MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

REPORTATGE DE PESCA

Pàgina 10 de 12 Previ  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: REPORTATGE DE PESCA

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:01

bona nit companys, a falta de temps de dia, busquem-lo de nit. Aprofito que he hagut de canviar llençols a aquestes hores per culpa del sexe desenfrenat (què més voldria jo...) i us penjo el repor dels pagells. Us explico:

Originàriament havia de ser de pagells i prou, però després de molts dies de buscar, de convidar fins i tot el 4rt millor pescador del món, va i el dia abans d'entregar el reportatge, a la desesperada, se'ns dóna per pescar la tira de pagres....hahaha així que, la nit abans ho vaig haver de modificar tot. Talment com quan estudiava... tot a l'últim moment!

espero que us agradi.

penjo qui les fotos que em dóna la gana. Us vull advertir d'una "coseta" a tots aquells que a partir d'ara m'envieu fotos pels repors: jo ho passo tot, però ells posen el que els surt dels cullons. Aquesta vegada em van passar la maqueta de com havia de quedar, penseu que amb l'Anna li vam deixar el projecte per terra i li vam fer retocar més de la meitat del repor, però vam veure dues coses: o que el jefe no se n'entera, o que no val la pena donar-hi tantes voltes i perdre tant temps i esforços personals.

Us passo el text íntegre, l'original. Hi va haver pocs canvis, aquesta vegada. De fotos us en posaré alguna més de meva, perquè us poseu calents mirant-me.... quan un és guapo... amb això no s'hi pot lluitar!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

PAGELLS I PAGRES A LA DERIVA

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:02

PAGELLS I PAGRES A LA DERIVA

Des que vaig aconseguir pescar el meu primer peix a jigging, em vaig deixar portar per la passió d’una nova descoberta i d’unes noves sensacions; però hi ha una cosa que m’ha fet mirar enrere: aquesta ha estat, any i mig després, la pesca del pagell.

El pagell té per mi totes les virtuts que ha de tenir un bon peix per motivar-me a perseguir-lo i pescar-lo: és un peix de picada franca, de lluita espectacular des que es clava arran de terra fins a tocar el nostre casc i, a part de ser un bon adversari, llest i desconfiat, ens donarà una altra grata sorpresa a casa, ben cuinat. De maneres de pescar el pagell, o qualsevol altre peix, n’hi a tantes com pescadors a mar. Aquí us conto la meva tècnica, ja que és senzilla i efectiva, i veureu que tornar a casa amb un grapat de pagells de bona mida no és tan complicat.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

LA TEORIA

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:10

La teoria

La pesca del pagell comença, sempre, a casa. No podem anar a mar sense haver preparat a consciència un bon baix, i altres de recanvi per si de cas. El material és important, i la seva elaboració ha de ser acurada, si no ens volem conformar amb quatre serrans. Amb el material a punt, i l’esca preparada (utilitzo només cuc americà), ens disposem a embarcar-nos i a provar sort. Jo sóc dels que creu que la sort l’hem de buscar, i per fer-ho, no hi ha altra manera que treballar de valent, tan a casa com a mar.

Els pagells els busco al golf de Roses, a l’alt Empordà. La seva pesca la practico a la deriva i amb la canya sempre a mà. Em dedico a buscar fons fangosos propis de la zona i pròxims a estructures rocoses o a naufragis de naus, entre 35m fins als 60-70m, segons les corrents i l’estat del mar. És molt important tenir la previsió del temps ben controlada, ja que si hi ha mar de fons, corrents, o una mica massa vent, haurem de plegar. És important que el mar estigui pla, que ens faci una bona deriva, lenta però constant; la resta ja només està a les nostres mans.

Amb els anys, i a cada picada, si marqueu la posició al GPS anireu completant un mapa realment extraordinari, ple de punts on un dia sí, i gairebé segur dia també, tindreu més calades. Al principi, heu de fer com hem fet tots: passar un munt d’hores a mar, i tornar a casa molts dies amb la cara ben llarga... Treball i constància és molt important per anar a pescar qualsevol peix a mar, però per la pesca del pagell es necessita, a més, tacte i sensibilitat.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

LA PRÀCTICA

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:14

La pràctica:

No va ser fins el primer encontre amb els companys, que em vaig plantejar que la tenia curta... i no els va faltar temps de riure’s de mi, un cop vam haver desplegat les canyes. Es veu que ara, en els temps de la modernitat, s’ha d’anar a mar amb canyes més llargues que la meva barca! Mare de déu, on anirem a parar... “que no vas pas bé, que no pescaràs res, a qui vols enganyar...”. Sabeu què mestres, menys xerrar, i comencem a pescar! I així em va venir al cap de fer la comparança: canya curta o canya llarga?

Per enganyar al pagell és molt important la presentació del menjar. S’ha de col•locar l’esca de la manera més natural possible, en aquest cas, enfilant el cuc amb l’agulla i amagant completament l’ham. No cal posar-lo sencer, a no ser que busquem els pagells més grans. El plom utilitzarem sempre el de menys gramatge que ens permetin les condicions de mar. Un de 80gr serà suficient a primera hora, però cap a migdia, amb l’entrada gairebé assegurada del garbí al golf de Roses, hi acabarem muntant un plom de 150 gr, fins que haurem de plegar.

Si una cosa trobo excitant del pagell és la seva picada. Deixarem anar el plom i esperarem que derivi una mica l’embarcació. No ens interessa pescar a la vertical del casc, com ho faríem en substrats rocosos, sinó que ens interessa que l’esca descansi al pla, o heu vist mai un cuc nedar? El plom anirà arrossegant pel terra i aixecarà pols i la curiositat del peix, que si s’acosta, serà per menjar. De tan en tan sentirem un “ttrr, tttrrr, trrrr” i les vibracions a la puntera de la canya. No us precipiteu al clavar, que seran serrans (poques vegades), besucs o altres visitants. Però de tan en tan notareu com el pagell fa “crak, crak, ccrraakk” i martelleja la puntera amb cops secs, com si piqués la porta, però heu de tenir paciència abans no el deixeu entrar... Són picades curtes, sobtades, claríssimes, inconfusibles. “Crak, crraak, craaakkk, nnnnnyyyeccc” ja ha picat! Llavors atenció amb els cops de cap, i deixeu el fre lliure si és un exemplar gran!

Pujar un pagell que supera els 400gr des de més de 50 m de profunditat és molt excitant. L’estimulació comença amb la picada, la clavada ja és palpitant, però sentir la seva lluita constant durant tota la pujada, fins i tot a l’hora de cobrar-lo és, simplement, apassionant (al fòrum hi posaria acollonant). L’ansietat del moment es calma quan el cobrem amb el salabre, i totes les fortes emocions que hem viscut durant uns minuts, es calmen amb la fotografia i un bon somriure a la vostra cara. La foto servirà per explicar als altres de la millor manera com us heu sentit al clavar i pujar un pagell de bona mida, pel que fa a vosaltres mateixos, estigueu tranquils, que mai oblidareu el primer encontre d’un pagell picant a la puntera de la vostra canya.

Editat per darrera vegada per Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:29, editat 1 cop en total

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

LA REALITAT

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:17

La realitat:

Una cosa és la teoria, l’altra la pràctica i una de molt diferent és la crua realitat... en el món de la pesca sabem que no tot és arribar a mar i triomfar. Parlant clar: una cosa és escriure paraules a la vora del foc i altra ben diferent és anar a mar i treure pagells fora de temporada... m’ha costat un ronyó!

Hem estat gratant els fons de Roses en ple mes d’agost i res, quatre pagells miserables. Hem estat ratllant amb els ploms els fons durant el mes de setembre i poca cosa ens ha donat, i a dos dies de tancar la redacció de la revista, desesperats, hem anat a una zona mixta de sorra i pedra i PATAM!: ens surten la tira de pagres! Hahahaha, per parar bojos! Així que, com que aquí prima la veritat, us explicaré de què va això de pescar pagres, ja que està molt relacionat amb tot el que us he explicat.

El pagre és el peix que més confusions als pescadors, discussions als fòrums i tertúlies als bars ens ha donat. És un peix de vegades oblidat, per molts desconegut, per altres anhelat. No m’agraden els anàlisis anatòmics dels peixos, llegim per passar l’estona, no per haver-nos de marejar... així que us faré un anàlisi concret, pràctic i eficaç: jo definiria el pagre com el pagell més salvatge, o el déntol civilitzat. Quedeu-vos amb aquesta definició i endevinareu de seguida qui és qui a les fotos dels costats.

Per pescar pagres vam utilitzar les mateixes canyes, els mateixos baixos i els mateixos esquers, però al ser pagres els que picaven, vam recórrer al llagostí congelat, molt més econòmic que el cuc americà i igual d’efectiu amb el pagre, que no és tant llepafils com el pagell. (Per cert, mil gràcies a en Josep de www.liniapesca.com pels consells i els “americans” lliurats!) Els baixos de pesca no cal que siguin tant fins, perquè el pagre no és tant desconfiat com el pagell, i picarà d’una manera descarada, enganxant-se a l’ham a l’instant. És caure el plom a terra i PAM! si a fons hi ha el pagre, ja ha atacat. La picada és molt més franca, la lluita potser una mica més espectacular, incansable fins arribar a la barca i el gust a taula més exquisit pels més fins de paladar.

Hi ha però, dues diferències clau entre aquest dos peixos: el lloc on l’hem d’anar a buscar i les línies longitudinals vermelloses ben marcades que només presenta el pagre al ser cobrat. Més tard, i un cop traspassat, agafa una coloració rosada igual a la del pagell, fet que ens pot fer dubtar de quin tipus d’exemplar és. La teoria diu que el pagell l’hem de buscar al pla, en terres de grava on trobi menjar, mentre que el pagre el trobarem una mica més a prop dels rocs, just on acaba la sorra i comença el penya-segat. El pagell és més d’interior i el pagre es troba més aterrat, a no ser que tinguem fons mixtes de sorra i pedra, però al Golf de Roses no és el cas.

Com apunt final dir-vos que els dos peixos també poden ser pescats a jigging, però aquest reportatge el podem deixar per més endavant. El pagre, al ser més salvatge i voraç, entra bastant millor a qualsevol tipus d’artificial, mentre que el pagell l’haurem de treballar i ell, com que és un peix fi de mena, es farà pregar però no patiu, que al final caurà. Així va sortir el pagell més gran en un dia plujós i nefast: treballant amb la canya! I parlant de canyes...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

CANYA CURTA O CANYA LLARGA?

Missatge  Raül el Dc 12 Gen 2011, 05:30

Canya curta o canya llarga?

Pels aficionats com nosaltres no us càpiga dubte: prima la comoditat i manejabilitat de la canya curta, mentre que pels competidors segur que prefereixen el fet de tenir-la més llarga, induïts per la necessitat de ser els primers en alguna cosa. Durant les sortides amb els meus companys de fatigues, no hem notat resultats significatius, fins i tot utilitzant el mateix tipus de baix i els mateixos esquers. Quan a la mateixa barca, amb les mateixes condicions i les mateixes cerveses els resultats ofereixen empats, no em queda altra que concloure aquest apartat.

No importa la llargada de la canya, ni el preu, ni la marca. És important la puntera, que tingui sensibilitat, els baixos muntats, els esquers ben presentats i, sobretot, la vostra mà. Podeu sortir a mar tranquils amb la vostra canya, no és aquesta la que ens fa pescar, sinó la mà que la fa anar.

Busqueu la sort, i gaudireu d’aquests peixos des de la picada fins al plat.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dc 12 Gen 2011, 20:50

quin tros de report nanooooooooo.............cada dia et superes.
felicitats company.
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 13 Gen 2011, 02:59

Merci per compartir el relat amb tots nosaltes!
Molt interessant el fet de la diferenciació entre pagell i pagre, és fàcil confondre'ls, sobretot si són petitons.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 13 Gen 2011, 11:26

gràcies,

per diferenciar un pagell d'un pagre, encara que els dos siguin morts, fixeu-vos sempre amb la cua: el pagre té les dues puntes blanques.

ah! els dos són molt bons!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 17 Gen 2011, 02:02

Feia molt que no em posava la samarreta de Pesca d'Illes, feia molt temps que no sortia a mar a treballar. Necessitava unes vacances. La veritat és que em feia bastant respecte perquè, valgui la fantasmada, feia mesos que no sortia amb un objectiu concret. Quedi clar que el jefe no m'ha obligat mai a res ni m'ha pressionat per entregar un reportatge. Tota la pressió, que no és poca, me l'he creat jo mateix fins al punt de quedar saturat.

He après moltes coses durant el 2010, de veritat, i una de les més importants és que quan he de sortir a fer un reportatge de pesca he de comptar amb els millors, però no amb els millors pescadors que hi ha, sinó amb els millors companys que hi ha al món: els que he fet aquí, entre tots vosaltres, que sou uns cracks.

la foto us la poso trencant amb el secret professional, però a mi tan me carda, perquè per mi vosaltres sou el més important: sense el vostre suport no sóc res, perquè no en sé, de pescar.

Només un detall: mireu quines cares de felicitat!

Des d'aquí vull donar les gràcies a tres persones: a l'Anna74 i a en Manelic (quin crack!), i a en Pichi per deixar-me el millor carret del món. Pobre nano, li he ratllat la canya sense voler (posant-la al canyer) i al dir-li (acollonit) m'ha sabut més greu a mi que a ell (gràcies per dissimular tant bé, Pichi Gey Mamon).

Diguin el que diguin els metges, tens el cor més gran del món!

i res més canalla, si voleu saber com es pesca això, compreu Pesca d'Illes o mireu d'aqui a uns mesos el fòrum o el meu blog ( a tomar pel cul el jefe, amb vosaltres ho comparteixo tot).

us poso aquesta que està desenfocada... quina pallisa que li he cardat a la "nena"... a la seva barca i a casa seva! ja em tocava! hahaha

he aguantat molts escarnis últimament... els meus companys de barca han pescat molts més bonítols que jo (2 a 2, 5a2 i 5 a1) i carda mal això... clar que estic tranquil, perquè provo coses noves, fins i tot he posat el carret lent... perquè busco altres peixos, altres formes de vida enganxades a l'altre extrem.

"vosaltres" aneu rient, que jo m'ho passo de puta mare, aprenc coses noves i vaig menjant peix.

ah!, un altre detall de fantasma de merda: abans us penjo això al fòrum de tots que al meu propi blog, perquè sóc molt dolent pescant i molt cabró, però bona persona en el fons. Aviat parlaré dels enemics i tota aquesta merda que porta el podrit món de la pesca, però per respecte a en JOan, aquest cop sí que ho faré només al meu blog. Aquí em mossego la llengua, però he après que amb educació i bones paraules, puc deixar clar el que em corrou... i no és poc. (Senzillament és el que penseu tots).

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 17 Gen 2011, 03:14

Raül escrigué:
Aviat parlaré dels enemics i tota aquesta merda que porta el podrit món de la pesca, però per respecte a en JOan, aquest cop sí que ho faré només al meu blog. Aquí em mossego la llengua, però he après que amb educació i bones paraules, puc deixar clar el que em corrou... i no és poc. (Senzillament és el que penseu tots).

Jeje doncs jo no! I no és més fàcil no tenir enemics? Bueno, no entrarem en el de sempre, que al final acaba malament la cosa... Very Happy
M'alegro que algú hagi pescat alguna cosa, doncs jo he sortit dos dies aquest cap de setmana i he fet una reporra! Un cop des de barca i un des de terra, ja només em faltava intentar-ho des de l'aire.... i em sembla que hagués fet una altra porra!
Molt guapa la molla! i boníssima també, congratulations!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 17 Gen 2011, 10:53

sí senyor, boníssima!

i no pateixis, sr administrador, no hi haurà sang aquest cop. Vaig veure en Peixet a l'Escala, vam parlar una estona i el vaig veure molt encès... hi ha persones que no et deixen tranquil ni a dins el mar!

tens raó: hauríem de llegir més sovint la cèlebre frase d'en Sergispinning, però n'hi ha que surten al mar completament encegats, i molesten als altres. Jo mateix també vaig veure unes actituds deplorables ahir mateix, però em quedo amb els que són bons companys. Els veïns de la MAina, que no sé com es diuen, van fer una bona pesquera, sí senyor, i lluny d'amagar-se les captures i el lloc on les han pescat, vam compartir foto i informacions i ara nosltres sabem on pescar pagells i pagres, i ells saben on pescar molles i besucs grans.

compartir és la clau!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 17 Gen 2011, 11:29

Bona pesca Manel, Anna i Raül !! Kruskis i Sergi no passa res, les porres són habituals es que el bo es fa esperar !! I la resta? No sortiu a pescar o no us agrada escriure ??
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dl 17 Gen 2011, 11:29

Raül escrigué:Els veïns de la MAina, que no sé com es diuen, van fer una bona pesquera, sí senyor, i lluny d'amagar-se les captures i el lloc on les han pescat, vam compartir foto i informacions i ara nosltres sabem on pescar pagells i pagres, i ells saben on pescar molles i besucs grans.

compartir és la clau!

Bon dia galifardeus!!!
No volia escriure, perquè estic treballant, però al llegir aquesta veritat tan gran no me n'he pogut estar.
Precisament d'això vaig estar parlant amb el teu company, Raül, el que està a l'altra banda del port. Es va quedar sorprès de la festa que es forma a la pasarel.la dels pobres quan ens trobem tornant de pescar. I digues la veritat, no és millor això que tornar a casa amb el sarró plè i buit de cor?

Apalin, me'n torno a treballar, ha estat un parentessis petit però important, pare-hi atenció tots.
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 17 Gen 2011, 11:52

Anna-74 escrigué:
Raül escrigué:Els veïns de la MAina, que no sé com es diuen, van fer una bona pesquera, sí senyor, i lluny d'amagar-se les captures i el lloc on les han pescat, vam compartir foto i informacions i ara nosltres sabem on pescar pagells i pagres, i ells saben on pescar molles i besucs grans.

compartir és la clau!

Bon dia galifardeus!!!
No volia escriure, perquè estic treballant, però al llegir aquesta veritat tan gran no me n'he pogut estar.
Precisament d'això vaig estar parlant amb el teu company, Raül, el que està a l'altra banda del port. Es va quedar sorprès de la festa que es forma a la pasarel.la dels pobres quan ens trobem tornant de pescar. I digues la veritat, no és millor això que tornar a casa amb el sarró plè i buit de cor?

Apalin, me'n torno a treballar, ha estat un parentessis petit però important, pare-hi atenció tots.

Anna no ens despisteu, que ja xerreu de coses alienes al fòrum i no sabem de que va, no podem parar atenció a un tema que esmenteu per sobre però que no sabem de que va, així que casi millor que es quedi fora del fòrum no? Apa a treballar !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dl 17 Gen 2011, 11:56

No hi ha missatges amagats Dani, només estem dient que és bonic, quan tornes de pescar poder compartir amb els veïns d'amarre les pesqueres, anècdotes, tècniques... i que no entenc com les enveges fan que es perdi tot això, que per mi és el millor de la nostra afició, el peix, si vols te'l regalo tot.
Anna-74
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 17 Gen 2011, 11:59

Anna-74 escrigué:No hi ha missatges amagats Dani, només estem dient que és bonic, quan tornes de pescar poder compartir amb els veïns d'amarre les pesqueres, anècdotes, tècniques... i que no entenc com les enveges fan que es perdi tot això, que per mi és el millor de la nostra afició, el peix, si vols te'l regalo tot.

ah doncs no ho havia llegit o entés, disculpes ! Si està clar, el més maco es fer amistats, compartit experiències i anècdotes, conèixer gent, si jo mateix surtís pel peix que porto a casa, ja hauria plegat feia temps jajajaja

O no se llegir entre línies, o es dilluns i encara estic espés, tot es possible !!
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 09 Mar 2011, 16:39

Fa poc li vaig comentar a en Joan que una de les coses bones que puc aportar al fòrum són els reportatges de pesca que surten publicats. Li vaig dir que ben aviat en penjaria un de nou, però s'ha postposat i sortirà al proper nº de Pesca d'Illes.

Aquesta vegada em farà molta il·lusió penajr-lo aquí per compartir amb tots vosaltres, perquè aquest cop és especial, i no servirà per engreixar el meu ego o les meves ànsies de triomfar. Aquest cop no va amb mi la cosa, però és dels reportatges que més ganes tinc de presentar precisament pel simple fet que no l'he fet jo.

Sé que no està bé anticipar esdeveniments, però tanta espera no vull que us faci malpensar... El proper reportatge que sortirà publicat a Pesca d'Illes l'ha escrit la nostra companya l'Anna74, i segur que us encantarà. És més, ja el teníem presentat però prometia tant que li han fet ampliar i el publicaran al nº més fort de l'any: el que coincideix amb el Saló Nàutic de Palma.

Aprofito l'avinentesa per anunciar-vos una altra coseta, i aquesta va per uns quants de vosaltres... No ens hem oblidat del reportatge dels palometons, sortirà al mes de juliol, i serà el repor de portada i de les pàgines centrals, tal i com us vaig prometre al novembre passat.

si surt la meitat de guapo del que tinc al cap, serà espectacular i, com sempre, diferent i especial. L'escriuré jo però no em veureu per enlloc, perquè sereu uns quants de vosaltres els protagonistes de la vetllada.

Com carai es pot fer un reportatge de pesca sense pescar? Al juliol us ho deixaré ben clar.

paciència companys!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 09 Mar 2011, 22:58

Aviam, aviam!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  josepbcn el Dj 10 Mar 2011, 14:13

Raül, m'has ficat els nervis al cos ... ja tinc ganes de llegir-ho.
Per cert gracies per compartir les emocions de la pesca, amb tothom.
Salutacions
Josep
josepbcn
www.forumdepesca.com

Edat : 67
Localització : barcelona
Data de registre : 14/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 10 Mar 2011, 23:36

moltes gràcies Josep, de tan en tan s'agraeixen les paraules suport. Aviat tornaré a penjar coses, és que estic (estem) treballant una mica de portes endins aprofitant que es pesca poc.

tinc idees, però he d'esperar si les publiquen abans de penjar-les al bloc i aquí (si hi ha peix).

aviat aniré fent proves per saber opinions, compto amb la teva, doncs!

merci

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 06 Maig 2011, 10:18

ei, nena:

Si la memòria no em falla, deu fer tot just un any que et vaig enviar el meu primer missatge privat. Dels més de 1600 privats que porto al forumdepesca.com, la majoria dels que he escrit en l’últim any han estat per tu, per saber com estàs, com et va, sempre fent plans de futur. Recordes el meu primer missatge? Va ser com una petició formal... hahaha. Vas penjar una foto molt maca amb unes quantes molles i peixos pescats sobre un vaixell enfonsat, i només de veure aquella imatge, la bombeta se’m va il·luminar!: et demanava si algun dia seria possible fer-ne un reportatge... et voilà!

La teva resposta es va fer esperar gairebé una setmana, crec recordar. Em vas deixar glaçat. Et disculpaves per la tardança, doncs un desgraciat accident es va cobrar la vida del teu cunyat i per poc la de la teva germana i els teus pares. Vaig quedar de pedra, però vaig saber reaccionar. Vaig saber mimar-te, et vaig saber portar lluny de tanta desgràcia, i sense donar-nos compte i sense parlar d’escata, vam anar intimant. Des del segon o tercer missatge que ho vaig saber captar: tu Anna ets especial, tens allò que molts voldrien però no saben, saps i sents el que la majoria ha oblidat, i lluny del mar o sense poder tocar una canya, podem transmetre sensacions i, sobretot, sensibilitat.

No els tinc comptats, deuen ser a centenars els privats que ens hem estat enviant. La nostra amistat s’ha anat forjant com la heura abraça la façana principal d’un castell medieval, perquè tu i jo no en tenim prou amb els patis interiors, ni amb les mitges tintes o amb projectes de segona. Tu i jo mirem sempre endavant, amb pas ferm i posant una pedra al costat de l’altra, jo a cosses i tu amb l’escaire, però junts, perquè tenim il·lusió i ganes, talent i maneres grates de comunicar.

Crec que aviat farà un any de la nostra primera sortida amb barca. Vam haver de recórrer a la Duna perquè el teu pare, en Manelic, tenia el braç destrossat i ningú més podia portar la Maina (has fet bé de treure’t el PER!). A la Duna però, no podíem pescar sobre vaixells fondejats, però et vaig començar a fotre la pallissa de l’spining i el jigging per a principiants... i eres tu qui em passava cada cop la mà per la cara! Hahaha! Ens ho hem passat genial, pescant força o més aviat força-bastant-molt més del que voldrien els altres, i quan no hem pescat hem fet el que més ens agrada: somiar. Discutim sovint sobre un món obscur on ens ha tocat lluitar, parlem del mar i de les gilipollades que s’hi ha d’aguantar (i dels gilipolles, clar), de pesca, de sentiments, de projectes que tu i jo farem realitat, com primerapedra, el nostre fillet virtual.

Primerapedra podríem dir que ha estat la conseqüència de tot el que hem estat parlant. És el nostre laboratori de proves, rectifico... (pobre Joan), el meu laboratori de proves ha estat el forumdepesca, lloc genial on podem palpar de primera mà les reaccions, les necessitats, les pors i sobretot els somnis de milers de lectors, companys i amics.

I tot això a què ve? Doncs encara ho he d’acabar de lligar, perquè hi ha coses que costa de dir amb paraules... així que donem fe dels nostres fets i emparem-nos amb el que ja és realitat. No fa ni un any (o gairebé) que ens vam posar en contacte, i mira per on Anna, no només hem aconseguit certificar el reportatge que et demanava des del primer dia sinó que, per sorpresa meva, has estat tu qui l’ha acabat firmant. Ets bona, nena, bona de veritat. Tu has confiat amb mi des del primer dia, m’has sabut donar ales mantenint-te sempre en l’anonimat, perquè t’encanta estar en un segon pla. Tu has estat qui ha creat primerapedra, jo qui vaig fer el primer pas, i junts hem aconseguit el que mai ens havíem ni imaginat: aquest mes hem publicat els dos en una revista de pesca, jo a Pesca a Bordo, la que crec que té més tradició i audiència de tot l’estat, i tu a Pesca d’Illes, la millor revista de pesca del món, i amb diferència.

Estic molt orgullós de tu, Anna. Has fet un repor de dalt a baix, des de l’escriptura fins la composició de les pàgines; jo vaig parir la idea però tu no l’has clavat, sinó que l’has superat.

Tinc moltíssims projectes al cap, petita, però et necessito aquí, al meu costat, perquè només amb tu puc arribar on m’he plantejat.

M’acompanyes?

Mua!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 06 Maig 2011, 10:29

que tendre, casi em fas plorar raül, segur que a l'anna l'hi cau la llagrimeta de l'emoció !

Felicitats als dos pels reports, ja tinc ganes de veure'ls :-)
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 06 Maig 2011, 18:46

quines paraules ,uns cracks dels reports (quina sort tenim que esteu en aquet forum)
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dv 06 Maig 2011, 18:54

Estic feta pols, avui teniem la primera entrega, a les 4 em ficava al llit i a les 6 sonava altre cop el despertador.
Acabo de dinar i lluny de posar-me al llit a descansar m'he assegut davant l'ordinador, perquè tenia una cita de les que no puc aparcar.

Encara no fa ni un dia que et tatxava de "covard", per no lluitar pel que realment estimes, que és pescar, sentir, escriure, transmetre...

I ara, sincerament, aquelles paraules m'agradaria no haver-les escrit mai, perquè no és pas cosa de covards, per un home casat, dir en veu alta que té una AMIGA (i no una "amigueta" com molts han pogut pensar).

Tinc davant meu el més semblant a una declaració d'amor, i venint de tu, és sorprenent veure que per primer cop no hi has fet intervenir el sexe, el que em ratifica que l'has escrit amb el cor, i t'has dirigit per un cop a "l'Anna amiga", ni nena, ni bèstia, ni companya de pesca.

Fins i tot la multi-cita se'm fa petita, perque citaria totes i cada una de les teves paraules, que no tenen pèrdua.

Certament dilluns va fer un any de l'accident, i m'ha agradat molt veure que te n'has enrecordat, i la manera de fer-ho encara més, sense llàgrimes, i amb un missatge encoratjador: mirar sempre endavant, tenir projectes i lluitar per fer-los realitat.

Només puc dir que m'alegro d'haver penjat aquella foto, la que ha obert la porta a la nostra amistat, i que de veritat espero sigui per sempre. Ja has vist que no sempre tinc temps per sortir a pescar, però et juro que mai em falten les ganes, i mai em faltaran si sé que tu m'estas esperant.

I ja tallo, que això és un fòrum de pesca i no vull aburrir als pescadors amb histories d'amor, ja seguiré al nostre blog.
Anna-74
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 10 de 12 Previ  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt