SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por dri79 Ayer a las 22:55
» "ABC" 7-5-12
por kruskis Ayer a las 20:49
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:41
» "lainformacion.com" 24-5-12
por kruskis Ayer a las 20:38
» "ABC" 23-5-12
por kruskis Ayer a las 20:37
» "elcorreo.com" 24-4-12
por kruskis Ayer a las 20:29
» Palamós Terra de Mar
por Admin Dc 23 Maig 2012, 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Dc 23 Maig 2012, 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
YOUTUBE
Com presenteu la sardina?
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
Com presenteu la sardina?
Hola!
Volia demanar-vos de quines maneres col·loqueu la sardina a l'ham o al triple per a pescar.
Jo, tota la vida que he partit la sardina per la meitat, i llavors amb l'ajuda de l'agulla de sardina, li he enganxat un triple, llavors l'estaco per la cua i a l'aigua.
Com aquest bon home:
http://www.youtube.com/watch?v=U-1XFV2ZUcE[/youtube]
El problema que em trobo és que al llarg dels anys he perdut varies picades ja que emboquen la sardina però no queden enganxats. Potser poso massa sardina i no troben el triple? No ho sé. Per això us pregunto de quina manera ho feu, i si us és efectiva.
He trobat un vídeo d'un que ens ensenya dues maneres diferents:
Volia demanar-vos de quines maneres col·loqueu la sardina a l'ham o al triple per a pescar.
Jo, tota la vida que he partit la sardina per la meitat, i llavors amb l'ajuda de l'agulla de sardina, li he enganxat un triple, llavors l'estaco per la cua i a l'aigua.
Com aquest bon home:
http://www.youtube.com/watch?v=U-1XFV2ZUcE[/youtube]
El problema que em trobo és que al llarg dels anys he perdut varies picades ja que emboquen la sardina però no queden enganxats. Potser poso massa sardina i no troben el triple? No ho sé. Per això us pregunto de quina manera ho feu, i si us és efectiva.
He trobat un vídeo d'un que ens ensenya dues maneres diferents:
Re: Com presenteu la sardina?
Jo procuro agafar sardina petita o seitó, els poso una potera a baix de tot a la cua, i cap al mig més o menys, hi poso un ham gros tippus assist hook tot amagadet, que nomes surti la mort. Atravesso l'agullla 2 cops, primer per la potera i després per l'ham del mig. El tema de l'ham al mig es pel que comentes, perque si mossegaven de traves em destrossaven la sardina i la potera ni la tocaven, i amb un ham al mig i gros espero que no em passi més.

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
proba fen filets, un bon am(1 al 3)fil elastic i la sadina del reves(osease la pell cap en dins)ben embolicada amb fil elastic (pasate un ou amb el fil)no se la emportaran els petits i si la embocara un de gran.
cuan era jove me donava molt bons resultats i tot tipos de peixos desde lliseras fins sards llobarros etc.etc.es una mica repugnant perque despres les mans foten tufada,jo u feia a casa i despres les deixava amb sal,de aquesta manera el llançament era molt pero molt mes lluny que amb sardina sensera.
cuan era jove me donava molt bons resultats i tot tipos de peixos desde lliseras fins sards llobarros etc.etc.es una mica repugnant perque despres les mans foten tufada,jo u feia a casa i despres les deixava amb sal,de aquesta manera el llançament era molt pero molt mes lluny que amb sardina sensera.

sergispining- www.forumdepesca.com
- Edat: 36
Localització: girona- maçanet de la selva
Reputació: -5
Data de registre: 07/12/2009
jo la sencera la poso a pesca a fons o deriva, amb el kayak, sense licra, a surfcasting sencera suposo que molta licra o la sardina no arriba ni a tocar l'aigua...

Hi ha una manera de passar l'ham per la sardina però no és bona per surf-casting, és per anar al llobarro. Agafes un ham gros i fas com si cosissis la sardina de la cua al cap. Jo l'atravesso tres cops i deixo l'ham a dos dits del cap. Desprès agafo el fil de la cameta i li faig dues bagues a la cua, que son les que aguanten la sotregada del llençat i l'ham no estripa la sardina. Amb aixó pots llençar a 20, 30, o 40 metres sense haver de licrar. Si ets a roques, ports, espigons ... no cal llençar més lluny. Així és com pescàven la gent gran al port d'Arenys quan els deixavenfer-ho.

joemosqueroles- www.forumdepesca.com
- Edat: 45
Localització: Sant Esteve de Palautordera
Reputació: 40
Data de registre: 03/12/2010
sardina > calador
calador > sardina
apa 2 petonets i presentats
calador > sardina
apa 2 petonets i presentats

Depenent de com pesqui. Si és des de caiac, agafo un trosset de sardina o el cap o la cua, un tros grosset. Li clavo l'ham i apa, a deixar-lo caure avall. Si fas servir una popera, doncs passes el fil per dins amb una agulla d'enfilar i que les 3 punxes quedin aguantant el tall.
Si és per llençar, llavors ja requereix una mica de tècnica. Jo ho faig de la següent manera:
1. Agafo la sardina sencera.
2. Per una altra banda, tinc l'ham amb el fil i una baga al final, que és per on s'enganxa al mosquetó.
3. Utilitzant una agulla d'aquelles que acaben amb ganxo, enfilo la baga i passo la sardina al llarg, entrant-li l'agulla per l'ull, de manera que al final de passar el fil, l'ham li queda a l'ull. El cap és dur i aguanta la sotragada i per altra banda, els peixos s'empassen la sardina pel cap, perquè així no se l'empassen a contraescata i els baixa millor per l'esòfag. No vaig entrant i sortint de la sardina. Entres per l'ull i amb l'agulla resegueixes l'espina fins anar a sortir benbé a la cua.
4. Per tal que no se t'estripi de dalt a baix i et quedi la sardina penjant del cap a l'ham, tenim dues solucions:
A. Amb el fil que surt per la cua, li faig un nus corredís que l'agafi per la cua. La cua és molt dura i s'endurà l'estrebada al llençar. Aguanta perfectament.
B. Agafes un fil elèctric d'aquells que tenen tants filets de coure finets a dins. Agafes un filet de coure i fas unes quantes voltes a la cua, de manera que quan llencis, el fil no surti de dins del cos. T'asseguro que funciona. És millor l'opció "A", però si pesques congres -per exemple- i vas amb cameta d'acer, l'opció "A" no és aplicable i llavors pots optar per l'opció "B".
5. Per últim, llences, encens un o dos ciris a tots els SAnts que coneguis i si no piquen, és que no has resat prou fort.
Martí.
Si és per llençar, llavors ja requereix una mica de tècnica. Jo ho faig de la següent manera:
1. Agafo la sardina sencera.
2. Per una altra banda, tinc l'ham amb el fil i una baga al final, que és per on s'enganxa al mosquetó.
3. Utilitzant una agulla d'aquelles que acaben amb ganxo, enfilo la baga i passo la sardina al llarg, entrant-li l'agulla per l'ull, de manera que al final de passar el fil, l'ham li queda a l'ull. El cap és dur i aguanta la sotragada i per altra banda, els peixos s'empassen la sardina pel cap, perquè així no se l'empassen a contraescata i els baixa millor per l'esòfag. No vaig entrant i sortint de la sardina. Entres per l'ull i amb l'agulla resegueixes l'espina fins anar a sortir benbé a la cua.
4. Per tal que no se t'estripi de dalt a baix i et quedi la sardina penjant del cap a l'ham, tenim dues solucions:
A. Amb el fil que surt per la cua, li faig un nus corredís que l'agafi per la cua. La cua és molt dura i s'endurà l'estrebada al llençar. Aguanta perfectament.
B. Agafes un fil elèctric d'aquells que tenen tants filets de coure finets a dins. Agafes un filet de coure i fas unes quantes voltes a la cua, de manera que quan llencis, el fil no surti de dins del cos. T'asseguro que funciona. És millor l'opció "A", però si pesques congres -per exemple- i vas amb cameta d'acer, l'opció "A" no és aplicable i llavors pots optar per l'opció "B".
5. Per últim, llences, encens un o dos ciris a tots els SAnts que coneguis i si no piquen, és que no has resat prou fort.
Martí.

Tola- www.forumdepesca.com
- Reputació: 50
Data de registre: 12/08/2009
unaltre manera de presentar...
aquesta manera porta mes feina pero per contra no es necessari k et piki un mega-peix....pots agafr un sarquet tranquilament....
1- filateges una sardina (a ser millor k sigui grossa)
2-posses el filet en perpendicular a un agulla de passar cucs ....
3- doblegues el llom de sardina com si volguessis embolicar la agulla
4-tancar al voltant de l´agulla amb fil elastic de pesca..enrolla amb bastantes passades...tancala bé....
5-ara tens un cuc-sardina enfilat a l´agulla.......nomes et queda passarlo com si fos un cuc...
p.d: aquest metode es laborios pero per contra la sardina fa molta menys fricció en l´aire i es de més bon llençar........
sort...
1- filateges una sardina (a ser millor k sigui grossa)
2-posses el filet en perpendicular a un agulla de passar cucs ....
3- doblegues el llom de sardina com si volguessis embolicar la agulla
4-tancar al voltant de l´agulla amb fil elastic de pesca..enrolla amb bastantes passades...tancala bé....
5-ara tens un cuc-sardina enfilat a l´agulla.......nomes et queda passarlo com si fos un cuc...
p.d: aquest metode es laborios pero per contra la sardina fa molta menys fricció en l´aire i es de més bon llençar........
sort...

bogamorta- www.forumdepesca.com
- Localització: lloret de mar
Reputació: 19
Data de registre: 15/09/2011
Mmmmmmmmmmm... Interessant!
Jo sóc partidari de posar un únic ham o triple. Doncs crec que quants més fils sortin de la sardina, menys discret queda tot el muntatge.
Exacte, des de caiac no cal gaires miraments. Ho enganxes i deixes caure avall, però a l'hora de llençar la cosa es complica. I m'ha semblat molt bona la idea d'en Sergi, ja que d'aquesta manera no hi ha tanta resistència i et permet llençar més lluny.
Aniré provant les diferents maneres de col·locar la sardina i ja comentaré quina em va millor.
Gràcies, mil gràcies.
Jo sóc partidari de posar un únic ham o triple. Doncs crec que quants més fils sortin de la sardina, menys discret queda tot el muntatge.
Exacte, des de caiac no cal gaires miraments. Ho enganxes i deixes caure avall, però a l'hora de llençar la cosa es complica. I m'ha semblat molt bona la idea d'en Sergi, ja que d'aquesta manera no hi ha tanta resistència i et permet llençar més lluny.
Aniré provant les diferents maneres de col·locar la sardina i ja comentaré quina em va millor.
Gràcies, mil gràcies.
joemosqueroles escrigué:Hi ha una manera de passar l'ham per la sardina però no és bona per surf-casting, és per anar al llobarro. Agafes un ham gros i fas com si cosissis la sardina de la cua al cap. Jo l'atravesso tres cops i deixo l'ham a dos dits del cap. Desprès agafo el fil de la cameta i li faig dues bagues a la cua, que son les que aguanten la sotregada del llençat i l'ham no estripa la sardina. Amb aixó pots llençar a 20, 30, o 40 metres sense haver de licrar. Si ets a roques, ports, espigons ... no cal llençar més lluny. Així és com pescàven la gent gran al port d'Arenys quan els deixavenfer-ho.
amb sona... hi ha un detall, deixa l'ham que surti una mica.

raul7- www.forumdepesca.com
- Localització: maresme
Reputació: 1
Data de registre: 02/05/2010
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum