MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» reparacio
por kako Dl 14 Abr - 18:08

» trovades kayaks
por kako Dc 2 Abr - 17:38

» lloc on guardar el caiac
por Tola Dg 30 Mar - 21:48

» COMPANYS DE PESCA
por fishercat97 Dg 30 Mar - 18:26

» Felicitats !
por Raül Ds 29 Mar - 9:07

» pulpo desde embarcacion.
por Raül Ds 29 Mar - 8:31

» Raül va per tu !
por Raül Dt 25 Feb - 15:32

» El Pick-up no em funciona. Com arreglar-ho.
por Dani Dv 21 Feb - 19:17

» Jigs amb plomes
por Jurela´s Killer Dl 10 Feb - 20:52

» company per anar al bass
por kun Dl 10 Feb - 15:44

» Avui al matí he sortit
por Dani Dl 10 Feb - 10:41

» llobarro
por Raül Dg 9 Feb - 8:14

» rampa de colera y de portbou
por cetrero33 Dt 31 Des - 12:15

» Bon nadal i millor entrada d'any !
por ago791 Dc 25 Des - 13:26

» PER FI
por Tola Dl 23 Des - 20:03

» Canyes Italcanna
por ago791 Ds 21 Des - 15:37

» Cannes Italcanna
por ago791 Ds 21 Des - 15:34

» Intent de robatori...aneu amb compte
por Carles_k Dc 11 Des - 19:55

» familia
por Raül Dv 22 Nov - 7:36

» Reelstand pera rodets Shimano
por Jurela´s Killer Dg 17 Nov - 20:30

GALERIA

YOUTUBE
Abril 2014
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Palometons i tallahams...

Pàgina 3 de 4 Previ  1, 2, 3, 4  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Palometons i tallahams...

Missatge  ALEXMTZ el Dv 8 Jun - 12:13

Ja ho veig ja jeje però quin criteri segueix ??? els que ens portem malament punt negatiu ??? jeje

ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat: 38
Localització: AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre: 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dv 8 Jun - 12:20

ALEXMTZ escrigué:Ja ho veig ja jeje però quin criteri segueix ??? els que ens portem malament punt negatiu ??? jeje
o potser als més lletjos rabbit

jaccod
www.forumdepesca.com

Localització: Palamós
Data de registre: 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dv 8 Jun - 15:05

[quote="ALEXMTZ"]
boig de mar escrigué:

Pel que fa a la C&S cadascú q fagi el que vulgui però la veritat és que de tallahams hi han a patades ...perque un es vulgui quedar un no passa res ... de palometons poder no hi han tants com de tallahams però de un i do els que hi han , el que passa és que no els enganyes amb qualsevol cosa.
Per a mi el millor esquer de tots, el que mai falla és l'esquer natural. Popers,paseantes estàn molt be i son molt divertits però ni la meitat d'efectius q l'esquer natural.
Aquesta és el meu humil punt de vista.
Jacood si necessites res fes m'ho saber.

Heu provat amb xarxes petites d'arrossegament? Es veu que és lo més efectiu que hi ha!

Salut!

maiKel
www.forumdepesca.com

Edat: 28
Data de registre: 01/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dv 8 Jun - 15:35

Hey que jo no he dit mai el que posa aqui dalt, aquesta cita és de l'alexmtz
El que si vaig a dir és que en la meva llicència posa pesca amb canya, no diu res de xarxes ....., i encara que ho digués ....

boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat: 47
Localització: Torroella
Data de registre: 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dv 8 Jun - 15:57

[quote="maiKel"]
ALEXMTZ escrigué:
boig de mar escrigué:

Pel que fa a la C&S cadascú q fagi el que vulgui però la veritat és que de tallahams hi han a patades ...perque un es vulgui quedar un no passa res ... de palometons poder no hi han tants com de tallahams però de un i do els que hi han , el que passa és que no els enganyes amb qualsevol cosa.
Per a mi el millor esquer de tots, el que mai falla és l'esquer natural. Popers,paseantes estàn molt be i son molt divertits però ni la meitat d'efectius q l'esquer natural.

Heu provat amb xarxes petites d'arrossegament? Es veu que és lo més efectiu que hi ha!

Maikel ..amb els llobarros com el de la foto tambe fas C&S ?? Pq no se si saps q cada cop hi han menys ... I que aquests grossos s'apropen per desovar.
Hem de tenir seny tots plegats !!!

ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dv 8 Jun - 16:51

[quote="ALEXMTZ"]
maiKel escrigué:
ALEXMTZ escrigué:
boig de mar escrigué:

Maikel ..amb els llobarros com el de la foto tambe fas C&S ?? Pq no se si saps q cada cop hi han menys ... I que aquests grossos s'apropen per desovar.
Hem de tenir seny tots plegats !!!

El comentari era totalment humorístic, no us el prengueu malament, tampoc cal atacar-me directament...

Evidentment que sí. Ja fa bastant de temps que tots els llobarros que pesco tornen a l'aigua, i els grossos els primers. I no només els llobarros, si no tot el que pesco.

Fa uns anys? Sí, havia matat peixos, com tot pescador, i d'alguns em penedeixo molt, però cal dir que no he fet mai cap gran matança...sóc pescador de costa...però la vida avança i les persones canvien.

Cada cop hi han menys llobarros? I tant...totalment d'acord, Segur que fa 30 anys tothom matava llobarros a punta pala dient: n'hi han a patades! i mira, com ha acabat el tema. i encara n'hi han que corren pels rius de nit i entre setmana i netejen el riu com si es tractés d'una feina, per vendre-ho tot als restaurants. Qui els coneix ja sap de què parlo...però quan s'acabi el peix, tots a casa a mirar la tele i la culpa sempre serà dels altres

I per acabar, com molts sabeu em moc molt en tema C&R als meus dos blogs, al grup que vam crear a facebook. Jo respecto a qui s'emporta peixos per consum propi, faltaria més, no és coherent ni lògic demanar que tothom ho deixi anar tot...però em trobo que molta gent se sent ''atacada'' quan es parla de deixar anar els peixos. La gent no entén que és més perjudicial pel mar, matar un palometó gros, que no pas matar 200 sorells, però de totes maneres, els que teniu molt clar que tot lo que es pesca és per menjar, heu d'estar contents de que hi hagi gent com jo que defensi els peixos.

Cuanta més gent aconsegueixi convéncer jo, més peixos hi haurà per vosaltres també

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 8 Jun - 18:39

Miquel Angel la feina que fas al blog, i als grups de C&S, es molt lloable, la teva i la de molta gent, i es cert que hi ha cada dia més gent implicada en la C&S, jo m'hi considero en part, si dic que no m'enduc peix a casa mentiria, faig C&S a conveniència, pero no matances indiscriminades ni salvatjades, que ja es molt, però continuo pensant que la gran part de la culpa es de la pesca professional, i de la poca vigilància de les autoritats, poca vigilància envers professionals i aficionats a parts iguals... ja que hi ha molts llocs de costa, coneguts, freqüents, on cada cap de setmana s'hi presenten 20, 30, 50 o més, i fan autèntics disbarats... i cada quan passen a fer redades, controls de llicència, mesura de talles en aquells cubells plens a vessar? jo no ho he vist mai, i em corrou.... si, fent C&S aportem una mica més, ens sentirem bé, però com l'administració no faci res i els professionals continuin fent el que els hi rota.... llepem tots...

I als rius igual, m'he acostat a l'aigua dolça darrerament, i em vaig tornar mico buscant hams sense mort, però mico, a decathlon no en tenen, a un altre lloc nomes tenien culleretes evia amb ham sense mort, però si els volies solts per posar-ho a vinils o altres artificials, res, has d'agafar la mort i esclafar-la tu mateix, tan costa vendre hams sense mort ??? (aixó va per les botigues, si !!!)

I el tema dels hams petits ?? Collons, que prohibeixin vendre hams per sota del 8, jo es que el 10, 12, 16, 18... que vols enganxar amb alló? Si els serrans i les julioles que son la mínima expressió ja els claves amb un 5, 7 o 8.....

en fi, bon cap de setmana i bona pesca, si es amb solta, millor, i si no, doncs bon profit :-)

Dani
www.forumdepesca.com

Localització: Girona, Costa Brava
Data de registre: 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 8 Jun - 19:25

A la reputació del fòrum no li feu gaire cas.... si veus un post que t'agrada li piques el peixet verd i és un +1 i si no t'agrada li piques el vermell i és un -1 però no té cap utilitat, ho treuré abans de que la gent s'emparanoii amb "ui segur que fulano m'ha clicat al vermell pq me té mania..."

Amb la captura i solta podeu fotre-us d'òsties si voleu Very Happy Very Happy , jo haig de tenir una posició neutral mentre es respecti la moralitat i la legalitat i no es pengin fotos de peixos excedint quota, per sota la talla legal, etc... però als professionals agraïria que no els mencionéssiu doncs no és la nostra batalla, és un fòrum de pesca esportiva.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 33
Localització: Costa Brava
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 8 Jun - 19:29

kruskis escrigué:Amb la captura i solta podeu fotre-us d'òsties si voleu Very Happy Very Happy , jo haig de tenir una posició neutral mentre es respecti la moralitat i la legalitat i no es pengin fotos de peixos excedint quota, per sota la talla legal, etc... però als professionals agraïria que no els mencionéssiu doncs no és la nostra batalla, és un fòrum de pesca esportiva.

Ningú ho hauria dit millor! Very Happy

calador
www.forumdepesca.com

Edat: 27
Data de registre: 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 8 Jun - 19:37

Llegeixis on llegeixis, sempre que surten aquestes lletres "C&S", hi ha discussions.

Cadascú que faci el que senti! Hi haurà qui s'ho quedi tot. També qui es quedi alguna cosa i en torni altra. I també qui ho alliberi tot.

Tan difícil és respectar a tothom? Un pot ser de dretes, d'esquerres o central, i què? No és millor ni pitjor, és el que es sent.

En la vida quotidiana serà molt difícil aconseguir una societat respectuosa, però en el món de la pesca.... ho veig impossible!

Els pescadors som la hòstia! Pesqueu i disfruteu, home! I deixeu-vos de baralletes de nens petits.

Des del màxim respecte:
Calador

Petonets

calador
www.forumdepesca.com

Edat: 27
Data de registre: 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dv 8 Jun - 20:17

Dani escrigué:Miquel Angel la feina que fas al blog, i als grups de C&S, es molt lloable, la teva i la de molta gent, i es cert que hi ha cada dia més gent implicada en la C&S, jo m'hi considero en part, si dic que no m'enduc peix a casa mentiria, faig C&S a conveniència, pero no matances indiscriminades ni salvatjades, que ja es molt, però continuo pensant que la gran part de la culpa es de la pesca professional, i de la poca vigilància de les autoritats, poca vigilància envers professionals i aficionats a parts iguals... ja que hi ha molts llocs de costa, coneguts, freqüents, on cada cap de setmana s'hi presenten 20, 30, 50 o més, i fan autèntics disbarats... i cada quan passen a fer redades, controls de llicència, mesura de talles en aquells cubells plens a vessar? jo no ho he vist mai, i em corrou.... si, fent C&S aportem una mica més, ens sentirem bé, però com l'administració no faci res i els professionals continuin fent el que els hi rota.... llepem tots...

I als rius igual, m'he acostat a l'aigua dolça darrerament, i em vaig tornar mico buscant hams sense mort, però mico, a decathlon no en tenen, a un altre lloc nomes tenien culleretes evia amb ham sense mort, però si els volies solts per posar-ho a vinils o altres artificials, res, has d'agafar la mort i esclafar-la tu mateix, tan costa vendre hams sense mort ??? (aixó va per les botigues, si !!!)

I el tema dels hams petits ?? Collons, que prohibeixin vendre hams per sota del 8, jo es que el 10, 12, 16, 18... que vols enganxar amb alló? Si els serrans i les julioles que son la mínima expressió ja els claves amb un 5, 7 o 8.....

en fi, bon cap de setmana i bona pesca, si es amb solta, millor, i si no, doncs bon profit :-)

Gràcies Dani,

Com diu en Joan, jo també prefereixo no mencionar professionals en discussions de pesca esportiva, pel que fa al paper de l'autoritat, totalment d'acord..no es fan complir ni les lleis que tenim ara, ni les ridícules talles mínimes, ni es demana lliçència, ni es persegueix el furtivisme...i alguns ilusos com jo, encara demanem que es facin més lleis! que es facin vedes, zones de mar lliures sense mort, que es reguli millor la pesca submarina, que es prohibeixi la pesca amb peix viu, es prohibeixi la mort d'espècies sensibles i d'alt valor ecològic o esportiu etc...tot això quedarà per a més endavant, per quan no quedi res i tots ens lamentem del que hem fet. Penseu en el cas del Bacallà a Canadà. No sempre que s'aniquila una espècie, es torna a recuperar fent una moratòria. Algunes ja no es recuperen mai.

lo dels hams sense mort és quasi exclusiiu de la pesca a mosca. Lo habitual és llimar les morts tú mateix o aixafarles amb les alicates. I Dani, no és cap crim emportar-se de tant en tant, un sorell, bonítol o bis de tant en tant, és peix de creixement ràpid, fins i tot defenso que es permeti una petita quota de tonyina a la pesca esportiva (i això que està en perill d'extinció i jo no en pesco...) ja que es recupera amb facilitat si es fa una bona gestió comercial dels stoks. El problema no és matar peix blau, és matar segons quines espècies delicades com llobarros, meros, palometons, caproigs, totes les espècies d'espàrids...etc..i aquestes espècies són bàsicament explotades pels pescadors esportius i no els professionals. I Els tallahams, quan jo era petit sí que n'hi havien a patades...i grossos, de més de 10 kg, ara no hi ha ni una miserable part del que hi havia, ni de tallahams, ni palometons ni llobarros ni de res.

Però siguem positius! Mai és tard per canviar d'opinió. Un día, algú dirà: ja he mort prous palometons a la meva vida, i els deixarà anar, i potser trobarà més satisfacció en engañar-los amb un esquer artificial que fent curri amb peix viu. La vida és llarga i l'home un èsser intel.ligent i canviant

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  maiKel el Dv 8 Jun - 21:47

calador escrigué:Llegeixis on llegeixis, sempre que surten aquestes lletres "C&S", hi ha discussions.

Cadascú que faci el que senti! Hi haurà qui s'ho quedi tot. També qui es quedi alguna cosa i en torni altra. I també qui ho alliberi tot.

Tan difícil és respectar a tothom? Un pot ser de dretes, d'esquerres o central, i què? No és millor ni pitjor, és el que es sent.

En la vida quotidiana serà molt difícil aconseguir una societat respectuosa, però en el món de la pesca.... ho veig impossible!

Els pescadors som la hòstia! Pesqueu i disfruteu, home! I deixeu-vos de baralletes de nens petits.

Des del màxim respecte:
Calador

Petonets

Està difícil la cosa, però no per això s'ha de llençar la tovallola. Un món millor no es construeix evitant discussions ni intercanvis d'opinions. Dialogar, donar raons i discutir no és comparable a una discussió de nens petits. Ningú és un sant (jo tampoc) i ningú és el dimoni, però de tothom s'aprèn i només s'aprèn quan la gent es mulla. Si ens agrada pescar, respectem la natura i el mar, no veig perquè no s'ha de discutir. Perquè si no ens arreglem entre nosaltres, arribarà un dia, no molt llunyà, en què ens marginaran i no ens deixaran pescar enlloc, ni matar res...tota la quota serà pels que s'hi guanyen la vida...

Hi ha molta gent que alegrement publica matances i coses que m'ofenen, jo no dic mai res. Entenc que la meva sensibilitat és més alta del normal, però també tinc dret a queixar-me de tant en tant, i si algun cop, algú s'ofén perquè dic que lo que diu o lo que fa no em sembla bé, tampoc és per tant...no?

maiKel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dv 8 Jun - 22:04

Mikael estic amb tu amb quasi tot ...pero resumint .. Si em ve de gust menjar peix no l'anire a comprar a la peixateria .
Bona nit companys

ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 9 Jun - 12:50

Feu-me cas... la discussió no enriqueix res i en aquests casos el "diàleg" sempre acaba en discussió. Cadascú que prediqui lo seu, jo crec que mica en mica, encara que no ho sembli ens anem conscienciant que s'han fet les coses molt malament i la gent va posant més seny. El que té una mica de sensibilitat al final s'en acaba adonant de les coses i es torna més "ecològic" però el que pensava que els de la C&S eren bitxos raros, continuarà pensant que són bitxos raros, els continuarà veient com islamistes i continuarà fent matances, venent el peix, etc, etc...

Per qüestions de feina porto molts anys enmig de dos móns encara més enfrentats... la pesca submarina i els submarinistes. Aquests sí que hi ha per una banda un alt índex de furtivisme, venta, etc... per una banda i per l'altra sí que són integristes radicals. Aquí hi ha pesca sel.lectiva però la C&S és impossible. És una discussió sense final i no hi ha mai apropament de postures, és impossible.

Una cosa sí que és ben veritat i ens hem de conscienciar i és que facis C&S o no, de nosaltres depèn el nostre futur. Ja no és perquè quedi peix o no en quedi, és perquè cada cop som un grup més mal vist i cada cop hi haurà més prohibicions.

Normalment procuro quedar-me fora d'un bàndol o d'altre però hi ha coses que crec que al segle XXI no haurien de passar... hi ha una tema que no s'ha mencionat i que m'indigna més que tot el que s'ha parlat per aquí dalt i són els concursos de pesca. Crec que hauria de ser per llei la pesca sense mort en els concursos. A part de demostrar que ets el que més pesques també has de demostrar que ets el millor pescador. Haurien de ser tots com amb la tonyina, un jutge a bord de cada barca que pesa i medeix el peix, ho apunta, una foto i cap a l'aigua!
Una cosa és el que faci cadascú quan surt a pescar, però quan intervé l'administració, un club o qui sigui, hauria de ser per llei la C&S almenys en les modalitats que fos factible.
Jo he anat a molts concursos de pescasub, mai concursant però he fet de barquero moltes vegades i una vegada fins i tot de jutge i creieu-me que es fan destrosses innecessàries, galledes i galledes plenes de peix sense cap valor gastronòmic que no el volen ni la beneficència (en serio), autèntiques batudes. S'hauria de canviar la legislació perquè la puntuació fos diferent, crec.

Els pescasubs cada cop estan més mal vistos i tenen més coses prohibides, que no ens passi a nosaltres el mateix....

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 33
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 9 Jun - 13:53

Totalment d'acord amb el tema del concurs, l'any passat un conegut club de la provincia de girona va fer el concurs anual, varen publicar fotos, pes, etc, a la seva web, i jo els vaig recriminar que trobaba ridicul per exemple 20 peces amb un total de 2 kilos (ho dic de memòria, però si fa no fa era així), i desprès els vaig críticar la enorme matança de llisses que van fer, i ells em varen adreçar a la normativa de concursos i resulta que en concurs oficial no hi ha límits de pes, ni de talles, ni es fa C&S, ja que molts cops el beneficiari es alguna ong i interessa el màxim de pes de peix, sigui comestible o no, gran, petit, etc...

ho trobo bastant absurd... casi insultant, en llocs on es fan trobades col·lectives, amb tot el respecte i educació, es on s'hauria de donar exemple i fer una bon difussió de la pesca, i no deixar-ho com una matança....

Dani
www.forumdepesca.com

Localització: Girona, Costa Brava
Data de registre: 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 3 de 4 Previ  1, 2, 3, 4  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum