MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Escola de pesca o societats de pesca per aprendre'n

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Escola de pesca o societats de pesca per aprendre'n

Missatge  jaume.mor.3 el Dc 29 Maig 2013, 00:43

Hola companys del forum,

portem el meu fill i jo portem fa prop d'un any iniciant-nos a la pesca a mar, amb molt aprenentatge però de moment ni una captura. Tot just en la nostra porra 20 i pico ell ha començat a desilusionar-se, i crec que ha arribat el moment de buscar companys per aprendre'n i compartir.

No he vist que hi hagi cap 'escola de pesca esportiva com a tal, encara que sí que he vist que algunes societats esportives fan formacions i sortides. En coneixeu alguna que em poguéssiu recomanar? Ens agradaria fer sortides per anar provant les diferents tècniques des de terra, l'spininng, el surfcasting...

Gràcies a tots, i una abraçada.

Jaume
jaume.mor.3
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : Barcelona
Data de registre : 13/06/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Escola de pesca o societats de pesca per aprendre'n

Missatge  kruskis el Dc 29 Maig 2013, 01:27

Bones Jaume, benvingut!

No tinc coneixença de cap escola de pesca... el que sí que hi ha són xàrters.
Un consell....sobretot molta paciència!!!
De ben segur que d'aquí a 4 dies heu fet 4 amigots per aquí al fòrum, un dia surts amb un, l'altre amb un altre, etc... i entre rialles segur que acaba caient alguna cosa.

Salut!
Joan

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 29 Maig 2013, 11:26

jaume.mor.3 escrigué:Hola companys del forum,

portem el meu fill i jo portem fa prop d'un any iniciant-nos a la pesca a mar, amb molt aprenentatge però de moment ni una captura. Tot just en la nostra porra 20 i pico ell ha començat a desilusionar-se, i crec que ha arribat el moment de buscar companys per aprendre'n i compartir.

No he vist que hi hagi cap 'escola de pesca esportiva com a tal, encara que sí que he vist que algunes societats esportives fan formacions i sortides. En coneixeu alguna que em poguéssiu recomanar? Ens agradaria fer sortides per anar provant les diferents tècniques des de terra, l'spininng, el surfcasting...

Gràcies a tots, i una abraçada.

Jaume

Hola Jaume, no se quina modalitat de pesca pràctiques, si ho especifiques una mica i ens dius per quina zona surts, es més probable que algú de la teva zona i que faci la teva modalitat no tingui gaire problema a compartir jornada.

De classes hi ha un company del fòrum que en fa, de surfcasting bàsicament, per la zona del maresme o zona propera a Begur a la costa brava es l'Albert (aberdalet nom d'usuari), el seu web es http://escapadadepesca.com/ca/presentacion/

De totes maneres ja et dic, si ens dius modalitat i zona, es fàcil que algú vulgui compartir jornada sense cap problema, salut !

Dani
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaume.mor.3 el Dc 29 Maig 2013, 23:40

Hola Joan,

entenc que això dels xàrters vol dir sortir amb un guia professional a pescar, no? Ho vàrem provar l'any passat, i, tot i que el guia era molt bò i molt predisposat, potser no va ser una bona tria, per una nit en què no sabiem res de l'equip, ni dels esquers, ni de les modalitats, ni de com recuperar.... massa prematur!

Gràcies pel consell. Paciència n'hi ha, i encara n'hi haurà d'haver més. Wink

Una abraçada

Jaume

kruskis escrigué:Bones Jaume, benvingut!

No tinc coneixença de cap escola de pesca... el que sí que hi ha són xàrters.
Un consell....sobretot molta paciència!!!
De ben segur que d'aquí a 4 dies heu fet 4 amigots per aquí al fòrum, un dia surts amb un, l'altre amb un altre, etc... i entre rialles segur que acaba caient alguna cosa.

Salut!
Joan
jaume.mor.3
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaume.mor.3 el Dj 30 Maig 2013, 00:10

Hola Dani,

vivim a Barcelona, i ens movem per Barcelona i el Maresme provant de pescar amb surfcasting o amb spining. A l'estiu, acostumem a passar uns dies per la zona de Tossa de Mar i aprofitem les vacances per fer el mateix. De tant en tant, anem a Lleida i també provem en riu. Ho provem tot, ja ho veus! Potser la cosa és centrar-se Very Happy

Tot i que al meu fill el que més l'emociona ara mateix és l'acció de llençar del surfcasting, la paciència d'esperar no és el seu fort, i crec que per caràcter i per possibilitats reals de pescar disfruta més amb una pesca més dinàmica des de roca o espigó.

Moltes gràcies per la recomanació, ara mateix l'acabo d'escriure. He vist el blog i veig que també es mou per aquesta zona.

I moltes gràcies també per la rebuda!

Salut!

Dani escrigué:

Hola Jaume, no se quina modalitat de pesca pràctiques, si ho especifiques una mica i ens dius per quina zona surts, es més probable que algú de la teva zona i que faci la teva modalitat no tingui gaire problema a compartir jornada.

De classes hi ha un company del fòrum que en fa, de surfcasting bàsicament, per la zona del maresme o zona propera a Begur a la costa brava es l'Albert (aberdalet nom d'usuari), el seu web es http://escapadadepesca.com/ca/presentacion/

De totes maneres ja et dic, si ens dius modalitat i zona, es fàcil que algú vulgui compartir jornada sense cap problema, salut !

Dani
jaume.mor.3
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 30 Maig 2013, 10:52

Jo no practico gaire surfcasting, però vaja, si aneu dos, son 2 canyes per llicència.

Poseu 2 canyes a surfcasting o a fons, i mentres aneu fent spinning, i així no es una pesca tan estàtica i aneu fent les 2 modalitats. Si parleu amb l'Albert i feu una sortida amb ell ja veureu les coses més clares, de totes maneres per spinning a zones de sorra 100% es més complicat, en canvi a zones de pedres o pedra/sorra combinat i amb una mica de fondària es més fàcil ja que hi ha més varietat d'espècies. El fet de que sigui mesos de calor ajuda ja que hi ha més peixos migratoris, entre juliol i setembre/octubre es la millor epoca ja que l'aigua es més calenta, ara encara es una mica aviat, però ja es toca alguna cosa.

Salut :-)
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaume.mor.3 el Dj 30 Maig 2013, 21:13

Hola Dani,

Em sembla bona idea això de practicar les dues modalitats. Ara mateix tenim una canya de surfcasting i dues més curtetes per les roques o els espigons. Entenc que la transició entre la platja i la roca és un bon lloc per estar, doncs, no?

A veure si contesta aviat l'Albert i us en puc dir alguna cosa.

Respecte al tema de la calor de l'aigua, amb la pràctica que tinc a riu intento evitar els moments de més calor perquè els peixos es queden més quiets i a fons. És diferent a mar? O és més aviat la presència o absència de llum i banyistes el que fa que els peixos es moguin més per buscar el menjar?

Ja veus que vaig peix de veritat, i t'agraeixo molt la paciència.

Salut!

Dani escrigué:Jo no practico gaire surfcasting, però vaja, si aneu dos, son 2 canyes per llicència.

Poseu 2 canyes a surfcasting o a fons, i mentres aneu fent spinning, i així no es una pesca tan estàtica i aneu fent les 2 modalitats. Si parleu amb l'Albert i feu una sortida amb ell ja veureu les coses més clares, de totes maneres per spinning a zones de sorra 100% es més complicat, en canvi a zones de pedres o pedra/sorra combinat i amb una mica de fondària es més fàcil ja que hi ha més varietat d'espècies. El fet de que sigui mesos de calor ajuda ja que hi ha més peixos migratoris, entre juliol i setembre/octubre es la millor epoca ja que l'aigua es més calenta, ara encara es una mica aviat, però ja es toca alguna cosa.

Salut :-)
jaume.mor.3
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dv 31 Maig 2013, 15:52

Hola Jaume. A l'època de l'any que estem es pot pescar a la plaja desde les set o les vuit del vespre fins les vuit o les nou del matí. Segons les platjes la policia ja t'ho recorda, l'horari d'estiu (com l'hi diuen ells) comença a mitja primavera.
De tota manera si heu anat a pescar a l'hivern a platja és molt fàcil fer roscos.
La temperatura de l'aigua, com diu en Dani, no ajuda gens, però ara ha de començar a canviar la cosa.
Jo vaig a platja amb dues canyes de 420 cm, ploms de 120-130 grms, hams del 2 o 4 i les cametes de 2 o 3 metres i en funció del mar 1mtr. També s'ha de dir que si busques peçes grosses t'exposes a tornar de buit a casa.
Normalment l'ambientillo que hi ha entre els pescadors és de molt bon rotllo i si bades una estona i preguntes rarament et foteran un moc, al revès.
Molt important revisar l'esquer regularment, si li poses koreà cada 10-15 minuts, si poses tita de palangre tranquil, ja veuràs la picada o no, però és indestuctible. Aprofita al canviar l'esquer per llençar a un altre lloc, busca el peix.
I sobretot molta paciència, et pots passar vuit hores sense veure cap activitat i una sola picada et fa oblidar les hores de dubtes i llargues esperes. Molta sort!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaume.mor.3 el Ds 01 Jun 2013, 00:00

Hola Joe,

moltes gràcies per la informació sobre els equips. Nosaltres ara mateix estem anant amb la canya de 390 cm i ploms del 60-80. Quan n'estàs aprenent, les cametes tant llargues impresionen una mica i normalment les escurço a 1 m. per defecte. No se si això és molt important. Entenc que amb mars tranquils, baixos més llargs, i que amb més moviment, més curts, no?

Sobre els horaris de pesca a platja, trobo a faltar un lloc públic on estigui exposada aquesta informació, ja que, per exemple, l'any passat, em van comentar des de la Creu Roja que la pesca des de qualsevol de les platges de Calella de Palafrugell estava prohibida durant tot l'estiu, i sembla que cada municipi fa una mica la seva llei. Ho preguntes a les Oficines de Turisme, per exemple, i no acostumen a tenir-ne ni idea.

Gràcies també pel consell de canviar l'esquer. Realment aquests cucs d'aigua despisten molt i sembla mentira l'estona que aguanten bellugant dins l'ham i no se sap quan estan frescos i quan no.

Una abraçada,

Jaume

joemosqueroles escrigué:Hola Jaume. A l'època de l'any que estem es pot pescar a la plaja desde les set o les vuit del vespre fins les vuit o les nou del matí. Segons les platjes la policia ja t'ho recorda, l'horari d'estiu (com l'hi diuen ells) comença a mitja primavera.
De tota manera si heu anat a pescar a l'hivern a platja és molt fàcil fer roscos.
La temperatura de l'aigua, com diu en Dani, no ajuda gens, però ara ha de començar a canviar la cosa.
Jo vaig a platja amb dues canyes de 420 cm, ploms de 120-130 grms, hams del 2 o 4 i les cametes de 2 o 3 metres i en funció del mar 1mtr. També s'ha de dir que si busques peçes grosses t'exposes a tornar de buit a casa.
Normalment l'ambientillo que hi ha entre els pescadors és de molt bon rotllo i si bades una estona i preguntes rarament et foteran un moc, al revès.
Molt important revisar l'esquer regularment, si li poses koreà cada 10-15 minuts, si poses tita de palangre tranquil, ja veuràs la picada o no, però és indestuctible. Aprofita al canviar l'esquer per llençar a un altre lloc, busca el peix.
I sobretot molta paciència, et pots passar vuit hores sense veure cap activitat i una sola picada et fa oblidar les hores de dubtes i llargues esperes. Molta sort!!!
jaume.mor.3
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: