MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juny 2017
DlDtDcDjDvDsDg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

SPINNING PER ROCA

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

SPINNING PER ROCA

Missatge  ENRICRASTA el Dj 10 Maig 2012, 17:14

Bones a tots!
El passat diumenge, el meu cosí Eloi i jo, vam decidir fer una sortida a peu, per una zona rocosa del litoral gironí.
L'idea era fer spinning per les espumeres a veure si enganxavem algún sard, i perquè no algún llobarro...
El dia va començar bastant tapat i queia algún ruixat i el mar pintava bé. Ja a la segona tirada em va picar un sard però no es va clavar, i al treure vaig veure que m'havia tallat la cua del vinil. Al cap de res ja em crida l'Eloi que en tenia un de clavat. Aquest va sortir hamat per l'assist que ell li posa al final de la cua.

La cosa pintava bé. Al cap de cinc minuts ja em torna a cridar. Un altre, i bastant guapo! Collons el tiu!

http://img201.imageshack.us/img201/8246/dscf6948e.jpg

A partir d'aquí la cosa va cambiar molt. No es veia moviment enlloc. Punts que ja coneixíem, deserts. I això si, era tot plè d'aquest plàncton transparent i tou que volta per tot arreu.

Jo al cap d'una estona de probar amb el vinil, ara per dalt ,ara per baix, a poc a poc, ràpid... vaig optar per probar un artificial que tenia nou amb molt bona pinta, de cara al llobarro.
Ens vam asseure a les roques per menjar una mica, i mentrestant anàvem fent tirades ell pel fondo i jo anar cobrint aigua amb el peix artificial.
De cop, quan ja tenia el peixet a la vora, em va sortir un llobarro i em va fotre una picada d'aquelles guapes, traient gairebé tot el cos a fora. Canya doblada i el carret patinant. Al cap de poc ja el teníem a fora, no era tant gros com varem pensar en un principi, per la picada i primeres tibades que va fer, però debia pesar pesar un quilo ben bé. Aquí teniu la foto.

http://img710.imageshack.us/img710/2955/dscf6953i.jpg

Els sards seguien sense donar senyals de vida. L'Eloi també va optar per canviar una mica la tàctica i fer servir un vinil més pesat per veure si sortia res del fons. I va encertar, però no era ni un llobarro ni un sard, una vaca serrana i de mida considerable! Q guapos que són aquests peixos.

http://img829.imageshack.us/img829/5910/dscf6954.jpg

Ja quedava poc per plegar, i vaig apurar les últimes tirades en una raconada on un llobarret, més petit que el d'abans em va seguir l'artificial un parell de vegades, però em sembla que em va veure i va desistir.
No vam veure ni un sard més en tot el dia.
La valoració va ser bastant bona, però ens queda un dubte, i aquí torno al tema que parlava abans, el plàncton. Tenim la teoria que els sards i altres peixos s'alimenten d'aquestes masses gelatinoses que floten i són tant abundants. És la única explicació que podem donar al fet que no es vegi peix per enlloc. Creiem que van farts. Si algú ens pogués donar la seva opinió o sabés alguna cosa sobre el tema agraïriem que ens ho comentéssiu.

Per cert, tots els peixos van tornar al seu medi, perquè creixin i ens puguin donar forces alegries.

Apa gent, salut!

ENRICRASTA
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : MANLLEU
Data de registre : 21/02/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Re: SPINNING PER ROCA

Missatge  Dani el Dj 10 Maig 2012, 17:34

els sards son molt punyeteros, si ens treus un i els altres ho veuen, es molt fàcil que fins que no passin unes hores no els hi vegis més el pel al mateix lloc. Quan fa molt mala mar i els pesques a l'escuma es més senzill de treure'ls i de que no et vegin, però si no era en aquestes condicions llavors es fàcil que fugissin cames ajudeu-me....
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

SPINNING PER ROCA

Missatge  ENRICRASTA el Dj 10 Maig 2012, 17:55

El mar estaba pefecte, amb espumeres, a tot arreu, i fa unes setmanes vam anar al mateix punt i només vam treure un sard en tot el dia. És una zona molt bona per aquests peixos i d'aquí vé la teoria del plàncton.
ENRICRASTA
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : MANLLEU
Data de registre : 21/02/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 10 Maig 2012, 17:58

Si nomes en tregueu un o dos cada cop que hi aneu... sospita el pitjor.... que us veuen, o que veuen la primera captura i la resta desapareixen, que poder l'artificial no está ben net i ensumen l'anterior sard, son molt llepafils... podeu probar a grumejar amb sardina, jo sempre que anava al sard era amb grumeig i a boia, i anaven sortint...
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 11 Maig 2012, 00:19

Caram tú.... jo sempre que ho provo no trec mai res.... haurem d'insistir....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re:SPINNING PER ROCA

Missatge  BECADER el Dv 11 Maig 2012, 01:29

Caram Kruskis !!! pobret tu no treus mai res....hahaha !!!
El dia que et torni a veure et regalare un paket de clinex....

Enricrasta,l'unica manera de saber si van farts de placton...es obrint l'estomag del peix,pro aixo no es compatible amb el C&S....Jo m'agrada saber que mengen si n'agafo de grossos,uns dies porten la panxa plena de crancs,d'altres porten peixos de mes d'un pam...d'altres porten mini peixets...de totes maneres penso que si vareu tindre picades i captures ja es molt,que molts dies ens fotem un fart de llençar i marxem sense saber que hi habia sota l'aigua.... Very Happy confused

Salut i peixos !!!

BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 12 Maig 2012, 00:49

Home... no ploro pas.... alguna cosa ja va sortint de tant en tant però de sards no n'he tret cap a spinning.... des que no pesco amb cuc que no en trec cap!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 12 Maig 2012, 01:36

Ara fa temps que no hi vaig als sards, però sí que són espantadissos. Una mica com les ovelles, que van en grup i si fuig una, totes les altres desesperades al darrere, encara que no sàpiguen per què.

M'anava millor quan hi anava sol, que quan hi vas dos.

Quan en trobes un, difícilment te'n surt un altre allà mateix. Així com el llobarro cal insistir en una mateixa zona perquè habitualment no te l'agafen a la primera, tinc la sensació que els sards sí que te l'agafen a la primera i m'anava millor si sempre pentines zones noves. Pocs tirs cap aquí, una altres pocs cap allà i a canviar de zona. Al revés del llobarro, que et quedes allà palplantat i vinga, vinga i vinga.

Si en treus un, és millor canviar de zona, anar a buscar una escuma no pentinada i ja retornaràs a aquella escuma bona al cap de una bona estona.

Jo ho faig així.

Jo anava amb vinils el dia que tenien gana (és molt graciós) però habitualment sucava artificials d'entre 7 i 9cm preferentment colors blancs intens o brillants. Et surten forces oblades i algunes sorpreses com saupes (!!!). Aquell dia vaig flipar. I no era al robo, que havia embocat bé un dels tres hams. Jo li deixo la popera de davant, la grossa per si passa per allà algun llobarró despistat, però li poso una popera petita a darrere perquè els sards i les oblades la puguin embocar. Si no, notes que te'l maten a castanyades, però no s'agafen a l'ham.

Pels vinils els fotia un ham mitjanet al mig i també feia això de l'ham de la cua per a mínim enganxar aquells que volen fugir estirant la cua i tu per aquí, el sard per allà i al final, et surt el vinil escuat. He, he, he. Lligava aquest ham de darrere amb un tros de trenat vell, més que no pas un tros de niló perquè el niló és més rígid que el trenat i si lligues l'ham de darrere amb niló, estàs restant flexibilitat i ballaruca al vinil. Si tenen gana m'imagino que ja t'hi saltaran al damunt igualment, però prefereixo lligar-lo amb trenat.

I no estaven a un metre de les roques. Els trobava benbé on peta l'onada, ben ran de roca. Mira de llençar de manera que l'esquer toqui l'aigua quan l'onada baixa. Si no, l'onada et fot l'esquer sobre les roques i se t'hi enganxa més. Suposo que perquè l'aigua te'l rebrega contra els rocs i te l'esclafa contra els musclos, deixan-te'l-hi clavat. En canvi, si el llences de manera que toqui l'aigua quan està el més roca amunt possible, l'aigua te l'arrossega avall (curiosament no se t'enganxa gaires vegades) i te'l deixa a la zona calenta.

I res més, tu. Això és el que feia jo quan anava a saltar rocs pel Cap de Creus. Espero et pugui servir. Ja saps que són molt divertits. Com que sempre estan nedant al trencant, tenen molta força i potència d'arrencada.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bogamorta el Dt 15 Maig 2012, 17:45

jo, ara fa 3 setmanes també els vaig ensepegar.......pescava en un passant entree unes illes , el feia passar banda enterra de les illes que feia tot un espumar....
jo pescava amb un slug-go verdos amb purpurina i un cap plomat de 15 grams......
me´l van machacar,.....cada cop era mes curt el vinil....el vaig haver de canviar al menys un cop perque ja no tenia cua....
no se son peixos extranys, hi ha dies que estan encegats i els pescaries amb un tros de pa, i en canvi hi ha dies k a la mes minima ...fiuuuuuuuuuuuu!!!!...ja pots recollir i plegar.., No
sort i pesca....
bogamorta
www.forumdepesca.com

Localització : lloret de mar
Data de registre : 15/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: