MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

El peix Aranya

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

El peix Aranya

Missatge  miqueleg el Dj 01 Set 2011, 17:04

Com ja saveu, un dels perills de la pesca en el mediterrani es el peix aranya. La meva feina es fer un treball d'investigaciò d'aquest peix i m'agradaría que m'expliquessiu que feu perque no us piquein i si alguna vegada t'ha picat un peix aranya, que ha passat i el tractament.

Gràcies

miqueleg
www.forumdepesca.com

Localització : Tordera
Data de registre : 01/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

AMI MA TOCAT UN

Missatge  Gabriel el Dj 01 Set 2011, 17:35

i fa molt de mal el dit set posa du com una pedra... Shocked el tractament si ta picat es posa la ma amb aigua una mica calenta durant molt de rato. encara que segurament tu deies les picades a la caña Razz

Gabriel
www.forumdepesca.com

Edat : 19
Localització : Sant Fost de Campsentelles
Data de registre : 04/08/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: El peix Aranya

Missatge  Dani el Dj 01 Set 2011, 18:04

miqueleg escrigué:Com ja saveu, un dels perills de la pesca en el mediterrani es el peix aranya. La meva feina es fer un treball d'investigaciò d'aquest peix i m'agradaría que m'expliquessiu que feu perque no us piquein i si alguna vegada t'ha picat un peix aranya, que ha passat i el tractament.

Gràcies

Hi ha unes pinces metaliques amb pues a la part on agafen, per atrapar el peix i que no salti ni s'escapi un cop agafat, pots veure la foto a foto pinces

El verí del peix aranya, com el de l'escorpora i altres espècies, es un verí termolabil, que amb la calor es neutralitza, per tant aigua calenta el més ràpid possible.

Per aplicar calor hi ha unes bosses especials amb un gel, que quan es trenca fa reacció i provoca calor, si no una mesura ràpida es agafar aigua calenta de les que expulsen els motors foraborda.

Més cosetes, encara que el peix es mori, el verí segueix actiu

Un cop mort el millor es tallar les punxes per on surt el verí, si no et punxes, no hi ha verí.

Tot i ser verinosa la picada, el peix aranya es comestible i es pot menjar, per pastis, i receptes vàries (en kruskis ho sap que ell les treu a cabassos)

Salut

[

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 01 Set 2011, 20:31

Hola Miqueleg. No t'hi tenim vist per aquí. T'has registrat recentment?? pesques o el teu interès és purament científic, diguem?? si pesques? com? on? quines bèsties empaites? quina és la teva evolució?? que a vostè l'interessa saber coses de les aranyes, però a nosaltres ens interessa saber quines motivacions tens!

El peix aranya té un verí que diria que és paralitzant, perquè una vegada en vaig trepitjar un a la platja (d'aquestes aranyetes que no foten més de 2cm) i em feia un mal tot el peu, que no em vull imaginar la picada d'una d'aquestes aranyotes que surten pescant amb artificials i jigs! ni m'ho vull imaginar. Diuen que pot provocar marejos, vòmits i fins i tot aturades cardíaques si l'aranya és prou grossa i et fot una bona picada. Cal conèixer molt bé aquest peix, que he vist pescadors que no el coneixien i el manipulaven amb les mans, com si fos un sard (!!!!) osti tu, tots els pèls se'm van posar de punta i no t'ho perdis, que el paio anava amb caiac, que es poden posar a ells en un problema i t'hi poden posar a tu que els acompanyes!

Compte a la cuina, perquè si netejant-lo et punxes, també notaràs els efectes del verí. Les punxes perilloses estan als opercles (una punxa a cada opercle) i a l'espina dorsal.

Quan n'agafo alguna accidentalment amb el caiac, no tens massa espai de maniobra i em poso el cubre per si es deshamés, que no em vagi a la falda. La manipulo tant curosament com puc i si es posa a botar i se'n va a l'aigua, doncs que vagi a l'aigua abans que dins del caiac! que al capdevall només és una aranya i té un risc real. Una picada d'una aranya grossa anant amb caiac, pescant per llocs perduts del Cap de Creus, pots tenir problemes seriosos de veritat.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 01 Set 2011, 21:32

Hola Miqueleg,

Els companys l'han clavat.
Afegeixo també que si t'en vas al menú de l'esquerra, a les espècies comuns veuràs que hi ha varis tipus d'aranyes al Mediterrani amb els respectius noms científics, potser et serveix per buscar al Sant Google que ho sap tot a veure què trobes de cada espècie.

No et creguis el que et diguin les males llengües de mi... ara ja no pesco ni aranyes... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Salut!
Joan

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado