MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Òstia Saaaaanta!!!!!!! Macagun la pell de Satanàs!!!!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Òstia Saaaaanta!!!!!!! Macagun la pell de Satanàs!!!!

Missatge  Tola el Ds 25 Feb 2012, 20:17

Colloooooooooons!!!!

Avui he sortit des de les roques i al plegar, me n'he anat al cotxe a buscar el dinar. I mireu si en sóc de buuuuuurro, que m'he deixat la canya, el rodet i l'artificial allà ben posadet, recolzat al cotxe del costat, fantàstic perquè algun passavolant tingués canya, rodet i esquer nous. Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurro!!!!!

Quan he arribat a casa i he vist que la canya no estava al cotxe, se m'ha encès el llum i francament, ja no valia la pena retornar a l'Empordà.

Total, que haig de renovar l'equip sencer d'spinning. Per buuuuurro!!

Si algú se l'ha trobat i vol fer la bona obra del dia... canya no t'hi fixis massa però molt bonica i funciona força bé malgrat les múltiples reparacions que li havia anat fent. Rodet shimano Technium 4000FB. Això sí que m'emprenya.

Ha estat un bon matrimoni mentre ha durat. N'han sortit tant bones captures... Snif, snif...

Si a algú li interessa una bobina de recanvi d'un Shimano Technium 4000FB que ho digui i li canvio per un artificial. Ara ja no la necessitaré. Snif, snif.

Accepto donatius i subvencions. Insults, no s'accepten, però s'entendran.

Algú sap d'alguna canya que estigui bé?? Sobre els 10-60. I ja que em poso a mirar, una pregunta: algú sap avantatges i inconvenients d'una canya parabòlica, semi-parabòlica i de punta?????? Una és millor que les altres per a aquests gramatges? o com sempre, depèn?? depèn de què??

De moment, per ara no em compraré el rodet. Treuré més suc al Navi2500. Si algú té bobines de recanvi que no faci servir...

Collooooooooooooooooooooooooooooooooooooons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Auuuuuuuuuurgh!!!

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Òstia Saaaaanta!!!!!!! Macagun la pell de Satanàs!!!!

Missatge  juby el Ds 25 Feb 2012, 21:50

Buf!!! aixo si que es una putada!!!rai que es pot soluconar...
Hi ha una decatlhon ilicium SW 2,40 accio 40 80,que te molt bona pinta!!!si nomes la vols pel llobarro en tenen menys gramatge, aquestes son economiques pero segur que et donaran bon resultat, apartir d'aqui n'hi ha un munt per remanar....mirat la part positiva, equp nou!!anims!!!

juby
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 26 Feb 2012, 13:10

Juby!! Quant de temps feia que no se't veia per aquí! Benretrobat!

Gràcies per la recomanació. Voldria una acció 5-40 per a poder treballar bé els artificials petits quan vagi al sard o quan els llobarros ho demanin, però que alhora hi pugui muntar un jig de fins a 50g si convé arribar lluny.

El problema és que vas a una botiga i tothom et diu tenir la millor canya. I et tornes boig.

Ai mare, que patirem. Començo el periple de preguntar, repreguntar, triar i remenar.

Amb una canya amb acció de punta, podré treballar millor els artificials sense pitet?? o no hi té res a veure? em semblarà un mànec d'escombra?? és millor una de parabòlica per no estripar-li la boca quan un peix entradito en carnes apreti?? si és d'acció de punta, hauré de treballar millor amb el fre per compensar la rigidesa de la canya??

Què haig de mirar per a mirar si un carret és per a trenat?? Diuen que cargolen diferent un carret per a trenat i un per a nylon, per evitar els embolics del trenat, que mira que emprenyen quan se't foten a l'hora bona i tu allà com un capullo desfent embolics i el sol que cada vegada il·lumina més.

S'accepten suggerències, comentaris, recomanacions... de tot!

Gràcies.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 26 Feb 2012, 17:46

Entranyable amic meu, quin greu em sap tant dolguda pèrdua. Perdre una canya amb el seu rodet, aquell conjunt que només tu pots valorat en tota d’intensitat. Tantes hores de goix amb la canya a la ma esperant una picada, veure com es blincava mentre comprovaves la seva resistència, tot sol i ningú més per poder explicar aquelles sensacions..
.
Dit això me’n alegro veure que has entrat al mon dels mortals. Saber que hi han coses que també poden passar a altres coeficients intel•lectuals. Avui ja no em sento tant sol però encara hauràs de esforçar-te molt més per atrapar-me. Hauràs d’haver arribat a port amb una sabata de cada color, tirar l’àncora pel fondeig sense lligar-la al cap (també algun jig) , tindre un amic amb qui has quedat a 2/4de 7 i que encara t’espera, no per que no t’hagis llevat sinó per que hi has anat sense ell, i el més greu per algun de vosaltres –segons es pot llegir al peu d’escrit- anar a treballar un dia de festa!!!!!!!

Per donar-li el toc de gràcia t’explicaré el que em va passar un dia: a mi m’agrada la cuina, menys netejar-la. Estava fent una carn al forn i quan ja estava cap al final li vaig tirar un bon raig de conyac per flamejar-ho però no ho vaig encendre. Ho torno a posar el forn i mentre mirava que passava a través del vidre els gasos de l’alcohol es van inflamar, es va produir una explosió que va obrir la porta del forn i em va fotra una òstia al front que, no sé si era santa però, em va deixar grogui i una bona nafra ...

Pel que fa al nou material que puguis adquirir ho deixo a les mans dels meus companys per que del que demanes no en gasto...

Espero que et trobis millor...JAJAJAJAJAJA .

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dg 26 Feb 2012, 18:23

no pasa res martí, ets humà i aquestes coses pasen, toca els collons, però pasen.....

sobre la canya ni idea, jo s'spinning de terra tinc una shimano 10/40 i una kali 20/80 i estic content de les dues, cap d'elles supera els 50€, i la kali 20/80 la veritat es que es més sensible del que sembla i tan funciona bé amb jigs pesats com amb buldó i vínils

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dg 26 Feb 2012, 22:37

Espero que ja t'hagis recuperat una mica, Tola. Que ahir duies una emprenyada monumental! I no és per a menys, però com et diuen els companys a tots ens pot passar.
Segur que llegint a en Caproig t'has sentit millor, jeje. Ho sento però he rigut molt amb lo de l'àncora. Jajajaja! És una situació molt graciosa, tot i que en aquell moment no te'n devia fer gens, de gràcia.

Doncs nen, igual que quan parteixes peres amb una dona, has d'oblidar-la i buscar-ne una altra, jeje, i que sigui millor!

Una acció 5-40 és molt bona opció, però ja la pagaràs. Tanta polivalència en una mateixa canya es paga, però si estàs disposat, endavant les atxes (com dius sovint).

La meva és d'acció 14-40 i pel que la faig treballar, tinc de sobres. llavors en tinc una de 30-100 i una de 25-90.
I pel que fa a les paràboles i tot això que dius, no en tinc ni idea! Question

Jo sóc dels que es deixa "aconsellar" pels de les botigues. Però com que el pressupost que els dóno no és massa elevat, ja m'està bé.

Aviam qui sap i t'ajuda una mica. A mi em caracteritza la senzillesa tan a nivell personal com amb els meus equips de pesca, muntatges, etc.

Sort!

I el que es va trobar la canya aviam si la tornes aviat que la temporada està a punt de començar! Cabronet!!! Mad

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dg 26 Feb 2012, 23:27

Benvolgut i admirat Martí, t'acompanyo en el sentiment per tan dolguda pèrdua. A tots, tard o d'hora, ens passa alguna d'aquestes coses amb les que ens agradaria amagar el cap sota terra com els estrussos, però quan em passa a mi, la mala llet amb mi mateix em dura moooolts dies.
L'única cosa a fer és positivar la situació: ara és el moment de trobar aquella canya o aquell carret que sempre has volgut tenir, perquè li treuràs més profit que ningú altre, perquè te la mereixes, perquè ets un gran pescador i millor persona (no et conec personalment però llegint-te i veient la teva generositat compartint els teus coneixements no puc estar equivocat) per tot aixó i molt més, siusplau, fes-te un bon regal!!!
Joe.

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 27 Feb 2012, 17:20

Caram, Joe! quina resposta tant delicada. Molt agraït. Tot i que haig de confessar, que cap m'ha consolat més que la de'n Jordi Caproig. Encara que saber que d'altres ho fan igual o pitjor no deixa de ser aquella mena de consol com quan arribaves a casa amb les mates suspeses i tu explicant que els altres nens treien pitjors notes... però això no et feia arribar al 5 igualment. He, he.

Podríem entrar a discutir qui n'ha fetes de pitjors, si en Jordi o un servidor. A casa encara em recorden una olla de cigrons que se'n va anar per terra completa just treure-la del foc i enganxar-se'm el cremador als ferros de la cuina. Tothom rient i jo enfilat dalt del taulell de la cuina per no aixafar els cigrons... i això de llençar un jig a l'aigua sense haver-lo lligat al mosquetó... també sé de què va, ha, ha.

Bé, en fi. Teniu raó que això és com les nòvies. Ja m'estic mirant el mercat i totes tenen un all o una ceba. A veure si ho encarrilem i trobo una canya més completa que la que tenia, feia temps que em feia anar limitat pels esquers de superfície i pels de poc pes. A veure què trobo i segur, serà per millorar. El rodet, això ja tenia rodet per temps i serà simplement, substitutori. Però pica i fa mal. Grrr....

Gràcies a tots, prossegueixo amb la tria. A veure què trobo. Hi ha opinions per a tot i el que és bo per a un, té masses "peròs" per a un altre. Per tornar-s'hi boig.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 28 Feb 2012, 01:53

Ostres... doncs ja em sap greu no poder solidaritzar-me... n'he fotut de molt grosses (l'últim que vaig anar a la gola portava els pantalons amb la cremallera a darrera i les butxaques a davant -incòmode però cert-) però en 31 anys no he perdut res.. només vaig perdre un cop un clauer sense claus i encara m'en recordo i mira que fa anys.

La canya és una acció molt àmplia. 10-30 és fàcil, 20-50 també, 20-60 també, però 10-60.... ho tens més cru. De fet, les accions són molt relatives, els fabricants fan el que els hi rota igual que amb els gruixos dels fils. Parabòlica... de puntera.... ? Això cadascú sap com li agraden. Si vas a pescar blackbass i està molt ple d'arbres, una canya de puntera i no molt llarga s'agraeix, a la platja tampoc és que treballis la peça en vertical, o sigui que la parabòlica també va bé. No sé, fill!!!
Per treballar finament els esquers com a vostè li agrada, potser amb una de puntera sensible irà millor.

El tema del carret per al trenat o per al nylon no me l'havia plantejat mai, no he filat mai tan prim. Si algú pot fer-me'n 5 cèntims li agrairé.
Sé que hi ha carrets amb la ceràmica del pickup que aguanta més el trenat però a banda d'això desconec el tema.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dt 28 Feb 2012, 07:16

A veure si et puc ajudar en alguna cosa, si busques un rodet shimano la compatibilitat amb trenat es diu Varispeed, crec que a partir de l' Alivio ja tots el tenen, i en DAIWA en diuen ABS, però ja no se a partir quin model ho té , ja que d'aquesta marca només tinc dos seagate i no la conec tant.
El proper divendres vull portar un parell de canyes, i potser algun rodet al Trocathlon, que comença el dissabte, tinc una shimano catana, que va ser la meva primera canya de spinning, és una 2'70 acció 14-40 MH (si no recordo malament ) encara que per mi és més una 10-30, una altra que potser porti és una Beastmaster 3'30 acció 20-50, si alguna t'agrada no discutirem sobre el preu, em vaig fer un canyer per a 9 canyes i ja em falta espai on posar-les .....

boig de mar
www.forumdepesca.com

Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 28 Feb 2012, 09:47

El Varispeed és l' oscil.lació de la bobina per repartir millor el fil. Tant si és per trenat com si no és una opció recomanable

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 28 Feb 2012, 11:59

Tola escrigué:Caram, Joe! quina resposta tant delicada. Molt agraït. Tot i que haig de confessar, que cap m'ha consolat més que la de'n Jordi Caproig. Encara que saber que d'altres ho fan igual o pitjor no deixa de ser aquella mena de consol com quan arribaves a casa amb les mates suspeses i tu explicant que els altres nens treien pitjors notes... però això no et feia arribar al 5 igualment. He, he.
.

Pensa que em costa una pasta gansa la delicadesa, desde que em fan acupuntura quan surto de la consulta en Ghandi al meu costat seria un hooligan trompa perdut i ultraviolent, i surt la meva pert més moña. Però "al loro" que amb els dies es va passant i torna a sortir la mala llet de costum. El fet de no explicar cagades monumentals, que les tinc, és per que sempre he sentit a dir que "mal de muchos consuelo de tontos".

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 28 Feb 2012, 12:03

joemosqueroles escrigué:
Tola escrigué:Caram, Joe! quina resposta tant delicada. Molt agraït. Tot i que haig de confessar, que cap m'ha consolat més que la de'n Jordi Caproig. Encara que saber que d'altres ho fan igual o pitjor no deixa de ser aquella mena de consol com quan arribaves a casa amb les mates suspeses i tu explicant que els altres nens treien pitjors notes... però això no et feia arribar al 5 igualment. He, he.
.

Pensa que em costa una pasta gansa la delicadesa, desde que em fan acupuntura quan surto de la consulta en Ghandi al meu costat seria un hooligan trompa perdut i ultraviolent, i surt la meva pert més moña. Però "al loro" que amb els dies es va passant i torna a sortir la mala llet de costum. El fet de no explicar cagades monumentals, que les tinc, és per que sempre he sentit a dir que "mal de muchos consuelo de tontos".

tots fem cagades, si les expliquessim sortiria un llibre més gros que la biblia, jo ara fa temps que no en faig cap, però les dues darreres van ser comprar un max rap dels guapos, dels cars, anar a l'escala fer el nus malament a les 5 del matí i perdre'l al primer tir¬

Anar un dia a palamos als blocs amb en sergi, perdre l'equilibri i que em caigui la bossa amb l'aigua i tot l'esmorçar a l'aigua entre els blocs, i aviam qui es el guapo que ara baixa a recollir-ho...

I ja paro, que em poso de mala llet si recordo les bestiesses, em quedo amb els bons moments que per sort sempre superen als dolents Laughing

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 28 Feb 2012, 16:43

ihihihhi, perdona que rigui, però quan he vist el títol de l'entrada ja sabia que no podia ser cap altre!

Ja en vam parlar dissabte... no sé si et vaig consolar gaire... però pensa que encara n'hi ha de més desgraciats!

Us faig un resum...

Encara he de pagar la factura del motor d'arranc nou, que ja m'he de gastar 60 euracos més amb bugies per la barca... Pera't, pera't...

sabeu que estic fent reportatges de pesca amb el teclat de l'ordinador mig petat? Doncs res, que ja ha petat del tot...

avui he portat el portàtil a cal mecànic... però pera't, pera't!

sabeu que la meva dona es va carregar la càmara de fer fotos l'estiu passat? Doncs res... que en compro una de nova, bona, bona, i dijous fent fotos de merda vaig i me la carrego jo!
pera't... que no estic!

resulta que ahir a la tarda agafo el mòbil per trucar la nena i APA! a Tomar vent la pantalla tàctil! Dues pantalles tactils a la merda en menys de 4 dies... qui ho supera això??!!

aquest matí he fet encàrregs... m'he estressat i tot!

Mòbil, ordinador i càmera de fer fotos. Qualsevol de les tres coses val més que un equip de pesca...

en fi, que si a sobre hi sumem el refredat que porto a sobre... millor em quedo a caseta, que estic mort de por! Tinc el gafe a sobre!!!!!

vinga Martí, no ploris tant i compra't un equip nou de pesca. Que tots fem igual... ens el deixem per comprar-ne un de nou!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 28 Feb 2012, 17:29

Em penso que ho tinc força acotat, tot i que no és senzill.
* Acció 10-30 o 10-35. Podré fer anar els esquers de 5g per quan vagi al sards i els 35g per quan surtin els bonítols. La resta, estarà en el seu rang. Els jigs de 40g que ocasionalment llençava als bonítols, ara ho hauré de relegar exclusivament a la canya de bonítols.
* Longitud mínima 2,60 i màxima 2,70. He trobat una DAIWA semipraabòlica de 2,82 però és massa llarga i sempre hi ha aquell roc darrere teu que no et deixa llençar. Massa llarga. Igualment, els 2,60 -2,70 que busco és molta longitud pel que es troba amb aquesta acció, però és que pescant des dels rocs, sempre hi ha aquell artificial que se t'enreda davant dels morros i un pam més, m'anirà bé per a desentortolligar-lo.
* Acció de punta. A la botiga em fa l'efecte que és massa pal d'escombra, però amb la parabòlica perdia massa picades i amb una de punta tothom diu que treballes molt millor els esquers petits i els de superfície, justament els dos àmbits que anava tant faltat amb la parabòlica que tenia fins ara. Buscava una de semi perquè no és ni chicha, ni limoná i així hi guanyo i no m'arrisco a trobar-me amb un pal d'escombra, però em penso que seguint els consells dels usuaris avantatjats (moltes gràcies), em llenço de cap al riu i tiro cap a una de punta.
* Anelles anti-embolics, que tornaré a intentar passar-me al trenat per a spinning. Ho havia intentat temps ha, però vaig retornar al nilon per fracàs. Tip de desfer nusos escanyats a l'hora bona...

Senyors, d'aquí a uns dies prossegueixo amb la recerca.... això ja ho tenim bastant encarrilat.

Rodets... DAIWA COASTAL 4000 (superoferta, que ja està descatalogat), DAIWA Legalis 4000, Shimano Technium FC (i així aprofito la bobina que m'ha quedat de l'altre)....

Moltes gràcies a tots els cracks que volten en llibertat per aquest món. Cracks, i altruistes!! Quina feinada, quartos i disgustos que m'esteu estalviant.

To be continued.

Moltes gràcies a tots.

kruskis escrigué:Ostres... doncs ja em sap greu no poder solidaritzar-me... n'he fotut de molt grosses (l'últim que vaig anar a la gola portava els pantalons amb la cremallera a darrera i les butxaques a davant -

Osti tu, que fooort!!! i llavors, com sabies si anaves a pescar o ja en tornaves?? i què vas fer per resoldre-ho?? vas girar-te el cap i els peus?? Pixaves pel cul??

Raül escrigué:ihihihhi, perdona que rigui, però quan he vist el títol de l'entrada ja sabia que no podia ser cap altre!

Ja en vam parlar dissabte... no sé si et vaig consolar gaire... però pensa que encara n'hi ha de més desgraciats!

Us faig un resum...

Encara he de pagar la factura del motor d'arranc nou, que ja m'he de gastar 60 euracos més amb bugies per la barca... Pera't, pera't...

sabeu que estic fent reportatges de pesca amb el teclat de l'ordinador mig petat? Doncs res, que ja ha petat del tot...

avui he portat el portàtil a cal mecànic... però pera't, pera't!

sabeu que la meva dona es va carregar la càmara de fer fotos l'estiu passat? Doncs res... que en compro una de nova, bona, bona, i dijous fent fotos de merda vaig i me la carrego jo!
pera't... que no estic!

resulta que ahir a la tarda agafo el mòbil per trucar la nena i APA! a Tomar vent la pantalla tàctil! Dues pantalles tactils a la merda en menys de 4 dies... qui ho supera això??!!

aquest matí he fet encàrregs... m'he estressat i tot!

Mòbil, ordinador i càmera de fer fotos. Qualsevol de les tres coses val més que un equip de pesca...

en fi, que si a sobre hi sumem el refredat que porto a sobre... millor em quedo a caseta, que estic mort de por! Tinc el gafe a sobre!!!!!

vinga Martí, no ploris tant i compra't un equip nou de pesca. Que tots fem igual... ens el deixem per comprar-ne un de nou!

Benvingut a aquest grup de sòmines anònims, Raül. Te queremos, Raül, te queremos. Dimarts i dijous, teràpia de grup.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dt 28 Feb 2012, 20:26

kruskis escrigué:El Varispeed és l' oscil.lació de la bobina per repartir millor el fil. Tant si és per trenat com si no és una opció recomanable
És a això al que em referia, si el fil no es reparteix bé, amb les voltes separades, en llançar poden sortir vàries de cop amb la coneguda perruca, en canvi gràcies al Varispeed surten les voltes d'una en una sense embolicar-se nomes sortir de la bobina

boig de mar
www.forumdepesca.com

Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 03 Mar 2012, 22:20

Au, PIM-PAM. Ja tinc equip nou.

Dubtava entre dues canyes i he optat per una K'slabo Vacance 2,60m.

Acció de punta ràpida, 8-30g 2,60m (8'6'')

És potser un pèl més curta del que buscava, però farà el fet. Ara falta provar-la i veure com treballa. Hauré guanyat moooolt de tacte i finor al treballar els esquers, respecte la parabòlica que tenia fins ara. Però pels llançaments, no sé si al ser més rígida m'ajudarà tant com l'anterior. Veurem què tal. Sé que els artificials estàndard els treballaré més fàcilment i guanyaré molt amb els vinils i esquers de poc pes, així com amb els de superfície sense pitet.

Moltíssimes gràcies a tots els cracks que m'heu assessorat. Alguns fins i tot en contra dels propis interessos, que veneu material i sincerament m'heu dit: "jo tinc això per vendre, però a tu t'anirà millor això altre". Moltes gràcies a tothom. Estic nirvi per sentir ballar els esquers a l'altre extrem del trenat ben aviat, com si els tingués nuats als extrems dels dits.

Molt agraït,

Martí

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Mail posterior, a rel d'algunes preguntes per privat al respecte

Missatge  Tola el Dg 04 Mar 2012, 23:05

1. Efectivament, la de la foto duu anelles d'aquestes anti-embolics i la de 2,6m no en duu. No he trobat una canya que tingui exactament tot el que pretenia. Ho provaré i si se m'embolica molt, li canvio la primera anella i a veure si millora.

2. AMB QUIN RODET LA MUNTARÀS?

El carret, ha d'anar-hi un 4000.

Un de més petit, vol dir que el diàmetre de la bobina és massa petit per la distància a la que pots llençar i que per tant, quan llences, el fil surt fent moltes voltes en espiral i tens més números de fotre un cabdell a la primera anella.

Total, que de rodet al final hi foto un Shimano Technium 4000FB que és exactament el mateix que duia a l'antiga i així reciclo la bobina que m'ha quedat de l'altre. Voldria haver comprat el Shimano Technium 4000FC que és exactament igual que el 4000FB però li canvien els colors i coses així. Com que el FB i el FC són exactament iguals per dins, no pateixo per si en futur trobaria recanvis del 4000FB pel fet de ser més antic que el FC.

És molt bon rodet pel que el faig anar. El que vaig perdre anava com el primer dia i ja tenia 4 anys i ves a saber quantes voltes de manivel·la. Amb manteniment, això sí. De tant en tant, quan ho necessita, el desmunto tot i si fa falta, les peces metàl·liques les bullo en aigua i sabó i les frego amb un raspall de dents vell. Oli nou i apa, a fotre-li voltes altra vegada. Com nou!

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 08 Mar 2012, 22:29

Au, estrenada!

Me n'hi he anat a una hora que no és en absolut de llobarros. No era peixos el que avui buscava. Només volia comprovar si anaven gaire lluny, si es llençaven bé, com es movien els esquers sense pitet, veure com m'anava amb els embolics ara que -de moment- intento retornar al trenat, notar el tacte, veure com pateix la canya si pujo una mica el pes dels esquers,.... totes aquestes coses.

La sensació? he guanyat tacte al passar d'una parabòlica a una de punta. Això ho puc assegurar.

Diria que he guanyat distància de tir amb els esquers pesats i em quedo igual amb els de petit gramatge, tot i que la canya nova és 10cm més curta i per lògica, sembla que al tenir menys braç de palanca, hauria de llençar menys en tots els casos. Les diferències no les puc atribuir al rodet, perquè me n'he comprat un d'exactament igual que el que tenia fins ara.

Els artificials sense pitet, es mouen igual de bé, però és més fàcil dominar-los, això també ho puc assegurar.

I curiosament, no se m'ha fotut ni un sol embolic. I això, que la canya no té cap anella d'aquestes que en diuen tipus K anti-embolics. Millor.

Bona sensació. Bon tacte, noto nedar molt millor els grans, però sobretot els petits. Tramet millor als esquers, les estrebades que aplico a la canya, que ara han de ser més suaus per tenir el mateix efecte, lògicament (canya més rígida i trenat...).

Els tocs a terra de l'artificial els noto diferent, tot i que abans també els notava. Són com tocs més secs. Ara em falta comprovar si perdo menys picades, que per l'efecte que em fa, em sembla que sí.

En fi, una millora, certament. A partir d'ara, ja me n'hi aniré a la matinada. Veurem (espero).

Besitos urbi et orbi.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum