MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Sortida de pesca a riu

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Sortida de pesca a riu

Missatge  jovi64 el Dt 10 Mar 2015, 19:45

Bé, doncs, com ja vaig comentar, he cregut millor a la secció d'aigua dolça,obrir aquest nou fil, per les sortides a riu o pantà.
Bé, la semana pasada vaig anar a pantà amb esquer natural. Com havia estat uns dies escalfant el sol un xic, vaig decidir veure si començava a bellugar-se algún peixot per les vores. Rés!!! Estavem en alerta per vent i jo a pescar... vaig aguantar fins a mitg matí i encara. El pantà semblava mar. Onades, remolins de vent i aigua que es formaven davant meu... Des de on estaba, podía veure l'aigua saltar v aris metres per sobre la presa.
Vaig fer unes fotos maques, però de peix, ves a saber on es van amagar. Devien d'estar tots acollonidets.
Avui he anat altre vegada, però en plan de caminar i a mosca. La intenció era trovar alguna llúcia matinera, però rés. Només un sandre que me ha seguit l'streamer fins els peus i un parell de carpotes a nimfa. Tampoc em queixo, en viswtes del promitg que duia darrerament.
A més, he vist els primers bassos d'aquest any. No me han fet ni cas. Anaven pasejant per la zona a la seva bola. Pot ser per la pre- fressa??
El dia ha estat asolellat i gairebé sense vent. Me he possat els wadders i he acabat pescant a la quinta punyeta. Quan ha entrat la calor forta, a mitg dia, l'estar-se fora de l'aigua amb les botes posades, no hi estaba gens bé, pel que he plegat.
A veure quan hi podré tornar. Salut a tots
jovi64
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 17/06/2014

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Sortida de pesca a riu

Missatge  jovi64 el Dj 09 Abr 2015, 18:12

Abans d'ahir vaig voler tornar a probar de repetir la llet dels llobarros de l' altre dia. Rés. La gran matinada i un temporal de dos parells... peró ni tans sols veurel's .
Decideixo doncs ahir anar a fer la revanxa al riu.
Volia començar la temporada del barb amb la mosca. En ser principi de temporada, decideixo aprofitar les hores centrals del día. Arribo i preparo canya i tots els trastets per a començar a quarts d'una. El lloc on vaig és zona boscosa però decideixo, `per a coneixer millor la zona, baixar pel camí més riu avall, en uns prats. Anant amb compte amb les tanques electrificades i tancant-les bé, un cop traspassades , arribo al lloc.
Un paratge idílic, el riu travessa pel mitg dels prats on el bestiar pastura. M'acosto a la vora i veig multitud de barbs de bon tamany agrupats en grans estols. No vull espantar-los i pesco des de la vora. Provo tota mena de mosques i rés, ni tan sols mengen nimfes. Esvalotats d'un costat a l'altre sense parar.
Per mi que en ser un riu tributari, devien ser els barbs que han remontat per la fressa i que van més calents que pas amb gana. A més, hi havia molta més quantitat dels que hi solc trovar. Per mí, aquesta seria l'explicació.
Vaig estar-me molta estona, com dic, provant i les úniques bésties que es van sentir atretes, van ser les vaques. Ja en arriben a ser de xafarders aquests animalots. Els vaig tenir tota l'estona mirant-me, com si fos el meu "Club de Fans". Bé, això és el que jo pensaría. La realitat deu ser que s'acostaven a veure que feia aquell gilipolles fuetejant amb un cordill lligat d'un pal.
El més bó és que hi va haver una bruna que cada cop s'acostava més per l'esquena. Vaig pensar que com en un llanç enrera li clavés la mosca a l'orella de la vaca, allà es liaria una de ben grosssa.
En vistes del éxit, decideixo anar riu amunt. A veure si a base de caminar en trobo algún que pasi de la fressa i s'estimi més menjar. Bé, en un moment donat, moltes vegades es pot dessitjar més un bon àpat que un clauet, no?
Donc anar pujant i rés, tot grups a les zones tranquiles, rés a corrents.
A la fi, veig davant meu, enmig d'un arbre caigut, quelcom que puja a menjar tot sovint. Yuppii... cacho barb frigid atipant-se!! Collons, quelcom no lliga. Un morro ben estrany i coloraines... aiaiai... Santa truitassa.
Veig que menja mosquits a dalt, però no en veig cap. Intuieixo que ha ser ser dipter o quelcom molt petit. Com la tinc a prop i no vull cagar-la i em descobreixi, anem pel segur. En pujar pescant a l'aigua, de mosca duia una atractora grosseta, més que mosca un papu. Bé, ja que no pujen, fotem-li un bitxo que els faci trreure la mandra. Però en no voler estar canviant i espantar-la, el trec i posso una emergencia petita.
Bé, ja estic colocat. Difícil ja que és sota les branques d'un arbre caigut al riu. Ha de sert molt precís i no fallar. El primer queda curt, al segon intent, queda un parell de pams amunt i en baixar, veig aquells morros que fan chuppp i clavada.
No vegis la mestressa!!, en no deixar-la enredar a les branques, va corrent riu avall. És un tram estret amb fortes corrents, per sort les vores son netes, pel que vaig poder baixar per la vora a tota pastilla seguint-la.
La veritat, la vaig disfrutar fins el moment d'ensalabrar-la, però també em vaig recordar de tota la seva família. Quin fart de córrer i d'ensopegar-se amb tot!!
En ser un tram de pedres i anar sol com sempre, vaig fer la foto sobre una bossa d'escombreries i gairebé la ocupava tota. Feia 56 cm de llargada i li posaría al menys els dos quilets. Una senyora irissada. En deixar-la, li dic que fins aviat, a veure si ens tornem a trobar.
I ja està. Perdoneu la parrafada i dessitjo ningú se hagi quedat endormiscat en llegar-la. El que pasa que en escriure-ho, ho he viscut altra cop.
Salutacions i fins una altra

jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dg 12 Abr 2015, 22:16

Felicitats Jovi, quan les coses costen sempre son més bones, i de parrafada res de res tant debó en poguessim llegir més de relats!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Ds 02 Maig 2015, 19:47

el altre dia vaig dir que la propera sortida seria a rio
doncs bé no ha estat ben bé aixi ja que la setmana passada vag tornar a mar i un altre rosco
bé avui hem anat a rio però com jo sóc una mica xulo m'he anat a decathlon
i m'he comprat un combo mosca d'aquells de 45 euros
canya carret linea i sis mosques
hem sortit una mica aviat ens hem anat a esmorzar i després a pescar
primer hem començat amb nimfes
he tingut varias picades i només he tret dos tens de pagar la novatada
al cap de una hora ja no sentia el braç
després hem pescat amb seca i he clvat una de maca
però el novata torna a pagar
he trencat no és el mateix anar a mar amb un trenat que amb un baix del 012
mentre tant el col-lega ha fet una dotzena tot i que s'ha passat
més de la meitat del temps fent tot el possible pequè jo pesqués
te una paciència de sat
de totes maneres és xulo treure un peix amb aquest cullos d'equip
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Ds 02 Maig 2015, 21:13

JO JO JO Benvingut al mon de les mosques...
Ja veureu que això enganxa.
M'alegra que hagi anat bé la pesca.
Ara vaig fatal de temps, ens veiem.
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 03 Maig 2015, 10:42

Bé, doncs fa dos setmanes vaig pujar a Boadella. Després de consultar-ho, sabia que estaba molt alt, pel qual vaig decidir-me per la pesca estática i un lloc cómode.
Com m'agrada anar preparat, de vegades masses trastos i tot, vaig dur la canya d'spinning montada amb un plomet i ham escat amb llombriu. Una altra amb el feeder, esquer de cuc i blat de moro, a veure si entraven carpes o bremes grosses.
Cal a dir que aquesta canya es va fotre de fàstic.
En ser el pantà alt, tenia que entrar amb les botes fins on podía, llançar el màxim de lluny i recular. Doncs no, era llançar, arribar la plomada al fons i en tocar-lo una mica, per a fer saltar el cuc, ja et picaven.
Va ser un grapat de perques petitetes, la més gran no pasaba de 20 i pocs cm. No donaves l'abast, ni tan sols podies sentar-te. A cada tirada, picada... o escapadades com tretes, fins arribar a l'aburriment.
Sembla mentida com pasem dels dos extrems. O fas un capot darrera l'altre o enganxes un dia així que acaba perdent la gràcia i tot.
A mig matí, vaig canviar de zona, per variar la rutina però amb tap. Rés a mitjes aigües i tan sols una a fons. El pantà, com dic, alt. Al 97%
Havia portat quatre vinils i vaig probar. També en vaig enganxar algunes. En cambi alm l'altra, estática... rés. quell dia volien moviment.
Això si, eren lluny de les vores i havies de fer una bona llançada.
A partir d'aqui, no vaig poder sortir en molts de dies i aquesta setmana, vaig tornar-hi. Comptava que havien tingut temps d'acostar-se a la vora, i volia agafar-les a mosca, com a mi m'agrada.
Arribo i en una zona inundada de poc menys d'un pam, molts atacs i peixet microscópic saltant acollonits. Penso en les perques i poso un petit streammer. Un parell de tocs i no s'enganxen. Poso un Popper i a la segona, zas i clavo. No era perca, sino aspi. Bé. comença bé el dia.
Rés, en quant s'aixeca el dia, el peix s'alllunya de les vores i desapareix tota mena de moviment.
Vaig estar voltant i rés de rés. Buscant entre alsines i brucs inundats, algún lluci o el bass en postura.Tampoc em vaig avorrir, ja que vaig dedicar el matí a buscar nous corriols per arribar, en vistes de l'altura de l'aigua.
El proper cop, si puc en pato o amb la d'espinning, per alargar les tirades. A mosca, mentre no neixin els alevins i comencin a voltar per les vores, el peix no crec que s'acosti.
També tinc pendent anar als barbs, a veure si ja piquen i de pasada, si trobo a la amiga de l'altre dia.
Salut i bona pesca.
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dg 03 Maig 2015, 22:14

Josep jo les vegades que he anat sempre ho he fet amb el col-lega de la truita
però jo sempre he pescat amb la canya de spining amb un carret més petit un trenat del 010 i buldo i la mosca
però ara m'ha fet gràcia provar amb l'equip de mosca encara que sigui aquest tan cutre
ara per mi el que enganxa es el montatge de mosques el trobo super maco
el problema és la vista però gaudeixo veient com les munta el i la passió que posa
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dl 04 Maig 2015, 10:03

El problema de la vista també el tinc, ja no tenim 20 anys...
Si vol probar de muntar, hi ha unes làmpades amb lupa incorporada especials.
La veritat, jo no me hi vaig voler gastar els diners i faig servir una lupa plana, enganxada amb cinta a la llum de peu, i va de primera.
Salut i bona pesca
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 17 Maig 2015, 11:05

En aquests darreres dies, he estat encaparrat en agafar el silur a mosca. Hi he anat 3 vegades.
La sort que soc bon caminador i no m'espanta el llevar-me d'hora (si no és per anar a treballar). Han estat tocant diana a les 4, algún dia fins i tot nerviós, desperto abans. Deixo el cotxe en zona segura i a caminar de fosc, que encara queden uns quilómetres fins la zona de pesca.
Son tres dies, o sigui resumeixo.
En general, el primer i el tercer dia, vistos molts, especialment en zones de mal accés. Sembla que l'ablette està fressant i les carpes de gran tamany, barbs i silurs s'acosten fins a tocar la vora. Els nervis, l'excitació i l'adrenalina a tope, han estat presents a totes hores. Fins i tot, en tornar el primer dia, veía silurs al costat dels semàfors i per la nit els vaig somiar.
En general, a base de nimfes i petits streamers, he fet un fart d'agafar carpasses, la major part trencades pel gran tamany, algún barb, una bass gros que es va desamar en saltar (porto ams sense mort i no vaig tibar la canya) i per fi el darrer dia, un silur, trencat també.
El mes bó, és que en vistes del tamany de silur que veia, vaig pensar que la linea 8 que portava, no tindria nassos de tocar peix, sobretot amb l'experiencia de les carpes d'aquests dies, que he clavat exemplars que pasaven dels 10 kg. Ho sé per què la meva més grossa en feia 9'5 i aquestes es veien molt més voluminoses.
Per això, vaig decidir dedicar-me màxim a silurs de metre. Un cop provat el material amb l'espècie i no trencat, sempre hi ha temps d'anar per més grossos.
Bé, com tot és pesca a peix vist, resulta fàcil que, un cop localitzat, la mida dintre el previst, anar per ell. M'acosto fins a 5 / 10 metres, veig el cap furgant a la vora i el cos sinuós, va i vé. Jo quiet i provant la zona. Hi ha un bruc caigut i arbres per tots cantons. Sempre es fiquen als llocs “millors”. Un cop, li pasa la mosca pels morros i ni puto cas... el que darrera i n io el havia vist anteriorment, en va un de més grós.
Com també soc molt guapo, paso del top que me havia posat i li bellugo el streeamer per davant, tiba linea i clavo. Collons!!!.... si era més grós. Imposible parar, va a tota ostia i linea recta, igual que un barb, pero molt més béstia. No puc fer rés més que deixar línea... em sento inutil i impotent... els té més grossos que jo, quina bèstia.
Veig que es dirigeix cap un arbre caigut, i davant la por de perdre la cua de rata sencera, freno. Trenca el baix de 35 i adeu.
Em cal una canya del 10, almenys per aquestes bestioles. Aquest dia, entre ell i una carpa molt grossa després, la canya, tot i sent de mitja a punta, es bricava tota. En tot moment la veia trencada.
Ara busco una canya d'aquestes, però com no son barates, potser la tinc quan hagi pasat la temporada... bé, per la propera. Però, mentrestant, encara me la jugará amb la que tinc. A veure si aguanta igual o tinc sort de clavar-ne un de petit.
Salut i bona pesca

jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Ds 30 Maig 2015, 19:25

He tingut un parell de dies, diguem lliures, repetint l'intent de captura del silur.
No les tenia totes, després de l'última jornada, amb una baixada important de temperatura i pluges fins la nit anterior. Diguem que va ser bastant desastrós, l'ablette va interrompre la fresa i al retirar-se de la riba, les espècies que els depredaven també. Crec que només vaig treure una carpa ...
Amb tal moral en el cos, com explicava amb els dos dies de pesca, vaig decidir dedicar el primer a presa de contacte i vaig muntar lloc fix amb esquer natural.
Vaig optar per muntar un parell de canyes de anglesa, encebat de compost carni i esquers adequats tant pel silur com la carpa gran. L'esquer sempre en el fons. El flotador només estava com a referència de la zona de gromeig, a fi de llançar les boles només en ella i poder concentrar al màxim les possibles peces.
La veritat, els peixos no es van comportar. El dia ja el vaig començar malament. Arribo a primeres llums i on m'anava a posar, ja hi havia un home dormint. Vaig haver de quedar-me on no considero com un dels millors llocs.
Al matí em pelava de fred i després, de calor. Sense vent i cap ombra. Jo comptava pescar en l'altre lloc, sota els arbres i mes proper a les aigües obertes. Mala sort.
Vaig poder comprovar la relació entre l'ablette i la posta. A primera hora, amb un xic de brisa i movia les aigües, però després es va calmar i va quedar la superfície plana i amb el sol, suposo agafar una mica de temperatura. Va haver de ser alguna cosa així, ja que en una zona de poc mes d'un metre, va començar a omplir-se de alburnos, amuntegats de manera que va quedar la riba negra d'ells. Per un moment, vaig pensar que a veure si ara s'aproparien les carpes. I tant que ho van fer i en poca estona, ia les tenia gairebé als meus peus menjant a la riba en meitat del núvol de alburnos.
Vaja putada. Jo pescant a diversos metres i elles davant. La qüestió és que vaig marxar al migdia i només vaig capturar uns quants ablettes amb la metralleta i per passar l'estona.
Això si, no va faltar que en arribar ia la tornada, anar a veure els meus amiguets del barranc. Com sempre silurs i grans carpes, com bestiar tranquil·lament, sense ningú que els empipi.
En vistes de l'èxit, l'endemà a mosca. Almenys si no piquen, camino i faig turisme.
Arribo al lloc, i després del corresponent cafè en termo, vaig a veure els amics. Com sempre hi són. Seguint el camí, veig moviment de peixos en ribes. Núvols d'ablette una altra vegada en fresa i grans carpes, barbs i silurs vorejant.
Com vaig dir, el pantà ha baixat una mica de nivell, es troben zones pescables, encara que amb dificultat, tant baixar com transitar per elles. Poso la mosca que considero més fiable i no triga gaire a entrar la primera carpa. La veritat és que es pescava molt bé, havien zones amb les aigües tranquil·les, on es concentrava el minitalla i els peixos hi entraven . Les baralles amb ells, impressionants. Almenys, dos terços de les peces s'escapen o parteixen.
Durant la pesca, en diverses ocasions veig xipollejos a la riba de davant, i no molt allunyat d'on em vaig estar avorrint el dia anterior, que en un principi imagino com despreniments de roca. Vaig observant i no serà així, semblen atacs d'alguna cosa. Veig el que imagino alburns saltant. Com el dia em va tan bé, ja de sobradillo decideixo passar-me després a veure.
Ja al migdia, quan em dirigeixo al vehicle per prendre alguna cosa, veig que encara segueix la festa. Identifico una possible baixada per les rodalies. La veritat era fotuda la baixada. Però quan arribo a baix, encara pitjor. Era un vessant sense vegetació, fins a dalt tot enderrocs d'anteriors esfondraments.
Bé, ja que estem, cal provar. Deixo la gossa, ja rebentada pobre, en una ombra i enganxada a l'aigua i intento la pesca.
És començar i ja em trobo un grup de carpes als meus peus, tranquil·lament. És deixar el streamer a l'aigua i no totes, però una bona part, es llencen a ell. Va ser acollonant. Algunes ni tan sols llançava, deixava la mosca suspesa als meus peus, donant-li vida estil jigging i carpes que passaven per allí, es giraven i les veies obrir la boca i endins.
Vaig seguint i agafant carpes. Veig al lluny i sempre en el mateix lloc els atacs que vaig observar anteriorment. El terreny molt perillós, has de trepitjar en ferm ja que hi ha el perill de provocar la caiguda de pedres de sobre i que alguna d'elles em faci mal. A més, una relliscada i la zona cau en picat a l'aigua. Remullada de les bones i sortir nedant assegurat.
Aquell dia em vaig haver de aixecar amb peus de gat, ja que amb el maldestre que sóc, no vaig fer caure moltes pedres a l'aigua, provocant sorolls. Vaig aguantar com vaig poder, sempre fixant-me que cada vegada estic més a prop del lloc i que des d'aquest punt, em van venint grans carpes i barbs vorejant. Com encara estic lluny, vaig provant i traient-ne algun. Durant la baralla, intento no donar-los fil en aquesta direcció per tal de no espantar la zona.
Jo m'he ficat al cap que aquests atacs seran de silurs i quan m'acosto, deixo de pescar i asseguro els peus a fi de minimitzar el possible soroll. Quan arribo, observo diverses carpes i una mica més allunyats, almenys dues siluetes allargades. La veritat, ni per penso en el del metro de mesura màxima de l'altre dia.
Ignoro si vaig fer soroll o va ser la meva ombra, però ja no veig els silurs. Quiet i espero, aquí els tinc i no els deixaré. Mentrestant, les carpes als meus peus, traient llom i cap fora de l'aigua i raspant les pedres, a menys d'un metre de mi. La mosca fora del aigua fa ja estona. Sé gairebé segur que si li fico, m' entrarà una carpa i amb la baralla, els silurs se les pirarian potser.
No sé si tinc molt sang freda o que les ganes d'agafar el silur a mosca eren molt grans, però vaig aguantar una bona estona quiet com un arbre, miránt-me-les fins que albiro alguna cosa llarga, una ombra que no encerto a distingir. No sé si és silur o una carpa gegant, amb aquesta longitud. Encara dubtant, llanço la mosca i fent-la saltar, mentre veig que quan l'ombra passa per sota d'ella, s'aixeca un cap, s'obre una boca i s'empassa.
La sensació plena, les ganes que tenia de sentir això. El record de l'altra vegada no em permet donar-li tota la línia que em demana i subjecte fre, canya al màxim. Nines que fan mal. El peix que amb la línia que aconsegueix busca mes profunditat, jo no li deixo, buscarà una branca i adéu peix, cua de rata i backing. A prendre pel sac, si trenca la canya estiraré amb la mà ... però aquest surt pels meus ...
Per fi va cedint, puja a la superfície i el veig, la defensa no és tan nerviosa com altres peixos però és resistent i si s'entesta a quedar, no el treus si no és forçant l'equip. Ara entenc el de necessitar un material específic.
Li faig una foto abans, no sigui que se m'escapi a última hora. No sé si ho sabré agafar.
Per treure-ho, el salabre queda petit. No porto guants. Tinc uns co ... que me'ls trepitjo ... vinc pel silur i em vaig oblidar els guants a l'hort. Un mitjó vell de llana que portava per a netejar les mans, em treu de la dificultat i l´ agafo per la boca.
Per fi és meu. La sensació i estat d'ànim és el d'un nen en el dia de Reis.
Molt xungo per les fotos. A l'hora de treure-ho, un tros mes planer i recolzat en una branqueta, m'he pogut donar suport per poder-lo agafar, no sense mullar-me. Però en la pendent és impossible deixar la càmera en temporitzador i posar amb presses, has d'anar poc a poc i amb compte. Potser pels nervis, no em vaig plantejar la idea del Selffie, pogués haver quedat ben ¿qui dels dos és el més lleig ?.
A la fi, fotos cutres. Mesurar-ho, ni això, amb les presses, els nervis i la incomoditat. Vaig optar per marcar entre dues branques i després, amb calma, fer servir el metro. Messuro i marca 1,15 metres.
La solta posterior. Miro al voltant i part de dos nanos a l'altra riba, no veig moros a la costa, el oxigeno com puc i la solta.
Amb la sensació plena, ja només pensava en això. Per la zona encara vaig clavar algunes carpes.
Després, vaig anar a fer turisme.
Vaig poder comprovar que per tenir una bona pesca, en aquesta zona i època, s'han de complir una sèrie de circumstàncies especials. El dia va ser clavat al primer que vaig anar per ells, quan fins i tot tornant a casa veia silurs al costat dels semàfors.
Per mitjans de setmana, que crec tinc algun dia lliure, he de fer una dotzena almenys de la mosca que va triunfar. I més tenint en compte que possiblement s'uneixin 2 amics i com a bon amfitrió he d'oferir-los una bona jornada. Com en aquestes ocasions el que menys fas és pescar, potser pugui fer alguna bona foto. Ja veurem, potser em toqui anar sol, com sempre.
Un altre aspecte comprovat, va ser que davant el comentari d'aquell home sobre l'existència de barbs al pantà, que eren és casos, la meva opinió és que són relativament abundants. En restes dies he vist molts, de totes mides i per tot arreu. Moltes vegades veia pujades rares en superfície, sense donar-me temps a identificar l'espècie. La veritat, ahir vaig comprovar davant dels nassos que es tracta de barbs. Fins i tot un poc mes d'un pam. Davant meu va pujar de cop i li va donar a un alburn.
Pel que veig, l'alburn, molt molt abundant, és la principal font d'aliment de totes les espècies que poblen el pantà, ciprinidos inclosos.
Estic orgullos d'haver aconseguit el meu primer silur a mosca!!
Salut i bona pesca

jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Ds 30 Maig 2015, 20:59

collons Josep m'alegro que gaudeixis tant amb les teves sortides de pesca
i et dond les gràcies per compartir-les amb nosaltres
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dg 31 Maig 2015, 12:04

Felicitats per la captura i gràcies per la cronica!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 31 Maig 2015, 17:33

Gràcies a vosaltres per contestar i per la paciencia.
Tant de bó en poguessim fer tots molt més de parrafades així.
Salud i bona pesca
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dl 22 Jun 2015, 21:06

desprès de molts dies sense sortir
ahir per fi vam sortir i amb temps sense presses
vam anar a la truita
el dia que vaig comprar la canya vaig treure dues
ahir si que va ser molt millor pot ser que fes una quinzena
dues de macas i la resta petites
però és igual te ho passes teta quan pican i a més les claves
aaaaaa totes amb mosca con els mestres
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dl 22 Jun 2015, 23:54

Doncs moltes felicitats que m'alegra que les disfrutessiu.
Tinc unes ganes bojes de sortir de pesca. L'únic día lliure era demà i ara mateix, des de casa veig els llampecs... o sigui que demà crec que merda.
Tenia ganes de probar unes mosques de mar que he fet a veure si bellugaven gaire el cul o qué. Comptava en trovar barrumeres. o haurem de deixar per més endavant

jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dg 23 Ago 2015, 17:49

fa dues setmanes el col-lega de la truita en truca i em diu
els nens volen anar a riu vols venir i jo vaig i m'apunto
només sortir de Cassá va i diu
veus aquell punt negre doncs ben bé sota anem nosaltres
tot el cami ennuvolat però ni una gota va ser arribar al coto
i van haver de parar doncs no es veia ni a deu metres de l'aigua que queia
van caure a la ratlla de 80 litres

quan va passar una mica vam dir a la costa està clar
anem a mar almenys que els nens tirin la canya
va ser arribar a platja d'aro i un altre tempesta
bé ahir a la hora de dinar em truca i diu els nens volen anar al riu vols venir
dino em deu minuts i en marxa
arribem i el riu estava be be be i les truites molt actives
tan els nens com jo van disfrutar com camells
jo almenys vaig fer una vintena
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 23 Ago 2015, 19:08

Feia temps no sortia rés al fórum. Felicitats per tan bona pesca
També jo he hagut de córrer per les tempestes. Sortir per potes i mirar d'arribar a casa, adelantant-la per la carretera o veure que et va seguint.
Per part meva, la veritat és que son époques que no tinc tot el temps lliure que voldria. Algún dia he pogut anar a mosca per les perques, sobretot l'altra setmana, que vaig disfrutar força. També a mosca, un parell de sortides a mar amb petites captures a nimfes i streamer, tot peix de covall, bogues i sorells.
Les truites no les vaig a empipar des de abans d'estiu. En aquest temps pel meu gust no me hi trobo massa bé.
Ara mateix estic`dubtant. Demà tinc festa i acabaré a cara i creu si a spinning mar o mosca pantà. A veure si sé triar la millor opció.
Salut i molt bona pesca
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dl 14 Set 2015, 13:23

ja sabeu que vaig dir que per el dia del pare em vam regalar un combo de mosca
i que sortit diverses vegades i he gaudit bastant
doncs bé avui he de dir que he tigut la gran sort de que em regalin una canya nova
una winston baron de 9,4 peus per linia 3/4
ahir a la tarda amb el veí que és l'expert vàrem sortir pude tres hores per provar-la
encara que amb el carret i linia de l'altre canya però tot i aixó quina diferensia
ja poden ser petites les truites que notes la picada con surt el fil con tot
ara pesco amb un 0,12 i quan prepari un carret i linia per aquesta canya vull provar amb 0,10 de la finura que
el col-lega que és dels que van a campionats va quedar encantat
bé vaig tornar a fer pude un altre vintena
i aixó que en cent metres érem sis pescant
bé suposo que la propera sortida serà a l'octubre que el col-lega té festa
espero poder tenir carret i linia nova i sinó amb la mateixa
PD:ara que no surto a mar miro de gaudir al rio
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dt 15 Set 2015, 00:31

Felicitats per l'adquisició.
Per sota de la línea 4 no he provat mai; en rieres, la 3 ha de ser acollonant.
A més, el model no el coneixo en si però sui he provat alguna Winston semi i fan una posada molt bona. Crec la disfrutareu.
Per la meva part, he estat molts diez enfeinats i per fi vaig poder sortir. Un día a mar amb canya d'espinning O i la de Jigging 3 popets, que no sé com hi picaven. En vaig pujar forces fins que es desenganxaven, podent tocar aquests només. Vaig arrivar a pensar que cada cop era el mateix, ja que els deixava anar. També un congre enganxat pel clatell i una molla de prop del kg.
Les dos sortides següentes van ser a mosca i pel silur i capot. El primer fallat silur i carpa i el segon dia ni tan sols això. Tot i així, una destrossa de mosques amb les dents dels petitons.
Salut i bona pesca
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dt 15 Set 2015, 10:54

Josep
jo no tinc ni ideia de pescar a mosca i menys d'aquest tipus d'aparells
però el col-lega que anava a competicions quan la-hi vaig ensenyar em va dir
ostres aquesta canya és com si te compres un cotxe i agafes un ferrari
jo pesco mes a nimfa que a seca però és que costa molt menys llançar-que l'altre
el company la va provar i va quedar enmorat
i això que que el carret que porto és de plastit i la linia val 8€
el la va provar a nimfa i seca
però bé per passar una estona vaig sobrat
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Ds 10 Oct 2015, 15:19

Paisano escrigué:Josep
jo no tinc ni ideia de pescar a mosca i menys d'aquest tipus d'aparells
però el col-lega que anava a competicions quan la-hi vaig ensenyar em va dir
ostres aquesta canya és com si te compres un cotxe i agafes un ferrari
jo pesco mes a nimfa que a seca però és que costa molt menys llançar-que l'altre
el company la va provar i va quedar enmorat
i això que que el carret que porto és de plastit i la linia val 8€
el la va provar a nimfa i seca
però bé per passar una estona vaig sobrat

Va papa, no ploris que ja tens el carret Franco Vivarelli! jejeje
Ja he fet l'escrit sobre la canya, ara falta que un avi que jo conec em faci un bon vídeo de pesca Wink
http://www.pescablackbass.es/2015/10/winston-boron-ii-cuando-las-canas-de.html

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dg 11 Oct 2015, 22:41

ara la setmana que ve mirarem de tenir una tarda lliure
ia veure si li fem un video de truites en Kurry
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Ds 26 Mar 2016, 20:50

La setmana passada va començar la temporada de la truita
ahir vam anar amb el company no va estar malament
jo que normalment pesco a ninfa no pas per res sinó que no sé
vaig fer una a nimfa i 8 ó 10 a seca tot un èxit
el va fer bastants mes
i una era super maca almeny feia entre 50 i 60 cm
ja tinc ganes de tornar
llastima que no pugui pujar les fotos
Paisano
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Ds 09 Abr 2016, 01:12

Doncs felicitats i content les hagiu disfrutat.
Feia temps ningú respirava per aquí.
En el meu cas, aquest any no he anat cap cop encara específicament a elles, has estat alguna com a peça ocasional més aviat.
Com han tret la prohibició de la pesca amb artificial a Banyoles, hi he fet unes escapades, encara que era aviat, amb poques captures, més que rés per deslliurar-se del capot.
La veritat és que ara estic un xic enredat amb altres coses, feina i estudis i em treuen força temps lliure.
Apart de les pasejjjades pes Banyoles, alguna sortida a mar d'egging i spinning, algunes profitosses i altres de capot, com tothom, suposso.
L'altre día si que vaig disfrutar amb els llucis, encara que potser ja era un xic tard. Vaig enganxar en un día que estaven molt actius, tot i que la majoria están aparellats i en plena fressa, vaig arreplegar uns quants "singles", que no dubtaren en atacar amb ràbia les meves mosques, uns amb sort i poder tocar escata i altres, desclavant.se o mossegant on no hi havia am.
A la seva millor época no els vaig poder cercar, entre la feina i quedar-me sense vehicle. Però en un sol matí, considero em vaig treure l'espina clavada.
Esperem no trigar tant en saber rés de vosaltres. Salut per a tothom
jovi64
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: