SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por dri79 Ayer a las 22:55
» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41
» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37
» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29
» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
YOUTUBE
distància spinning
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
distància spinning
hola,
vull començar a provar noves tècniques, com per exemple l'spinning, i us volia fer una pregunta:
els rapala ténen un pes molt baix, i per tant, a mar, si vull arribar lluny i començar a recullir necessitaré plomar-los, oi? (sinò no arrivaré ni als 15m de la platja)
hi ha alguna tècnica especial per plomar-los?
merci
vull començar a provar noves tècniques, com per exemple l'spinning, i us volia fer una pregunta:
els rapala ténen un pes molt baix, i per tant, a mar, si vull arribar lluny i començar a recullir necessitaré plomar-los, oi? (sinò no arrivaré ni als 15m de la platja)
merci

eikasis- www.forumdepesca.com
- Localització: calella
Reputació: 0
Data de registre: 03/09/2011
Re: distància spinning
eikasis escrigué:hola,
merci
si i no, els rapala no es plomen, si no, no neden be
Les canyes d'spinning tenen una acció, normalment al mànec ho posa, per exemple 5-20 grams (lleugera i molt sensible) 30-80 grams (acció mitja) i 50-150 (acció més dura).
Quan més acció, més dura, menys sensibilitat, però més pesat es l'artificial que hi pots posar.
Abans de res, mira l'acció de la teva canya, i sabràs quin pes mínim i màxim tenen els artificials optims per aquella canya.
Si poses menys pes del que toca, no llançaràs lluny i possiblement tinguis lios del fil, perruques...
Si poses més pes, corres el risc de carregarte la puntera.
Si poses un rapala o jig del pes dintre de l'acció de la canya, podràs llançar lluny tranquilament, no esperis arribar als 100 metres, però si a 20, 40 o 60. Quan més gran es l'acció més pesat l'artificial i més lluny pots arribar, però jo amb una 10-40 i posant 40 grams arribo a 50/60 metres perfectament.
El que si que es "ploma", posant un buldo o boia d'aigua, son els angulons i els vinils que no pesen gens, si no seria impossible llançarlos, però els peixos rapala o qualsevol altre de similar no els plomis o no nadaran be.
Espero que s'entengui, salut

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009
Ostres Dani,
perfectament explicat. Les meves canyes són d'acció dura 80-150g, pero els rapala que tinc pesen uns 10gr
Així doncs tocarà canviar de rapales
merci
perfectament explicat. Les meves canyes són d'acció dura 80-150g, pero els rapala que tinc pesen uns 10gr
merci

eikasis- www.forumdepesca.com
- Localització: calella
Data de registre: 03/09/2011
eikasis escrigué:Ostres Dani,
merci
Si vols un conselll, abans de canviar de rapales, comprat una canya d'acció tova/mitja, per exemple una 10/40 o 20/50, ja que et costarà el mateix la canya que 4 o 5 artificials nous.
La que tens ara (la dura) la utilitzes per tirar gijs que son els artificials de plom que pesen més, (encara que pesin 40 o 60 ja aniràs be amb la 80/150, i la tova la utilitzes per vinils amb buldo, i pels peixos nadadors com rapales, etc...
No se a quin tipus de llocs pesques, amb la canya dura si vas a llocs amb una mica de fons, deixa caure fins abaix i fes jigging/spinning, que gratant a fons t'emportes sorpreses...
I si vas a zona de platjes, el buldo amb angulons tipus raglú van molt be, i no t'escarassis a tirar lluny, llences en paralel a la sorra de manera que recullis en paralel a 4/5 metres de la sorra i t'enduràs més d'una sorpresa (de matinada o capvespres i exclussivament pel llobarro), que acostumen a estar més a sota els teus peus i no gaire lluny de la vora

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
jo u faig mes simple,de cara al hivern nomes hi han a costa llobarros(normalment)llavors canvio de canya,per una de accio molt baixa i al estiu una de mes heavy.
pensa que els llobarros estan (normalment)molt aprop de costa i 15 metres es suficient per agafar un llop de mes de 5 kg.
pensa que els llobarros estan (normalment)molt aprop de costa i 15 metres es suficient per agafar un llop de mes de 5 kg.

sergispining- www.forumdepesca.com
- Edat: 36
Localització: girona- maçanet de la selva
Reputació: -5
Data de registre: 07/12/2009
mmm mira aixo...
http://www.clubpuelche.cl/lapescade.htm crec que algu en pots treure el montaje de com posarlo el vaig veure pero al no el trovo a internet quan el tingui tel dire de moment e trovat aixo

Gabriel- www.forumdepesca.com
- Edat: 15
Localització: sant fost
Data de registre: 04/08/2010
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum