MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Llocs de pesca en el golf de Roses
por Cala Bonica Dl 17 Nov 2014, 21:37

» Sortida per Barna
por Paisano Dt 11 Nov 2014, 22:57

» Relats de pesca
por Raül Dt 11 Nov 2014, 01:17

» Avui al matí he sortit
por Raül Dt 04 Nov 2014, 21:09

» llampugas / serviolas / denton
por Dani Dc 22 Oct 2014, 20:22

» bonitol a prop de roses
por mmartinezsoler Ds 18 Oct 2014, 12:47

» nou al forum!
por joemosqueroles Dt 14 Oct 2014, 20:56

» consulta per pesca per zones de tarragona
por Salvi_29 Dg 12 Oct 2014, 18:12

» Banyoles encara batega!
por jovi64 Ds 11 Oct 2014, 09:43

» Consell de Fil per surf casting!
por Marmota2 Ds 04 Oct 2014, 17:45

» Bon dia!!
por joemosqueroles Ds 04 Oct 2014, 10:06

» Nova regulació de la pesca recreativa al Cap de Creus
por jovi64 Dv 03 Oct 2014, 09:14

» Consell de Fil per surf casting!
por Marmota2 Dg 28 Set 2014, 18:59

» Enquesta per un estudi de la UdG
por Dani Dt 23 Set 2014, 16:51

» Sakura Mazzera
por oradella Dc 17 Set 2014, 16:52

» Començar de 0
por ygresote Dc 17 Set 2014, 15:53

» Bon dia
por jovi64 Dc 17 Set 2014, 14:43

» Bones a tothom !
por bogamorta Dt 02 Set 2014, 14:54

» Panta de Boadella
por jovi64 Dl 11 Ago 2014, 09:28

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dg 03 Ago 2014, 14:55

GALERIA

YOUTUBE
Novembre 2014
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Un altre caiaquero!

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Un altre caiaquero!

Missatge  kruskis el Dl 02 Abr 2012, 23:45

No sé pas quin tipus de vaselina s'hi ha de posar i si és la mateixa però n'hi ha una que venen a les botigues de submarinisme que jo l'untava al ganivet de pescasub perquè no s'em rovellés i a la junta de la càmera submarina perquè no quedés resseca. No sé si és la mateixa que la de la farmàcia però per si de cas jo faria servir la dels submarinistes.
Hi és en grassa per untar i en sprai per pulveritzar. Busca Grasa de silicona a can Google aviam si és apta per a aquests afers.

Salut!

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 34
Localització: Costa Brava
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dt 03 Abr 2012, 01:05

A al sonda , la zona enfonçada del tercer conector, que no s'utilitza, la vaig segellar d'entrada amb silicona, per poder destaparla si algun dia la precisaba, el que es la sonda, al arribar a casa, esbandida amb aigua dolça i tres en u, normal o del de silicona, van be igual, el conector del caiac , com que es mes complicat a vegades disposar d'aigua dolça,el ruixo amb l'esprai tan abans de sortir com a la tornada, sempre es millor amb una boquilla de les que tenen una petita canula , per evitar deixar tot pringos, i ni rastre de verdet ni corrossio.

Salut!

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat: 55
Localització: Riudellots-Empuriabrava
Data de registre: 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 03 Abr 2012, 18:15

kruskis escrigué:No sé pas quin tipus de vaselina s'hi ha de posar i si és la mateixa però n'hi ha una que venen a les botigues de submarinisme que jo l'untava al ganivet de pescasub perquè no s'em rovellés i a la junta de la càmera submarina perquè no quedés resseca. No sé si és la mateixa que la de la farmàcia però per si de cas jo faria servir la dels submarinistes.
Hi és en grassa per untar i en sprai per pulveritzar. Busca Grasa de silicona a can Google aviam si és apta per a aquests afers.

Salut!
Gràcies kruskis! De ben segur que és això. Doncs ho he sentit per boca d'un pescasub això del líquid.
Merci.

kayakleviathan escrigué:A al sonda , la zona enfonçada del tercer conector, que no s'utilitza, la vaig segellar d'entrada amb silicona, per poder destaparla si algun dia la precisaba, el que es la sonda, al arribar a casa, esbandida amb aigua dolça i tres en u, normal o del de silicona, van be igual, el conector del caiac , com que es mes complicat a vegades disposar d'aigua dolça,el ruixo amb l'esprai tan abans de sortir com a la tornada, sempre es millor amb una boquilla de les que tenen una petita canula , per evitar deixar tot pringos, i ni rastre de verdet ni corrossio.

Salut!
Gràcies kayakleviathan!
Veig que hi ha gent que ho fa això d'usar el tres en u. I si va bé, doncs és una altra opció a escollir.
Merci

calador
www.forumdepesca.com

Edat: 28
Data de registre: 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 24 Abr 2012, 21:04

Hola gent!

Ara fa uns dies que no surto amb el caiac, però pel que veig i sento ja es toquen els primers sorells.
La qüestió és que ara em tocarà comprar algun jig per a pescar amb el caiac. I només en tinc dos, que no em van costar ni tres euros. Doncs els tenia per a pescar desde costa, i no m'hi volia gastar massa no fós cas que els perdés. Pescar, pesquen, però suposo i estic segur que n'hi deu haver de millors, o més ben dit, els típics que no falten a la caixa.

Total, que vull fer una petita compra i m'agradaria que m'ajudessiu un xic.

Bony? Mucho Lucir? Glaze?

I per fer jigging, tots aneu amb trenat? Ningú va amb nylon?

I si m'orienteu una mica amb els gramatges dels jigs, de conya! Els que tinc són de 35gr, però amb una mica de corrent... ja sabeu.

Merci!

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 24 Abr 2012, 22:53

Dani jo et recomanaria nomes 3, però els considero imprescindibles:

Maria mucho lucir, color plata/sardina, el de 60/65 grams

Hart glazé, platejat, 80 grams

Hart wasabi, jo agafaria un de 35 i un de 70 grams

Es millor que tinguin 60 grams o més ja que deriven menys, i baixen més ràpid, però amb els wasabi que darrerament estic probant a fons i amb bons resultats, jo agafaria un de 35 i un de 70, ja que per certs tipus de peix i segons la temporada millor el de poc pes i molta sensibilitat.

Porto sempre trenat i baix de fluor, pero no crec que tinguis problemes si vas amb nylon, sempre que aguanti 15 kilos ja que a jigging et pots trobar sorpreses..

Dani
www.forumdepesca.com

Localització: Girona, Costa Brava
Data de registre: 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dc 25 Abr 2012, 01:10

Hola Dani, feia temps que no em conectava, bàsicament perquè estic en el dic sec i no tinc gaire res per dir, però he vist aquest post amb preguntes concretes, i he pensat que no es mereix res mes que respostes concretes. Així que basant-me en la meva curta experiencia procuraré ser tant directe responent com tu preguntant.

Pel que fa a models, ja saps que a la meva caixeta mai hi falten els glazes ni les maries, i pel que fa al pes, anirà una mica en funció del que vols pescar, però si no passem de la talla dels bonitols jo utilitzo les maries de 35 i els glazes de 40 ( els triples originals, evidentment, substituits per triples més grans d'acer inoxidable).

Pots utilitzar jigs mes grans si vols, però ja et dic, que per la talla d'un bon bonítol amb aquets vas ben servit. D'altra banda, si has d'estar tot el dia tirant i recollint, com menys pes al canell millor, i tampoc pateix tant el carret.

Ara, que si vols anar a buscar besties de les profunditats aixo és un altre cantar.

Espero haver-te servit d'ajuda.

Fins aviat

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat: 40
Localització: Sabadell - L'Escala
Data de registre: 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 25 Abr 2012, 01:42

calador escrigué:Hola gent!

Ara fa uns dies que no surto amb el caiac, però pel que veig i sento ja es toquen els primers sorells.
La qüestió és que ara em tocarà comprar algun jig per a pescar amb el caiac. I només en tinc dos, que no em van costar ni tres euros. Doncs els tenia per a pescar desde costa, i no m'hi volia gastar massa no fós cas que els perdés. Pescar, pesquen, però suposo i estic segur que n'hi deu haver de millors, o més ben dit, els típics que no falten a la caixa.

I si m'orienteu una mica amb els gramatges dels jigs, de conya! Els que tinc són de 35gr, però amb una mica de corrent... ja sabeu. Merci!

Dani, hauries d'explicar a què et vols dedicar. Però suposo que per la temporada i per les etapes caiaquils iniciàtiques que cremes a grans gambades, diria que deus voler sorells i bisos.

El bony el trobo bona opció. També votaria pel mucho lucir en versió 35g en avall. El glaze massa gran per a bisos i sorells.. a no ser que el facin en pesos menors. També pots intentar fer proves. Una cosa qualsevol que brilli o es mostri bellugadíssa i segurament també funcionarà com a mínim amb els sorells.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre: 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 25 Abr 2012, 11:47

Una puntualització, els de 30/40 grams acostumen a ser més petits, poden entrar be sorells, bonítols mitjans/petits etc... però com jo porto sobre el jig plometes, opto per un jig més pesat com comento 60/80 grams, perque?

Tardes menys temps a baixar
Si hi ha deriva, baixes millor i no la pateixes tant
Si hi hagues algun dentol, bonítol gran, etc... un esquer de 60/80 amb potera gran es més apte que un de petit, a part de que un petit el podrien embocar tot i partir la línia amb més facilitat

Conclussió, que treballo amb les plomes per peix petit/mitjà i el jig es per peces mitjanes/grans

De moment ho porto aixi i em va bé i a més el fluor de 0,70 es la línia principal i les gametes amb plomes més petit un 0,35 crec, i entren be, però asseguro una bona resistència al jig si entra alguna cosa grossa

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dc 25 Abr 2012, 22:35

Dani escrigué:Dani jo et recomanaria nomes 3, però els considero imprescindibles:

Maria mucho lucir, color plata/sardina, el de 60/65 grams

Hart glazé, platejat, 80 grams

Hart wasabi, jo agafaria un de 35 i un de 70 grams

Es millor que tinguin 60 grams o més ja que deriven menys, i baixen més ràpid, però amb els wasabi que darrerament estic probant a fons i amb bons resultats, jo agafaria un de 35 i un de 70, ja que per certs tipus de peix i segons la temporada millor el de poc pes i molta sensibilitat.

Porto sempre trenat i baix de fluor, pero no crec que tinguis problemes si vas amb nylon, sempre que aguanti 15 kilos ja que a jigging et pots trobar sorpreses..

Fins ara he pescat amb jigs de 35 grams i amb nylon del 25, jeje. M'he trobat que quan quasi no hi ha deriva, el de 35g va genial, però amb una mica de corrent no es pot fer servir ni de conya. Triga molt en arribar a baix i a l'hora de recollir, enlloc de pujar verticalment, ho fa quasi en horitzontal. Per tant, n'hauré de tenir de poc gramatge i algun més pesat per aquests dies de corrent.

Amb el nylon del 25 sé que no vaig bé. Doncs suposo que amb l'agressivitat d'aquesta tècnica (el jiggging) tinc moltes possibilitats de trencar el fil, oi? Fins ara m'ha anat bé, però és clar, oblada petita, agulla petita i aranya petita. Jeje
Hauré de posar trenat o l'altra opció suposo que és amb nylon de 35???
Anna-74 escrigué:Hola Dani, feia temps que no em conectava, bàsicament perquè estic en el dic sec i no tinc gaire res per dir, però he vist aquest post amb preguntes concretes, i he pensat que no es mereix res mes que respostes concretes. Així que basant-me en la meva curta experiencia procuraré ser tant directe responent com tu preguntant.

Pel que fa a models, ja saps que a la meva caixeta mai hi falten els glazes ni les maries, i pel que fa al pes, anirà una mica en funció del que vols pescar, però si no passem de la talla dels bonitols jo utilitzo les maries de 35 i els glazes de 40 ( els triples originals, evidentment, substituits per triples més grans d'acer inoxidable).

Pots utilitzar jigs mes grans si vols, però ja et dic, que per la talla d'un bon bonítol amb aquets vas ben servit. D'altra banda, si has d'estar tot el dia tirant i recollint, com menys pes al canell millor, i tampoc pateix tant el carret.

Ara, que si vols anar a buscar besties de les profunditats aixo és un altre cantar.

Espero haver-te servit d'ajuda.

Fins aviat
Doncs tenia pensat anar a pescar algun tauró "zorro" d'aquests, però no m'hi cap al forn!
El llindar, ara mateix el tinc posat amb els sorells i aquests tals bisos que no tinc ni idea com són. Per tant, si a tu et funcionen jigs al voltant dels 40 grams, cre que em pot anar bé. Molt important això que comentes del cansament del canell. Per temptar sorells si hi ha força deriva, com ho fas? Plegues canyes, o augmentes el jig i els pesques amb metralleta?
Tola escrigué:
calador escrigué:Hola gent!

I si m'orienteu una mica amb els gramatges dels jigs, de conya! Els que tinc són de 35gr, però amb una mica de corrent... ja sabeu. Merci!

Dani, hauries d'explicar a què et vols dedicar. Però suposo que per la temporada i per les etapes caiaquils iniciàtiques que cremes a grans gambades, diria que deus voler sorells i bisos.

El bony el trobo bona opció. També votaria pel mucho lucir en versió 35g en avall. El glaze massa gran per a bisos i sorells.. a no ser que el facin en pesos menors. També pots intentar fer proves. Una cosa qualsevol que brilli o es mostri bellugadíssa i segurament també funcionarà com a mínim amb els sorells.
Com ho saps!!! Sorells i els tals bisos, sí senyor! Veig que coincideixes amb l'Anna pel que fa al pes. Els sorells desde costa si que els faig amb metralleta d'angulons, i suposo que desde caiac ha d'anar igual. Per tant, el pes del jig, en aquest cas que els pesco amb angulons, deu importar poc.
Dani escrigué:Una puntualització, els de 30/40 grams acostumen a ser més petits, poden entrar be sorells, bonítols mitjans/petits etc... però com jo porto sobre el jig plometes, opto per un jig més pesat com comento 60/80 grams, perque?

Tardes menys temps a baixar
Si hi ha deriva, baixes millor i no la pateixes tant
Si hi hagues algun dentol, bonítol gran, etc... un esquer de 60/80 amb potera gran es més apte que un de petit, a part de que un petit el podrien embocar tot i partir la línia amb més facilitat

Conclussió, que treballo amb les plomes per peix petit/mitjà i el jig es per peces mitjanes/grans

De moment ho porto aixi i em va bé i a més el fluor de 0,70 es la línia principal i les gametes amb plomes més petit un 0,35 crec, i entren be, però asseguro una bona resistència al jig si entra alguna cosa grossa

Comprensible. Això sí, si saps que has d'anar al sorell i només hi trobaràs això, doncs poses un jig petit i punt. Però si dubtes que hi pot haver quelcom més gros...

MOLTES GRÀCIES! SOU MOLT MACOS!!!
Es segueixen acceptant suggeriments i experiències eh? Jo us donaré les meves en un futur.

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 26 Abr 2012, 02:01

Dani la diferència entre el nylon i el trenat es sencilla:

Gruix: un nylon de 15kgs es molt més gruixut que un trenat de 15kgs

Resistència: un trenat es més resistent que un nylon del mateix diàmetre (excepte al rossament amb pedres ! )

Elasticitat: Un nylon es elàstic, un trenat no, si pesques a 10 metres no ho notaràs gaire o gens, a 30, 40, 50..... bastant...

Conclussió: amb un trenat pots anar més prim amb més resistència, tens un contacte més directe amb l'artificial al no ser elàstic i el tacte per tant es més bo, el rossament amb les pedres el suporta millor el nylon que el trenat, per aquest tema, i pel tema de la visibilitat, es quan es recomana posar un baix de fluor, un parell de metres vas bé, es transparent i no es veu, i si rasques amb alguna pedra o enroques tens una mica d'elàstic abaix... poquet, però hi es...

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 26 Abr 2012, 09:28

Us explicaré el que faig i l’artilleria que utilitzo. Cal distingir entre jigging i spinning. Per fer jigging diuen que hi ha una norma en el pes del jig que es de un gram per metre de fondària, si no hi ha corrent o vent. Per els fons que hi ha a la badia normalment utilitzo jigs de 28 gr. a 40 gr., rodets de la sèrie 4000 fins als bonítols i 6000 per altres animals.

Els jiggs de 60 gr. els faig servir per jigging si ha molta corrent i avançant-me a la deriva de la barca per pescar com més vertical millor, i pels bonítols i d’altres depenent del vent -si el tens de cara o esquena- i de lo que em pugui acostar al banc. Sempre monto 3 canyes amb diferents jigs per no haver estar canviant..

Pels sorells en condicions normals els jigs que em van millor son els de 28 gr.; la sardineta de Yoruzi, ara descatalogada, es la que m’ha donat millor rendiment. No he entès mai per que deixen de fabricar una cosa si no està demostrat que el seu substitut es millor. Ara he trobat una sardineta que crec que es de Williamson que també em va molt be. També hi influeixen altres circumstàncies com una potència de la canya adequada al pes del jig, la velocitat de recollida i el moviment de canell...-i un fart de pencar-

Apa, a insistir que be el bon temps..

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització: DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre: 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dg 29 Abr 2012, 14:17

Dani escrigué:Dani la diferència entre el nylon i el trenat es sencilla:

Gruix: un nylon de 15kgs es molt més gruixut que un trenat de 15kgs

Resistència: un trenat es més resistent que un nylon del mateix diàmetre (excepte al rossament amb pedres ! )

Elasticitat: Un nylon es elàstic, un trenat no, si pesques a 10 metres no ho notaràs gaire o gens, a 30, 40, 50..... bastant...

Conclussió: amb un trenat pots anar més prim amb més resistència, tens un contacte més directe amb l'artificial al no ser elàstic i el tacte per tant es més bo, el rossament amb les pedres el suporta millor el nylon que el trenat, per aquest tema, i pel tema de la visibilitat, es quan es recomana posar un baix de fluor, un parell de metres vas bé, es transparent i no es veu, i si rasques amb alguna pedra o enroques tens una mica d'elàstic abaix... poquet, però hi es...

Ok Dani, veig que hauré de tenir com a mínim un rodet amb trenat, tot i que no m'acaba d'entrar per la vista, sembla ben bé una corda. Però serà qüestió d'acostumar-m'hi!

CAP-ROIG escrigué:Us explicaré el que faig i l’artilleria que utilitzo. Cal distingir entre jigging i spinning. Per fer jigging diuen que hi ha una norma en el pes del jig que es de un gram per metre de fondària, si no hi ha corrent o vent. Per els fons que hi ha a la badia normalment utilitzo jigs de 28 gr. a 40 gr., rodets de la sèrie 4000 fins als bonítols i 6000 per altres animals.

Els jiggs de 60 gr. els faig servir per jigging si ha molta corrent i avançant-me a la deriva de la barca per pescar com més vertical millor, i pels bonítols i d’altres depenent del vent -si el tens de cara o esquena- i de lo que em pugui acostar al banc. Sempre monto 3 canyes amb diferents jigs per no haver estar canviant..

Pels sorells en condicions normals els jigs que em van millor son els de 28 gr.; la sardineta de Yoruzi, ara descatalogada, es la que m’ha donat millor rendiment. No he entès mai per que deixen de fabricar una cosa si no està demostrat que el seu substitut es millor. Ara he trobat una sardineta que crec que es de Williamson que també em va molt be. També hi influeixen altres circumstàncies com una potència de la canya adequada al pes del jig, la velocitat de recollida i el moviment de canell...-i un fart de pencar-

Apa, a insistir que be el bon temps..

Molt interessant aquesta norma o regla de tres que ens expliques caproig. Un gram per metre de fondària, sense corrent és clar. Per tant no cal que tingui jigs que passin de 40 grams. Un o dos per si algun dia hi ha massa deriva, però la gran majoria d'entre 20 i 40 grams.

Ara només em queda practicar i practicar per descobrir com s'han de moure els jigs per a enredar als peixos. Això ja és cosa meva!

Gràcies a tots!!!

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 08 Jun 2012, 22:08

Què us sembla aquest grupet de jigs per a incloure a la meva caixa pel caiac? Amb això faré una mica per a tot, no?
Diferents gramatges però sense passar-me de pes ni quedar-me curt. Què tal?

Jig Hart Bony 28 gr
Jig Hart Glaze 40 gr
Jig Molix Jugulo 20 gr
Jig Maria Mucho Lucir 35 gr
Jig Hart Wasabi 35 gr

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 08 Jun 2012, 22:35

calador escrigué:Què us sembla aquest grupet de jigs per a incloure a la meva caixa pel caiac? Amb això faré una mica per a tot, no?
Diferents gramatges però sense passar-me de pes ni quedar-me curt. Què tal?

Jig Hart Bony 28 gr
Jig Hart Glaze 40 gr
Jig Molix Jugulo 20 gr
Jig Maria Mucho Lucir 35 gr
Jig Hart Wasabi 35 gr

Es molt bona llista, jo treuria el bony, i provaria algun vinil amb cap plomat

I el glaze agafal de 60 o 70 grams, que tinguis algo mes consistent, si enganxes un dia de corrent fort amb jigs de 50 o menys et surt barba i de vegades no notes si toquen terra ja que encara deriven de costat, agafa alguna cosa de 60/80 grams que algun dia ho agrairas, tot el que dic des de kayak es clar, per spinning o jigging de xiruques tots de conya inclus el bony

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum