MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Menorca, 2012

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Menorca, 2012

Missatge  Tola el Dt 10 Jul 2012, 13:21

Vam arribar ben tard. Era la primera vegada que la Mariona s'enfilava a un avió i només l'aeroport ja va col·lapsar-la de pantalles, llums, gent i tot que brillava.

Feia més de 2 mesos que no tocava cap canya i ja en tenia ganes. Més sabent que m'espera una setmana de vacances en aquest redós de paradís. L'endemà mateix a la matinada vaig anar al moll d'en Pons, a veure quin pa s'hi dóna per aquesta temporada. Els espets, ser-hi, hi eren, però com l'any passat, seguien sense arribar a mossegar. Dins del port van massa farts i ja coneixen tots el catàlegs d'artificials. Sembla que com a mínim hi ha peix i si dins el port només segueixen, segurament que fora mar atacaran. Queda clar que el pla moll cal descartar-lo i les properes sortides, a les roques.

Demà veurem.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Fora rocs. Primera expedició.

Missatge  Tola el Dt 10 Jul 2012, 13:24

Mon pare té 70 anys. Bé, els farà molt aviat, ara a l'Agost.

Sempre que pot, li agrada acompanyar-me a passejar ran de mar i em pregunta coses sobre peixos i sobre el mar com es mou. I jo li explico el que bonament sé, i ell ho reté segons li sembla.

Però mon pare té 70 anys i les cames pels rocs ja no li segueixen gaire. No obstant, i a base d'ais i uis, queixes i laments pot anar tirant encara. Es lamenta que no veu el fil i que tot se li embolica i que no em vol fer perdre temps i que prefereix asseure's a veure'm pescar, abans que emprenyar-se amb els fils fets un niu d'ocell i fer-me perdre a mi la jornada i la paciència, diu.

Però avui ha sigut diferent. Estem tots dos a Menorca i si jo pesco menys, ningú s'emprenya, que estem de vacances i si ell tarda mitja hora més a tornar de la pesquera, a ningú no li molesta, que ningú ens espera amb cap horari concret. Als dos ens convé i agrada caminar i avui a la tarda, les dones ens donen festa. Així doncs, que no deixarem per demà el que puguem fer avui i comencem a preparar aigua, motxilles, bosses i botes.

El pla per avui a la tarda ha sortit sol. Jo vaig a pescar pels rocs i ell a recol·lectar tàperes per adobar i sal de cocó per a condimentar els plats d'aquest hivern. I els dos ens n'hi hem anat, per un mateix caminoi, i diferents objectius.

Vist el pa que ahir a la matinada s'hi donava al port, el meu pla d'avui era anar per feina als rocs: de 18 a 20h, sards. Al vespre provar si hi havia les llampugues i a bocafoscant, els espets en un racó on ja els tinc agafats de quin peu calcen.

El camí d'anada, les cames del pare segueixen prou bé. Sembla que els aires de mar li proven i la promesa d'unes tapereres cobertes de flors, sembla que l'esperonen.

M'he saltat tota la costa de cada any i vaig directament a la punta, on l'estadística em diu que hi ha millors raconades. Em planto en una punta on el vent hi fa escuma i remolins i munto l'artilleria fina. Començarem amb els sards ara que hi ha llum per estona, a veure si aquest any treuen el nas o si emprenyats per la calor, s'han refugiat a les profunditats. Es veuen peixets ran de trencant i no sembla tot tan mort com l'any passat. Munto l'artilleria fina i em disposo a disparar als punts més interessants amb un esquer ben petit i blanc pel qual aquestes bèsties senten devoció. Normalment, aquest esquer em funciona bé a baixa velocitat, però a quarts de 7 de la tarda hi ha molta llum i l'aigua és molt cristal·lina, o sigui que decideixo recollir més ràpid de l'habitual pels sards. Al segon tir, treu el cap una oblada petitona i se'n torna per explicar als seus parents, que allà hi ha qui els espera amb els braços oberts. Al quart tir, el fil arrenca a córrer i embarranco un sardot amb l'ajut auxiliar d'alguna onada. Del pare, en veig l'esquena sortint de dins d'una taperera i li faig un xiulet per indicar-li que la festa ja comença, però hi ha vent i està lluny i no em sent. Llàstima, tant que ha insistit per veure com es feia això dels artificials. Espero que en pugui veure algun avui a la tarda, ja en sortiran més si tot va bé.

Però els sards ja ho fan això, s'empassen l'artificial als primers tirs i si en treus un, millor canviar de zona, que són força espantadissos. Em desplaço una mica i pentino ara una escuma que es forma més enllà. Pim, pam, pim, pam. Algunes vaques serranes, alguns sardets per a l'any vinent, pim-pam, pim-pam, vaig treballant. El pare, ara recull sal arraulit ran de terra, omplint una bossa. S'ho passa bé i jo puc fer la meva. Em vaig situant als llocs que millor em semblen i que alhora des de lluny el pare pugui veure per on em moc, que quan vulgui trobar-me, sàpiga cap a on tirar.

He anat recorrent aquest tram de costa i estic arribant a la punta que més s'endinsa al mar i pentino els remolins que forma el roc on després m'enfilaré a buscar llampugues. Patam! Quan l'artificial ja surt de l'aigua, un altre sardot me l'enxampa i sembla que se me'l vol endur. Però mica en mica el vaig portant i esquivo les roques i no se'm deshama quan el pujo. Ja podem sopar els quatre que estem a casa. He arribat a la punta de les llampugues i d'allà enrere, ja tinc la costa pentinada de fa poc i hauria d'esperar una mica abans de tornar sobre els meus passos per buscar-hi altre cop sards. D'allà en endavant, queda a sota-vent i no tinc gaire fe en els sards, que tot és quietud. Saps què? Encara hi ha sol i em dedicaré a les llampugues. M'enfilo al cap del roc i canvio de canya i li monto el rodet de trenat del 17 que he dut per a l'ocasió. Li poso un bon pencil volador de contrastada solvència i disparo a tort i a dret tant lluny com puc. Després de tres quarts d'hora de fer anar aquest artilugi, cap indici de res. No vull perdre més el temps i retorno a la canya fina amb trenat del 0,10. Em queda una hora abans els espets no es despertin i l'aprofitaré per buscar un bon punt estratègic des d'on poder cobrir molta zona, que a l'hora que aquests surten de festa, no es podran veure els rocs i cal saber on estan els perills submergits, per no perdre miserablement els esquers. I em poso a treballar, a veure si en surt algun d'encuriosit rere l'artificial o per si poden anar-se acostant a la zona. Localitzo un bon punt i intento cridar-los l'atenció amb artificials que xipollegin l'aigua. Però ningú els segueix. Penso que potser amb algun que se submergeixi força i panxa blanca el poden veure millor i els fa pujar. Tinc una seguida d'un espet petitó que gira cua. Anem bé, només cal esperar que acabi de caure el dia i a més de seguir-lo, a més el mossegaran. M'imagino els espets a mitja aigua o ran de fons esperant la seva hora d'iniciar la ronda de caça i els esquers de superfície no són suficients com per fer-los pujar del fons. Però el lloc és bo i l'empait m'indica que ser-hi, hi són i suposo que quan sigui la seva hora, donaran festa. Però hi ha massa llum i retorno al punt d'inici de primera hora de la tarda, on ha sortit el primer sard i l'aigua encara està remoguda per la ventada. A veure si per allí hi ha algú fent la ronda, que amb onades és més fàcil la feina dels depredadors. Segueixo amb l'esquer de 11cm i que profunditza bastant, a veure si acostant-los l'artificial al fons, ajudem a pujar-los. Hi ha molt de fons, cap perill d'enrocar-lo. Quina diferència de quan empaito llobarros, sempre patint... Grato per aquí.... grato per allà.... de cop, veig una bestiota que me'l segueix amb el morro enganxat a la popera de cua i gira en sec quan l'esquer surt de l'aigua. Vatua el cap d'un gos mort!! Li calculo uns 4 o 5 quilos i li veig prou clarament una aleta punxeguda a dalt. O sèrvia o palomida, no m'ha quedat clar. Però el peix és lluny, sembla i ja no torna. Ohhh... aviat ja començarà a ser fosc i me'n vaig a la zona dels espets i aigua tranquila, on mica en mica, ja s'hi ha anat acostant el pare, que ara s'entreté escuant les tàperes de la bossa.

Em planto al punt escollit i poso un esquer bastant superficial i ben gros i a sobre, dels que porten boles a dins, que sentin el soroll en la foscor. A mi, això em funciona. Especial pels espets, només li falta el llacet de regal. Em planto allà i començo a pentinar, a veure si els localitzo.

El primer espet a presentar-me les credencials, s'empassa l'esquer de 17cm no gaire lluny d'on jo em trobo. Ara sí que canta la carraca, però el pare es troba rere un roc i no em sent ni quan li crido perquè ho vegi, com volia. Quan em sent, l'espet ja fa salts fora l'aigua. Ja no s'hi veu per collir sal i es planta allà al costat per no perdre's el següent. Estem a l'hora bona.

Pacientment i sota la mirada atenta de mon pare, retorno sobre la zona d'on venia l'esquer quan ha mossegat aquesta fera tant lletja. El segon no es fa esperar gaire i mossega ben lluny. Ara sí que ho veu el pare i podem considerar que ja ho té tot: sal, tàperes i veure com funciona això dels artificials. Però quan el frontal ja il·lumina els esquitxos sota els peus i una barra de pa ben blanca malda per fugir ben lluny entre esquitxos, l'espet es deshama en un retorn prematur al seu medi natural.

Ja en tenim prou. Hem fet prou feina i a excepció de les llampugues, donem els objectius per acomplerts i comencem a recollir. I ben just ha anat -a més- d'amanir la jornada amb una fera inesperada entradita en carnes, que segurament se m'hagués endut l'esquer i el fil pels sards.

Encara ens queda desfer el camí de cavalls amb el pare, amb la llum del frontal com dues ànimes penitents recorrent el camí del viacrucis.

Ha estat una sortida fenomenal, un dia d'aquells que disfrutes. A banda del peix que volíem, el pare ha pogut acompanyar-me una altra vegada. Però les cames li fan mal, els genolls li cruixeixen i si fa anys que va dir prou de dormir sobre els rocs del Cap de Creus, em penso que aviat, sense saber-ho, dirà que ja no es veu amb cor de saltar les roques ni recórrer el camí de cavalls. I seguiré sortint jo mentre pugui i li duré els peixos que pugui. I li recolliré sal i tàperes perquè les pugui conservar. Però mentre ell pugui, deixaré evidentment que m'acompanyi. I ell serà feliç, i a mi m'importarà un rave si piquen o no els peixos.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Menorca, 2012

Missatge  Dani el Dt 10 Jul 2012, 13:34

Martí bones vacances, i a sobre encara trobes uns minuts per fer un relat magnífic, nano ets un crac !!

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 10 Jul 2012, 13:39

Collons, que ràpid responent!! m'hai atibucat i volia posar aquest escrit a continuació de l'altre més curtet i ja no hi sóc a temps. Vaya, vaya. Bé, així quedi.

Diu el de la botiga de pesca, que el monstret aquell més que una sèrvia deuria ser una palomida, que es veu que n'hi ha forces pertot, sigui desembocadura de Es grau o siguin els rocs. hauré d'anar més reforçat o assumir que en qualsevol moment puc perdre artificial i trenat. Les llampugues diu que no arriben fins a setembre. Oohhhh.....

Aquest any no he dut el caiac. Més "Ohhh...!"

To be continued.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 10 Jul 2012, 13:49

Tola escrigué:Collons, que ràpid responent!! m'hai atibucat i volia posar aquest escrit a continuació de l'altre més curtet i ja no hi sóc a temps. Vaya, vaya. Bé, així quedi.

Diu el de la botiga de pesca, que el monstret aquell més que una sèrvia deuria ser una palomida, que es veu que n'hi ha forces pertot, sigui desembocadura de Es grau o siguin els rocs. hauré d'anar més reforçat o assumir que en qualsevol moment puc perdre artificial i trenat. Les llampugues diu que no arriben fins a setembre. Oohhhh.....

Aquest any no he dut el caiac. Més "Ohhh...!"

To be continued.

Hi ha un botó al teu missatge, que diu editar, edites, modifiques, i llestos :-)

Les llampugues si no recordo malament l'any passat estaven per la CB al mes d'agost... però aquest any vaticinen que l'aigua s'escalfarà més i abans de temps, per tant afectarà a les migracions de peixos... de moment els bonítols hauríen de ser aqui i ningú els hi ha vist el pel, ja no anem bé...

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 10 Jul 2012, 17:18

Uooooohhh!!!

El pare Tola, si té el mateix esperit roquer (que ve de roc i no de rock & roll) que el fill, ha de brincar pels rocs millor que jo i qualsevol de nosaltres!

Pel que fa a la jornada que ens expliques, va començar com ha de ser, amb els seus objectius coherents i perfectament assequibles amb una mica de traça i algun cop de sort.

Amb els sards veig que no va anar pas malament, i és que aquell esquer blanc és una meravella. No els hi vas donar una ració de maria la segunda a aquests sards menorquins???

Per cert, si l'animalot que et va seguir era una servia de 4 o 5 kg, amb un fil primet, ben treballada i algú que t'ajudi (pare Tola) es pot acabar posant en sec. Jeje

Poses un esquer bastant superficial i ben gros i a sobre, dels que porten boles a dins, que sentin el soroll en la foscor??? A mi, això també em funciona!!!
Tots els espets que he tret, que no són gaires, ha coincidit que els he pescat amb el mateix esquer. Crec que ja saps quin és, sinò ja te'l diré. Bocatto di cardenale!

M'has fet venir ganes d'anar a empaitar espets, ara. Que divertirs són!

Tot això de la pesca està molt bé. Però a mi el que m'interessa és:

Va agafar moltes tàperes el teu pare?
I quants quilos de sal de cocó va recollir?

Jajaja!!! Ara de debò, ha endolçat molt la crònica tots aquests detalls i anècdotes paral·leles del teu pare. M'anava imaginant per una banda a tu pescant, i per altra, al teu pare fent de recol·lector.

Espero impacient la segona part!!!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 12 Jul 2012, 12:39

Bona resposta, Dani!!

calador escrigué: Amb els sards veig que no va anar pas malament, i és que aquell esquer blanc és una meravella. No els hi vas donar una ració de maria la segunda a aquests sards menorquins???

He, he. No feia prou mar pel La segunda de 9cm. Vaig estar una bona estona amb el yo-zuri mag minnow blanc de 7cm. Vaig començar provant fins i tot el mini fat rap de 3cm que feia moooolt que no treia a ballar. Com que és petit i profunditza tant... però el vaig treure perquè si bé baixava a les profunditats, no volia passar-me l'estona traient serrans i hi havia prou escuma pel ozuri, però no prou com pel la segunda. No obstant, a cap al tard volia començar a fer pujar els espets amb algun que profunditzés força i sigués de color blanc i endevines quin era l'artificial que va seguir la palomida aquella??? bingo!! el La segunda però en 11cm! Hi, hi.
calador escrigué: Per cert, si l'animalot que et va seguir era una servia de 4 o 5 kg, amb un fil primet, ben treballada i algú que t'ajudi (pare Tola) es pot acabar posant en sec. Jeje

Hi, hi. Sí, segurament que sí. Però delicat, delicat i amb alguna cosa m'haig de consolar que no piqueés, no? és més senzill dir: "millor que no piqui, que m'ho hagués trencat tot" abans que acceptar que "no l'he sabut fer picar". He, he. Si hagués sigut una mica més fosc o hagués estat recollint més ràpid, potser s'hagués engrescat la bèstia.
calador escrigué: Poses un esquer bastant superficial i ben gros i a sobre, dels que porten boles a dins, que sentin el soroll en la foscor??? A mi, això també em funciona!!!
Tots els espets que he tret, que no són gaires, ha coincidit que els he pescat amb el mateix esquer. Crec que ja saps quin és, sinò ja te'l diré. Bocatto di cardenale!

L'endemà me n'hi vaig tornar, a veure si el peix encara rondava la zona. Només veure el panorama,ja pintava malament però la realitat va ser encara pitjor. Ni una sola picada, ni tant sols a la zona dels espets. O tant de passejant a la tarda va fer-los fugir i a la seva hora ja no hi eren, o simplement, ja no hi eren quan vaig arribar. I al trencant, massa quietud, ni una bèstia en tota la tarda. Només un sard de mens d'un pam que va seguir un esquer de 17cm.... què en volia fer d'un esquer tres cops més gran que ell??
calador escrigué: Tot això de la pesca està molt bé. Però a mi el que m'interessa és:

Va agafar moltes tàperes el teu pare?
I quants quilos de sal de cocó va recollir?

He, he. Res, només uns grapadets. Les tàperes són molt parsimonioses de recollir. Són una mica com els panellets, que sempre dius "osti, que cares!" i quan fas els panellets i saps les hores que cal dedicar-hi penses qe fos per mi, cada panellet el fotria a 60euros! doncs amb les tàperes és igual: anar buscant les flors tancades i recollint-les una a una i escuar-les i després encara posar-les en sal i finalment en vinagre. En va fer una bosseta, potser 300g que Déu n'hi do!

I de sal... en va agafar uns grapadets. Volem tornar-hi algun dia d'aquests, però al vespre o a la matinada, per evitar el pet del sol.
calador escrigué: Espero impacient la segona part!!!

A veure si tinc temps d'una altra sortida. Avui matí fa força ventot, però no puc i a la tarda hem quedat amb una Menorquina que només veiem d'any en any. Divendres farà massa quietud i dissabte ja tornem. Necessitaria el caiac per anar a buscar fondària...

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 13 Jul 2012, 00:41

Tola escrigué:Collons, que ràpid responent!! m'hai atibucat i volia posar aquest escrit a continuació de l'altre més curtet i ja no hi sóc a temps. Vaya, vaya. Bé, així quedi.

Au, ja tens els dos temes fusionats, era això el que volies no?

Sal, tàperes, pare i fill, Menorca, natura, pesca.... per acabar-ho d'amanir, d'aquí a un parell d'anyets tindràs la Mariona jugant amb els crancs per allà per les roques. No fan falta iots ni cotxassos aparcats al port per disfrutar del mar....

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 13 Jul 2012, 00:52

Joan, el diccionari m'és insuficient pels elogis. Quan sigui monja,et donaré una estampeta!

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 18 Jul 2012, 17:00

no hi ha res com un bon relat per aprendre a estimar la pesca i el mar!

bé,nen, bé.

suposo que el que vols és allò de contrastar opinions, comparar esquers, entrar en un debat de si ´´es millor així o a l'inrevés... Saps què passa, MArtí? Que quan una cosa està ben feta, no li cal res més.

si t'interessa a tu, o a la concurrència, els espets també els fem amb esquers llargs i amb boletes, però no hem d'esperar a la nit, doncs ja els fem picar a ple dia.

A mi m'interessa tota la resta i, si t'he de ser sincer, tinc una hiostòria maca-maca mig enllestida. També hi surt la figura del pare, hi apareix una filla que s'espanta i altres històries que, ben lligades, em serviran per explicar com es pesquen els espets.

No hi ha res com un bon relat de pesca per desconectar de la vida i per fer somiar a la gent.

Esperaré uns dies i el treballaré bé. Si trobo alguna revista que tingui el que ha de tenir per publicar-lo, els el regalaré; i si no el volen, el penjaré al blog i us convidaré a llegir-lo i a passar-ho bé.

Vull lligar la pesca dels espets, la por d'una nena, la valentia d'un pare i vull fer honor a la meva estimada "petita lesath", tot amanit amb esquers japonesos o fets per vosaltres, si voleu.

No m'entra al cap un títol més adient per un relat tant simple com aquest: "LLÀGRIMES DE COCODRIL"

serà un relat molt bèstia!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: