MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juny 2017
DlDtDcDjDvDsDg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

REPORTATGE DE PESCA

Pàgina 11 de 12 Previ  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: REPORTATGE DE PESCA

Missatge  kruskis el Ds 07 Maig 2011, 02:07

No afegiré res.... Simplement fantàstic, no volia repetir el que ja he comentat al blog però crec que és el millor que has escrit i que escriuràs tant aquí com allà. Un 10.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 07 Maig 2011, 08:09

kruskis escrigué:crec que és el millor que has escrit i que escriuràs tant aquí com allà. Un 10.

discrepo amb tu, jefe. El millor de mi encara està per veure, nosaltre sempre mirem endavant! Però sí, tens raó en què quan un escriu amb el cor i pensa una mica amb el cap, si el resultat no és un 10, s'hi assembla.

gràcies a tots, companys.

No tinc temps de més, els nens i la dona em criden... m'he aixecat a les sis i no he tingut temps de res!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 26 Maig 2011, 05:35

ei compis! Estic immers en el nou repor i ja veieu a quines hores... anem de bòlid últimament!

L'Anna qualsevol dia d'aquest us presentarà el seu repor de pesca sobre els vaixells. Li va quedar de meravella!

per no repetir-me més que l'all utilitzo sovint el dicc de sinònims. La putada és que busco peix i no em surt res. Algun exemple?

ja sabeu que ara va de palometons, algun sinònim d'aquest peix? Com en dieu vosaltres d'aquest peix? (jo li dic filldeputa i cabró quan m'escup l'esquer ! hahhaha)

el palometó és un Pelàgic? (ho dic per fer-ho servir també)

quan llegeixo repors m'avorreix moltíssim dues coses: llegir lliçons de biologia i llegir una llista de material de pesca, com si tinguèssim un catàleg de pesca per vendre...

del peix no en penso dir res, només que és un cabró!

i del material? què en penseu?

la veritat és que em toca els ous fer propaganda de grans marques, així que tampoc em vull dedicar a recitar tot el material de guerra que porto a bord. Per contra sí que penso donar bola als esquers que feu vosaltres perquè us fa ilusió i m'ajudeu molt. La pregunta és:

parlo de canyes i carrets? Vull dir amb marques i models. Jo crec que ja surten a la foto, així de passada.. i què collons, que si volen propaganda, doncs que la paguin! Però llavors penso amb el lector, i molts els interessa saber amb què s'ha de pescar o amb quin equip pesquen "els experts" (hahaha). El problema és que ara pesco amb equips que valen més d'un sou, i a Pesca d'ILles no ens va aquest rotllo... HO enteneu?

Per altra banda; necessito saber el vostre argot (o manera de parlar específica de la pesca).

per exemple, als esquers en dieu xuxes? caramels? ....

dels popers en dieu trancabraços? hehehe

al material com en dieu, eines?

em seguiu? necessito que buideu aquí qualsevol paraula que tingui relació directa amb Palometó i la pesca a spining. (Quan em surtin dubtes concrets ja us ho faré saber.)

moltes gràcies!

em sembla que flipareu en colors...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 26 Maig 2011, 12:13

No et puc ajudar sobre el palometó, es una assignatura pendent, però d'aqui a poc espero ajudar-te en un altre tema que segur que t'interessarà i molt, necessito 6 setmanes i 3 o 4 sortides i ja tindré resultats concrets... shhhhhhhhh ja et diré de que va !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dj 26 Maig 2011, 16:20

Encara que no et pugui ajudar massa, crec que només pel fet de que has escrit aquest post a l'hora que ho has fet, ja et mereixes una resposta.

Fa temps que hi treballes en aquest reportatge oi? Em fa por de llegir-lo no fos cas que m'enamoris com si es tractés d'una poesia d'amor. jeje

A veure, pel que fa a un sinònim de palometó, jo no en sé. Però si sé que enlloc de buscar un sinònim, el que pots fer és referir-te a ell amb un nom que reflecteixi alguna de les seves qualitats. Per exemple, si es tracta d'un peix molt ràpid, i ja ho has esmentat anteriorment (és a dir, el lector ja sap que és ràpid), doncs pots referir-te a ell dient-li "el ràpid". És un exemple ximple però crec que ja m'entens. O si es caracteritza per ser un malfiat, li pots dir "el malfiat". O com tu deies... "el cabró".

El tema de publicar les marques... Cal? És a dir, la revista t'ho exigeix?
Jo parlo per mi Raül. I si llegeixo que has pescat un palometó amb un equip de 800 euros, doncs penso que vaja merda, que jo mai podré pescar un palometó de 7 kg perquè no em puc pagar un equip així! M'entens?

Referent al lèxic... jo parlo molt malament, tècnicament, vull dir. Per exemple del material en dic els trastos. Queda poc glamurós, ho sé.

Espero haver-te ajudat un xic, si més no aquesta era la meva intenció.

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 26 Maig 2011, 16:29

calador escrigué:
Jo parlo per mi Raül. I si llegeixo que has pescat un palometó amb un equip de 800 euros, doncs penso que vaja merda, que jo mai podré pescar un palometó de 7 kg perquè no em puc pagar un equip així! M'entens?

Referent a aixó, discrepo, el que hauria de dir merda es ell, o qualsevol altre, quan algú amb un equipet sencill/normal de 100/150 euros tregui una bestia de 5, 8 o 10 kgs.... i estic convençut de que es posible.

Que poder amb l'equip de 800€ tindràs menys risc de trencar, serà més fàcil recollir, etc.. però amb paciència i tècnica... ho veig factible
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 26 Maig 2011, 20:38

hola companys,intentare contestar a tots.
1 sr calador va dir-jo mai podré pescar un palometó de 7 kg perquè no em puc pagar un equip així! M'entens?
estas molt equivocat sr calador,un palometonet de 7 kg amb un equip de 150 euros.. SURT DEL AIGUA I MES GRANS TAMBE.
calador amb un equip de 150 o 200 euros pots arribar a treure coses inimaginables,i les sensacions no son les mateixes que amb un equip car.
me explico i posare un ejemple molt clar jo vaig amb un equip que no arriba als 200 euros
amb el meu equip no tentaria a allo que estira tant....perque no i tinc posibilitats i amb aquets pepinos de canyas i carrets pots anar molt mes segur i si que tens moltes posibilitats de treure-ho.
el meu equip es una canya del decarton 55e i un daiwa capricorn 140e ja son vells i tenen tralla i moltes batalles per recordar ANIM I INSISTEIX QUE UN PALOMETO DE 7 KG POTS AMB ELL FACILMENT(nomes te has de relatxar, respirar profundament i disfrutar de la guerra que te donen)
lChambré (portugués)
Colombeta (portugués)
Palombeta (portugués)
Leerfish (inglés)
Liche-né-bé (francés
RAUL jo als popers avegades dic cacharros i els que fan molta fresa sonajeros,els grans pepinos,pero per una revista no se si servira.
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dj 26 Maig 2011, 20:59

Dani i sergispinning, estem d'acord!

Ja sé que amb un equip senzill pots treure un bon trasto. Jo mateix he tret peixos de 8 kgs amb una merda de canya i carret de 12 euros. Fins i tot, si m'apureu, amb un fil estacat al dit petit del peu pots treure un peixot.

Simplement em refereixo que si el reportatge el llegeix un tio que li comença a interessar la pesca, fa un mes que s'ha comprat una canya i comença a llegir reportatges que parlen d'equips tan cars, existeix la possibilitat de que aquest individu pensi que això de la pesca no és per ell, perquè no disposa de tants calers.

Segur que hi haurà algú que es motivarà i pensarà que ell vol ser més espavilat que el tiu del report i voldrà intentar-ho amb un equip senzill.

També hi haurà qui pensi que 800 euros és una merda d'equip, perquè ell en té un de 3000 euros.

Només faltaria que tothom pensés igual. El que crec que és important, és mirar i estudiar a qui va dirigit el reportatge, i en base a això, escriure'l.

Jo, torno a repetir, personalment, si llegeixo un reportatge i sento que s'allunya de la realitat, de la meva realitat, no em dirà i transmetrà tant com un altre reportatge en què jo m'identifiqui amb el protagonista.

Per tant, si l'objectiu de la revista és vendre el major nombre de números possible, doncs s'ha d'escriure pensant amb tothom; tan els que tenen barca com els que no, tan els que tenen un equip molt bo com amb els que no tant,...

I si això no és possible, doncs s'ha d'escriure a gust de l'autor i llestos, que per alguna cosa li han encarregat.
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 26 Maig 2011, 22:05

ara te he entes millor calador.....
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 26 Maig 2011, 22:34

sergispining escrigué:ara te he entes millor calador.....

Jo tampoc l'havia entés..... ara aixó de pescar amb un nylon enganxat al dit del peu no ho veig clar, per la resta tot entés !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dv 27 Maig 2011, 00:21

Potser mes que dir si es senzill o de l'ho millor l'equip, seri interassant explicar quines accions de canya i mida de carrets son les idoneas per tantar aquest peix, desde bora o barca, independenment del preu...llavors cadascu comprara el que mes s'adapti el pressupost, intensitat de pesca etc...
juby
www.forumdepesca.com

Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 27 Maig 2011, 02:13

Jo també parlaria d'accions, de ratios, de pesos i mides dels artificials, longitud de la canya, colors, tècniques de llençar, de recollir, de velocitat, etc... alguna cosa útil, que no sigui pesca d'illes una revista més de tantes, que no perdi la proximitat per convertir-se en el que són les demés: catàlegs de material i àlbums de fotos de grans captures.
Jo no consumeixo premsa escrita de pesca doncs després de llegir-les em quedo igual... m'estimo més seguir blocs de gent que realment explica el que pesca, on ho pesca i com ho pesca. El teu entre d'altres. I si no dónen detalls dónen sensacions, sense grans paraules ni floritures vius la jornada de pesca d'un paio totalment desconegut.
Avorrir tant el material suposo que deu ser un dany col.lateral per la feina que tinc....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dv 27 Maig 2011, 08:49

Sempre m'he preguntat si els peixos se les miren totes les revistes i catalegs, per saber que han de picar, davant de tant d'assortiment.

Es interesant saber l'inici i final de captures de peix estacional per zones.
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 27 Maig 2011, 18:18

juby i kruskis teniu molta rao,pero la accio de la canya depenen del tastos que volem llençar i esta clar que te que ser una accio una mica heavy,si vaig per palometons i tallams agafo la canya 30 100 i a llençar pepinos de 55 grams com el rosta poper,aquestas serian bones explicacions no?i etc etc asins que raul,a treballar de valent.
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 27 Maig 2011, 18:31

kayakleviathan escrigué:Sempre m'he preguntat si els peixos se les miren totes les revistes i catalegs, per saber que han de picar, davant de tant d'assortiment.

Es interesant saber l'inici i final de captures de peix estacional per zones.

jo estic fent un calendari sobre èpoques de pesca segons el tipus de peix, però porta el seu temps.....
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dv 27 Maig 2011, 19:46

Hola

raúl, palometa, polomida, moto d'aigua, ternero, ternerito, becerro, paloma, tot depèn com ho enfoquis...també pots parlar de las uves (V) que fan darrera l’esquer, de com treuen l’aleta royo tiburón jo que sé, tens el mail si vols algo que vaig a tope i quan entro aquí tinc 101001010 missatges per llegir.
Sobre tema equips, estic amb el sergi, amb carrets 4000 i canyetes de 10-30, 15-40 per exemple han sortit uns trastos importants, un altre tema es el de portar un equip potent (no vol dir car) per escurçar el combat i que no arribi la peça petada.
Aquest any segons tinc la esquena segurament no podré aguantar tota la jornada amb l’equip pesat (carret 4500 i una 10-50) i clar tiraré de la sakura que es de 6 peus i acció 7-28 grams amb un 4000 carregat de 10 lliures, se el que pot passar ... amb paciència tot es treu , però cada condició i cada peix es un món.

Salutacions i bon finde !!
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 32
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 28 Maig 2011, 09:03

Anem a pams... primer lo més imporatnt:

són les 7:56 d'n dissabte qualsevol, porto ja una hora remenant i pujant i baixant continuament. M'acaba de sonar el mòbil... qui collons truca a aquestes hores??? MIro la pantalla i em pregunto... aquest número.... em sona... i despenjo.

era la meva dona, que em trucava des de l'habitació via fixe... "bon dia carinyo... que t'esperem a l'habitació tots tres... que necessitem la teva companyia..."

m'he posat a riure (perquè ha estat molt bé) però m'han caigut els ous a terra. "Ara vinc, amor meu. He de contestar uns correus.." I aquí estic.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 28 Maig 2011, 09:11

[quote="calador"]Jo, torno a repetir, personalment, si llegeixo un reportatge i sento que s'allunya de la realitat, de la meva realitat, no em dirà i transmetrà tant com un altre reportatge en què jo m'identifiqui amb el protagonista.
quote]

Calador, ets el meu ídol.

A part: m'agrada lo dels trastos (jo en deia eines) però m'agrada més dir-ne trastos, pq encara que valguin 1000 euros cada equip, si no pesquen, són trastos.

Pes d'Illes no exigeix res, passa del material, van de senzills. Jo vull anar més enllà, i ho faré.

Sergi: pepino ja hi surt, moltes gràcies.

Tu JUby ja saps de què va el tema. Ja parlo de potència de canyes i lleugeresa, tant per poder llençar els esquers tant pesats com per poder aguantar una jornada de pesca. Però per sobre, de passada, no m'agrada fer un repor tècnic. Els popers maten!

I tu Fran, amb quatre ratlles m'has explicat més que jo en 4 pàgines. LA (V) m'agrada! Tens raó amb lo del pes: jo anava amb un 6000 i et casca fort. Ara porto un equip que no pot ser més potent amb tant poc pes, va molt bé, em dóna seguretat i confiança, i em cansa la meitat (que amb dues criatures ja estic sempre petat!).

tinc un dels millors equips que hi ha al mercat, però no m'ha servit per pescar el palometó, només per fardar. Pilleu?

això rutlla... Moltes gràcies a tots!

no espereu un reportatge de pesca... no ensenyo a pescar jo. Vull que us ho passeu molt bé llegint-lo i el que vull sempre: reflexió. Us encantarà!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Ds 28 Maig 2011, 16:25

Hola Mister!!si et serveix de curisitat un company, ba treure un palometo,desde cayac,el mes curios ba ser que era el segon dia que sortia amb cayac,feia 10kilos,y las ba pasa canutas,y simpalament:una caña y carret del DEcat....a preu ridicol,amb un angulilot blanc petito acompañat de un plom,"sinple como la vida misma"Ah!!!y sense madrugon a las 5 de la tarde.Segur que el coneixes aguets nano molt suvint esta a la botiga de pesca de Olot,espero haverte ajudat.
mikel k
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 28 Maig 2011, 16:57

merda, i una bestia així on la portes? per entrar-la al tambutxo treballs no?? com us ho feu?
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Ds 28 Maig 2011, 17:02

tal qual es veu a la foto, corda per les agalles i na tirant, pots fer un nus corrader amb un moscató i fora problemes bounce
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Ds 28 Maig 2011, 17:06

En aguets cas era un cayac tancat,com el meu la posas a sobre longuitodinalment y capa casa.
mikel k
www.forumdepesca.com

Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dg 29 Maig 2011, 19:45

Bentrobat amic Raul. Primer de tot diu molt de tu que ens demanis ajut als companys del forum , i com diu en Calador, si mes no per l'hora , hem de respondre.
En el meu cas , tambe m'agrada llegir coses que em facin sentir i aprendre , per tant quan la cosa es tecnifica no em quedo amb la copla
pel que fa als noms no et puc ajudar gaire per no dir gens, perque faig servir el vocabulari que us sento o llegeixo a vosaltres tals com bitxarracos, aparatos, bestioles, etc....pel que fa a peixos i normalment a les canyes i carrets els hi dic eines o equip, aixi que com pots comprovar res de nou. Es que soc molt novell encara , jejejeje
De totes maneres estic segur que escriguis el que escriguis ,tothom ho entendrà . Almenys fins ara no he llegit cap report teu que hagi deixat indiferent . Anims
peixet
www.forumdepesca.com

Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 30 Maig 2011, 01:14

Bona nit companys, i gràcies a tots. Tres coses:

la primera i més important: si no sabeu com posar el peix al caiac, o al cotxe o on sigui, us ho poso molt més fàcil. Per què no el torneu a l'aigua?

dos: si aquest palometó fa deu kilos, el meu llobarro també (i la meva cigala 25cm) ai, perdó per lo dels 25cm... Els palometons semblen molt grans per la forma que tenen, però la vista ens enganya, (no passa de sis). Que no se m'enfadi ningú... però els d'OLot diem moltes mentides, tots.

tres: res més, ara sí que dormiré tranquil!

ah si, quatre: això va per en Dani i per tothom que ho llegeixi. DAni, he llegit la teva proposta i em sembla molt interessant, però els repors que faig intento que siguin molt personals. Et donaré però, la solució a la oferta (molt temptadora) de fer-ne un repor: el repor el faràs tu Dani, jo t'hi donaré un cop de mà i picaré les portes que facin falta, però si la idea és teva, tu el firmaràs.

Dani escrigué:No et puc ajudar sobre el palometó, es una assignatura pendent, però d'aqui a poc espero ajudar-te en un altre tema que segur que t'interessarà i molt, necessito 6 setmanes i 3 o 4 sortides i ja tindré resultats concrets... shhhhhhhhh ja et diré de que va !

tu ho vals, t'ho has ben guanyat.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dl 30 Maig 2011, 11:06

Raul, ho sento pero amb el tema Palomida, vaig molt peix je,je,
Es a dir encara es l'hora que n'haig de treure un.

Ostia a mi tambe m'ho ha semblat, aixo dels kgs, sembla com lo de les cigales, ja,ja.

Salut i endavant que segur que treuras un reportatge de collons, ets com el barca amb aixo no fallas.
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 11 de 12 Previ  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt