MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Recordant a la Xènia.

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Recordant a la Xènia.

Missatge  Tola el Dj 26 Feb 2015, 02:23

Vaig ensopegar-me amb aquest superforum un dia que per internet deuria buscar alguna cosa com "llobarros+cap de creus". D'entrada em va sorprendre trobar-me un espai on en la meva llengua, pugués parlar dels meus peixos i de la meva costa i amb gent que viu al meu costat.

El primer que vaig topar-me, va ser un fil on una noia traductora, preguntava vocabulari per a un documental de pesca que havia de traduir. Era la Xènia i parlem del 2009.

El seu fil era una originalitat enmig d'un forum a la meva mida i no vaig poder estar-me de registrar-m'hi i posar-hi cullerada. I vaig quedar-hi enganxat per a molt de temps. I vaig fer-hi alguns amics, molts coneguts i vaig aprendre de tots una passada (gràcies Kruskis per l'opció que ens vas brindar!).

La Xènia va donar en el seu moment, molt de joc en aquest forum. Un dia fins i tot, la vaig pujar de matinada a una trobada i a l'alçada de Vic la vaig passar al cotxe de'n Becader perquè la dugués cap a l'escala, des d'on sortia la seva barca. Ja ens retrobariem a mar.

A la Xènia vaig perdre-li la pista. Va acabar el seu documental, no es va enganxar a la pesca i els hospitals la retenien.

Tres anys més tard, la meva feina penjava d'un fil i el meu àmbit laboral, aquí, estava devastat i sense opcions per a una llarga temporada. Jo buscava traductor pel meu CV a l'anglès i vaig recontactar-la. No em va voler cobrar de cap de les maneres i per allò que sempre diu ma mare, que el que no es paga amb diners, es paga en dinars, vam quedar un dia per dinar a un bon restaurant i parlar de tot i de res.

Vam estar xerrant llargament en aquell dinar. Em va explicar que havia deixat de treballar, que no contemplava un "demà", que vivia el dia a dia, que feia el que sempre havia volgut fer i mai havia trobat el moment fins llavors, dels mals que se la menjaven i de com li havien arribat tots ells com una mitja herència a la qual no tens opcions de renunciar-hi, et toquen i prou. Va parlar-me de com veia el món, de la feinada hospitalària que tenia entre mans i del molt que li quedava encara per treballar, del molt que la limitaven els efectes secundaris d'unes teràpies tant hostils. Era la primera vegada que parlava tant obertament amb algú amb aquestes circumstàncies i em va sorprendre per una banda, les ganes que tenia de parlar-ne, però per l'altra, recordo que sobretot em va frapar la placidesa i normalitat amb la que assumia el seu més que provable futur, l'herència que li havia tocat, els sentiments que tot allò li provocava. Se la veia preocupada i emprenyada amb els efectes secundaris, però em va sorprendre molt no veure-la rebelada contra la malaltia. Estava treballant combatent-la i l'afrontava amb positiu. Em va fer l'efecte que vivia tot allò amb molta normalitat i força pau interior.

Pocs mesos després d'aquell dinar, la Xènia va morir. Era el dia 3 de juny del 2013 i tenia 39 anys. Curiosament, avui veig que el seu primer missatge en aquest forum li va respondre precisament en Teixi, otro que... vaya.

Fa temps que volia escriure-li aquí quatre línies de record. Per la originalitat d'apuntar-se a un forum de pesca per tal de poder fer millor la pròpia feina. Per la vidilla que va donar ella en aquest forum en el seu moment, per les estones que vam poder compartir.

Des d'aquí, el meu petit homenatge a ella, a ne'n Teixi, a tots els qui la mort els ha tirat la xarxa.

Allà on sigueu, uns records, dos petons i una abraçada.

Gràcies per tot,

Martí
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Recordant a la Xènia.

Missatge  joemosqueroles el Ds 21 Mar 2015, 12:25

No tenia ni idea de què se'n havia fet de la Xènia, m'has deixat glaçat.
En qualsevol cas, un petó allà on sigui. Està bé anar recordant els que ja no hi son.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 30 Abr 2015, 15:39

Sí, Marti, jo també la recordo.

Em moria de ganes de conèixer-la. Era llançada, educada, sabia escriure i compartir. Em donava morbo, conèixer una dona amb el seu estil.

Estava bona, la Xènia. Era jove, vital, enèrgica i sabia moure's pel món. No tenia por de quedar a cegues amb 15 o 20 animals com nosaltres, tot i saber que èrem aficionats a la pesca.

Tu la vas deixar amb en Becader a Vic pequè havies quedat amb mi. Jo somiava que el tracte fos el revés i poder sortir amb ella, veure-li voleiar els seus cabells cahoba a la Duna, ensenyar-li el meu Cadaquès vist des de mar endins.

Vam perdre el contacte, però anys més tard em vas dir que havies dinat amb ella, que havies vist la mort a les seves nines mentre li miraves als ulls.

És dur veure aquestes mirades. Ho sé. Les he vist. Són mirades que s'aferren a la vida, es perden en tot allò que les rodeja perquè saben que -segurament- serà la última vegada que copçaran el que tenen davant seu.

Vaig ser un covard. No la vaig escriure més.

Ens escribíem públicament els tres, curiosament. La Xènia, en Teixi i jo. Dels tres, només en quedo jo.

A en Teixi sí li vaig poder veure la mirada de la mort, com havia fet abans amb la meva àvia de 85 anys i el meu sogre de 56. En Teixi rondava els 50 i la xènia els 40, quins collons.

Dóna pel cul, la Mirada del Càncer, perquè és aquella que ningú t'ensenya a fer però tots nosaltres estem exposats a mostrar-la, tot i sabent que,

qui la rep,

no n'és conscient fins que t'enterren.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt