MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pesca a susqueda

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pesca a susqueda

Missatge  sergiriera el Dl 10 Oct 2011, 03:03

Hola, fara 1 mes o axis que me animat a la pesca, sempre eh anat a pescar a susqeda i eh pescat alburnos o black bass pro ara magradaria pescar alguna carpa.
En aquestes epocas de l'any ya casi tots els peixos estan al fondo del panta. algun consell per pescar carpa o quina zona anar? subretot magradaria que algu mespliques com puc prepara la caña per fondo. i tambe magradaria pescar algun sirulo pro... aixo ya es molt mes dificil.

moltes gracies Smile

sergiriera
www.forumdepesca.com

Localització : santa coloma de farners
Data de registre : 13/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pesca a susqueda

Missatge  teixi el Dl 10 Oct 2011, 20:44

hola sergi, jo de capes no i entenc, pero el meu consell es que t'arribis a can ribas d'angles, i li preguntes amb en lluis que es l'amo de la botiga, i ell t'expicara lo del pantano ja que sel coneix mol be, sino i tens confiança li pots dir que vas de part meva, d'en teixi de bescano i t'atendra mol be
salutacions

teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 54
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergiriera el Dl 10 Oct 2011, 23:14

moltes gracies teixi. ya Eh anat alguns cops a compra asticot alla, axis que ya quan i torni li preguntare avera si me don algun consell!

sergiriera
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 11 Oct 2011, 00:10

Benvingut, SergiRiera!!

Carpes a Susqueda i Sau... d'alguna cosa em sonen, hi, hi! vaig passar una llarga etapa acompanyant el meu veí a emprenyar les carpes de Sau. N'hi ha forces i vagis on vagis, aquestes bèsties funcionen diria que igual a tot arreu. L'època, sé que a l'hivern són més difícils i van més al fons. Jo habitualment les he anat a emprenyar a l'època de calor, que estan actives i per tot arreu. Són ben grosses i he passat molt bons anys darrere seu a peu per les raconades de Sau.

Les trobaràs en planícies submergides, amb poca profunditat. No les busquis gaire en llocs amb caigudes verticals ni llocs gaire profunds (a l'estiu). Podràs intuïr les planícies de poca fondària mirant la topografia que entra a l'aigua o espiant futurs llocs quan el pantà estigui buit. Un aventatge que no tenim a mar.

També les trobaràs a les raconades. Acosta-t'hi sense fer soroll i veuràs tot de boques com de Carmen de Mairena que van fent en grup: xup-xup-xup-xup per sobre la superfície, xarrupant ves a saber què hi deuen trobar flotant per l'aigua del pantà. Ja hauràs lligat caps, sota cada boqueta de Mairena, hi trobaràs una carpa que demana el teu cuc a crits!!

Jo les pescava amb l'estil clàssic: una canya curteta, que no estan gaire lluny de la costa, un plom mitjanet i un ham al final, amb un cuc comprat o desenterrat de l'hort. I apa!

Les carpes anaven bastant a dies. Hi havia dies que en sortien de grosses i hi havia dies que totes eren petites. No sé què ho feia. No crec que fos la mida de l'ham, perquè habitualment feia servir la mateixa mida. Potser l'època, potser.. jo què sé! altres dies només sortien silurets petits. Eeeecs! quines bèsties més lletges. Semblava que portaves unes algues perquè eren força patosos per fugir nedant.

Però els últims anys de la meva època de carpes vaig disfrutar anant-les a pescar com si pesqués llobarros a mosca: amb un fil ben fi i una canya ben fina i lleugera, pràcticament només amb el pes del propi cuc i si calia un petitíssim plom. I enlloc de llençar i esperar que alguna passés per allà, doncs anar-les a buscar sense fer soroll, escollir l'objectiu, acostar-t'hi sigilosament i llençar-li el cuc deliciós que li havia preparat amb tota la puteria i veus que la boca de Mairena gira xup-xup-xup cap al teu cuc i de cop... patapam! ja la tens. Això sí que em molava. Ara no fa pas gaire hi vaig tornar com a sortida d'emergència. Pots veure'n més detalls aquí:

http://www.forumdepesca.com/t1865-carpes-per-passar-l-estona

Espero que disfrutis molt les carpes de Susqueda. Et faran passar una molt bona estona i et poden ensenyar a guanyar puteria que algun dia necessitaràs per empaitar llobarros a l'hivern o altres bèsties de gustos més refinats que les carpes. Que les disfrutis molt,

Martí.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergiriera el Dt 11 Oct 2011, 11:38

Bones Marti, moltes gracies per tot el tema que mas deixat i l'enllaç. inentare treure alguna carpa ya que encara no ne tret cap. molts black bass i molts alburno, pro res mes. Ya fare el teu truco de fil prim, a vaix de tot un am amb, cuc de terra i de l'am a vint centimetras un patit plom. Avera si tinc sort i trec alguna.
ya si entrec alguna li fare alguna foto i la penjo.

moltes gracies a tots. Smile

sergiriera
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dt 11 Oct 2011, 16:14

Carpes!!! I si dic que fa més de 30 anys que no n’he pescat cap? Per que no hi he anat, es clar.
Però m’agrada llegir aquests relats per que em transporten quasi a l'infantesa per que el riu Ter era lo tenia més prop. Segur que també les he pescades amb cuc però, quan volíem pescar carpes ho fèiem amb patata bullida i inclús faves. Faves seques, posades tota una nit en remull per que s’hidratessin, i llavors bullides.
Anàvem a La Pilastra, aquest de Bescanó i rodalies sabeu on es, i les grumejàvem entre setmana.

I canyes? Dons, les canyes americanes que alguns dels joves que us aneu incorporant al Fòrum només n’heu sentit a parlar, o potser ni això. Com que es una pesca en aigües calmes pescàvem amb tap. Era bonic veure com el tap es movia i anava desplaçant-se lentament fins que s’enfonsava. Ah, i en aquella època ens les menjàvem.

I Susqueda? Dons només us diré que em vaig casar entre setmana i no agafàvem l’avió per anar a Canàries fins al cap de 2 dies, i que vaig fer? be, que varem fer? Dons anar de "picnic" i a pescar a Susqueda encara que aquell dia, crec recordar que, em vaig equivocar de canya…..

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergiriera el Dc 12 Oct 2011, 01:31

Moltes gracies per totes les enecdutes i tota la informacio. Apart de apendre trucos i detalls tambe sentu aquestes grans histories, moltes gracies a tots! Smile

sergiriera
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Llocs per la pesca de la lluciperca

Missatge  Biel Ordeix el Dc 20 Abr 2016, 20:14

Hola fa un mes que he passat de pescar el silur a pescar la lluciperca...però no sé cap lloc encara per anar-hi i m'ajudarieu molt si m'en poguessiu dur una quants.
Gràcies

Biel Ordeix
www.forumdepesca.com

Localització : Vic (Osona)
Data de registre : 20/04/2016

Tornar a dalt Ir abajo

Llocs per la pesca de la lluciperca

Missatge  Biel Ordeix el Dc 20 Abr 2016, 20:15

Hola fa un mes que he passat de pescar el silur a pescar la lluciperca...però no sé cap lloc encara per anar-hi i m'ajudarieu molt si m'en poguessiu dur una quants.
Gràcies

Biel Ordeix
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Biel Ordeix el Dc 20 Abr 2016, 20:16

Gràcies

Biel Ordeix
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 02:04

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: