MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Relats de pesca

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Relats de pesca

Missatge  Raül el Dg 28 Set 2014, 23:53

Bona nit,

tinc un Paisano que, per temps que faci que no dono senyals de vida al fòrum, sempre es recorda de mi. L'excusa, aquest cop, ha estat el meu eniversari, i ja fa més d'un mes i mig que espera la meva resposta, que ja té.

Avui plou a tota hòstia, és tard i els nens han anat a dormir. Fa dies (temps) que tinc ganes de tornar a escriure aventures de pesca però, ves per on, quan he entrat al fòrum obert de ment, la nena ha muntat un escàndol dels seus. He perdut mitja hora i, amb ella, el fil del que us volia dir. Ara ja dorm, però la son aviat em vencerà a mi.

Com la majoria de nosaltres, i de la societat d'aquest país, també he passat una mala època, que sembla no tenir fi... però mira, arriba el dia que et dius "o petes o rebentes", i més val petar-se a gust entre amics.

Sí, tinc ganes d'escriure, d'explicar-vos el que sent un idiota barallant-se amb un peix, narrar-vos què se sent allà dins, posar-vos la pell de gallina i deixar-vos amb la mel al llavis en el moment precís, desitjant llegir el final del que em doni la gana de dir.

Ho faré, amb una única condició: no em puc posar límits.

Hi ha molts dies que no trec un sol peix però, t'asseguro que -la pesca- no és lo únic que fa trempar allà dins.

bona nit forero. Somia amb els angelets i totes les animalades que tant desitges aconseguir mar endins... i que no et quedi cap mena de dubte:

la literatura és una assignatura avorrida a l'escola, no aqui.

Pensa i somia obertament, que tot el que et passi per la ment, junts, ho superarem.

El límit el posa en Paisano, jo no en tinc.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Relats de pesca

Missatge  Raül el Dl 29 Set 2014, 22:11

Si us he de ser franc, tinc la moral per terra. Dono l’excusa que vaig cansat, que he de vigilar amb les tendinitis que em torturen cada temporada alta, que he sortit dues vegades amb la mainada (i això no és anar a pescar), que la pesca escasseja més cada vegada... La veritat és que, quan et creus que més en saps, més gran és la ventallada que t’enduus a cada safari que fas. Uns en diuen sort, altres experiència, més enllà en diuen dies d’activitat... i així, fins a infinitat de frases fetes; no obstant, amb el que sí coincidim tots els pescadors, és a dir que tot allò que no dominarem mai d’aquest art és, precisament,

la màgia de la pesca.

Sabeu què? Una de les excuses que molts pescadors posem al nostre greu “problema”, és la del material de pesca. Pensem que, quan més millorem, millor ha de ser aquest, i quan més grossos són els peixos que aconseguim, més cara ha de ser la canya que els estiri i més potent el carret que els freni. Sigui com sigui, la obsessió pel material de pesca forma part de l’ego i la manera de ser de l’home i –sobretot- és el pur reflex de la societat on vivim. És com comprar-nos un cotxe d’alta gama, per entendre’ns. Lo únic que t’asseguren és que el pagaràs més car, però al teu destí hi arribaràs igual.

Personalment crec que, el material de pesca és com la roba que portem. Podem ser pràctics, pijos, extravagants, discrets... el que sí importa del que portem a sobre o quan pesquem, és que és el reflex del que som i com ens comportem. Cada cop comprem més per internet. Rebem el paquet amb la mateixa il•lusió que els nostres nens reben la visita dels Reis d’Orient... però el 80% de les vegades no ho encertem: o ens van petites les sabates, o gros el jersei.... i amb el material de pesca, és el mateix.

No fem l’amor a una dona abans de veure-la, escoltar-la, tocar-la i olorar-la de la mateixa manera que no podem pagar el preu d’una canya sense haver notat a la mà el seu feeling.

Fa temps que necessito una canya nova, lo de fer l’amor a una dona, també en parlarem.

Bona nit, malparits.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 30 Set 2014, 21:58

He hagut de tornar unes sabates comprades “on line” perquè em van petites, sense cost addicional. La dona ha tornat jerseis, pantalons, xandalls... fins i tot mobles de bany! Llavors, per què nosaltres no tornem el material de pesca que no ens acaba d’agradar? L’excusa, sol ser sempre la mateixa: “Va, per la sèpia, ja servirà...”.

Encara friso per una canyeta d’un màxim de 40gr d’acció, encara que, vist lo vist, acotarem la potència als 30gr, que de pals d’escombra ja en tinc al quartet de la neteja. La vull per pescar sards embarcat, que rondi els 2,2m, sigui precisa, lleugera, ferma, sensible amb les picades més imperceptibles i lo suficientment potent per si em sorprèn algun llobarrot o un déntol afamat. Pels que pesquem a mar, sobretot embarcats, les lletres SW solen adquirir una importància vital. Les SW et sedueixen cada nit xiuxiuejant a cau d’orella característiques tant vitals com potència, sensibilitat, durabilitat i, perquè no, bellesa.

Les SW han de formar part de l’ADN del meu equip de pesca, com en forma part la meva barca, la meva roba i la meva mentalitat però, aquesta, ha canviat tant arrel del vol d’hòsties que la senyoreta Crisi ens ha cardat fins al carnet d’identitat que, mira per on, hem hagut d’aprendre a pensar amb el cap.

Sí, vaig triar la meva nova canya lliurement, passant de pressupostos, compromisos, amistats, enemistats, marques i facebooks. Vaig pensar amb el cap, fredament, la vaig demanar per internet i, en menys de 48h vaig rebre el paquet.

Sí. Em va decebre. Només d’obrir l’embolcall amb molt de compte, al primer esperrec, vaig veure que aquella puntera no es corresponia amb el que necessitava el meu canell.

“Bé, servirà per la sèpia...”.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 13 Oct 2014, 22:42

Confesso que he estat preocupat. Dues porres seguides fan baixar els fums a qualsevol que pretén estrenar una canya nova, malgrat ens consolem intentant convèncer-nos que, Pescar, no és el simple fet de treure un peix. Però siguem realistes, no ens enganyem: no podem dir que estrenem una canya o un esquer fins que no arranquem del mar el nostre apreciat trofeu.

Del primer dia, en prou feines en recordo res, tret del tortell de crema i els dolors musculars post fuetades a tort i a dret.

Ni tocs, cap seguida, sense indicis de presència de peix. Recordo que vaig començar muntant esquers petits per anar posant a prova la canya nova, però ràpidament em vaig adonar que la potència que amagava aquella vara no es corresponia a les característiques que duia inscrites. Volia una canya de màx 40gr per pescar amb petits minnows i vinils, i resulta que en poca estona ja llençava popers i passejants i els feia nedar perfectament. Dos quaranta, lleugera, rígida, ràpida, potent. És una bona canya, a no ser que vaig sentir-me enganyat (gairebé traït) per unes dades mal interpretades, enganyoses, exagerades.

Durant molt temps he estat mirant les millors (i més cares) canyes del mercat per internet. En un fotimer d’ocasions, he estat temptat de comprar-ne però sempre ha estat el preu –i la mala consciència derivada de la Crisi- que m’han fet tirar enrere. No podia gastar-me un munt d’euros amb una canya destinada a esquers i peixos petits, però el dimoni sempre em torturava i em deia que sí. Mesos d’estira i arronsa, de consultes amb el coixí, d’absurdes discussions amb la consciència, de diabòlics pactes amb el Dimoni.

A veure qui podrà més...

Editat per darrera vegada per Raül el Dl 13 Oct 2014, 23:05, editat 1 cop en total

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 13 Oct 2014, 23:02

De la segona porra, a part de la frustració i la ràbia de no saber enganyar un peix, en recordo ben poca cosa. Bé, sí, però les barrejo amb les últimes sortides, que són ben poques.

De la il•lusió, l’esperança, el desig, la joia, la trempera que sentia les nits anteriors a les meves sortides de pesca, vaig passar a la impotència, desesperació, ofuscació i preocupació d’amarrar la Duna sense saber què havia estat fent malament. D’aquesta sortida, això sí, en queda una fotografia excel•lent: la del company alliberant un bon exemplar de tallahams. Es veu el peix sol, quiet, lliure, viu i les seves mans –encara gotejant aigua salada- que li diuen un últim adéu.

-El pròxim dia serè jo qui te la farà a tu, la foto amb un gran peix. Ja saps que la pesca et torna el que li dónes, i aquesta foto es mereix un altre gran moment.

-Esperem que així sigui, amic meu... ja no sé quin esquer posar-hi, ni si amb aquesta nova canya m’hi acabaré entenent.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 01 Nov 2014, 21:43

Continuava necessitant una canya nova. Una altra. Aquella m’havia impressionat per la seva rigidesa i potència, per un bon llançament i per una notable lleugeresa. M’havia decebut molt, això sí, en la precisió de tir. No em servia per tot allò que havia somiat fer amb ella, però de seguida vaig saber que li donaria un altre ús, i no precisament per pescar sèpies. Portava dues sortides provant tota mena d’esquers, escenaris diferents per esbrinar quines serien les meravelles que es reservava per a mi, com sempre, des de barca. Platges, desembocadures someres, penya-segats, aigües profundes. Superfície, mitges aigües, fons sorrencs i roquers. Petits i grans vinils, diminuts i enormes DUO, jigs, passejants i popers. Spinning, jigging, jig-cast, jerking, walking the dog i suputamadre... Ho havia provat tot, tot, menys la sensació de treure un peix. I anava encaminat a ser el tercer dia sense premi.

Cap barracuda en platges profundes, ni rastre de servioles en tot l’estiu, de palometons ni parlar-ne i, de tallahams, feia dies que no en sabíem res. El peix blau va passar de nosaltres, els sards i llobarros, també. Ja no sabia què fer, què provar, on anar ni quin esquer posar-hi. Em sentia trist, decebut, impotent, abatut.

Portàvem tot el dia pescant, moltes hores buscant una picada, desenes d’esquers remullats i centenars –o milers- de tirs en va.

- Ens queda mitja hora, o tindrem problemes a casa.
- Els problemes, els tindrem igual... portem tot el dia fora, i ni rastre s’escata!
-Ja...hahaha. Faig la última parada. Escull l’esquer que et faci més ràbia, que serà la nostra última oportunitat. Una porra més no sé si la podré suportar...

El sol queia ja, esgotat de contemplar tants intents frustrats. L’escenari no era altre que la platja abans d’entrar a port, sobre un terra sorrenc d’uns 5 a 8m de sonda, sense vida a la pantalla. Vaig decidir que, perdut per perdut, més valia caure en la deshonra altra vegada amb el millor armament que duia al meu arsenal. Davant la meva última oportunitat, no importava lluitar amb un obús, un sub-fusell, una retallada o un punyal. El més important era, fos el que fos, que fos ben gran.

DUO Tide Minnow Slim 200; sí, el de 20cm per fer els meus últims llançaments. Possiblement, l’únic esquer que em faltava per provar amb la nova vara, i ara li havia arribat el moment.

O tot, o res. Ho apostava tot al 200.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 01 Nov 2014, 23:23

Dels tres que tinc, vaig escollir el de color sardina no sé ben bé per què... segurament, per ser el primer i més fàcil de treure de la capseta transparent. Vaig mirar-lo, gairebé amb súplica i, si no fos per les ulleres fosques que sempre duc, hauríeu vist com vaig aclucar-li l’ull. Sense gota de vent, vaig enviar-lo tant lluny com vaig poder. La vara és molt rígida, però escup bé. La seva fortalesa, a pesar de ser només de 40gr de potència, és que té prou nervi com per moure a la perfecció grans esquers. A la llunyania no podia veure el DUO, que deuria navegar elèctricament a uns 70cm per sota la superfície, però podia copsar perfectament el seu moviment. En un dels últims reportatges de pesca que he escrit, parlava del jerking... jo, que odio els tecnicismes i escrits massa científics. Per entendre’ns: un cop notava que l’esquer estava quiet, li cardava una hòstia tant llarga i seca que una canya massa tova encara semblaria un xiclet. Més que flash, flaaash, era un taca, tacaaa nerviós i emprenyat que un esquer mal dissenyat hauria claudicat saltant pels aires ben desorientat.

Dos tirs. Dos.

Mentre l’esquer volava com un míssil cap a un objectiu militar, la meva retina en prou feines va poder emmarcar l’escenari del gran combat. La línia trenada multicolor dibuixava la trajectòria del minnow com si fos una bala traçadora, i just abans de controlar on i quan cauria a l’aigua, vaig tenir temps de veure la gent com es banyava, passejava i gaudia del mar aliena als esdeveniments que tindrien la oportunitat d’observar. Ningú, tret de dos estrangers encantats, el meu soci i una rossa amb bikini treta de les SS per seduir i neutralitzar espies de veritat, van adonar-se de res. Nosaltres vam poder gaudir de l’estrena de la canya, l’alliberació d’un home desencantat per les tres porres seguides i un combat sense límit de rounds.

“O tot o res”, vaig dir-me uns moments abans. O la victòria o el més gran dels K.O. Després de gairebé tres porres seguides consumades, abans de tancar el pick up i agafar amb ràbia la maneta de combat, vaig jurar-me amb veu alta:

-El dia que em piqui un peix, li cardaré una clavada tant brutal, que li arrancaré els queixals.

El peix -que encara no veia i va posar l’ull a sobre del meu esquer- no tenia queixals. Aquella bèstia vestia la seva mandíbula amb infinitat d’ullals i, aquests, no els vaig poder arrancar.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 02 Nov 2014, 23:58

El primer tir el vaig efectuar amb el cul un xic comprimit, expectant de com es comportaria la nova canya davant un esquer tant autèntic. La maquinària no era altra que l’Stella SW 5000, no apta per a qualsevol quincalla. Moure correctament un Slim de 20cm no és cosa de canalla, malgrat l’experiència de tocar els quaranta tampoc és garantia d’èxit... us ho asseguro. Primerament, observo el llançament. Distància, alçada, paràbola, vol i caiguda de l’esquer. Al ser un minnow, neda sota l’aigua i als primers metres no el veus, així que –si cal- tanco els ulls per concentrar-me amb cada moviment que la vara em transmet. Quan sento les vibracions correctes de l’esquer paro en sec, faig una petita pausa per agafar aire i el fuetejo amb la mateixa ràbia que Django esqueixaria la carn de l’amo que esclavitza la seva estimada; ni més, ni menys.

Estic cansat i no em concentro. Vaig a perdre el temps mirant la TV... i a dormir.

Bona nit

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dv 07 Nov 2014, 14:53

Raul, tiu acaba'l!!!
Que vull saber el final!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Ds 08 Nov 2014, 01:03

Això mateix!!! Estic amb l'ai al cor per a saber que collXXXXX era!
A veure si les obligacions et deixen una estoneta per a acabar el relat. T'ho agraïrem
jovi64
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 17/06/2014

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 08 Nov 2014, 01:36

Gràcies, macus!

Us prometo que aviat l acabaré. Porto setmanes x escriure quatre p pagines!

L acabaria demà de matinada... Però resulta que he trobat un forat per sortir a pescar una Estona...

Vaig a fer nones, o no rendiré.

X cert, demá torno a estrenar canya nova!

Quan acabi el relat, us diré quina és.

Bona nit!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Ds 08 Nov 2014, 20:06

Räul
com es nota que no et coneixen
cada any que passa ets més ma...a
ACABA'L JA
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 08 Nov 2014, 21:05

Cada any sóc més Ma...cu????

Tinc ganes d acabar lo, pero tinc 3 canales corrent x casa...

De tota manera, hauria de posar-me al dia... O, al pas q vaig, aviat no recordaré ni l espècie de peix q vaig pescar....

Sort de les fotografíes!

X cert, Avui he estrenat la canya nova... Amb una altra porra! Hahahaha

Però m ha agradat molt. Triomfarà!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 09 Nov 2014, 10:47

Acabo: (quan estigui llest, el prepararé i en penjaré fotografies al blog primerapedra, pq aqui no recordo com es fa). Entre nosaltres: això és un entrenament, una pre-temporada, per entendre'ns. Quan em posi en forma, m'agafaré els relats més seriosament.

Seran de Champions Leage.

M'heu animat molt a acabar-lo, moltes gràcies!

espero que us agradi i... fins la propera!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 09 Nov 2014, 11:13

[...]

Tres o quatre fuetades, no en van caldre més. Quan la frustració es converteix en ràbia és quan es supera el cansament, desapareixen els dolors i la raó substitueix a la fe. El sol s’amagava darrera les meves espatlles, aliant-se amb les meves poques esperances de poder encegar un peix i fer-lo caure als meus peus. Quan ho recordo, encara no entenc com no em van veure i van desistir d’atacar l’esquer. Ajuda divina, sort o fe? De tot això, res.

Les ulleres polaritzades ajuden a veure-hi un xic més clar, dins el regne marí. Et permeten escrutar i definir pocs metres de profunditat, més que suficients quan es tracta de pescar a spinning. El sol del capvespre projectava un llençol de foc damunt la superfície salina, i era impossible veure res de cara a l’Astre Rei. D’esquena, només hi vèiem clarament a la zona on la nostra pròpia ombra actuava de bomber, donant-nos una clara visió del que passava allà sota pocs metres a estribor de la Duna. Suposo que per aquest motiu, va ser una estrena tant autèntica i memorable. Ho recordo com si fos ara mateix...

Sense previ avís, fou un espant a l’últim moment. Li quedaven pocs metres a recórrer a l’Slim de 20cm però, com si el meu carret actués de dinamo i les batzegades de la canya de turbina hidràulica, reflectia la llum del sol talment com si fos pròpia, il•luminant el seu camí i enlluernant el destí de tots els depredadors que gosessin interposar-se a la seva trajectòria. En un tres i no res, i apareguts com quatre àngels caiguts del cel encegats per la curiositat d’aquell giny, van irrompre els verdaders protagonistes d’aquest relat de pesca. Sempre he mantingut que es presenten a escena com quatre torpedes que van encegats darrera un únic objectiu, i no s’aturen fins a l’impacte final amb la línia de flotació enemiga. Quina sort que van fixar l’objectiu al DUO, i no a la Duna.

Joves, descarats, imponents. Decidits, agressius, violents. Van ser dos o tres segons, però vaig veure claríssim que un d’ells prendria mal. Un jove inexpert en la lluita cos a cos no pot amb un veterà armat amb tres esmoladíssims ganivets, ni comptant amb desenes de punyals ni amb l’ajut de tres companys. Els quatre s’hi van llençar a sobre, però el més llest de tots va quedar-se uns cm enrere perquè en una fracció de segon em va veure -a través de la meva pròpia ombra- com des de la Duna comandava la batalla. Va ser llest, que no poruc, i es va fer enrere.

Dels altres tres, n’hauria penjat una medalla al mèrit en batalla a dos, per no abandonar al company fins penetrar a la trinxera enemiga, però un d’ells va quedar-se’n a les portes, i tampoc sortiria a la fotografia. La lluita final va ser entre dos, i eren dos soldats tant valents i precisos en l’art de d’esquarterar l’enemic que, per poc, i queden els dos presos al mateix esquer!

A uns set o vuit metres de la barca, a mig metre de profunditat i amb una visió clara i nítida de l’escena, no vaig tenir temps de cridar al company que dos dels tallahams competien entre ells per satisfer la seva set de sang. Un s’hi va llençar literalment al coll, i l’altre em sembla que va fallar a l’esquer, però va mossegar al seu company i tot. Immòbils i sorpresos per el tacte dur d’aquell apetitós berenar de tarda d’estiu, el perdedor va tornar a insistir en l’atac, intentant prendre-li el menjar de la mateixa boca del seu amic. En aquest moment va ser quan la línia va arribar a tensar-se amb decisió, arquejant la rígida puntera de la canya i clavant a l’instant les poteres al més depredador de tots.

-Ja el tinc! – vaig sorprendre a en Pep mentre la canya feia un bon Nyeeeec. –Aquí mateix! Mira, encara n’hi ha dos que es barallen per endur-se el premi! Llença l’esquer a veure si el pesques!

Vaig deixar anar un crit barrejat de ràbia i alegria concentrant-me, ara sí, amb les sensacions que l’equip nou em transmetia. El primer cop sec el va resistir la canya tota soleta, moment en el qual el peix es deuria perforar dos o tres nous peercings. Si no salten fora l’aigua al moment de l’atac, solen fer un cop sec seguit d’una fuga curta però molt enèrgica, aquests peixos tant agressius. Si no es desclaven en aquests primers moments, ja tenim més de mitja batalla guanyada, malgrat amb aquests adversaris mai podem cridar victòria fins a tornar a alliberar-los.

La fuga va recordar al carret la melodia del seu fre, que feia molt temps que no sentia. Sempre duc el fre bastant dur i mai el toco, sobretot pescant en platges, que no hi ha perill d’enrocar ni perdre l’esquer. Un cop parat, va ser hora de saber quin peu calça la vara, i la vaig arquejar mentre recollia els metres guanyats amb el carret. Eeeeep!, compte, que marxa.... No podia tenir pressa, després d’una sola clavada en tres dies de pesca, però m’acostava perillosament a la zona banyista, i la deriva m’hi portava lenta, però inevitablement. Calia treure la peça ràpid de l’aigua i maniobrar amb la barca, així que vaig posar-me les piles i vaig bombejar de valent.

-Hòstia!, merda! Em sembla que l’he perdut!... He notat un clack que no m’ha agradat gens... Com si se li hagués desclavat una de les poteres... Encara hi és! Pesa!

Tenia por de perdre’l, però també d’invaïr la zona banyista en ple estiu. Ara sí em mirava més gent, a punt de tocar les boies grogues i amb la canya arquejada lluitant amb alguna bèstia que es passejava per on nedaven ells. I vaig jugar-me-la. Havia de treure’l sí o sí, i ràpidament, doncs en menys de dos minuts hauria traspassat la línia enemiga.

Ara sí que la nova canya mostrava la seva potència. Pesava molt aquell peix per tenir les dimensions que havia vist que tenia. No era molt gros, però la única potera que li quedava ben clavada estava a l’alçada de la seva primera aleta lateral, així que venia entravessat, oferint una resistència brutal. Ara sí que el veia, però ell continuava lluitant i mirava de buscar fons, guanyant-me uns metres de línia i posant-me la puntera de la canya en remull, sota mateix de la Duna. El peix estava a la mateixa distància de mi que la barca de les boies grogues, així que vaig haver de jugar-me-la, advertint al company que preparés el salabre, que la lluita arribava a la seva fi. Tenia el canell calent, començava a fer-me mal i tot, però no era hora d’afluixar el carret, sinó de tensar fort la línia i jugar-me-la tot per el tot. Ara sí, a part de la rossa de les SS, tenia mitja platja i dos socorristes amb el xiulet a la boca pendents de mi. Quina pressió...

-Estàs a punt!? Doncs apa... Que puja!

I en menys que el socorrista va omplir els pulmons per xiular fort i advertir-me davant la presència de tot el món, vam pujar, agafar, engegar la barca i sortir per fi de la zona banyista sense que ningú prengués mal. Vaig girar-me i saludar la socorrista alçant la mà i disculpant-me moments abans d’agafar el peixot i mostrant-li amb les dues mans. Va fer un somriure que de ben segur valia un bon sopar i una nit de l’hotel més car del passeig marítim, però aquest relat el deixarem per més endavant. Segur que la rossa de les SS també en formarà part...

- Veus?! Ja t’ho deia que el pròxim dia seria jo qui et faria la fotografia... Au, somriu, que ja era hora!
- La meva nena diu que no s’ha de dir Lluís, que queda la cara trista. Si vols quedar alegre a les fotos, has de dir:

Whiskyyyyyyyyyyyy!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jovi64 el Dg 09 Nov 2014, 14:51

Per fi!!!!
En veritat ha valgut la pena esperar-se. Quin neguit... el relat molt bó, emocionant! el he disfrutat molt.
Moltíssimes gràcies i ara les fotos!! i un altre relat, si pot ser aviat, encara que en aquest aspecto manen ja els peixos
Salutacions i bona pesca a tots
jovi64
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 17/06/2014

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 09 Nov 2014, 17:27

Gràcies, macu.

No escric un relat cada cop q pesco un peix, pq amb les porres q faig, m'oblidaria d' on són les lletres del teclat!
Hahahaha

Bé, celebro q t' hagi agradat el relat.

No serà l' últim!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dg 09 Nov 2014, 18:33

Räul
veus com no et costava tant tenir a la parròquia contenta
fins a la propera (MA... CU)
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dl 10 Nov 2014, 03:34

Valia la pena esperar!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 11 Nov 2014, 01:17

gràcies!

mentre la nena s'ha adormit mirant una peli del Disney, he aprofitat per retallar un xic i posar fotos al blog. He hagut d'improvitzar i posar fotos que no venen a lloc, però sinó es veu massa lletra...

si us fa gràcia veure el peix, cliqueu a l'enllaç que surt a sota. N'he pescat de més grossos, però aquest és el protagonista del relat.

sabeu que, per fi!, he aconseguit el meu primer palometó a spinning?! Serà un bon relat, aquest, però li he de donar alguna volta...

ja que veig que sóm quatre gats vells... apujarem el nivell.

vagi bé!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 21 Gen 2015, 23:12

BUFFFF

fa dies que no em conecto... ni pesco, ni res e res.

però mira, és una d'aquelles coses misterioses que em passen quan entro aquí: em venen ganes d'escriure!

si voleu alguna cosa de tècnica de pesca, aquest mes (gener) podeu llegir un repor meu a Pesca a Bordo sobre la pesca de servioles a spinning.

si no voleu perdre el temps i passar-ho bé, digueu-me espècie, lloc, tècnica, postura sexual i segur que se m'ocurreix alguna cosa que ens agradi a tots.

mentre la gent vulgui saber què, on, quan, com i amb què treure un peix de l'aigua, em continuaré avorrint.

tinc paciència, sóc pescador d'spinning

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: