MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juny 2017
DlDtDcDjDvDsDg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Garotes

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Garotes

Missatge  Dani el Dv 17 Feb 2012, 11:54

Vull anar un dia a fer garotes, he vist que un dels mètodes més bons per no fer mal al medi i trerel's amb exit es amb una garoinera, però busco alguna foto d'aquest estri i no el trobo enlloc, ja que vull fer un brico emulant al mateix.

Si algú te ua foto d'aquest o algun altre estri i la vol compartir em farà un favor.

Per un altre part la legislació actual permet un màxim de 150 garotes per llicència, espero que no hagi canviat en sabeu res?

http://www20.gencat.cat/docs/DAR/Tipus_de_continguts/Publicacions/Pesca/Documents/Fitxers%20estatics/les_garotes_la_pesca_recreativa.pdf

Gràcies, bon cap de setmana !
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Garotes

Missatge  joemosqueroles el Dv 17 Feb 2012, 14:09

Dani, no sé si et pot servir, però al museu de la pesca de Palamos hi ha tot d'estris antics relacionats amb la pesca que estan exposats amb una petita explicació del seu funcionament. No recordo si parlaven d'aixó que tu busques però és possible que ho trobis allà, si més no en llibres que hi han a la botiga del museu podries mirar si hi ha cap foto.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 17 Feb 2012, 15:55

joemosqueroles escrigué:Dani, no sé si et pot servir, però al museu de la pesca de Palamos hi ha tot d'estris antics relacionats amb la pesca que estan exposats amb una petita explicació del seu funcionament. No recordo si parlaven d'aixó que tu busques però és possible que ho trobis allà, si més no en llibres que hi han a la botiga del museu podries mirar si hi ha cap foto.

jajaja he estat al museu de la pesca, no em sona, res ja em faré algun invent, ho vull per diumenge, merci
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dv 17 Feb 2012, 22:58

Hola, a casa meva sempre hem tingut una espècie de "fitora" corva per treure les garotes que estaven mes fondes (amb un mànec llarg) però discrepo profundament sobre que sigui el millor mètode per agafar-les. Algunes queden foradades i d'altres es trenquen al intentar treure-les. La única forma de no fer-les malbé i no fer gaire destrossa és agafar-les amb les mans com s'ha fet tota la vida (amb cura, no hi ha cap problema i el 80% surten).
Tot i això, miraré pel garatge si trobo l'estri i li faré una foto.

pd: un invent molt recurrent que es feia pel poble per sortir del pas, era agafar una canya (vegetal, no de pescar) llarga i gruixuda i obrirla per un extrem fent talls verticals, col·locar una pedra per obrir els segments fins al tamany aprox d'una garota i lligar-ho amb un cordill. (també servia per agafar figues de moro quan jo era petit).
rash
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 18 Feb 2012, 00:08

rash escrigué: pd: un invent molt recurrent que es feia pel poble per sortir del pas, era agafar una canya (vegetal, no de pescar) llarga i gruixuda i obrirla per un extrem fent talls verticals, col·locar una pedra per obrir els segments fins al tamany aprox d'una garota i lligar-ho amb un cordill. (també servia per agafar figues de moro quan jo era petit).

Ah, sí!! nosaltres també ens en feiem a l'estiu per abastar les figues coll de dama. Teníem la taula de dinar sota la figuera i tal com acabàvem de dinar, anàvem despenjant les figues. De tant en tant, a mig dinar en queia alguna de ben madura que si tenies sort, no et tocava. He, he. Dinar allà sota, a l'estiu, era com una ruleta russa. De l'invent aquest de la canya esberlada, la pedra dins i els cordills per fora per aguantar-ho, en deiem una badoquera.

Dani, les garotes es poden agafar amb la llicència de pesca esportiva?? no van amb una altra llicència?? pregunto. No ho sé, però pot ser que sigui amb la llicència de pesca submarina?? L'any passat per Cadaqués van vigilar bastant això de les garotes, perquè se n'han menjat tota la vida, però des que s'han posat de moda, que s'han acabat les garotes ran de trencant. Fins i tot venien barques des de frança a recollir-ne pel Cap de Creus.

Jo sé que en recollien amb una fregona. Li comences a fotre unes quantes voltes i es queda allà entortolligada i no la trenques. Amb la badoquera, jo votaria per unes quantes destrosses. I si no, a males, et fots el neoprè i uns guants de soldador i au, a guanyar-te les garrofes en el sentit estricte de l'expressió, que qui vulgui peix, es mulli el cul. O et menges una pizza i t'estalvies les punxades i el quedar-te amb els dits dels peus ben balbs.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Ds 18 Feb 2012, 00:19

Jo també diria que només es poden agafar amb la llicència de pesca recreativa submarina. Les tinc totes dues i en la única que parla de les garotes és en la submarina.
rash
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 18 Feb 2012, 11:31

La idea es no ficar-me a l'aigua, si no amb els guants i llestos.... Ja he trobat un invent més o menys apte, que farà que no en trnqui cap ni es faci mal al medi, es com un pan amb 2 ferros en forma de triangle obert al final, i després amb 1 o 2 taps de suro, de manera que amb els 2 ferros aixeques suament la garota i amb els 2 tapos de suro et queda recolçada o inclús es punxa i no la perds mentre aixeques.

Normativa extreta de http://www20.gencat.cat/docs/DAR/Tipus_de_continguts/Publicacions/Pesca/Documents/Fitxers%20estatics/les_garotes_la_pesca_recreativa.pdf

Pesca recreativa
Per agafar garotes per al consum propi es necessita la llicència de pesca recreativa.
Com a màxim es poden agafar 150 garotes per llicència i dia.
La campanya de la garota s’inicia l’1 d’octubre de cada any i finalitza el dia 31 de març de l’any següent.
Les garotes només es poden agafar en apnea a mà o amb garotera tradicional.

La última frase es la que em descoloca, i poder si que ha de ser la llicència d'àpnea?

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Ds 18 Feb 2012, 20:33

Dani escrigué:
joemosqueroles escrigué:Dani, no sé si et pot servir, però al museu de la pesca de Palamos hi ha tot d'estris antics relacionats amb la pesca que estan exposats amb una petita explicació del seu funcionament. No recordo si parlaven d'aixó que tu busques però és possible que ho trobis allà, si més no en llibres que hi han a la botiga del museu podries mirar si hi ha cap foto.

jajaja he estat al museu de la pesca, no em sona, res ja em faré algun invent, ho vull per diumenge, merci

Ei Dani, que no t'ho deia de broma!!!. Al pis de dalt del museu hi han els estris dels mariscadors, nanses, fitores, arpons i coses d'aquestes.No, si la culpa és meva que quan parlo en serio no em creieu Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Ds 18 Feb 2012, 21:26

Dani, pensava que no t'agradaven les garoines ? Razz
Bé jo quan vull fer garoines vaig a la calèndula que allà no falla! jeje Laughing
jaccod
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : Palamós
Data de registre : 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bonitolet el Dg 19 Feb 2012, 11:50

jaccod escrigué:Dani, pensava que no t'agradaven les garoines ? Razz
Bé jo quan vull fer garoines vaig a la calèndula que allà no falla! jeje Laughing

Jaccod, no saps les ganes que tinc de vindre a la Calèndula!
Fa molt que la meva doni i jo vlem vindre però no trobem mai el dia, i això que vivim al costat.
Ja t'avisaré quan vinguem!
bonitolet
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dg 19 Feb 2012, 21:18

bonitolet escrigué:

Fa molt que la meva doni i jo vlem vindre però no trobem mai el dia, i això que vivim al costat.

Jacint a mi no, a la dona si jajaja

Bonitolet ves-hi, no t'en penediràs !!
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dl 20 Feb 2012, 14:13

Dani escrigué:
bonitolet escrigué:

Jacint a mi no, a la dona si jajaja

Bonitolet ves-hi, no t'en penediràs !!

Dani, recorda'm a pagar-te la comissió a final de mes!!! Very Happy
a veure si ens coneixem bonitolet!
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dt 21 Feb 2012, 00:14

Ep, la calendula es el restaurant de la trav. de la creu no? jo hi he anat i es menja de PM! recordo una botifarra de perol embolicada amb poma (alla en deien caneló em sembla) i estava molt bona, MOLT. Hi haig de tornar!
rash
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dt 21 Feb 2012, 02:01

Ep, que algú em faci cinc cèntims sobre aquest restaurant .... que una panxa rodoneta com la meva és difícil de mantenir
boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dt 21 Feb 2012, 12:59

boig de mar escrigué:Ep, que algú em faci cinc cèntims sobre aquest restaurant .... que una panxa rodoneta com la meva és difícil de mantenir
Gràcies rash, no et recordo, hem vas dir que eres del forum?

És el meu restaurant, la Iolanda bustos és la meva dona i la cuinera. Diuen que als tios ens conquisten per l'estomac no? doncs així va ser, collons vaig caure de 4 potes! Tot i que està espacialitzada en cuina botànica amb plantes i flors, podras menjar de tot, arrossos, carns, peixos, etc. fet a la brasa d'alsina. Tot molt elaborat i amb molt de carinyo . Quan tinguis un moment fes una ullada a www.lacalendula.net.

Apa, gràcies per deixar-me aquest minut de glòria i aquest espai publicitari kruskis! ejej Wink
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  boig de mar el Dt 21 Feb 2012, 13:34

jaccod escrigué:
boig de mar escrigué:Ep, que algú em faci cinc cèntims sobre aquest restaurant .... que una panxa rodoneta com la meva és difícil de mantenir

És el meu restaurant, la Iolanda bustos és la meva dona i la cuinera. Diuen que als tios ens conquisten per l'estomac no? doncs així va ser, collons vaig caure de 4 potes! Tot i que està espacialitzada en cuina botànica amb plantes i flors, podras menjar de tot, arrossos, carns, peixos, etc. fet a la brasa d'alsina. Tot molt elaborat i amb molt de carinyo . Quan tinguis un moment fes una ullada a www.lacalendula.net.

Apa, gràcies per deixar-me aquest minut de glòria i aquest espai publicitari kruskis! ejej Wink
Demanaré per tu quan hi vagi, per que aniré
boig de mar
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : Torroella
Data de registre : 16/11/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dt 21 Feb 2012, 13:51

boig de mar escrigué:
jaccod escrigué:

Demanaré per tu quan hi vagi, per que aniré
doncs vinga, fins aviat!!
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dt 21 Feb 2012, 14:47

Carai (per no dir Collons!) no ho sabia tot això! Quan hi he anat ha sigut amb alguns companys de feina que ens trobem de tant en tant, pero no tenia ni idea qui el portava ni res d'això. Sabent-ho ara encara hi aniré més a gust.
No dubtis que aviat hi tornaré! és un lloc on es menja bé i original (i això avui dia escasseja!)

marc
rash
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt