MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pop Esponja!!!!!!!

Pàgina 1 de 4 1, 2, 3, 4  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pop Esponja!!!!!!!

Missatge  popesponja el Dv 08 Gen 2010, 21:03

Hola a tothom sóc nou en aquest forum i novell en la pesca.M'agradaria que algú m' aconsellés en temes de pesca de llobarros, llampugues, dentols, bonítols...etc
Espero resposta!!!!
popesponja
www.forumdepesca.com

Data de registre : 08/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pop Esponja!!!!!!!

Missatge  kruskis el Dv 08 Gen 2010, 23:50

Carai!! Demanes poc.... jajajaaj

Benvingut al fòrum i aviam si entre tots fem de tu un gran pescador tot i que per aquí estem tots prou cardats! Aviam si ens en sortim!

Va, megacraks, sortiu de les profunditats del fòrum i foteu-li quatre pinzellades a aquest noi!

Ves cap a la secció de presentacions i posa'ns més o menys per quina zona surts a pescar, si tens barca o no, quin equip tens, en fi... una mica per situar-nos, que no és lo mateix pescar una espècie des de la platja que des de la barca, per exemple

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ciberkun el Ds 09 Gen 2010, 00:59

Benvingut al fòrum, el millor per pescar es paciència, hores i dedicació.
Però si ets en Pop Esponja... tot el día fotut al fons del mar amb el Patricio i en Calamarzo, qui millor que tú per saber com es mou el fons del mar.

Aquí tens molt per llegir i apendre de grans mestres que hi han i d' altres que s'estan fomant, es com la cantera d'un equip de futbol. No perdis de vista el forum que en podràs treu-re molt de profit.
Ciberkun
www.forumdepesca.com

Edat : 44
Localització : Malgrat de Mar - Blanes
Data de registre : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Ds 09 Gen 2010, 21:49

benvingut al forum pop esponja, salut i bona pesca, i com t'ha demanat en kruskis, explica una mica per on surts i quins tipos de pesca practiques que aixo ambe ens ajudara a nosaltres.
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Ds 09 Gen 2010, 22:27

Benvingut i bentrovat, aquí trovarás moltes respostes a la teoría peró la pràctica és un altre mon company.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 10 Gen 2010, 01:32

JAJAJAJAAA!!!

sac (a pendre) ets el puto rei del fòrum! Tens una clarividècia amb els teus comentaris....

pop esponja, en DAvid té raó, i gual que els altres. No et podem ajudar si no ens expliques qui ets, on pesques i com ho vols fer. A més, d'aquí en surten moltes teories i moltes parides, també; però el que vol la pesca és pràctica! JA us ho dic jo: treball, treball i més treball!!!

de peix en volem tots, però des de l'ordinador no es pesquen!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dg 10 Gen 2010, 02:34

hola i benvingut al forum. jo personalment algu se no tan com alguns daqest foru per suposat pro se algunes coses basiqes de jigs i rapales.
per cert d'on ets?
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dg 10 Gen 2010, 22:20

Benvingut i no et creguis a aquesta colla de bretols!!! tu agafa i tira un parell de jigs de 60, els mes macos que tinguis, directes a la pantalla del ordinador i ja veuras com pescar pescaras l'emprenyada mes gran de la teva vida!!!!

Apart d'aixo el Senseï Raul, el Master Gabi i la resta de mestres i aprenents del forum t'explicarem tantes teories i tonteries com vulguis!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pop esponja II

Missatge  popesponja el Dg 10 Gen 2010, 22:34

Bona nit!!!
Responent a les tècniques... Practico espinning desde costa, i ara m'he comprat un kaiak.
Ara mateix el que m'interessa és que es pot pescar aquests dies i a on haig d'anar.Si és possible treure dèntols, bonitos, servies llobarros...etc
Per cer la meva zona de pesca abarca cap de creus, l'escala, roses, l'estartit...etc., allà on calgui anar jo m'hi planto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apassiau i bon any!!!
popesponja
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 10 Gen 2010, 23:07

Ah! un caiac... pots fer molta feina amb un trasto d'aquests. Només has de canviar de tècnica en funció del que t'interessi i sortir molt sovint per saber quines zones et donen què en tals dies. Segur que algun dia coincidim per la zona. Busca'm dalt d'un caiac tancat taronja de 5m amb dues canyes com si fossin dues antenes de ràdio.

Surts a l'hivern? quines cuques acostumes a fer? ensenya'ns el teu CV, home! sí que costa treure't les coses, tio!

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gabi el Dg 10 Gen 2010, 23:34

Hola Pop, espero que t'agradi el foro, a mi m'anganxat i força, sobre tot les histories d'en Raul, s'ho monta bé amb el llapis i res a dir amb la canya.

Tola , el kayak que portes es tancat, com s'hi va, et mulles?
Gabi
www.forumdepesca.com

Edat : 52
Localització : Roses
Data de registre : 10/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 11 Gen 2010, 00:20

El caiac tancat? em va bé? doncs sí i no.

EL CAIAC TANCAT. RAONS PER LES QUALS ME'L VAIG COMPRAR.
* Normalment (quasi sempre) volto pel Cap de Creus. Tenia previst fer tirades llargues d'un dia o de dos. Calia capacitat de càrrega. Però sobretot, sobretot, seguretat, que si t'agafa la tramuntana el segon dia o t'enxampa a 2h de la platja més propera, estàs ben fotut. Així que vaig sacrificar estabilitat per seguretat. Un absolut encert dels que en un parell o tres d'ocasions en un sol any m'he alegrat. M'he trobat en condicions de les que no sé com hagués fet per sortir-ne amb un caiac obert (més lent perquè són més amples) i que amb un caiac de travessia he pogut controlar sense patir massa.
* Al ser un caiac de travessia, és molt ràpid i pots cobrir molt de terreny sense cansar-te gaire. He arribat a fer més de 20km en un dia i no cansar-me gaire (tenint una mica d'entrenament, tot sigui dit, que si ho fas el primer dia de temporada sí que et quedaries fet pols). Talla l'aigua com un ganivet i només de posar el rem a l'aigua sense fer massa força ja avança. Si el mar està pla, és una autèntica delícia. Dels caiacs tancats, vaig escollir l'skye 17 perquè era dels que més estabilitat oferia.
* I sí, Gabi. Entrar i sortir de l'aigua a la platja sempre és més perillós per poc estable. Més encara si duus les dues canyes com si fossin antenes, que si bolques, les pots trencar. Però si bé alguna vegada ha entrat aigua a l'agafar l'onada de través al sortir de l'aigua, no he bolcat mai i no he passat d'una mica de mullena sense importància. Mai m'ha entrat aigua a l'entrar perquè veus l'onada i entres quan ho veus clar.
* Mai he bolcat estant a mar ni he notat que em desastabilitzessin les captures (tampoc he tret cap superbèstia. Els bonítols i el dèntol de 6,8kg els vaig fer des de barca).
* La banyera és petita i l'espai molt limitat (tot i que tinc el 3er compartiment estanc que queda a mà i tot sec). Haig de calcular molt bé els trastets que porto. La primera sortida vaig acabar enmig d'un entortolligament general de fils i no podia trobar res. Sent meticulós, no em falta espai.
* Tinc el cubre i a dins s'hi està calentonet. Es fa com una sauna amb la suor de les cames i puc anar amb vestit de bany i escarpins en ple gener. El cubre té a més butxaquetes on poso els ploms per si vull profunditzar la línia de curricà. Trobo un bon avantatge això de no tenir fred a les cames a l'hivern. Pel fred de les mans, guants de neoprè, que a més et protegeixen de les butllofes del rem.
* El caiac ve equipat amb una orsa, però no m'acaba de fer el pes. Estabilitza el rumb, però també et frena. Si el vent et ve d'esquena va bé. Si et ve de cara, prefereixo no calar-la.

RAONS PER A UN D'OBERT (O UN DE TANCAT PERÒ MÉS CURT)
* Un caiac llarg (el meu fa 5m, és un skye 17) és poc maniobrable. El vent te'l gira com un panell i et costa recuperar el rumb. Un caiac curt el vent no te'l gira tant.
* Un caiac tant llarg és una mica pesat de moure, pujar i baixar del cotxe, etc... (aquest inconvenient que no és de seguretat, sinó de comoditat. Per a mi, continuo preferint que sigui ràpid i controlable en condicions de vent de cara).
* A vegades tinc la sensació que pel curri és massa ràpid. Haig de remar certament lent per anar a la velocitat que m'agrada. Si fa vent, apreto a remar, recullo les canyes i surto corrents.
* Pesa 26kg, però no me'l puc posar al cap i baixar per un caminet. Haig d'arribar amb el cotxe fins a una platja. M'encantaria poder aparcar el cotxe en una carretera i baixar amb el caiac al cap fins a l'aigua, per anar directament a algun lloc que tingui localitzat, però per això necessitaria un caiac més curt (encara que fes el mateix pes).
* El dia que enxampi una bona bèstia, hauré de controlar molt de no desviar la canya de la proa, ves no em bolqui i enlloc de ser jo qui dugui un bon bonítol a casa, ves no sigui el bonítol qui dugui a casa un filet de carn.
* Si vull desembarcar, sempre necessito una platja. Amb un caiac obert molt més ample podria desembarcar a les roques per fer spinning en un punt poc accessible a peu per terra. Amb el meu caiac no puc desembarcar si no hi ha un mínim de platgeta.
* Al ser un caiac de travessia, no està pensat per pescar. Vaig haver de fer una mica de brico per instal·lar-m'hi els suports per a les canyes. Quina sensació gastar-te la pasta gansa en un skye 17 i el primer que fas a l'entrar-lo a casa és fotre-li dos forats a costat i costat amb màquina de foradar, raspa i enformadors... si et surt malament, et quedes fotut i ben refotut.
* Com que l'espai és limitat, el salabaret (sempre el porto però no l'he fet servir mai) el duc a les gomes de coberta, al davant. O si no, allà hi poso l'ampolla de l'aigua. Si algun dia hi poso sonda, hauré de buscar espai pel salabaret o deixar-lo a terra. L'ampolla de l'aigua la puc dur darrere el seient o bé al tercer compartiment estanc.

Conec gent que pesca amb un Robson balboa. Si sovint pesquessim dèntols de 7kg, home, seria interessant però no és el cas. Potser entre un caiac tant llarg com el meu i un de tant curt i ample com el robson balboa, un carolina és una bona opció molt versàtil (per exemple). Tot i que ja estem sacrificant velocitat i això del vent de cara em fa respecte per la tramuntanades que hi ha i les vegades que m'hi he trobat en un any.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 11 Gen 2010, 17:38

Pop esponja, pop esponja... (això va per tots, que aneu molt calents de pesca)

que de dèntols, llobarros, sèrvies, i no sé què més tots en volem... Mira, jo fa set anys que vaig els estius amb barca, i només tres que la tinc tot l'any a l'aigua. Mica en mica m'he anat espavilant, però no passava dels pagells de mig kg de torn.

Per les bèsties de veritat es necessita molta, molta paciència... tècnica i noves habilitats! De coses ja n'aprendràs entre nosaltres, perquè jo mateix ho he fet. Però el que vol la pesca extrema és que ens mullem i patim de valent. Treball, treball i més treball. He ant 50.000 vegades a pescar a cap de creus, des de barca i sense mandra! Tot just ara començo a tornar a casa amb alguna foto per penjar, però la majoria de vegades l'únic que em pengen són els mocs!

Tu també practica una mica... i quan descobreixis alguna cosa, potser d'aquí a un any, llavors ens l'expliques a tots, perquè puguem anar a pescar amb més tranquilitat...

no sé si m'explico, en Gabi fa quaranta anys que pesca, que busca racons i prova cada dia nous esquers... i volem que de sobte, per art de màgia, ens doni classes i li buidem els seus pesquers!
El forum és per compartir experiències, no per abusar de la sabiduria del mestre.

Jo he sortit un munt de vegades sense pescar... i és d'aquests dies que se n'aprenen més coses, perquè si no ens piquen és que hi ha quelcom que fem malament, i cal tornar a començar. M'he passat set anys pescant serrans... pq sempre feia el mateix... practiqueu noves coses, nous llocs i noves maneres de llençar. Així vam descobrir com es pesquen els bonítols, i darrera seu els altres peixos que cauen al sac.

Només amb treball i compartint les vostres experiències s'us aproparà el gran mestre... perquè com ell en conec uns quants i ceieu-me, l'únic que obre la boca és en Gabi, perquè us aprecia i us vol ajudar. Però deixem tranquil al mestre... que si es cansa de nosaltres se'ns acaba de veure peix des del sofà!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

POP ESPONJA 3

Missatge  popesponja el Dl 11 Gen 2010, 21:08

Algú sap si encara queden bonítols? Si en queden, a on?
Piquen fent el curri? Amb quin tipus de rapala?
Espero resposta!!!!!!!!!
popesponja
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 11 Gen 2010, 23:03

Si en queda algun de despistat, doncs no ho sé. Fa massa que no hi vaig i ja llavors en quedaven les escorrialles. Algun pot ser que en quedi, però no deu ser el festival de fa dos mesos. El fred d'aquesta última setmana potser ha acabat de foragitar els quatre que quedaven. Serà qüestió de sortir i pentinar el mar per esbrinar-ho.

Un dia d'aquest estiu vam afartar-nos de bacoretes al curri amb un rapala sinking (aquells amb el pitet metàl·lic) de color precisament BTO!! com si fos un bonítol petit. Es cruspeixen a ells mateixos? no! jo crec que els bonítols es foten a la boca qualsevol cosa que els passi pel davant. Es foten gordos en quatre dies i sempre van ben farts de sardines greixoses. El més important no és l'artificial que li posis ni la mida, sinó que es vegi (colors blancs i/o brillants) i que tingui velocitat. La resta, ja ho fa el bonítol tot sol, que sembla que passin més gana que un mestre d'escola.

Posa-li l'artificial que vulguis, plomes, jigs, culleretes. El que et peti. Però que brilli i que vagi ràpid a tot gas. Amb jigs i culleretes pesades tens l'avantatge que pots explorar diferents profunditats i llençar de lluny sense el soroll del motor. Al curri, has d'encertar la profunditat perquè si els passes per damunt o per sota, no tindràs picada.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 11 Gen 2010, 23:09

El curri pel bonítol el pots fer tranquil.lament a 4 o 5 nusos, que s'enganxen igual i no és tan avorrit. Has d'enganxar un peixet d'uns 9 o 10 cms que aguanti aquesta velocitat i canya a la barca!!! I si no, plomes a la superfície.

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dt 12 Gen 2010, 00:23

Crec que per fer curri per bonítol el millor son les plumes, i com diu en Kruskis 4 ó 5 nusos. De totes maneres com ja he comentat, quan tenen gana no tenen miraments.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 12 Gen 2010, 00:38

Segurament que sí. Són realment molt efectives (no totes) però les que millor em funcionen em costen 10euros cadascuna i amb les dentotes d'aquestes bèsties te les deixen destrossades amb dues mossegades. Els jigs aguanten més embats i funcionen prou bé.

Ens haurem de dedicar als bonítols de la tercera edat. Són més grossos i no tenen dents!!
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 12 Gen 2010, 02:02

pop esponja...
dimecres baixaré a pescar sí o sí. FA dies que no baixo, i no sé si en queden de bonítols... dimecres em vull centrar a pescar llobarros, pq farà massa vent per a pescar a fondo els pagells... jo també estic intrigat per saber si en queda algún...

de llobarros no puc dir res, pq no en tinc ni idea... però t'asseguro que si queda algun bonítol el dijous en veuràs la foto! Espero que no en quedin pocs... perquè si és així haureu d'esperar la temporada que vé! HAHAHA! Tranquils, sempre se'n deshama algun!

ah, si vas amb caiac, jo m'ho treuria del cap de fer-los al curri... a no ser que tinguis els braços d'en Popeye... volen velocitats altres! Fes-els a spinning amb jigs, que és molt fàcil!

i si vols intentar-ho al curri, fes-ho al curri de fons... que a superfície pugen una o dos vegades... però s'estan tot el dia esperant a fons...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dt 12 Gen 2010, 21:22

diumenge el meu pare en va treure un desde roca amb un jig del DECATHLON :O:O:O:O:O
jajajja

petit però era un binito
kilo i algu
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 12 Gen 2010, 23:01

A mi m'anava bé un jig del decathlon que era curvat amb forma de sardina i amb el llom blau atigrat i valia 4 duros..... Bueno-bonito-barato

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jkarles el Dc 13 Gen 2010, 01:20

Bona nit a tots! Molt temps sense escriure, entre la pluja, la feina, les festes etc etc etc ..... Seria possible veure un dibuix de quan parleu de 5 nusos o basicament el que seria un montatge per curri. Crec que podria ser interessant pels "novells" (com jo). Merci!
jkarles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Palamos
Data de registre : 26/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 13 Gen 2010, 02:33

4 nusos és la velocitat!! Al gps posa MPH, suposo o si ho tens en kilòmetres, uns 9 o 10 km per hora

Jo no hi faig cap muntatge, bueno, com que solc fer-lo amb la canya de jigging, poso l'últim tros de fluorocarbono primet. Per els muntatges, en teixi que posi alguna foto dels seus bricos que és el rei dels muntatges de plomes. Hauries de veure el rellam de caixa d'eines que porta plena de tota mena de plomes, de totes classes i colors, molt guapes totes! En té fins i tot una model "Perikita-szac" si mal no recordo!!!!!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

POP ESPONJA 4

Missatge  popesponja el Dc 13 Gen 2010, 13:23

Algú pot penjar alguna foto de les plomes els rapales que utilitzeu per pescar bonitos?
Merci, espero resposta!!!
popesponja
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 13 Gen 2010, 14:51

ves a bricopesca que ni an unes cuantes de penjades, salut
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava