MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Palometons i tallahams...

Pàgina 1 de 3 1, 2, 3  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Palometons i tallahams...

Missatge  jaccod el Dl 04 Jun 2012, 15:29

Va gent no us faci mandra, necessito que m'expliqueu experiències amb aquests 2 peixots, encara no m'he desbirgat i vull fer-ho aquest any!!!
A veure qui s'anima a fotre'ns calents!!! ejejje
apa fins aviat.

jaccod
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Palamós
Data de registre : 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Palometons i tallahams...

Missatge  Dani el Dl 04 Jun 2012, 15:43

jo tampoc m'he desvirgat amb ells, però els tallahams si m'han desvirgat a mi un parell de cops, emportant-se molt fil, un jig petit i trencant metralletes... i quan llavors vaig preparat, llavors no hi son, la mare que els va p......

nomes et puc dir que a zones de desembocadures, quan vegis volar els sorells, les llises o qualsevol altre peix, es que segurament hi son, i tot i que no els vegis si enfiles un sorell o llissa vius dona-li 10 o 15 minutets a l'aigua i ja sabràs si ronden a prop...

I no son peixos de molta fondaria, els pots trobar a 50 metres de fondaria o amorrats a la sorra empaitant les llisses, i els palometons entren a dintre riu no es tallen un pel quan tenen gana...

fins aqui el que jo se.... els hi tinc ganes d'aquest estiu no pasen Twisted Evil

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dl 04 Jun 2012, 15:54

jajaja, dani per la meva part, tampoc passen d'aquest estiu, tot i que l'objectis és poder-los fer a spinning, quan estic molt desesperat ho provo al curri, aquest dia vaig estar buscant surell viu i no en vaig trobar ni un, ja és gros dir-ho ja, quan la sonda marcava algun banc, ni cas a les plumetes, deuria marcar alguna altre cosa.

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 04 Jun 2012, 15:59

a spinning el palometó es molt complicat, crec que escup els esquers amb facilitat, el tallahams amb popper de superficie i gros han de ser molt divertits, i et deixes un altre bestiota que també pots treure a curri, spinning o amb viu, i a més a jigging, i que nomes que faci 1 kilet o més ja et farà disfrutar de debó, la serviola !

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dl 04 Jun 2012, 16:02

Exactament!!! servioles a jigging n'he tret una de petita i les altres a curri. Hem costa molt trobar aquests bitxos cap a palamós, així que hauré d'anar pujant cap a pals quan els vulgui empeitar.

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dl 04 Jun 2012, 17:15

Doncs mira, us explicaré les meves primeres experiències amb aquests dos peixos per fer-vos dentetes, sobretot amb els tallahams.
No se si algú de vosaltres ha sentit parlar d'un esquer que fa un noi de Badalona a qui tinc la sort de conèixer des de fa poc més d'un any, l'esquer en concret se'l coneix com "Don Belone", no em demaneu per que .... la qüestió és que es va fer alguns per elll, després algun per als amics, per als amics dels amics ... i ara, com és més espavilat que jo els ven en una pàgina d'internet,. És una imitació d'agulla que ja m'havien comentat que era mortal per als tallahams, de manera que vaig decidir demanar-li que em passés un en una trobada de gent d'un altre fòrum que es va fer per Barcelona, ​​i com el patró de la barca a la que em van convidar sabia d'un lloc on portava uns dies amb picades d'aquests bestioles, ens vam donar una volta per allà, jo mai havia tret un, i el primer que vaig preguntar mirant l'esquer d'uns 20 cms fou com dimonis es pesca amb això? La resposta que em van donar va ser com un passejant, però jo llanço i recullo a tota hòstia sense miraments, a la segona tirada PAM primer tallahams, dos o tres tirades mes i segon tallahams, els meus dos companys no es quedaven enrere, més o menys tots treiem els mateixos, quan semblaven que les picades baixaven, provàvem amb alguna de les pajareras que aquell dia les havia a munts, vaig perdre el compte de sorells i verats o visos que van Sortir, i després tornàvem a la zona dels tallahams i ens picaven de nou, en total vaig treure 8 en un matí, fa més o menys un any d'això, i des de llavors només he tret un altre, però aquest de 4,5 quilos i des de terra, mentre que els d'aquell dia rondaven el quilo i mig.
Palometón maco només he pogut treure un, de 4 quilos, va ser a finals de l'estiu passat i amb un màx rap buscant llobarros, igual que l'últim tallahams, que va ser amb un shore line de 17 cm, com veieu els que he tret per aquí no ha sigut a superfície i sense buscar-los, l'últim dia que els vaig buscar va ser el divendres passat i hi havía en Dani per allà provant també, no se si quan vaig marxar ell va tenir una mica de sort, perquè jo ni picada tu ....

boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dl 04 Jun 2012, 17:48

Vinga, vinga!!! ja es comença a animar la cosa!!!!
El "Don Belone" he vist que el venen a la web http://www.squadra.es/shop/s/17-don-belone.html ni ha un de junior i un de normal de 25g, 3 colors, blanc, blau i rosa, entraven a tots els colors???

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dl 04 Jun 2012, 21:19

Llavors només hi havia un color i una mida, platejat pels costats i gris-blavós pel llom i d'uns 20-22 cms

El de dalt és el meu tal com va quedar el dia de l'estrena, pensa que estava acabat d'estrenar i mira com m'ho van deixar ja amb tot el cul pelat de mossegades, els altres dos ja portaven guerra, fins i tot un l'havien folrat amb alumini adhesiu i pintat amb retolador i pescava el mateix

boig de mar
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 05 Jun 2012, 01:17

El tallahams quan té gana li fot òstia a tot el que caigui a l'aigua, el més difícil és trobar-los i que tinguin gana però solen ser molt ferotges.
De palometons també n'hi han forces per la zona de Palamós, l'any passat a 1/2 milla de Port Marina n'estava ple i eren grossos grossos. Altra cosa és que vulguin fer cas a l'esquer...

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dt 05 Jun 2012, 11:45

Collons kruskis això s'avisa quan hi son i no un any més tard!!! jajaj
Per aqui a palamós no he vist rse de res encara, potser haurem d'esperar a que faci més calor.

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bonitolet el Dt 05 Jun 2012, 15:21

Estic completament d'acord amb en Kruskis! El més complicat és localitzar-los, però un cop ho has fet no tenen contemplacions!
Aquest dissabte només vam veureun empait, jo portava el popper muntat i va ser tocar a l'aigua, fer una estrevada i... patam!
El meu germà portava un vinil muntat, i el mateix! Pobre vinil... va quedar tatuat de per vida!
Com que costen tant de localitzar, hi ha gent que ho fa al curri, i quan tenen picada, paren la barca i els fan a spinning.
Espero que et serveixi Jaccod!
Per cert, al tanto amb el baix! Jo portava un 0,47, però un cop a bord vaig veure que em va anar pels pèls: només s'aguantava per un filet... Ténen molt mala baba!
Ah! I si els tornem a l'aigua segur que el cap de setmana que ve ja no els farà mal el queixal i ens tornaran a fer disfrutar!

bonitolet
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : Girona
Data de registre : 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dt 05 Jun 2012, 15:45

bonitolet escrigué:Estic completament d'acord amb en Kruskis! El més complicat és localitzar-los, però un cop ho has fet no tenen contemplacions!
Aquest dissabte només vam veureun empait, jo portava el popper muntat i va ser tocar a l'aigua, fer una estrevada i... patam!
El meu germà portava un vinil muntat, i el mateix! Pobre vinil... va quedar tatuat de per vida!
Com que costen tant de localitzar, hi ha gent que ho fa al curri, i quan tenen picada, paren la barca i els fan a spinning.
Per cert, al tanto amb el baix! Jo portava un 0,47, però un cop a bord vaig veure que em va anar pels pèls: només s'aguantava per un filet... Ténen molt mala baba!
Ah! I si els tornem a l'aigua segur que el cap de setmana que ve ja no els farà mal el queixal i ens tornaran a fer disfrutar!
Aixó volia provar jo, com desconec molt la zona de la desembocadura, volia anar fent el curri fins a poder-los localitzar i començar amb spinning, de quantes lliures hem recomaneu el baix i de quantes lliures el trenat?

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dt 05 Jun 2012, 17:37

kruskis escrigué:El tallahams quan té gana li fot òstia a tot el que caigui a l'aigua, el més difícil és trobar-los i que tinguin gana però solen ser molt ferotges.

Doncs algú m'hauria d'explicar per que només nosaltres els tocavem i de tots els que es van acostar al veure'ns només una embarcació va treure un, mentre que les altres tres o quatre no van tenir picada

boig de mar
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 05 Jun 2012, 17:39

boig de mar escrigué:
kruskis escrigué:El tallahams quan té gana li fot òstia a tot el que caigui a l'aigua, el més difícil és trobar-los i que tinguin gana però solen ser molt ferotges.

Doncs algú m'hauria d'explicar per que només nosaltres els tocavem i de tots els que es van acostar al veure'ns només una embarcació va treure un, mentre que les altres tres o quatre no van tenir picada

oscar era el teu esquer, una agulla es una delicatessen per molts granx peixos, no l'hi donis més voltes

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Dt 05 Jun 2012, 20:24

Hola
Jo els he fet amb pencil poppers a tota llet
No vull tocar la peraa ningu, pero recomano fer C&S amb aquestes bestioles, per assegurar que es multipliquen i ens donen jornades memorables

bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bonitolet el Dt 05 Jun 2012, 21:56

jaccod escrigué:
bonitolet escrigué:Estic completament d'acord amb en Kruskis! El més complicat és localitzar-los, però un cop ho has fet no tenen contemplacions!
Aixó volia provar jo, com desconec molt la zona de la desembocadura, volia anar fent el curri fins a poder-los localitzar i començar amb spinning, de quantes lliures hem recomaneu el baix i de quantes lliures el trenat?

El problema que vaig tenir jo amb el baix va ser perquè estava fent servir un popper molt petit, però si ho fas amb poppers normals (tipus roosta popper, daiwa saltiga, etc.), les mandíbules dels tallhams no arriben al baix i no hi ha perill. De totes maneres jo portava amb un trenat de 30 lb i el baix que et deia del 0,47 i anava més que sobrat... El pròxim dia faré servir el trenat de 20 lb, ja que et permet llençar més lluny i no crec que tingui problemes per treure'l des de la barca (sempre puc recuperar movent la barca). Des de terra és una altra història...
Molta sort!

bonitolet
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : Girona
Data de registre : 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 05 Jun 2012, 23:38

jaccod escrigué:Va gent no us faci mandra, necessito que m'expliqueu experiències amb aquests 2 peixots, encara no m'he desbirgat i vull fer-ho aquest any!!!
A veure qui s'anima a fotre'ns calents!!! ejejje
apa fins aviat.
Aviam, amb els palometons fa uns anyets en pescava molts al voltant dels 3 kgs. I em funcionava moooooolt bé el color blanc. L'estiu passat em vaig trobar els grossos i picaven timidament (bàsicament seguien i em posaven de mala llet), fins que vaig posar un color blanc i patam! 15 minuts de glòria fins que es va deshamar (un bitxarraco).

I els tallahams... em vaig desvirgar l'any passat amb dues captures petites de un kg aprox, i només et desitjo que en pesquis un per a que disfrutis com un boig. Són increíbles. Ah si! Un d'ells el vaig pescar a les 5 del matí (fosc), i l'altre a les 10 de la nit (fosc).

Soooort!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dc 06 Jun 2012, 09:04

bernau escrigué:Hola
Jo els he fet amb pencil poppers a tota llet
No vull tocar la peraa ningu, pero recomano fer C&S amb aquestes bestioles, per assegurar que es multipliquen i ens donen jornades memorables

Estic totalment d'acord amb tu bernau!

Si tothom fes C&S amb aquest peixos, les nostres possibilitats de passar-ho tant bé com en els videos, es multiplicaran!

Jo recomanu paseantes de 12cm-14cm Però amb aquesta condició: C&S

ot
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dj 07 Jun 2012, 09:18

boig de mar escrigué:Llavors només hi havia un color i una mida, platejat pels costats i gris-blavós pel llom i d'uns 20-22 cms

El de dalt és el meu tal com va quedar el dia de l'estrena, pensa que estava acabat d'estrenar i mira com m'ho van deixar ja amb tot el cul pelat de mossegades, els altres dos ja portaven guerra, fins i tot un l'havien folrat amb alumini adhesiu i pintat amb retolador i pescava el mateix

Aixo que ensenyes és material belic de primera qualitat !!!!!!!!!!!! jeeje. La veritat és que són una passada i tot gràcies al Sr.Lorenzo.
Pel que fa a la C&S cadascú q fagi el que vulgui però la veritat és que de tallahams hi han a patades ...perque un es vulgui quedar un no passa res ... de palometons poder no hi han tants com de tallahams però de un i do els que hi han , el que passa és que no els enganyes amb qualsevol cosa.
Per a mi el millor esquer de tots, el que mai falla és l'esquer natural. Popers,paseantes estàn molt be i son molt divertits però ni la meitat d'efectius q l'esquer natural.
Aquesta és el meu humil punt de vista.
Jacood si necessites res fes m'ho saber.

ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dj 07 Jun 2012, 15:32

Crec que el tallahams no té cap mena de valor a la cuina, el palometó jo l'he provat marinat i estava molt bó. Com alguns ja sabeu lo que jo sempre poso en pràctica és que si m'emporto un peix a casa és realment per menjar-m'el i disfrutar-lo amb la família, sino C&S. Si no es veu activitat a superficie, a quines profunditats els busqueu (5, 10, 15, 20 metres) ?
Heu provat el curri amb peix articulat? no sé si serà més efectiu que un artificial rigit.
Un cop localitzats i passar a fer spinning, son diferents les tècniques s'utilitzen per pescar cada peix?

jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dj 07 Jun 2012, 16:04

No t'hi capfiquis Jaccod, si t'han de picar et picaran igual amb articulat q rigid.
Jo no hi confio gaire amb artificials (tipo rapala) per pescar palometons a curry, poder un dia sona la flauta i el treus. En canvi els tallahams amb quasi qualsevol cosa els treus. Per a mi la clau està en que els trobis.
Pel que fa a profunditat els he tret desde 1m a 10m aprox. es questió de perdre hores passant per totes les profunditats.
A spinning pels palometons lo milllor es donar amb el popper o paseante adecuat i que provis tu mateix diferents moviments fins que trobis un que no s'hi puguin resistir.
Pels tallahams a spinning no hi han gaires secrets qualsevol cosa que fagi una mica de merder sobre l'aigua ja va bé, inclus amb jigs petits que els puguis moure energicament.
Resumint ...els Palometons son mes putes i els Tallahams mes destralers.
Només explico amb el que jo m'he trobat, segur que hi han molts pescadors que pensen coses diferents.

ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 07 Jun 2012, 16:13

Subscric l'Àlex pel què fa als tallahams. Són com una espècie de piranhes aquàtiques. Especialment a la matinada i al capvespre. Encara que no sigui amb pencils ni poppers. Fot-los un artificial blanc o groc fluo i t'hi salten al damunt.... a no ser que estiguin encegats amb els sorells, que llavors, ni amb dinamita! oi, Calador?

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dj 07 Jun 2012, 23:46

Tola escrigué:Subscric l'Àlex pel què fa als tallahams. Són com una espècie de piranhes aquàtiques. Especialment a la matinada i al capvespre. Encara que no sigui amb pencils ni poppers. Fot-los un artificial blanc o groc fluo i t'hi salten al damunt.... a no ser que estiguin encegats amb els sorells, que llavors, ni amb dinamita! oi, Calador?
Per què ho dius? Ho dius perquè l'any passat vam estar en vàries ocasions ficats dins l'aigua amb el vader envoltats de peixots d'aquests menjant com bojos? I perquè no en vam fer ni un tot i que en ocasions ens passàven per sota les cames?

Si ho dius per això, et dono la raó. Jajaja

Va ser desesperant!!! Ho recordo com si fós ahir. Grans records que et deixa la pesca.

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 08 Jun 2012, 01:08

calador escrigué:
Tola escrigué:Subscric l'Àlex pel què fa als tallahams. Són com una espècie de piranhes aquàtiques. Especialment a la matinada i al capvespre. Encara que no sigui amb pencils ni poppers. Fot-los un artificial blanc o groc fluo i t'hi salten al damunt.... a no ser que estiguin encegats amb els sorells, que llavors, ni amb dinamita! oi, Calador?
Per què ho dius? Ho dius perquè l'any passat vam estar en vàries ocasions ficats dins l'aigua amb el vader envoltats de peixots d'aquests menjant com bojos? I perquè no en vam fer ni un tot i que en ocasions ens passàven per sota les cames?

Si ho dius per això, et dono la raó. Jajaja

Va ser desesperant!!! Ho recordo com si fós ahir. Grans records que et deixa la pesca.

Ha de ser la òstia banyar-se entre aquestes piranyes!! (patint per la tita, és clar...) Ha de ser molt emocionant!

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 08 Jun 2012, 01:12

jajajajajaja ui ui que bo millor callo el que em passava pel cap que sortiries malparat joan Very Happy

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 3 1, 2, 3  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt