MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Cròniques de pesca

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Cròniques de pesca

Missatge  Dani el Dt 05 Jun 2012, 11:50

Vinga nois/es, on estan aquestes cròniques?? Ja sabem que l'aigua s'escalfa, que moltes besties ja son aqui, casi tots sortim setmana si setmana també, però de cróniques poquetes !

Ja se que molts teniu blogs, facebook, etc.. però feu alguna crònica va, que no costa res i dona vidilla, i el peix no es excusa, que una porra ben relatada es tan interessant com una crònica amb peix !! Vinga ànims i bona pesca :-)
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Cròniques de pesca

Missatge  kruskis el Dc 06 Jun 2012, 01:19

Això, aviam si tornem a rependre el ritme, si no pesquem almenys ens entretindrem llegint el que pesquen els altres...

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dj 07 Jun 2012, 16:52

Dani escrigué:Vinga nois/es, on estan aquestes cròniques?? Ja sabem que l'aigua s'escalfa, que moltes besties ja son aqui, casi tots sortim setmana si setmana també, però de cróniques poquetes !

Ja se que molts teniu blogs, facebook, etc.. però feu alguna crònica va, que no costa res i dona vidilla, i el peix no es excusa, que una porra ben relatada es tan interessant com una crònica amb peix !! Vinga ànims i bona pesca :-)

Ja sé que ho dius per mi això d'una "porra ben relatada", no tant lo de "ben relatada" com lo de "porra"!!!
Doncs sí, vaig anar a Euskadi en condició d'acompanyant. Comandància de marina (la meva dona), li dic així perquè és ella qui autoritza les sortides a mar, tenia feina uns dies al País Basc i em va fer gràcia acompanyar-la, ja que per la poca feina que hi ha me la faig venir al meu gust (treballo de pintor= construcció= patètic).
Voltant per la platja de La Concha a Donostia, es feia estrany veure algú pescant, per dir-vos que només vaig veure un grup de quatre persones amb dues canyes per tots!!! Res a veure amb el Maresme que hi ha un tio cada tres metres. Ho vaig atribuir a les marees ja que del punt més alt al punt més baix hi ha sis metres de diferència. Així que vaig optar per trobar unes roques de fàcil accés per quan pugés la marea poder recular sense dificultats.
El lloc escollit va ser Orio. Hi havia estat vint-i-set anys enrere i en tenia molt bon record. Platja, riu gros, roques... aquí podia provar diferents disciplines sense desplaçar-me massa.
Arribo a lloc i faig a peu tot el passeig que hi ha entre el poble i el mar, uns quatre o cinc km, vorejant el riu i no veig ni cristo pescant!!! De tornada anava pensant que era estrany no trobar ningú amb canyes, estarà prohibit? hi haurà veda? espai protegit??? Però de cop apareix un home gran carregat amb estris de pesca: per fi algú a qui preguntar tots els dubtes que tenia!!!
Així que començo a parlar amb ell de pesca, em diu que si tinc llicència cap problema. Però, aiiii senyors la pregunta de sempre!!!
-¿De dónde eres? ¿Qué eres de Madrid, hijo? Jo que tinc un accentarro polaco-català de pebrots li dic que no, que soc català, i l'home que fa una pausa i diu:
- Vaya, hombre!
- ¿Cómo que vaya, hombre??? li dic, i no diu res.
- ¿Qué tiene algun problema con que sea catalán?
Em mira i no diu res. I comença a fer com si jo no hi fos. El primer impuls va ser engegar-lo a pendre pel sac, però no vaig voler donar-li el gust que pogués explicar que "un catalán me ha insultado" així que vaig passar d'ell com ell de mi i llavors em vaig posar a pescar.
Moltes llises, moltissimes llises, desde minúscules fins a enormes, no n'havia vist mai de tan grans. Vaig pensar que si hi ha teca han d'haver-hi comensals i vaig optar per treure'n una de viva per pescar al viu, tard o d'hora aparexeria un peixot.
Sacrifico un troç d'entrepà per posar-li uns triples aviam si s'enganxa alguna llisa, però no és tan fàcil com es podria pensar.
En aquestes que les llises desapareixen de cop i volta, ni una, de cap mida. Coi, aixó és que ja han arribat els peixots i efectivament veig passar davant meu un troç de bèstia a un metre escàs de la vorera, com un dèntol de 4 o 5 kilos però amb el color d'una carpa un xic més pàlid.
Corre cap al cotxe a buscar la canya de spinning i els artificials, sort que el tenia a uns 15 metres. Monto la canya, carret, imitació de llisa... evidenment ja no hi era. Tinc temps penso, t'esperaré, mentre de cua d'ull vigilo el meu veí anticatalà que no s'endugués el peixarro.
Calma absoluta: ni peixot ni res; faig uns llençaments amb el cimbell escollit de superfície, després en poso un de mitjes aigues i res. Poso un de plomat per gratar el fons i a la setena enroco i allà que es queda, però el meu amic torna a passar, torno a montar la llisa i fent-li passar per davant ràpid, a poc a poc, a cops, stop&go, wtd... res de res! El vaig seguir un bon troç de ria i aquest tenia més hores de mili que jo.
Canvi de tàctica, posaré les imitacions de gambeta que tan bon resultat m'han donat, penso, i triumfaràs com un campió...
uns quats llençaments i a pendre pel sac les gambes, miro l'hora i a recollir "shitting milks" (cagant llets) que tinc cita amb la mestressa, que és l'important del viatge.
L'endemà vaig ser pel port de Donostia on hi havia uns veterans amb pajaritos, tentant els calamars amb el mateix èxit que jo, zero, però gent molt amable, xerraires i de bon rotllo que em van fer oblidar el pocasolta del dia abans.
Agur!
Joeoak.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 07 Jun 2012, 17:12

jajaja, ja es extrany trobar un vasc anti-català, jo en conec uns quants i bonrotllo, no seria un madrileny?

Bona crònica :-)
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dj 07 Jun 2012, 18:54

Basc no era, ja t'ho asseguro. I per coneixer bascs, la meva dona es diu Goikoetxea de primer cognom!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 08 Jun 2012, 01:22

Gora Joemokeroleak!!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com