sents dins teu i travessa la puta boia. Només tens un tret, soldat. La teva arma és la canya i la bala el popper. Ells són l’instrument per matar el Càncer, però només tu el pots doblegar. Pensa que tens un fuet a les mans. Li has de donar la potència amb la qual vols arrancar-li la pell al Càncer, tu hi poses la força, però si no fueteges bé, no arribaràs mai a esquinçar-li la carn. Va, a què esperes! Fueteja’l! Destrossa’l! Torna-li tot el mal que ens ha fet!
(...)
-D’això en dius un bon tret?! Recull el fuet! Pensa amb la teva amiga! Que no te n’adones que no la veuràs mai més? Que et penses que quan tornem a terra ferma t’esperarà per fer un dels vostres cafetonets?? Me cagum Dèu, nena, tu no sents ràbia pel Càncer, tu no sents res! Carrega-te’l! Parteix-lo en dos, collons! S’ha menjat la teva amiga, va torturar la meva àvia, no va tenir pietat del meu sogre, i qualsevol dia d’aquests es presentarà a casa teva i et dirà que, com que ets tan bona persona, se’t cardarà a tu! Acaba amb ell, collons! Decapita’l!

I amb la cara plena de llàgrimes, una mirada fixa, neta i traumatitzada rollo Umma Truman a Kill Bill, la nostra protagonista ho va aconseguir: finalment, va fer un bon tir. Dos errors més i hauria estat massa cruel amb ella: torturar-la amb el record de la nena de 2 anyets que s’ha quedat sense mare per culpa del Càncer.

-Perdona. Sé que fa mal. Vine, abraça’m.
I vam plorar els dos aferrats un a l’altre dalt el pòdium de proa, sentint l’alè del Càncer xiuxiuejant barbaritats rere les nostres nuques.

Necessitàvem una alenada d’aire fresc. Se m’havia d’ocórrer alguna parida per trencar el gel, intentar fer bombejar somriures al seu cor compungit i mirar d’acabar aquest capítol amb un xic de bon rollo, ni que sigui amb un final patètic.

-Nenaaa... Has fet un tir perfecte! T’has guanyat accedir al segon nivell!!
-Va... no n’hi ha per tant! Només m’he passat uns 10m de llarg!
-Hahahhaha!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 26 Jul 2015, 10:41

Un gran relat, dels que surten de dintre.
Gràcies

jovi64
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 17/06/2014

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 26 Jul 2015, 13:56

Queden uns quants capítols, però prefereixo escriure ls només quan Em vingui bé. Us faré esperar pq tinc molta feina, però valdrà la pena l espera.

Ara ve la tècnica de recollida, després un gran atac i, com sempre, un bon relat de sexe x rematar la feina.

Us deixaré escollir 4 finals,

Serà original, divertit, genial.

(No Em calen àvies) hahsha

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 09:50

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo