MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Presentació d'un aprenent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Presentació d'un aprenent

Missatge  Tracalet el Dt 26 Jun 2012, 12:41

Hola a tots!

Em dic Dani i sóc de Sant Feliu de Guíxols, però visc a La Bisbal. Sóc un aprenent, molt novell en la pesca. És una activitat que m'encanta, però en sé molt poc, i només llegint una mica aquest fòrum ja he après més coses de les que havia descobert jo sol.

Pesco amb canya des de la costa, em moc entre cala Montgó i Sant Feliu. Normalment tots tenim algú gran que ens ensenya a pescar, però en el meu cas el meu pare que era un gran aficionat va morir que jo era molt jove i només n'he heretat el seu material. Aixi doncs, entro aquí amb la intenció d'aprendre'n molt (potser us atabalaré a preguntes).

Començo pel primer dubte, d'entrada. Tinc una canya de 3'5 metres i una altra de 4'2, normalment hi poso cucs (coreans), però sol passar que molts de dies torno a casa amb la galleda buida, o amb un o dos peixos poc estimulants. Sé que no hi ha una tècnica infalible per pescar, però què podria fer per, almenys, tenir més opcions d'agafar alguna cosa?

Gràcies a tots i totes!
Tracalet
www.forumdepesca.com

Localització : Cruïlles, Baix Empordà
Data de registre : 26/06/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Presentació d'un aprenent

Missatge  Dani el Dt 26 Jun 2012, 12:52

Benvingut Dani !!

Per les canyes que dius, suposo que pesques a surfcasting, o casting, vas a zones de platja o de roques?

La meva recomanació, es que si pots anar a zones mixtes sorra/roca, molt millor, més varietat de peix, ja que a sorra quedes bastant limitat.
I un altre opció es que no tinguis el mateix esquer a les dues canyes, en una poses cuc per exemple, i a l'altre sardina, que es un esquer molt atraient, i molt polivalent per vàries espècies.

Un altre opció seria que et passis a l'espinning, i mentre tens una canya llarga a l'espera, et vas iniciant a spinning amb l'altre i veuràs que la pesca es una cosa molt més dinàmica, aixó si, demana més tècnica, més paciència i hores, però enganxa molt.

Benvingut, i tu pregunta que així aprenem tots !
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tracalet el Dt 26 Jun 2012, 12:56

Gràcies, Dani!

Pesco a les roques, no he anat mai a la platja, tot i que pensava fer-ho algun dia d'aquests. M'apunto això de la sardina, i això de l'espinning ho haure d'investigar perquè no n'havia sentit mai a parlar.

Gràcies pels consells!
Tracalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 26 Jun 2012, 13:04

Tracalet escrigué:Gràcies, Dani!

Pesco a les roques, no he anat mai a la platja, tot i que pensava fer-ho algun dia d'aquests. M'apunto això de la sardina, i això de l'espinning ho haure d'investigar perquè no n'havia sentit mai a parlar.

Gràcies pels consells!

Si vas a roques, que es per tu poques captures? o de poca qualitat? Poder es que vas amb hams massa petits, de quina mida els poses?

l'spinning consisteix en anar amb canya/carret lleugers, i llançar i recollir esquers artificials, que imiten un peix, una angula, hi ha diferents tipus d'esquer, que neden, que s'enfonsen, hi ha bastanta informació al fòrum sobre el tema. Tampoc cal un gran equip per iniciar-se, la única recomanació es que el combinat canya/carret sigui lleugers, ja que al llançar i recollir tota l'estona els braços pateixen, i encara que sembli mentida, si, es capturen peixos. Si vas a pescar en caps de setmana i vols veure com funciona un dia tu ensenyo, però haurà de ser un cap de setmana que faci mala mar o molt vent i no pugui sortir en kayak, llavors surto a peu.

Salut
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tracalet el Dt 26 Jun 2012, 13:59

Poques captures és que la majoria de dies torno a casa amb la galleda completament buida, o com a molt un o dos peixos de la mida d'un serrà. Ahir, per exemple, vaig estar-m'hi unes 6 hores i vaig agafar un serrà. Igualment m'encanta l'estona de ser allà, però vaja, seria més interessant amb més captures.

El que també veig és que piquen poc. No crec que els hams siguin de mala qualitat, els compro a les botigues de pesca, és el típic ham senzill. Potser sí que son petits, són del número 2.

Sembla divertit, això de l'spinning. M'hauria de procurar una canya més lleugera que les que tinc, però ja ho provaré. Gràcies per l'oferiment, potser algun dia et prendré la paraula!
Tracalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 26 Jun 2012, 14:16

Benvingut Tracalet, no t'escoltis aquets spinningueros que son un cul d'angunies i no saben estar quiets ni deu minuts!!!
Ara en serio, la pesca a les roques requereix esquers que els peixos trobin a les roques i a la sorra igual. Pescar amb sardina és molt polivalent però si llençes lluny veuras que l'ham va per una banda i la sardina per un altre, s'ha de saber fixar amb fil de licra per que t'aguanti la espetegada del llançat.
El que diu en Dani de la mida dels hams és veritat, hams petits, peixos petits, ocasionalment es pot agafar alguna cosa més gran però sempre és millor estar preparat per si passes el peix del dia.
Als coreans sels menja tothom però son molt tous i veuras que hi han peixos més selectius i si els vols enxampar t'hi hauras de tornar tu també. Si m'acceptes un consell experimenta amb diferents esquers, cada cuc s'enfila de manera diferent i hi ha un tipus de peix que prefereix uns que altres. Jo a roques si puc agafo cranc, gamba, musclo ... A sorra americans, anenys, tita...
En fi, si et podem servir d'ajuda, tu mateix.
Joe
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tracalet el Dt 26 Jun 2012, 14:19

Gràcies pels consells, Joe!

Pel que veig, si vull pescar alguna coseta més hi he d'anar amb hams més grossos i esquers diferents, i anar provant.
Tracalet
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 26 Jun 2012, 18:07

Tracalet escrigué:Gràcies pels consells, Joe!

Pel que veig, si vull pescar alguna coseta més hi he d'anar amb hams més grossos i esquers diferents, i anar provant.

tu ho has dit, la paraula clau es provar !!

Jo soc més dels esquers naturals, si vas a una peixateria veuràs que per menys del que costen 2 caixes de coreà, pots comprar seitó o anxoveta, sardina, calamar o sípia, tot coses naturals que els peixos troben al seu habitat, i si son frescos, millor que millor ja que encara conserven l'aroma original. Si es una peixateria de confiança i els hi dius que es per pescar, inclús et poden guardar restes de neteja, potes de calamar, caps i cua de sardina, etc.. que molta gent compra el peix net i el millor es queda allà.

Sobre enfilar aquest tipus d'esquer a un ham, si es més complicat, però no impossible, hi ha agulles d'enfilar sardina que et serveixen per enfilar sardina, calamar, etc... i amb una mica de fil de licra ho pots lligar i llestos.

Si fas una jornada de 6 hores, proves amb 2 esquers cada mitja jornada a cada canya, i amb 6 horetes hauràs provat 4 esquers diferents, i així anar provant i treguent conclussions...
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 27 Jun 2012, 01:26

Benvingut!!

Això mateix! Anar provant és la clau. Qui no prova no prenya!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ciuri26 el Dj 28 Jun 2012, 17:38

Tracalet escrigué:Hola a tots!

Em dic Dani i sóc de Sant Feliu de Guíxols, però visc a La Bisbal. Sóc un aprenent, molt novell en la pesca. És una activitat que m'encanta, però en sé molt poc, i només llegint una mica aquest fòrum ja he après més coses de les que havia descobert jo sol.

Pesco amb canya des de la costa, em moc entre cala Montgó i Sant Feliu. Normalment tots tenim algú gran que ens ensenya a pescar, però en el meu cas el meu pare que era un gran aficionat va morir que jo era molt jove i només n'he heretat el seu material. Aixi doncs, entro aquí amb la intenció d'aprendre'n molt (potser us atabalaré a preguntes).

Començo pel primer dubte, d'entrada. Tinc una canya de 3'5 metres i una altra de 4'2, normalment hi poso cucs (coreans), però sol passar que molts de dies torno a casa amb la galleda buida, o amb un o dos peixos poc estimulants. Sé que no hi ha una tècnica infalible per pescar, però què podria fer per, almenys, tenir més opcions d'agafar alguna cosa?

Gràcies a tots i totes!

Benvingut Tracalet,

Jo habitualment pesco més a platjes de sorra.
A Roques com bé comentes tu no he tingut mai gaire sort.
L'esquer més efectiu per a mi es el llagostí.
Per a roques prefereixo com t'han comentat els esquers naturals, encara que fa poc que hi pesco ja que abans feia com tu hi sempre utilitzaba cucs.
Si hi vas aglun dia per a la nit proba amb sèpia, la pota del pop, sardina.
La sardina de nit es infalibible per als congres.

A platja els cucs que solo utilitzar són americà, llombriu o tites (prefereixo les de palangre).
També hi ha un cuc que és fantàstic , el llobarrer, jo la veritat no l'utilitzo mai, té un preu prohibitiu.

Altres esquers vius que pots utilizar a platja son la navalla amb clova o sense (jo prefereixo sense, si la poses amb clova es un esquer molt restrictiu a captures de gran tamany).
Després els crancs verds (de vegades en trobo al supermercat) també funcionen molt bé per les dorades i per últim uns crancs de sorra anomenats calaverata (no se si actualment esta prohibit recolectarlos).
Això si si ho fas amb seny, i recullen 3 o 4, els que faràs servir. I si t'en sobren tornar-los a l'aigua.

A roca també pots jugar amb les distàncies una caña a prop i l'altra en dins.
A platja en la meva opinió es important tinrar endins o a prop. Normalment le majoria de platjes formen bancs de sorra.
La cuestió es tirar després dle banc o abans.
ciuri26
www.forumdepesca.com

Edat : 29
Localització : Olot
Data de registre : 18/06/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dj 05 Jul 2012, 13:51

benvingut company, i fes cas an ciuri que t'ha fet una molt bona explicacio
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aberdalet el Ds 14 Jul 2012, 18:47

benvigut company, com be diuen hi ha infititat d'esquers diferents i tots et poden donar bons resultats, hi ha esquers mes selectius i altres que ho son menys, aixo es important si saps que hi ha morralla i no vols que els petits s'et mengin tota l'estona l'esquer

com t'han dit a platja la distancia es important, pero no sempre has de llançar lluny, has d'anar buscant el peix (abans o despres dels bancs de sorra que es formen) jo he tret a platja orades a 40m i a 140m, depen de la platja i l'epoca de l'any

A roques la distància perd importància ja que ràpidament trobem gran fondaria.

El que has de mirar sempre es que l'esquer sempre estigui ben presentat ja sigui un cuc, musclo, navalles, calamar, sardina, etc

els baixos, ploms i gametes tambe varien depenent del tipus de pesca que facis, a platja de barilla per aconseguir mes distancia a roques amb ales per intentar enrocar menys.

Jo soc de Barcelona pero m'agrada molt anar per la zona de l'estartit, begur, palafrugell, si vols un dia podem quedar i fem una sortida junts... si algu mes s'apunta sera benvingut :p
aberdalet
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : barcelona/begur

http://escapadadepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt