MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juliol 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

turbot salvatge

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

turbot salvatge

Missatge  Raül el Ds 19 Des 2009, 20:28

dimecres la dona va comprar turbot a una bona peixateria d'OLot. El vaig trobar molt bó, però vist lo d'avui, caca de la vaca...

-primer de tot heu d'anar a mar i treure un turbot (fàcil, he?), El meu feia 1,45kg, n'hem menjat per dinar i ens en queda per sopar. CAlculeu, a més pes, més comensals.

Les primeres òsties han set per matar el peix. A les 15h ja estava fora del mar, i a les 22h, mentre us escrivia al forum, sentia òsties dins la nevera... la vaig obrir, i el molt cabró encara respirava! Em va saber greu veure'l patir, i li vaig clavar un ganivet entre els ulls. VA fer un parell d'espasmes, obrint la boca enorme que té ( de tipus retràctil), però al quart d'hora continuava respirant...

Avui hem tret unes quantes gambes reservades per nadal, he anat a comprar un bon vi i postres de pastisseria: faríem un dinar digne del millor restaurant.

A la cuina li he tallat les ales dels costats, li he tret la tripa i l'he ben netejat, doncs encara tenia sorra. Com que per dos (i la nena) era molt gran, l'he volgut partir per la meitat... m'ha costat un ou, però ho he fet amb el màxim respecte i sensibilitat. Un peix d'aquestes característiques es meriex un estudi anatòmic i estructural...

Hem optat per fer el mes fàcil, i que assegura el resultat: l'hem fet al form amb patates i ceba. Ja sabeu com va, si els ingredients són de qualitat, no us pot fallar!

Aquest any he tingut la ocasió de pescar i provar els millors peixos del mediterrà: pagres, pagells, sards, dentos, llobarro, bonítols, tonyina (donada d'un company),sepies i calamars; (els sorells, barats i serrans els dexem a part) però cap ha mostrat l'exquisitesa del turbot, peix que dóna sorpreses i plaer fins al final.

MEntre degustàvem les gambes l'he tingut damunt la taula, que s'anès refredant. De seguida ha omplert la cuina d'un aroma molt especial. És un peix que, per més que el manipulis, no et queda podor de peix a les mans. L'he servit jo, com sempre que cuinem un peix que he tret del mar. LA seva carn seguia la forquilla, sense deixar-ne ni enganxar-se al seu esquelet, que m'ha quedat net sense haver-lo d'escurar. Un cop al plat, la pell li saltava sencera, deixant de banda els records nefasts dels peixos congelats...

LA seva carn era compacta però melosa, gustosa però fina de menjar. Barrejada amb el suc que ha deixat amenitzat amb el vi, la ceba, la patata i el tomàquet... era digne d'un bon pecat! Si coneixeu aquest peix sabreu que té un secret amagat: just a les espines del costat, hi trobem una de les carns més especials que amaguen els nostres mars. Li he donat la volta i, al servir-lo, m'he adonat que la part terral del peix és molt diferent, com si es tractès d'un altre animal. La seva textura és gelatinosa, i si no ens agrada, en retirem la pell blanca i la carn no és tant generosa però sí molt més gustosa que la de la part de dalt.

LA dona ha quedat tipa i ha anat al menjador, a comprovar que la nena no fes cap disbarat. M'he quedat davant les restes d'aquell regal del mar i no n'he deixat ni la gelatina dels seus costats! Me n'he reservat la meitat més petita per sopar, avui encendré la llar de foc, i tinc moltes ganes de provar-lo a la brasa. Volta i volta fins al punt, un raig d'oli d'oliva del bo i la millor sal que he provat mai: la d'en Tola arrencada directament dels rocs del mar. JA us dirè què tal.

sort i captures, que a la cuina no hi ha res igual!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: turbot salvatge

Missatge  kruskis el Ds 19 Des 2009, 23:18

Joder, tu fent-me salivera i jo menjaré pizza congelada per sopar....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dg 20 Des 2009, 11:18

ho sento, kruskis...
no us ho explico per fer enveja, sino per compartir amb vosaltres uns moments feliços que em dona la pesca.
ahir no vaig sopar, vam acabar de dinar a les quatre i al vespre no volia menjar per menjar. Avui m'acabare el peix i una pasta que em va quedar.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 05 Gen 2010, 14:06

Qui t'ha parit! ja no cal que en pesqui cap. Llegint la descripció de la tremoladissa gelatina fent el viatge de les espines a la boca, ja quasi que l'he tastat.

Ja sabíem que ets una bèstia, però un cop més renoves regnat i vassalls.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 05 Gen 2010, 15:34

ahaha!
són missatges com aquest el que em fan escriure dia a dia... si hom es sent correspost amb allò que fa, no pot deixar-ho escapar! Què us ve de gust per dinar?

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 05 Gen 2010, 17:56

Jo avui m'he fotut un arròs negre ( que per cert estava "pa cagarse y no limpiarse" ) i no em puc bellugar del sofà........ no vull sentir parlar de menjar........ fins a l'hora de berenar!!!! jajaja això de deixar de fumar m'està entoixonant de valent!! Cada dia m'assemblo més a les boies aquelles grosses que posen els que fan regates.....

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  salguer el Dt 19 Gen 2010, 21:59

L´altre dia varem treure una palometa duns dos kilets , la tinc neta i congelada ,
algu em pot dir com la puc fer ?
salguer
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : PALAMOS
Data de registre : 27/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dc 20 Gen 2010, 11:25

Jo la foto a la planxa volta i volta amb oli d'oliva, està boníssima i trobas tot el gust d'aquest meravellòs i lluitador peix. Si vols també la pots acompanya amb patates al forn. (De totes formes a casa la que cuina es la dona,ja,ja) i el que neteja el peixos el menda lerenda.
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bokeron´s el Dv 11 Mar 2011, 00:17

Avuí sense cap previsió d´anar a pescar, la dona a anat a buscar el nen al cole i m´ha trucat per dir que anaven a la platja a jugar amb la sorra i que en 5 minuts em passaven a buscar. he tingut temps de preparar un parell de canyes i algo de material i tres sardines congelades contades, com aquell qui no vol la cosa he carregat el material al cotxe evitant preguntes. un cop em arribat a la platja ja era mes dificil disimular però com que fa almenys un mes que no toco una canya la meva decisió és clara, m´en vaig a l´espigó i tiro una canya amb una sardina i amb l´altre vaig fent spinnig provo un parell de jiggs i res com sempre. de cop la canya de jigging amb la sardina picada!!!!!!!!!!!!! necessito fre!!!!! una mica de sensació de lluita!!! Merdaaaaaaaaaaaaaaaaaa el salabre!!!!!!! que serà???????
un preciós turbot que em rebentarà la nevera per dins.
he hagut d´anar a buscar la bascula dels peixos grossos. 2,48 jeje
per quants convençals dona???? he decidit que serà el regal d´aniversari del meu pare tot i que hauré d´avançar el dinar de diumenge a dissabte per que sigui fresc i l´excusa per que el cuini la meva mare.

quant ja el tenia alavora he agafat el baix i amunt sense pensar-ho, quant pujava per les roques de lespigó plorant d´emoció va i el molt cabró es desnganxa i em cau en un forat de les roques, impossible d´arribar-hi, però no podia deixar l´exquisitessa alla tirada. m´ha sortit la vena invents equipo A i he desmuntat la canya de jigging i no se per que a la caixa hi portava un ham super xxl l´he lligat a la punta de la canya i meu!!!!!! ufffffff!!!!!!

Pd. El salabre td es important "perdoneu pero algu ho havia de dir"
bokeron´s
www.forumdepesca.com

Localització : vilanova de la muga
Data de registre : 13/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 11 Mar 2011, 01:03

Enhorabona pel turbot!

Suposo que t'ha caigut quan el pujaves perquè no devia haver tingut temps d'empassar-se la sardina per complet.
A vegades se'ls hi ha de donar temps per a que endrapin bé i se la fiquin a l'estòmac, llavors sí que no tenen escapatòria.
És clar, que per a que això passi els hi has de deixar el carret super fluix per a que no notin resistència.

Felicitats!
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 11 Mar 2011, 01:04

Òstia que guapo! Felicitats company!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dv 11 Mar 2011, 01:22

Molt xulo i de bona mida i .........diuen que es molt bo, jejejejeje. Encara no n´he tret mai cap d´aquests .
Per cert, Kruskis von Bismark, bona foto d´avatar, jajajajajaja
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 11 Mar 2011, 01:27

Ostres, nano!!! això sí que és una captura. Quina finor! segur que n'hi ha per plorar. Un regal excel·lent i imbatible per poc que ho sàpiga apreciar. Ja em cau la llagrimeta només d'imaginar-me deixant lliscar la seva carn delicada esòfag avall!!

Em poso nerviós.

Jo no fa gaire resava a tots els sants per treure'n un i cop de fe i de canya anava tirant.... i en va sortir un, però no feia ni un pam i el vaig haver de retornar. Que hi ha pitjor que no pescar el peix de la teva vida?? doncs pescar-lo i que no faci la mida. Grrr... quina penitència.

Espero agafar-ne un com cal algun dia, que no surten cada dia.

Que disfrutis molt la teva captura. La més sentida enhorabona, nano i que el disfrutis molt amb la teva família.

Busca't un bon vi, que no llençaràs els quartos.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 11 Mar 2011, 01:41

Felicitats pel peixarro i per l'aventura. Això d'amagar les canyes a la dona, fins arribar a l'escena del crim, també és de nota, hahaha!
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 11 Mar 2011, 10:54

sí senyor! i de nota és pescar-lo dues vegades! hahaha deuries plorar quan lliscava pedres avall...

aquest et donarà per la família sencera, jo amb la meitat de pes en vam tenir per quatre persones ben bé.

enhorabona, és un dels millors peixos que pots degustar, la putada és que a partir d'ara, ja mai més en compraràs!

bon peix, bon vi i bona companyia. Ho tens tot company!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

La mare dels Turbots

Missatge  Carles_k el Dv 11 Mar 2011, 13:13

Ahir per la tarda em passa a veure en bokeron´s per ensenyarme aquest bitxo... Shocked Shocked Shocked casi em dona un xungo al veurel...

Moltes felicitats crack!! T´espera un bon sopar....

Carles_k
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Empuriabrava
Data de registre : 08/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 11 Mar 2011, 13:52

collons, molt bona pesquera felicitats !!

No et preguntaré com l'has pescat, però si vull saber com ho fas per dur les canyes sense que la dona et vegi, em pot ser molt útil !
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bokeron´s el Dv 11 Mar 2011, 16:03

Merci a tots per les felicitacions, encara no m´ho crec postser demà quant el tingui al plat ho acabo d´assomir. lo de les canyes si son de dos trams no tindreu problemes per amagar-les en el maleter a de ser un acte ràpid i sense soroll, i si ú demanen algo dieu que aneu a buscar el sopar. i llestos. important!!!!!! la paraula pesca no cal dir-la en cap moment.

no sabia aixó de donar fil per que s´ho enpassi millor. per la picada en cap moment m´imaginava el turbot. oferia molta resistència amb alguna estirada suau. sense ser molt agressiu. aixó tb depèn de la canya i carret un mateix peix pot donar sensacions diferents.

apa ja ús dire com a anat el dinar
bokeron´s
www.forumdepesca.com

Localització : vilanova de la muga
Data de registre : 13/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: