MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Com presenteu la sardina?

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Com presenteu la sardina?

Missatge  calador el Dj 15 Set 2011, 16:45

Hola!

Volia demanar-vos de quines maneres col·loqueu la sardina a l'ham o al triple per a pescar.

Jo, tota la vida que he partit la sardina per la meitat, i llavors amb l'ajuda de l'agulla de sardina, li he enganxat un triple, llavors l'estaco per la cua i a l'aigua.

Com aquest bon home:

http://www.youtube.com/watch?v=U-1XFV2ZUcE[/youtube]

El problema que em trobo és que al llarg dels anys he perdut varies picades ja que emboquen la sardina però no queden enganxats. Potser poso massa sardina i no troben el triple? No ho sé. Per això us pregunto de quina manera ho feu, i si us és efectiva.

He trobat un vídeo d'un que ens ensenya dues maneres diferents:

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Com presenteu la sardina?

Missatge  Dani el Dj 15 Set 2011, 20:24

Jo procuro agafar sardina petita o seitó, els poso una potera a baix de tot a la cua, i cap al mig més o menys, hi poso un ham gros tippus assist hook tot amagadet, que nomes surti la mort. Atravesso l'agullla 2 cops, primer per la potera i després per l'ham del mig. El tema de l'ham al mig es pel que comentes, perque si mossegaven de traves em destrossaven la sardina i la potera ni la tocaven, i amb un ham al mig i gros espero que no em passi més.

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 15 Set 2011, 21:29

proba fen filets, un bon am(1 al 3)fil elastic i la sadina del reves(osease la pell cap en dins)ben embolicada amb fil elastic (pasate un ou amb el fil)no se la emportaran els petits i si la embocara un de gran.
cuan era jove me donava molt bons resultats i tot tipos de peixos desde lliseras fins sards llobarros etc.etc.es una mica repugnant perque despres les mans foten tufada,jo u feia a casa i despres les deixava amb sal,de aquesta manera el llançament era molt pero molt mes lluny que amb sardina sensera.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 15 Set 2011, 21:40

jo la sencera la poso a pesca a fons o deriva, amb el kayak, sense licra, a surfcasting sencera suposo que molta licra o la sardina no arriba ni a tocar l'aigua...

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dv 16 Set 2011, 15:38

Hi ha una manera de passar l'ham per la sardina però no és bona per surf-casting, és per anar al llobarro. Agafes un ham gros i fas com si cosissis la sardina de la cua al cap. Jo l'atravesso tres cops i deixo l'ham a dos dits del cap. Desprès agafo el fil de la cameta i li faig dues bagues a la cua, que son les que aguanten la sotregada del llençat i l'ham no estripa la sardina. Amb aixó pots llençar a 20, 30, o 40 metres sense haver de licrar. Si ets a roques, ports, espigons ... no cal llençar més lluny. Així és com pescàven la gent gran al port d'Arenys quan els deixavenfer-ho.

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 16 Set 2011, 15:42

sardina > calador

calador > sardina

apa 2 petonets i presentats Laughing

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 16 Set 2011, 18:48

Depenent de com pesqui. Si és des de caiac, agafo un trosset de sardina o el cap o la cua, un tros grosset. Li clavo l'ham i apa, a deixar-lo caure avall. Si fas servir una popera, doncs passes el fil per dins amb una agulla d'enfilar i que les 3 punxes quedin aguantant el tall.

Si és per llençar, llavors ja requereix una mica de tècnica. Jo ho faig de la següent manera:

1. Agafo la sardina sencera.
2. Per una altra banda, tinc l'ham amb el fil i una baga al final, que és per on s'enganxa al mosquetó.
3. Utilitzant una agulla d'aquelles que acaben amb ganxo, enfilo la baga i passo la sardina al llarg, entrant-li l'agulla per l'ull, de manera que al final de passar el fil, l'ham li queda a l'ull. El cap és dur i aguanta la sotragada i per altra banda, els peixos s'empassen la sardina pel cap, perquè així no se l'empassen a contraescata i els baixa millor per l'esòfag. No vaig entrant i sortint de la sardina. Entres per l'ull i amb l'agulla resegueixes l'espina fins anar a sortir benbé a la cua.
4. Per tal que no se t'estripi de dalt a baix i et quedi la sardina penjant del cap a l'ham, tenim dues solucions:
A. Amb el fil que surt per la cua, li faig un nus corredís que l'agafi per la cua. La cua és molt dura i s'endurà l'estrebada al llençar. Aguanta perfectament.
B. Agafes un fil elèctric d'aquells que tenen tants filets de coure finets a dins. Agafes un filet de coure i fas unes quantes voltes a la cua, de manera que quan llencis, el fil no surti de dins del cos. T'asseguro que funciona. És millor l'opció "A", però si pesques congres -per exemple- i vas amb cameta d'acer, l'opció "A" no és aplicable i llavors pots optar per l'opció "B".

5. Per últim, llences, encens un o dos ciris a tots els SAnts que coneguis i si no piquen, és que no has resat prou fort.

Martí.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

unaltre manera de presentar...

Missatge  bogamorta el Ds 17 Set 2011, 00:53

aquesta manera porta mes feina pero per contra no es necessari k et piki un mega-peix....pots agafr un sarquet tranquilament....

1- filateges una sardina (a ser millor k sigui grossa)

2-posses el filet en perpendicular a un agulla de passar cucs ....

3- doblegues el llom de sardina com si volguessis embolicar la agulla

4-tancar al voltant de l´agulla amb fil elastic de pesca..enrolla amb bastantes passades...tancala bé....

5-ara tens un cuc-sardina enfilat a l´agulla.......nomes et queda passarlo com si fos un cuc...

p.d: aquest metode es laborios pero per contra la sardina fa molta menys fricció en l´aire i es de més bon llençar........

sort...

bogamorta
www.forumdepesca.com

Localització : lloret de mar
Data de registre : 15/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dg 18 Set 2011, 18:26

Mmmmmmmmmmm... Interessant!

Jo sóc partidari de posar un únic ham o triple. Doncs crec que quants més fils sortin de la sardina, menys discret queda tot el muntatge.

Exacte, des de caiac no cal gaires miraments. Ho enganxes i deixes caure avall, però a l'hora de llençar la cosa es complica. I m'ha semblat molt bona la idea d'en Sergi, ja que d'aquesta manera no hi ha tanta resistència i et permet llençar més lluny.

Aniré provant les diferents maneres de col·locar la sardina i ja comentaré quina em va millor.

Gràcies, mil gràcies.

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dg 18 Set 2011, 20:55

joemosqueroles escrigué:Hi ha una manera de passar l'ham per la sardina però no és bona per surf-casting, és per anar al llobarro. Agafes un ham gros i fas com si cosissis la sardina de la cua al cap. Jo l'atravesso tres cops i deixo l'ham a dos dits del cap. Desprès agafo el fil de la cameta i li faig dues bagues a la cua, que son les que aguanten la sotregada del llençat i l'ham no estripa la sardina. Amb aixó pots llençar a 20, 30, o 40 metres sense haver de licrar. Si ets a roques, ports, espigons ... no cal llençar més lluny. Així és com pescàven la gent gran al port d'Arenys quan els deixavenfer-ho.

amb sona... hi ha un detall, deixa l'ham que surti una mica.

raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 08:52

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum