MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Abril 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Ajuda a un insomne...

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Ajuda a un insomne...

Missatge  MarinerDAiguaDolça el Dt 06 Set 2011, 17:41

Us explico una mica la meva història abans de res.

Quan tenia uns 10 anyets anava a pescar a una bassa amb una caña rudimentària i pa com a esquer. I sempre pescava alguna carpa que tornava a la bassa després de lluïr el trofeu. Des d'aleshores que no m'havia atansat a cap canya de pescar.

Buscant un bon regal per fer al meu fill vaig estra pensant en la meva infantesa i vaig decidir comprar-me una canya jo primer per tal d'ensenyar-li a pescar. El que volia era endur-me al meu fill a la platja de vespre nit i pescar els dos allà, mimant les relacions paternofilials.

Com que tinc insomni estic fent les proves jo sol a altes hores a dies imprevisibles (ja que no se sap mai quan et cauràs del llit a les 2 de la matinada sense poder dormir...). Així que me n'hi he anat ja 6 vegades per la nit, tot sol, a la platja, a pescar. I no he tret res!!!

El que tinc és una tifa de caña, ni idea de com llençar-la ni de quins esquers em poden anar bé, però molta il·lusió.

Tenint en compte que estic més en crisi que la majoria i per tant el pressupost és quasi nul...

LA PREGUNTA DEL MILIÓ:
¿Que puc fer amb una canya de 3m, a la platja, de nit? (Si us plau, respostes del tipus doncs ficate-la... no, gràcies Very Happy )
Només vull recuperar aquella sensació de pescar alguna cosa, m'és igual la mida, m'és igual la espècie ja que és per tornar-lo a l'aigua.
Quin esquer puc utilitzar? (que es pugui guardar congelat ja que no sé may quan aniré a pescar).
Com hauria de ser una linia per pescar auns 25m de la costa en platja? Un parell d'hams? De longitud?

Abans de llençar la consulta he Googlejat una mica però em trobo amb un munt de noms intel·ligibles que no sé ni per on començar.

Si us plau, alguna ànima caritativa que em pugui ajudar?
MarinerDAiguaDolça
www.forumdepesca.com

Localització : Un país molt petit
Data de registre : 06/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Ajuda a un insomne...

Missatge  Tola el Dt 06 Set 2011, 17:55

Hola Mariner! Benvingut, home!

Ja tinc ganes que pesquis alguna cosa i ens en facis el reportatge. Pel teu redactat sembla que tindrem una bona crònica així que tinguis coses a explicar-nos.

Hem d'entendre que és una canya una mica dura i que és per pescar al llençat, oi?? no ens sabries dir la potència de la canya?? no hi ha uns numerets escrits al mànec dient el rang de pes que pots llençar?? segurament que sí, que per molt dolentes que siguin, sovint ho porten escrit.

Amb això la gent es faria idea del pes que pots llençar.

Per on pesques?? Maresme? Empordà?? Roques? sorra? barca?? canvia força la cosa! Si tens gaire temps lliure, ara començarà una molt bona època per a bones bèsties. Però és clar, depèn de si vas de costa o tens opcions de barca, de la zona,...

25 des de la costa els llences fins i tot amb un artificial normal (que pesen molt poc) si la canya és adequada. Amb un plom, ja ni t'ho explico. Esquers naturals t'aniran bé la sardina (que fa molt olor, sobretot el cap ple de sang) i calamar, per exemple. I un llarg etcètera de cucs però que costen força més i si fas proves i sospites que tornaràs de buit, millor fer proves amb esquers barats. La sardina l'hauràs de lligar amb algun fil o fent una baga amb el mateix nyló o filferret o com sigui perquè no et surti disparada al llençar. Fot-li un ham pujat de mida, del 4 en avall li posaria jo. Que a opinió meva, és millor pescar una bona espècie esporàdicament, que cada dia avorrir-te amb mil de petits que ni saben estirar.

Tingues en compte les talles mínimes i les zones on pots pescar i les que no. Per aquí el fòrum mateix ho pots trobar per diverses vies.

Preguntes si hi pots posar 2 hams. La llicència de pesca et permet un màxim de fins a 3 hams per canya i un màxim de 2 canyes en acció de pesca. Això vol dir que pots dur tantes canyes com vulguis, però només dues pescant alhora. I que no pots anar amb una canya i posar-hi un palangre. Que hi ha cada ment por ahí...

Que la força t'acompanyi...
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 06 Set 2011, 19:04

Benvingut !!

Aixó, expliquens més el tipus de lloc, tipus de canya, etc.. i et podrem ajudar una mica més.

Tola escrigué:

Preguntes si hi pots posar 2 hams. La llicència de pesca et permet un màxim de fins a 3 hams per canya i un màxim de 2 canyes en acció de pesca.

Extret del fòrum: Quants hams puc posar a la canya?
Si posem molts hams podríem pescar massa peixos. Per això el nostre manual ens diu que no en posem més de 6.

El màxim es 6, però pot ser 1 en una canya i 5 l'altre o son 3 i 3 ? Es que jo tinc algunes metralletes.....
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 06 Set 2011, 21:08

Hola Mariner!

Benvingut al fòrum. Aviam si entre tots et podem aconsellar alguna coseta.

Salut!
Joan

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dt 06 Set 2011, 22:46

Hola Mariner, i benvingut alhora.
Jo no hi hauria d´afegir gaire res mes als consells que he llegit fins ara, nomes m´agradaria poder-te ajudar lo suficient com perque aquest insomni sigui mes suportable i alhora gratificant.
Jo tambe recordo que quan anavem a pescar a la platja amb americà o llobarrer, o tita, o simplement amb sardina , sempre hi havia qui fent servir el mateix esquer treia alguna peça i nosaltres no, fins que algu em va fer veure que en aixo de pescar, es molt , molt important els petits detalls com les llargades de les cametes, el gruix del fil, i les zones , com diuen els companys.
Tu ves provant cosetes i explica experiencies i veuras com la cosa va millorant segur
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  MarinerDAiguaDolça el Dc 07 Set 2011, 12:33

Moltes gràcies per les respostes. De debó.

Una altra nit d'insomni i un altre cabàs buit...

Bé, tant li fa. He mirat els numerets que duu la canya i diu alguna cosa de 200g al costat d'un dibuix d'una bobina i 40/60g al cosat d'una figura parbólica. Al meu trist entendre significa que puc llençar amb ploms de 40-60Gr. El 200 no en tinc ni idea. No vaig veure més números...

El que deia ahir de la canya de tres metres... Crec que vaig ser massa optimista. Com a molt fa uns 2,50...

La canya és una del decathlon de ofertasa crec que es diu GO FISHING o una cosa per l'estil. Porta fil de 0,28 i portava (ja es van perdre per la meva manca absoluta de capacitat de fer nusos) dues línies una amb plomada de 20gr i una altra amb boia.

Sobre l'indret. Les primeres vegades va ser a la platja de Blanes (hi estava de vacances) i després, en nits d'insomni pel maresme, Caldetes, St Vicens... No tinc molt critèri, allà on puc deixar el cotxe a prop de la platja i crec no molestar a ningú, busco algunes roques i llenço a una distància prudencial que no s'hi enganxi l'ham. Sempre en platja de sorra, a mi els espigons, sol i de nit em fa basarda...

Us explico què he provat d'esquer i com munto la línia i a veure si puc millorar-ho...

D'esquer vaig gastar el primer dia tota una caixa de cuquets en dues hores (googlejant crec que em van donar coerà) i crec que només vaig donar de menjar als peixos ja que no devia enganxar-los bé... Després, un altre dia vaig provar amb pa, res, un parell de dies vaig provar amb pa barrejat amb menjar de peixos d'aquari, (a casa els peixos s'hi llencen amb una velocitat espantosa però al mar... res). Porto tres dies anant a amb peixet congelat d'aquest petitó per fer "fritadilla" que em deixa a mi amb una olor de peix de mil dimonis. Pero els peixos ni ho noten. Ahir hi vaig anar també amb un esquer artificial... I al cap d'una hora de tenir-lo a l'aigua el vaig treure li vaig donar unes voltes amb una goma elàstica amb els peixets que tenia per si s'em predia l'esquer i va estar dues hores més (descomptant el temps de nusos i desnusos Very Happy) sense resultat...

Sobre la línia, he provat dues opcions... Una línia d'un metre i escaig, dos hams i al final un pes de 20-40-50gr i ahir una línia amb el pes primer i l'esquer artificial (sura) a la punta amb els seus dos hams...

No sé que més dir-vos que us pugui ajudar a ajudar-me... Només que moltes gràcies.
MarinerDAiguaDolça
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Carles_k el Dc 07 Set 2011, 13:36

Hola MarinerDAiguaDolça, en primer lloc donarte la benvingi¡uda al forum.

Jo no en se gaire de surf casting per no dirte gens, pero he llegit força sobre el tema. Les poques vagades que hi he anat, he utilitzat un montatge simple o sigui, el monofilement amb un plom simple, amb un baix de 100 - 150cm de flurocarbono.

D´esquer el que mes he utilitzat i mes bons resultats m´ha donat es la tita i la sardina, en el cas de la sardina jo li posava nomes la cua enfilada amb una agulla i lligada amb un fil elastic com t´ha comentat el mestre Tola per que no et surti volant a l´hora de tirar...

El que em va donar bons resultats de nit es colocar unes boletes que son de color fluor i floten entre el plom i l´esquer, aixo fa que l´esquer no es quedi tocant a terra i sigui mes vistos. "Segons els experts multiplican les picades" no se si sera veritat pero a mi em varen donar bons resultats.

Espero que et pugui servir d´ajuda...
Carles_k
www.forumdepesca.com

Edat : 35
Localització : Empuriabrava
Data de registre : 08/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 07 Set 2011, 17:45

Ui, Maresme... em penso que tenen encara menys peix que al Cap de Creus, per allà baix. Està molt delmat i les campanyes periòdiques i sostingudes durant anys de regeneració de platges (i destrucció de fauna de platja) van fer molt de mal. I fa anys que s'està pagant el fer les coses malament. És possible que necessitis doble ració de paciència que els que van més amunt.

El 40-60 és l'acció i efectivament t'indica el rang de pesos amb els que millor et treballarà la canya. Si és curta... pot ser que estigui més aviat pensada per a jigs d'entre 40-60g i treballar en vertical des d'una barca. 2,5m de longitud és molt poca longitud per a pescar a surfcasting i pensa que per llençar lluny necessites braç de palanca. Fixa't amb els que van a surf casting, porten canyes de 4,70 - 5,30m...

El 200g al costat de la bobina no sé què coi és. Algú se li acut??

Si llences artificials amb aquesta canya (pesen molt menys de 40g) fotràs uns embolics de Déu al fil i acabaràs emprenyat i llençant-ho tot a mar. Això del pes+artificial, crec que qui més, qui menys, tots ho hem provat algun dia al principi, però em penso que tothom ho ha descartat ràpidament. Alguns hi posen una bombarda o buldó (sempre superior als 40g per a la teva canya) i al final un artificialet o un vinil. Però això del plom+artificial, ho vaig provar una tarda fa moooolt de temps i va quedar ràpidament descartat per la poca practicitat i perquè els peixos veuen el plom i a part que tot se t'entortolliga massa fàcilment al llençar. Haurien de passar molta fam per llençar-s'hi!

Llençant 20g amb aquesta canya també faràs tirs més curts, no li treuràs tot el rendiment que et permet i és possible que també facis algun embolic al fil.

No ho sé, a partir d'aquí, desitjar-te molta sort i aprofita per practicar nusos a casa! al forum trobaràs tot un apartat de nusos per a tots els gustos i necessitats.

Martí.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  MarinerDAiguaDolça el Dj 08 Set 2011, 11:32

Carles_k escrigué:
El que em va donar bons resultats de nit es colocar unes boletes que son de color fluor i floten entre el plom i l´esquer, aixo fa que l´esquer no es quedi tocant a terra i sigui mes vistos. "Segons els experts multiplican les picades" no se si sera veritat pero a mi em varen donar bons resultats.
Perfecte... Aixó ho provaré...

Tola escrigué:Ui, Maresme... em penso que tenen encara menys peix que al Cap de Creus, per allà baix. Està molt delmat i les campanyes periòdiques i sostingudes durant anys de regeneració de platges (i destrucció de fauna de platja) van fer molt de mal. I fa anys que s'està pagant el fer les coses malament. És possible que necessitis doble ració de paciència que els que van més amunt.
Noi, al maresme és l'unic lloc on puc arribar en mitja horeta, sóc de terra endins, jo... Alguna zona del Maresme més recomanable que una altra?

Tola escrigué:
El 40-60 és l'acció i efectivament t'indica el rang de pesos amb els que millor et treballarà la canya. Si és curta... pot ser que estigui més aviat pensada per a jigs d'entre 40-60g i treballar en vertical des d'una barca. 2,5m de longitud és molt poca longitud per a pescar a surfcasting i pensa que per llençar lluny necessites braç de palanca. Fixa't amb els que van a surf casting, porten canyes de 4,70 - 5,30m...

Bé si és per pescar des de barca, cap problema, ara vaig a comprarme'n una Very Happy ... Vaja... El diagnòstic inicial... una tifa de canya Very Happy.Al venedor li vaig dir textualment... Una canya senzilla, senzilla per pescar des de platja i em va vendre una canya, senzilla, senzilla per no pescar res...

Tola escrigué:
El 200g al costat de la bobina no sé què coi és. Algú se li acut??

Si llences artificials amb aquesta canya (pesen molt menys de 40g) fotràs uns embolics de Déu al fil i acabaràs emprenyat i llençant-ho tot a mar. Això del pes+artificial, crec que qui més, qui menys, tots ho hem provat algun dia al principi, però em penso que tothom ho ha descartat ràpidament. Alguns hi posen una bombarda o buldó (sempre superior als 40g per a la teva canya) i al final un artificialet o un vinil. Però això del plom+artificial, ho vaig provar una tarda fa moooolt de temps i va quedar ràpidament descartat per la poca practicitat i perquè els peixos veuen el plom i a part que tot se t'entortolliga massa fàcilment al llençar. Haurien de passar molta fam per llençar-s'hi!

Llençant 20g amb aquesta canya també faràs tirs més curts, no li treuràs tot el rendiment que et permet i és possible que també facis algun embolic al fil.

No ho sé, a partir d'aquí, desitjar-te molta sort i aprofita per practicar nusos a casa! al forum trobaràs tot un apartat de nusos per a tots els gustos i necessitats.

Martí.
He mirat lo del buldó (gràcies a internet ara no es molt difícil adaptarse a terminologia nova) i sembla interessant. menys agressiu que un plom i permet tenir el esquer a mitja aigua...

No si nusos ja els practico... Però m'acabo embolicant amb els fils i ha de venir la dona amb les tisores a rescatar-me perque jo estic immobilitzat...

De moment a comprar sardines...

Repeteixo mil vegades gràcies a tots els que esteu perdent una estoneta en contestar-me.
MarinerDAiguaDolça
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 08 Set 2011, 13:38

ei company, hi ha una cosa que crec que no has entes...

la canya que tens no es que no sigui apte per platja, es que crec es que es una canya d'spinning, que es la modalitat de pesca amb artificial, quan tu el que vols es pescar a casting/surfcasting amb plom, hams i esquer tipus cuc o tita.

La canya d'espinning es per pescar amb peixos artificials tipus rapala, o amb buldo i anguló, el pes màxim dels artificials mcom t'han dit ho marca l'acció de la canya en grams (mínim i màxim) per exemple una 10-40 grams, doncs et permet artificials amb pes entre 10 i 40 grams.

Jo de tu, el que faria es el següent:

Comprat 2 o 3 artificials per la canya que ja tens, si vas a platja, el millor es algun artificial tipus rapala dels que nedan amb un baber, que no s'enfonsi gaire o rascaras la sorra tota l'estona. I després aplatja molt be anirà un buldo amb angulons de goma, no compris imitacions rares de goma, que siguin angulons tipus peixet de goma imitant a un aleví que neden molt bé i donen bons resultats, color blanc millor que millor.

I si a part vols pescar a surfcasting, et compres una canya de surf de 4,5 metres amb plom de 150/200 grams i a mullar la tita una estona o el cuc, o la sardina, però ja que tens la canya d'espinning, aprofita-la, prova-ho, veuràs com t'enganxa
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  MarinerDAiguaDolça el Dj 08 Set 2011, 14:19

Ok... com veieu vaig molt peix... (cada dia milloro el meu sentit del humor)

A veure si ho he entés, la canya sembla apropiada per pescar en spining (vol dir llençant i recollint, pel que he vist, ¿oi?) i no per pesca al llançat (que seria surfcasting ¿oi?).

Així, aquesta canya seria correcta per pescar des d'escullera o barca llençant i recollint. ¿Des de platja també es fa aquest tipus de pesca? Jo tots els pescadors que veig a platja són de surfcasting (suposo que no s'atansen prou a la sorra els peixos grans?).
MarinerDAiguaDolça
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 08 Set 2011, 14:35

MarinerDAiguaDolça escrigué:Ok... com veieu vaig molt peix... (cada dia milloro el meu sentit del humor)

A veure si ho he entés, la canya sembla apropiada per pescar en spining (vol dir llençant i recollint, pel que he vist, ¿oi?) i no per pesca al llançat (que seria surfcasting ¿oi?).

Així, aquesta canya seria correcta per pescar des d'escullera o barca llençant i recollint. ¿Des de platja també es fa aquest tipus de pesca? Jo tots els pescadors que veig a platja són de surfcasting (suposo que no s'atansen prou a la sorra els peixos grans?).

si a platja tambe es pràctica, i jo crec que si que la canya es apte per aixó

Salut
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 09 Set 2011, 16:48

Hola Mariner!

Si el què vols és iniciar-te al surfcasting, no et diré pas que guardis aquesta canya que ja tens, doncs et pot fer servei. Però el que si et diré és que passis per la botiga de pesca i t'en agafis una de més adequada: una canya que volti els 4,5 o 5 metres amb una acció dura i un carret gran per a omplir-lo bé de fil (doncs amb 100 metres de fil no en faràs prou).
En el meu cas, omplo els carrets amb fil del 25-30 (depèn) i acabo els últims metres amb un empalme amb fil més gruixut (35-40). És important que els últims metres de fil siguin més gruixuts per a resistir la part final de la batalla, allà on trenquen les onades, ja que la resistència del peix és major i et podria trencar. I pensa que la resta de fil, com més prim sigui, més lluny llençaràs, però tampoc et passis.

Un cop tens canya i carret, anem al muntatge de plom i ham:

Si vols orades (per exemple), posa-hi un plom corredís (a la botiga si ho demanes ja te'l donaràn). Amb aquest plom aconseguiràs que si un peix estira del fil, el plom aquest no oposa resistància i deixa que el fil es desplaci per dins seu. Dic les orades, perquè és un peix molt desconfiat, i si nota resistència .... adéu!

També pots pescar amb ploms que queden fixats i el peix quan estira s'emporta fil i plom. Amb aquests llençaràs més lluny, però té l'inconvenient de que oposa resistència i els peixos s'enfaden i marxen.

Del plom a l'ham hi pots deixar els metres que vulguis si et fas tu els hams. Doncs si és llarg el tram de fil, el peix té més marge de maniobra amb el cuc, i un radi de moviment més gran respecte al plom. El que passa és que si aquell dia hi ha corrent o mar de fons, ràpidament escurçaràs cm de cameta per evitar embolics.

Esquers:

Amb hams petits del nº 4 i 5, doncs fes servir cucs com el coreà, el nord, llombriu. Per l'americà et recomano un nº 2 o 3 ja que és un cuc més gran.
No esperis captures gegants amb aquests nº de hams, tot i que sempre hi ha sorpreses com per exemple treure un llobarro de 4kg amb un ham del nº6, però són excepcions.

Que vols bèsties? Si en queda alguna, doncs hams del nº 1 i 2 i una bona tita. O un triple amb una sardina prèviament salada amb sal gruixuda (farà olor i endurirà la carn).
MarinerDAiguaDolça escrigué:

LA PREGUNTA DEL MILIÓ:
¿Que puc fer amb una canya de 3m, a la platja, de nit?
Amb aquesta canya ho tinc claríssim. Poden passar dies i dies i setmanes abans no passi, però fes el següent:

Quan arribis llençes la canya amb un ham petitó i hi col·loques un cuc d'aquests vermells que es troben soterrats a les vores de les platges. Allà mateix a 5 metres de la vora i trigaràs ben poc a treure una oradella o marbre petitona. I aquí ve lo bo.Amb la canya de 3 metres que m'ha semblat llegir que és molt tova, sense plom ni res hi fots un triple i enganxes el peixet pel llom (sota les punxes) amb compte, doncs si ho fas bé quedarà ben viu.

I simplement ubica el peixet allà a la vora, on trenca la onada i deixa que ell mateix cridi als peixots amb el seu moviment. Si passa una fera per allà, de ben segur que et saluda.

Espero que tinguis sort, i recorda que si vols fer quelcom amb el surfcasting, equipa't amb una canya més adequada (no és obligatori, però t'ajudarà un munt).
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt